Ovulatietest als zwangerschapstest

02-08-2018 19:57 45 berichten
Goeie avond.
Ik had geen zwangerschapstesten meer liggen maar nog wel een ovulatietest. Nu moet ik deze week ongesteld worden en heb 2 weken geleden mijn ovulatie gehad.
Mijn ovulatie test geeft 2 streepjes aan maar het teststreepje is donkerder als de andere. Iemand ervaring ermee of dat dit dan toch betekend dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
bam_1984 schreef:
03-08-2018 07:22
Ze kan ook gewoon níet zwanger zijn..

Dat was niet mijn vraag. Als de teststreep van een ovulatietest rondom de menstruatiedag donkerder is dan de controlestreep en de meter geen rekenfout heeft gemaakt of de strepen heeft verward, meet de test de overvloedige aanwezigheid van een hormoon. Dat hormoon kan geen lh zijn op dat moment in de cyclus. Waardoor kan de test positief zijn op dat moment in de cyclus, als het niet door zwangerschap is? Het zou uiteraard een tumor in de hypofyse kunnen zijn, maar die kans is vrij minimaal. Wat voor opties zijn er nog meer? Ik ben wel benieuwd, want ik kan eigenlijk niets bedenken.
Jawel je vroeg wat er nog meer kon zijn... ze kan wél zwanger zijn of ze kan níet zwanger zijn... we zullen geduldig afwachten wat een zwangerschapstest uit wijst zonder in een vete te belanden, gaat dat lukken denk je?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
bam_1984 schreef:
03-08-2018 08:51
Jawel je vroeg wat er nog meer kon zijn... ze kan wél zwanger zijn of ze kan níet zwanger zijn... we zullen geduldig afwachten wat een zwangerschapstest uit wijst zonder in een vete te belanden, gaat dat lukken denk je?

Nee, ik denk dat dat niet gaat lukken. Je probeert je onbenulligheid te maskeren met denigrerend doen, dat maakt het er uiteraard niet gezelliger op. Jammer, ik was wel benieuwd.
Ik wens jou ook een fijne dag
Ik heb beide zwangerschappen met ovulatie test positief getest! Mijn ervaring is dus dat ze wel degelijk positief uitslaan bij zwangerschap :). Laat je het even weten? Ben benieuwd!
Sciocco schreef:
03-08-2018 09:24
Ik heb beide zwangerschappen met ovulatie test positief getest! Mijn ervaring is dus dat ze wel degelijk positief uitslaan bij zwangerschap :). Laat je het even weten? Ben benieuwd!
Jaa ga morgenochtend testen!😃
En?
Omdat ik dit wel vaker las en vrij onderzoekend ben aangelegd, heb ik een ovulatietest geprobeerd nadat ik al een (positieve) zwangerschapstest had gehad. Normaal had ik wel een streepje op de ovulatietest, maar altijd veel lichter dan de controlestreep. Ook vlak voor ovulatie. Toen ik eenmaal zwanger was, knalde de streep echt van de ovulatietest af (als in: minstens 5x zo dik als de controlestreep). Dus hij wordt inderdaad positief, maar bij mij in elk geval wel anders (veel sterker) positief dan bij eisprong.
nausicaa schreef:
04-08-2018 15:55
Omdat ik dit wel vaker las en vrij onderzoekend ben aangelegd, heb ik een ovulatietest geprobeerd nadat ik al een (positieve) zwangerschapstest had gehad. Normaal had ik wel een streepje op de ovulatietest, maar altijd veel lichter dan de controlestreep. Ook vlak voor ovulatie. Toen ik eenmaal zwanger was, knalde de streep echt van de ovulatietest af (als in: minstens 5x zo dik als de controlestreep). Dus hij wordt inderdaad positief, maar bij mij in elk geval wel anders (veel sterker) positief dan bij eisprong.
Ja bij mij dus ook. Echt knaller-dan-knal. Is ook logisch: hij reageert al vanaf minder dan een zwangerschapstest reageert, omdat je veel minder lh aanmaakt dan hcg. Dus als je eenmaal positief test met een zwangerschapstest dan knalt hij eraf met de ovulatietest. Ze hebben ze zo ontworpen dat de omgekeerde ‘fout’ (zwangerschapstest positief bij ovulatie) niet kan optreden, maar als je - zoals ik - probeert zwanger te raken via IVF krijg je om je eisprong op te wekken ook zwangerschapshormoon ingespoten en heb je dus écht een valspositieve knaller op je zwangerschapstest. Maar die hormonen (lh en hcg) lijken gewoon ontzettend op elkaar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Nee helaas vandaag ongesteld geworden😫
Rena92 schreef:
04-08-2018 20:33
Nee helaas vandaag ongesteld geworden😫
Ah balen. Volgende keer beter!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Jammer!
Jaa idd. Het gaat vanzelf een keer lukken maar soms is het makkelijker van je af te zetten als andere keren.
Logisch toch! Zeker als je dan extra hoop hebt. Hopelijk de volgende ronde meer geluk. We gaan nu gelijk op want ik ben ook ongesteld en ga aan de eerste ronde beginnen :)
bam_1984 wijzigde dit bericht op 05-08-2018 12:10
Reden: Spelfout
0.29% gewijzigd
bam_1984 schreef:
05-08-2018 09:07
Logisch toch! Zeker als je dan extra hoopt hebt. Hopelijk de volgende ronde meer geluk. We gaan nu gelijk op want ik ben ook ongesteld en ga aan de eerste ronde beginnen :)
O_O omg ga je voor een derde? Respect! :biggrin:
lux- schreef:
05-08-2018 11:19
O_O omg ga je voor een derde? Respect! :biggrin:

Respect of rijp voor het gekkenhuis :biggrin:

Ik weet iig 1 ding: ik ga geen ovutesten doen ipv zwangerschapstesten :P
bam_1984 schreef:
05-08-2018 12:09

:rofl:

Haha sowieso ook rijp voor het gekkenhuis ;)
bam_1984 schreef:
05-08-2018 12:09

Hahahha Nee ik ook niet meer😉. Maar spannend is het bij jullie al gelukt?
Hoi meiden, ik kwam dit topic tegen en wil graag mijn ervaring delen. Inmiddels bezig met ronde 10. Door de internet verhalen heb ik afgelopen maanden twee keer geprobeerd om te testen met ovulatie testen. Beide keren een mega knal positieve ovulatie (donkerder dan de teststreep) test gehad op 1 dag voor NOD. Hierdoor had ik hoop maar helaas waren beide zwangerschaps testen Omo wit. Daarom test ik niet meer met ovulatie testen.
Cactus11 schreef:
19-10-2018 09:49
Hoi meiden, ik kwam dit topic tegen en wil graag mijn ervaring delen. Inmiddels bezig met ronde 10. Door de internet verhalen heb ik afgelopen maanden twee keer geprobeerd om te testen met ovulatie testen. Beide keren een mega knal positieve ovulatie (donkerder dan de teststreep) test gehad op 1 dag voor NOD. Hierdoor had ik hoop maar helaas waren beide zwangerschaps testen Omo wit. Daarom test ik niet meer met ovulatie testen.
Hooi cactus11 jaa daar ben ik inmiddels ook achter helaas. Ook al schijnt het bij sommige wel zo geweest te zijn. Zwanger na een positieve ovulatietest. Ik ga het zekere voor het onzekere niet meer nemen en gebruik ze alleen nog maar waarvoor ze bedoelt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven