Kinderverjaardag. Wanneer vieren?
dinsdag 10 maart 2009 om 08:54
Onze zoon wordt over een week of 2 5 jaar. Ik was tot gisteravond in de veronderstelling dat we zijn verjaardag gewoon op de dag dat ie ook jarig is vieren tot we een sms-je kregen van een vriendin. Ze vroeg wanneer wij de verjaardag van onze zoon gingen vieren. Onze zoon is op een dinsdag jarig en mijn man stelde voor om de verjaardag dan woensdag te vieren in plaats van dinsdag. Daar was ik niet voor omdat ik dan moet gaan uitleggen waarom hij dan wel mag trakteren op die dag maar dat zijn verjaardag dan niet gevierd zal worden. Man was het daar niet mee eens want volgens hem zouden er dan maar weinig mensen komen omdat iedereen gewoon moest werken. Het lijkt me toch ook niet de bedoeling dat ik de verjaardag van mijn zoon ga aanpassen aan de agenda's van mensen die aan het werk zijn.
dinsdag 10 maart 2009 om 17:15
Voor een kinderfeestje (met kinderen dus) is het wel handig om te plannen op een dag dat kinderen waarschijnlijk ook kunnen komen. En op dinsdag zitten de meeste kinderen gewoon tot 1500 uur op school. Om dan nog te feesten voor 5 jarigen is misschien wat to much voor kinderen. Nog even los van de ouders die dan wel vrij moeten zijn om hun kind bij jou te droppen. En aangezien meeste kinderen en ouders in het weekend vrij zijn (ik ben bekend met de onregelmatige diensten) is dat dus voor een feestje ook de meest logische dag. Simpel zat.
En de reden dat als mensen niet komen de persoon in kwestie niet belangrijk genoeg is, vind ik echt een kulargument. Als mijn zeer naaste familie jarig is vraag ik ruimschoots van te voren wat de planning is (of ik hoor dat wel) en kan ik er nog beetje rekening mee houden. Maar als het op korte termijn toch inene op een andere dag valt, dan ga ik er echt niks voor omgooien als dat te ingewikkeld is. Zegt niks over mijn liefde.
Mijn dochter was het eerste jaar jarig en toen kon mijn zusje niet, het jaar erna konden opa en oma niet (dat krijg je met vakantie tijd en om nou te stellen dat ze voor een verjaardag niet op vakantie mogen).
En de reden dat als mensen niet komen de persoon in kwestie niet belangrijk genoeg is, vind ik echt een kulargument. Als mijn zeer naaste familie jarig is vraag ik ruimschoots van te voren wat de planning is (of ik hoor dat wel) en kan ik er nog beetje rekening mee houden. Maar als het op korte termijn toch inene op een andere dag valt, dan ga ik er echt niks voor omgooien als dat te ingewikkeld is. Zegt niks over mijn liefde.
Mijn dochter was het eerste jaar jarig en toen kon mijn zusje niet, het jaar erna konden opa en oma niet (dat krijg je met vakantie tijd en om nou te stellen dat ze voor een verjaardag niet op vakantie mogen).