Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Muntje :hug:
Mop toch. Daar hoef je je helemaal niet voor te schamen. Je bent niet de eerste en zult zeker niet de laatste zijn. Sterk juist dat je het durft te vertellen. Je bent op dat moment zo sterk geweest om direct hulp te vragen.

Fijn dat je mams je direct kon steunen. :redrose:
Loullah schreef:
02-08-2018 22:55
Bagataliseer de dingen die hij zegt niet. Vooral over moslims. Dat noem ik geen achterhaalde ideeën. Hij verzint soms ook ter plekken allerlei rare dingen.
Ja, ik vind hem dus gevaarlijk
Ja, als hij de enige was met zulke ideeën.........
Niet alleen over moslims, ook over vrouwen.
Maar hij is lang niet de enige die zo denkt. Dus lekker laten lullen en af en toe een ban. Dan wel graag de week waar hij recht op heeft.
Live in the here and now, because your future doesn't look bright.
Week 8 van de Extremely Demotivational Calendar
Vanzai schreef:
02-08-2018 23:14
Ik heb pjk nog nooit iets racistisch zien schrijven. Je hebt duidelijk geen idee wat racisme betekent. Ik zal het je even uitleggen; wanneer je schrijft Negers zijn supermensen, dan is dat racisme, aangezien je dan op basis van huidskleur bepaalde eigenschappen toekent. Nog een voorbeeld; Aziatische mannen hebben grote lullen. Dat is geen racisme, maar bewezen onwaar, echter weer afhankelijk van of je de term ‘groot’ in de context van je eigen kleine wereld gebruikt of globaal in overweging neemt. In het laatste geval kun je stellen dat de bewering gewoon onwaar is vanwege statistische werkelijkheid. Racistisch is die stelling echter nooit.

Lastig ding hè, racisme?
Jammer van je laatste zinnetje, dat denigrerende maakt het zo onsympathiek.

De discussie over of iets al of niet racisme is laait regelmatig op, laten we die niet opnieuw doen.

Pjk discrimineert iig enorm, daar kunnen we het denk ik over eens zijn.
En aangezien hij iig ook vrouwen discrimineert gaat het wat mij betreft over meer dan (alleen) racisme.
Muntjeinmijnbroekzak schreef:...
Voor wat het waard is, ik heb met exact dezelfde gedachte bij onze huilbaby gestaan. Je doet het niet, maar dat de gedachte in je opkomt is al schokkend inderdaad.

Het heeft mij geleerd iets minder te geloven van alle brave verhaaltjes over hoe het moet en wat anderen “zouden doen” en iets minder makkelijk te oordelen.

:hug:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-08-2018 07:34
Voor wat het waard is, ik heb met exact dezelfde gedachte bij onze huilbaby gestaan. Je doet het niet, maar dat de gedachte in je opkomt is al schokkend inderdaad.

Het heeft mij geleerd iets minder te geloven van alle brave verhaaltjes over hoe het moet en wat anderen “zouden doen” en iets minder makkelijk te oordelen.

:hug:
Ik denk dat het ontzettend belangrijk is dat we (weer?) leren dat gedachtes vrij zijn en allemaal prima en vooral volstrekt normaal.
Dat zou denk ik ook een boel psychisch leed helpen voorkomen.
Niet alleen wat Muntje schrijft, maar ook bijv met betrekking tot angst, somberheid, whatever.

Dat het pas een probleem wordt als je dat soort gedachtes gaat uitvoeren, maar dat dat gelukkig zeldzaam is.
Solomio schreef:
03-08-2018 08:11
Ik denk dat het ontzettend belangrijk is dat we (weer?) leren dat gedachtes vrij zijn en allemaal prima en vooral volstrekt normaal.
Niet alleen wat Muntje schrijft, maar ook bijv met betrekking tot angst, somberheid, whatever.

Dat het pas een probleem wordt als je dat soort gedachtes gaat uitvoeren, maar dat dat gelukkig zeldzaam is.
100% eens
(Dead Kennedys)
Vlinder1963 schreef:
03-08-2018 00:02
Maar door iemand de mond te snoeren los je de meningen die jou of mij niet aanstaan niet op, openheid is het beste en mensen kunnen heel goed voor hunzelf bepalen welke kant ze op willen.

Ik vind het een leuk principe, maar dan kan je net zo goed stellen dat psychopaten de wereld kleurrijk maken.

Helemaal prima als andere mensen een andere mening hebben (net zoals wij nu onderling een verschillende mening hebben). Dit gaat naar mijn mening echter wel een heel stuk verder dan een mening hebben; dit is bepalend voor de sfeer en het functioneren van het geheel. En dat is precies de reden waarom sommige een ban krijgen wat wordt opgehangen aan een 'kapstok'-artikel en anderen niet.

Mijn mening is dat een gemeenschap zonder disfunctionele idioten meer ruimte biedt aan constructieve meningen. En dat disfunctionele idioten vooral aan onevenredige scheeftrekkerij doen. En dat daarom die gemeenschap beter af is zonder disfunctionele idioten. En ja, dat is dan gebaseerd op het bepalen wat dan eigenlijk een disfunctionele idioot is. En soms is die afweging best lastig. En soms is die afweging best makkelijk.

Maar uiteindelijk gaat de discussie er dan over in welke mate iemand een disfunctionele idioot is en in welke mate dit schadelijk is en in welke mate hier actie op zou moeten worden ondernomen.
Solomio schreef:

Mir, wat zeg jij dat toch goed! :lips:
Solomio schreef:

Helemaal mee eens!

Muntje :hug: Die gedachte van je was/is volkomen begrijpelijk. Ik snap goed dat je tot wanhoop gedreven werd. En denken is echt heel wat anders dan het doen. Je hebt je moeder gebeld voor hulp en dat is de beste stap die je had kunnen nemen.
Vanzai schreef:
02-08-2018 23:14
Ik heb pjk nog nooit iets racistisch zien schrijven. Je hebt duidelijk geen idee wat racisme betekent. Ik zal het je even uitleggen; wanneer je schrijft Negers zijn supermensen, dan is dat racisme, aangezien je dan op basis van huidskleur bepaalde eigenschappen toekent. Nog een voorbeeld; Aziatische mannen hebben grote lullen. Dat is geen racisme, maar bewezen onwaar, echter weer afhankelijk van of je de term ‘groot’ in de context van je eigen kleine wereld gebruikt of globaal in overweging neemt. In het laatste geval kun je stellen dat de bewering gewoon onwaar is vanwege statistische werkelijkheid. Racistisch is die stelling echter nooit.

Lastig ding hè, racisme?
ik heb pjk zat racistische dingen zien schrijven, die dingen zijn ook gewist en er zijn bannen voor uitgedeeld dus dat was niet mijn privé mening. Zit hier al heel wat jaartjes en er is heel veel narigheid uit dat toetsenbord gekomen.
Maar door andere anekdotes heb ik het idee dat dit ooit een lief persoon was (en ik denk ik ook wel is, ook voor het veelgenoemde Turkse collegaatje bijvoorbeeld) die door het leven aardig wat tikken heeft gekregen.
Daarom ben ik vreemd genoeg wel een beetje op hem gesteld.
broekrok schreef:
03-08-2018 09:10
Mir, wat zeg jij dat toch goed! :lips:
De studie werpt al vruchten af. :lips:
Solomio schreef:
03-08-2018 10:52
De studie werpt al vruchten af. :lips:
Ik wilde het niet zeggen :P
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
02-08-2018 22:36
Poeh nou heb ik toch gevoel dat ik het even kwijt moet.
In het kort: *knip*

Was toch bang voor de reacties.
knip.
anoniem_67700891efcbf wijzigde dit bericht op 03-08-2018 23:18
68.50% gewijzigd
Ik vind het een heel lief idee dat redbulletje een zwembad heeft.
Volgens mij met een bordje 'adults only ' erop.
Ik ging laatst in mijn badje zitten op een moment dat mijn eigen kinderen niet waren.
Eerst plonste er een buurjongetje bij.
Die weg gebonjourd want die wilde 'stoeien' en dat was niet mijn idee.
en toen kwam er een ander buurjongetje door de schutting luidkeels zijn verbazing uitspreken dat ik in mijn eentje in het badje zat.
Herhaalde dat vaak.
(Echt niet genant voor de andere buren, en sfeerverhogend).
Ging ik binnen zitten begon er eentje door de brievenbus te tetteren. Dat het zo ergerlijk was dat ik de tuindeur dicht had gedaan want nu moest ze in haar bikini omfietsen. En of ik even kon opendoen.
Nu ik de post van Rb lees zie ik allemaal hilarische reacties voor me op dit gebeuren.
Wat heftig lemoos. Die rug nat van het zweet herken ik, die heb ik ook nog een tijd gehad bij het horen van gehuil en gegil.
Het-groepje schreef:
03-08-2018 10:01
ik heb pjk zat racistische dingen zien schrijven, die dingen zijn ook gewist en er zijn bannen voor uitgedeeld dus dat was niet mijn privé mening. Zit hier al heel wat jaartjes en er is heel veel narigheid uit dat toetsenbord gekomen.
Maar door andere anekdotes heb ik het idee dat dit ooit een lief persoon was (en ik denk ik ook wel is, ook voor het veelgenoemde Turkse collegaatje bijvoorbeeld) die door het leven aardig wat tikken heeft gekregen.
Daarom ben ik vreemd genoeg wel een beetje op hem gesteld.

Ik denk ook serieus dat hij zich uit frustratie een paar gedachtekronkels heeft aangemeten die hij hier ongestoord kan spuien, terwijl hij in het dagelijks leven echt niet zo erg kan zijn zoals hij zich hier presenteert. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik nou erger vind; iemand die zo is, of iemand die zich zo gedraagt. Het laatste is misschien erger maar geeft ook meer hoop.

Ik gun hem in zijn leven echt veel meer voorspoed. Zoveel voorspoed dat hij weer ruimte krijgt een ander ook weer eens wat te gunnen. Maar ik vind het forum ook echt wel een stuk lelijker met hem, zoals hij nu is.
Vanwege forummers als Pejeka zou ik dus nooit mijn verhaal van gisteren over mijn zoontje als topic durven openen. En dat is eigenlijk heel jammer. Het is hier soms zo hard.

Fijn dat ik het hier verstopt op napraat toch even kwijt kon. :rose:
03-08-2018 13:16
Vanwege forummers als Pejeka zou ik dus nooit mijn verhaal van gisteren over mijn zoontje als topic durven openen. En dat is eigenlijk heel jammer. Het is hier soms zo hard.

De meeste forummers zijn gewoon normaal meevoelende mensen hoor. Fijn dat je het hier kwijt kon! :lips:
Life is short. Eat dessert first.

Gelukkig is napraat altijd een warm bad ;-D
Tjezus, wat vals

Sterker nog, hij heeft ooit eens geweigerd een quote van mij weg te halen waarbij ik van te voren aangegeven had het weer weg te halen ivm de privacy van mijn kind.
Sinds die tijd post ik dus nooit meer iets kwetsbaars.
JollyRider schreef:
03-08-2018 03:52
Nee, nog niet ongeveer. Je hebt, kennelijk, geen idee wat deze termen betekenen.
:sherlock:

Dat wat LL op het CM had geschreven, en wat hier werd geschreven ervaar ik als haatzaaien en laster jegens pjk. Datgene wat ik van pjk lees kan idd bot zijn, recht voor z'n raap, maar ik lees haar niet als datgene wat hier geschreven word. Zeker niet als 'gevaarlijk'. Dat vind ik een heftige uitspraak. Als de mod. besluit dat pjk een 24 uurs ban krijgt dan zal ik niet zoals LL gaan roepen dat pjk een perma verdiend heeft.

Als LL ná haar zegje op het CM hier verder gaat en hoopt op bijval ervaar ik dat als haatzaaien.

Betekenis:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Met haatzaaien of aanzetten tot haat wordt doorgaans bedoeld het oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een individu of groepering, bijvoorbeeld op basis van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.
LOEP ME MAAR aub.
Het-groepje schreef:
03-08-2018 12:42
Ik vind het een heel lief idee dat redbulletje een zwembad heeft.
Volgens mij met een bordje 'adults only ' erop.
Ik ging laatst in mijn badje zitten op een moment dat mijn eigen kinderen niet waren.
Eerst plonste er een buurjongetje bij.
Die weg gebonjourd want die wilde 'stoeien' en dat was niet mijn idee.
en toen kwam er een ander buurjongetje door de schutting luidkeels zijn verbazing uitspreken dat ik in mijn eentje in het badje zat.
Herhaalde dat vaak.
(Echt niet genant voor de andere buren, en sfeerverhogend).
Ging ik binnen zitten begon er eentje door de brievenbus te tetteren. Dat het zo ergerlijk was dat ik de tuindeur dicht had gedaan want nu moest ze in haar bikini omfietsen. En of ik even kon opendoen.
Nu ik de post van Rb lees zie ik allemaal hilarische reacties voor me op dit gebeuren.
Rec Bull in haar zwembad. Ik zie een ietwat corpulente dame met een grijs kort pittig kapsel, lekker gek brilletje en een bonprix badpak met een flamingo zwemband in een kinderbadje dobberen. Op een bijzettafeltje een glaasje sherry en wat stokbrood met smeersels. Met schuim in de mondhoeken naar ieder kind dat voorzichtig zijn hoofdje om de schutting steeks sissend: rot op, aandachtvretend mormel.
missie_m schreef:
03-08-2018 14:51

Dat wat LL op het CM had geschreven, en wat hier werd geschreven ervaar ik als haatzaaien en laster jegens pjk. Datgene wat ik van pjk lees kan idd bot zijn, recht voor z'n raap, maar ik lees haar niet als datgene wat hier geschreven word. Zeker niet als 'gevaarlijk'. Dat vind ik een heftige uitspraak. Als de mod. besluit dat pjk een 24 uurs ban krijgt dan zal ik niet zoals LL gaan roepen dat pjk een perma verdiend heeft.

Als LL ná haar zegje op het CM hier verder gaat en hoopt op bijval ervaar ik dat als haatzaaien.

Betekenis:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Met haatzaaien of aanzetten tot haat wordt doorgaans bedoeld het oproepen tot haat of onverdraagzaamheid jegens een individu of groepering, bijvoorbeeld op basis van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.
Kortom, zelfs al kan je de definities vinden, snap je nog niet wat de woorden betekenen. Dat is best bijzonder.
(Dead Kennedys)
missie_m schreef:
03-08-2018 14:51

Betekenis:

smaad en laster, loep jezelf eens even en kijk eens welke termen van toepassing zijn op je eigen teksten over bijv. sylvana of anousha
S-Meds schreef:
03-08-2018 14:56
smaad en laster, loep jezelf eens even en kijk eens welke termen van toepassing zijn op je eigen teksten over bijv. sylvana of anousha

Ik hoop van harte dat dit iedereen gaat doen, want dat gez*ver ben ik ook meer dan zat. Ik heb me in mei extra NIET laten anominiseren (de invoering van de nieuwe privacywet) zodat iedereen kan zien wat ik wel en wat ik niet heb geschreven.

Als Sylvana de mond vol heeft over racisme en discriminatie, (dat kleine kleutertjes bij de sintintocht zelfs uitgemaakt worden voor racist). En als dan groot in het nieuws komt dat haar partij en DENK geen handtekening willen zetten om de toenemende jodenhaat strenger aan te pakken .....Inderdaad, dan zal ik dat nieuwsbericht zeer zeker op het topic zetten. Op het topic van Sylvana en Anousha dat over racisme en discriminatie gaat.

Ik quote meestal het bericht mee waar ik de reactie op geef zodat men zelf een mening kan vormen.
missie_m wijzigde dit bericht op 03-08-2018 15:09
1.02% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven