Ovulatietest als zwangerschapstest
donderdag 2 augustus 2018 om 19:57
Goeie avond.
Ik had geen zwangerschapstesten meer liggen maar nog wel een ovulatietest. Nu moet ik deze week ongesteld worden en heb 2 weken geleden mijn ovulatie gehad.
Mijn ovulatie test geeft 2 streepjes aan maar het teststreepje is donkerder als de andere. Iemand ervaring ermee of dat dit dan toch betekend dat ik zwanger ben.
Ik had geen zwangerschapstesten meer liggen maar nog wel een ovulatietest. Nu moet ik deze week ongesteld worden en heb 2 weken geleden mijn ovulatie gehad.
Mijn ovulatie test geeft 2 streepjes aan maar het teststreepje is donkerder als de andere. Iemand ervaring ermee of dat dit dan toch betekend dat ik zwanger ben.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:05
Zucht. Ovulatietesten reageren net zo op hcg als op Lh. Als de teststreep twee weken na ovulatie donkerder is dan de controlestreep, reageert de test op hcg. Dus tenzij TO niet goed gerekend heeft of de teststreep en de controlestreep heeft verward, is ze zwanger.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:16
Dan fiets je even naar de AH en koop je een test. In veel plaatsen is het koopavond, kan je daar een test kopen.
Wat een non-issue.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:24
In mijn geval bleek ik inderdaad zwanger te zijn met gebruik van een ovulatietest. Ik was echter echt op zoek naar mijn eisprong, die bleek achteraf veel vroeger te zijn geweest dan normaal (erg lange cyclus). Dus ja het is mogelijk, maar ik kwam er pas met een zwangerschapstest achter omdat ik dacht dat het gewoon een positieve ovulatietest was
.
Bottom Line het is mogelijk, maar haal een zwangerschapstest en je weet het zeker!
Succes
Bottom Line het is mogelijk, maar haal een zwangerschapstest en je weet het zeker!
Succes
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
donderdag 2 augustus 2018 om 20:24
donderdag 2 augustus 2018 om 20:26
Dus het kan wel! Maar waren allebei de streepjes bij jou even donker of dat niet?Boardbabe82 schreef: ↑02-08-2018 20:24In mijn geval bleek ik inderdaad zwanger te zijn met gebruik van een ovulatietest. Ik was echter echt op zoek naar mijn eisprong, die bleek achteraf veel vroeger te zijn geweest dan normaal (erg lange cyclus). Dus ja het is mogelijk, maar ik kwam er pas met een zwangerschapstest achter omdat ik dacht dat het gewoon een positieve ovulatietest was.
Succes
donderdag 2 augustus 2018 om 20:28
Zucht. Dit hoeft echt niet zo te zijn..
~ It takes a rad mama to be a father too ~
donderdag 2 augustus 2018 om 20:31
Kan ik iig met een klein beetje hoop gaan slapen. Bedankt!Boardbabe82 schreef: ↑02-08-2018 20:28Het liep op, ik zag eind mei een licht streepje en 3 dagen later was hij even donker als de controle streep.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:33
Hahaha kan niet nu de kleine ligt op bed en moet morgen al om 6 uur smorgens beginnen tot 17. Ga em daarna gelijk halen en zaterdag ochtend dan maar doen. Of ik haal een dubbele en test morgen avond al maar ben altijd bang met s'avonds testen dat ie dan sneller negatief aangeeft.
donderdag 2 augustus 2018 om 20:45
Ik heb ook eerst een ovulatietest gedaan. Ik was “ongesteld”geweest(tussen haakjes omdat dat achteraf dus geen echte menstruatie was) Maar erna toch klachten van zwangerschap. Roze bloedverlies plots eenmalig tijdens mijn nachtdienst. Volgende dag toen ik wakker werd een ovulatie test gedaan. Die was knalpositief. Dus beide lijntjes. Een eisprong direct na je menstruatie leek me erg sterk maar ik had ervoor al aantal zwangerschapstesten gedaan dat ik er niet nog een zomaar wilde verbruiken. Na die knal positieve ovulatie test toch maar de zwangerschapstest gedaan en ook die knalde eraf. Resultaat nu 14 weken zwanger.
Ovulatietesten reageren ook op hcg. Als bij jou de beide lijntjes ook donker gekleurd zijn zou ik een zwangerschapstest zeker doen. Maar dan weet ik het antwoord al!!
Ovulatietesten reageren ook op hcg. Als bij jou de beide lijntjes ook donker gekleurd zijn zou ik een zwangerschapstest zeker doen. Maar dan weet ik het antwoord al!!
donderdag 2 augustus 2018 om 23:23
Bij mij was de ovulatietest eindelijk eens écht positief toen ik zwanger was. Had nooit van die enorme knallers met ovulatietesten (maar wel een prima eisprong (gynaecologisch bevestigd toen ik maar niet zwanger werd)) maar mijn zoon knalde echt van die ovulatietesten af haha.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.