Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wow, zoveel boter op iemands hoofd hier heb ik niet eerder gezien. O_O
Lucifer2018 schreef:
03-08-2018 15:08
Wow, zoveel boter op iemands hoofd hier heb ik niet eerder gezien. O_O

Ga het er dan vanaf halen joh, want het is veel te warm voor boter op je hoofd.
:@@:
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
03-08-2018 15:07
:sherlock:

Ik hoop van harte dat dit iedereen gaat doen, want dat gez*ver ben ik ook meer dan zat. Ik heb me in mei extra NIET laten anominiseren (de invoering van de nieuwe privacywet) zodat iedereen kan zien wat ik wel en wat ik niet heb geschreven.

Als Sylvana de mond vol heeft over racisme en discriminatie, (dat kleine kleutertjes bij de sintintocht zelfs uitgemaakt worden voor racist). En als dan groot in het nieuws komt dat haar partij en DENK geen handtekening willen zetten om de toenemende jodenhaat strenger aan te pakken .....Inderdaad, dan zal ik dat nieuwsbericht zeer zeker op het topic zetten. Op het topic van Sylvana en Anousha dat over racisme en discriminatie gaat.

Ik quote meestal het bericht mee waar ik de reactie op geef zodat men zelf een mening kan vormen.

Je mist het punt. Er wordt niet gevraagd om je eerdere uitlatingen kracht bij te zetten. Er wordt gevraagd om naar jezelf te kijken en je af te vragen waarom je beoordeling van die termen zo subjectief als een klapdeur in de wind is.
shifty schreef:
03-08-2018 15:27
zo subjectief als een klapdeur in de wind is.
Die ga ik onthouden ;-D
Tjezus, wat vals
missie_m schreef:
03-08-2018 15:07

Ik hoop van harte dat dit iedereen gaat doen, want dat gez*ver ben ik ook meer dan zat. Ik heb me in mei extra NIET laten anominiseren (de invoering van de nieuwe privacywet) zodat iedereen kan zien wat ik wel en wat ik niet heb geschreven.

Als Sylvana de mond vol heeft over racisme en discriminatie, (dat kleine kleutertjes bij de sintintocht zelfs uitgemaakt worden voor racist). En als dan groot in het nieuws komt dat haar partij en DENK geen handtekening willen zetten om de toenemende jodenhaat strenger aan te pakken .....Inderdaad, dan zal ik dat nieuwsbericht zeer zeker op het topic zetten. Op het topic van Sylvana en Anousha dat over racisme en discriminatie gaat.

Ik quote meestal het bericht mee waar ik de reactie op geef zodat men zelf een mening kan vormen.
:rofl: :rofl: :rofl:
Denk je nou echt dat iemand vrijwillig al die zooi die jij post nog eens gaat loepen? Al die multi quotes die uit de context gehaald worden? Posts van jaren geleden die je erbij haalt waardoor niets is als het lijkt? Posts waarin op de man wordt gespeeld?
Je kunt roepen wat je wil, maar ik weet zeker dat daar ook ergens tussen staat (tenzij gewijzigd of weggehaald door jezelf) dat jij gegevens opslaat van anderen. En eerlijk? Deze combi vind ik vele malen enger dan de opmerkingen van PJK kunnen zijn.
Daarnaast weet ook jij heel goed dat alleen loepen geen enkele zin heeft. Iets beoordelen kan vaak alleen in de context, dus eigenlijk zeg je: lees elk topic waarin ik heb geschreven even na.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 14:57
Reden: Op de man
7.54% gewijzigd
GenieInABottle schreef:
03-08-2018 16:15
Denk je nou echt dat iemand vrijwillig al die zooi die jij post nog eens gaat loepen? Al die multi quotes die uit de context gehaald worden? Posts van jaren geleden die je erbij haalt waardoor niets is als het lijkt? Posts waarin op de man wordt gespeeld?
Je kunt roepen wat je wil, maar ik weet zeker dat daar ook ergens tussen staat (tenzij gewijzigd of weggehaald door jezelf) dat jij gegevens opslaat van anderen. En eerlijk? Deze combi vind ik vele malen enger dan de opmerkingen van PJK kunnen zijn.
Daarnaast weet ook jij heel goed dat alleen loepen geen enkele zin heeft. Iets beoordelen kan vaak alleen in de context, dus eigenlijk zeg je: lees elk topic waarin ik heb geschreven even na.

Jouw mate van zelfreflectie komt op mij over als een verroeste loden deur onder water. Je kunt wel blijven roepen "loep mij", het helpt niet, iig niet bij mij. Ik vind je iig niet zielig, geen slachtoffer en zeker geen sympathieke, oprechte en betrouwbare forumster.
je kan niet eens mensen loepen die je onder de negeer hebt
Mattie al gesignaleerd?
Nou ja.. dat dus..
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
03-08-2018 13:16
Vanwege forummers als Pejeka zou ik dus nooit mijn verhaal van gisteren over mijn zoontje als topic durven openen. En dat is eigenlijk heel jammer. Het is hier soms zo hard.

Fijn dat ik het hier verstopt op napraat toch even kwijt kon. :rose:
De mensen hier worden soms 'naarpraters' genoemd. Ik vind dat erg meevallen. Heb hier ook al hartverwarmende, eerlijke en oprechte steun gekregen.
Maar inderdaad jammer dat de sfeer op het forum je tegenhoudt om een topic te openen. Zoals velen voor me schreven: het zou zo goed zijn als dit soort emoties bespreekbaar zouden zijn. Dat zou zoveel mensen helpen om de juiste beslissingen te nemen. Zoals jij accuraat reageerde en hulp inschakelde. Precies wat een goede moeder doet: haar kind op 1 zetten. Wat de consequenties voor jezelf (in je hoofd) dan ook zouden zijn. :hug:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
S-Meds schreef:
03-08-2018 18:05
je kan niet eens mensen loepen die je onder de negeer hebt
Dat is toch als ze jou onder de negeer hebben? Of werkt het dan twee kanten op? Dus als ik jou onder de negeer heb, kunnen we dan elkaar niet loepen?
Ik kan haar iig loepen, dus ik sta niet onder de negeer. Al zou dat zo maar kunnen veranderen hoor. :P

Eigenlijk ook best een domme actie. Volgens mij hebben best veel mensen meerdere nicks (wat ik persoonlijk best knap vind), dus als er 1 onder de negeer staat, kun je altijd de andere gebruiken...
Nou ja, mijn post is iig geval gestaft. Ik ben benieuwd.
GenieInABottle schreef:
03-08-2018 19:11
Toch niet voor iets in napraat?
Jawel. Bovenstaande post als reactie op Missie.
Zo heel erg was dat toch niet? Hoop dat het gewoon overwaait.
GenieInABottle schreef:
03-08-2018 16:15

Jouw mate van zelfreflectie komt op mij over als een verroeste loden deur onder water. Je kunt wel blijven roepen "loep mij", het helpt niet, iig niet bij mij. Ik vind je iig niet zielig, geen slachtoffer en zeker geen sympathieke, oprechte en betrouwbare forumster.

Ik wou je bericht staffen maar ik zag dat dit al was gebeurd.
Zoals ik al zei 'iedereen kan me loepen'. Dan zien ze ook hoeveel er waar is van je zeer op-de-man en zeer onsympathieke misselijkmakende woorden. Niemand hoeft hele topic's te lezen als ze me loepen, ze kunnen zien dat ik niet reageer zoals jij hier schrijft.

PS.Toen ik hier pas geleden opkwam voor een forumster die ten onrechte een weekban had gekregen schreef jij dat die ban terecht was. Wie is hier dan onoprecht, onsympathiek en ONBETROUWBAAR???
missie_m wijzigde dit bericht op 07-08-2018 08:11
Reden: ps toegevoegd op 7 aug.
11.65% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
GenieInABottle schreef:
03-08-2018 19:25
Jawel. Bovenstaande post als reactie op Missie.
Hoe weet je dat je gestaft bent?

Als ze dat gedaan heeft, heeft ze erg lange tenen. Vooral voor iemand die de posts van pjk heel normaal en acceptabel vind. Dan kan jouw post hierboven nooit zo erg zijn dat die gestaft moet worden.
Loullah schreef:
03-08-2018 19:33
Hoe weet je dat je gestaft bent?

Als ze dat gedaan heeft, heeft ze erg lange tenen. Vooral voor iemand die de posts van pjk heel normaal en acceptabel vind. Dan kan jouw post hierboven nooit zo erg zijn dat die gestaft moet worden.
Jezelf staffen. Kan dat niet, dan ben je gestaft omdat een post maar een keer gestaft kan worden.
missie_m schreef:
03-08-2018 19:31
Zoals ik al zei 'iedereen kan me loepen'. Dan zien ze ook hoeveel er waar is van je zeer op-de-man en zeer onsympathieke misselijkmakende woorden.
Dus jij vind dat wat Genie schrijft stafwaardig is maar pjk zijn posts zijn oké? Bijzonder
missie_m schreef:
Zoals ik al zei 'iedereen kan me loepen'. Dan zien ze ook hoeveel er waar is van je zeer op-de-man en zeer onsympathieke misselijkmakende woorden.
Nou niet om het één of ander hoor, maar ik weet vrij zeker dat jij bestanden bijhoudt/bijgehouden hebt met uitspraken van forummers. Anders zou je al die multiquotes niet hebben kunnen schrijven, compleet met data en tijdstippen. Heb je enig idee hoe creepy dat overkomt, als iemand maanden na dato een uitspraak van je quote en dan ook nog compleet uit zijn verband rukt om... ja waarom eigenlijk?

En ja, het is voor een groot deel ouwe koek en ja, de laatste tijd hou je je nogal rustig op multiquote gebied maar ik vertrouw je nog steeds voor geen meter. Dus ik voel wel iets bij die rant van Genie.
GenieInABottle schreef:

Ik zie een patroon :

Gooit er onnozele uitlatingen tegenaan en gaat vervolgens degene staffen die zegt dat ze onnozel is (of doet, maar dat leest hetzelfde als je een stok zoekt om mee te staffen), want dat is 'op de muts' en dat mag natuurlijk niet.

En in dat topic van 5 jaar geleden zei je zelf ook zo iets. Niet echt vergelijkbaar maar toch ook met het woord onnozel er in, dus snapt ze niet waarom het in deze volkomen andere context niet hetzelfde is.
En ondertussen maar blijven mekkeren dat ze, och och erm, toch zo vaak onterecht geband wordt want ze doet toch, och och erm, niks verkeerd.
En het maar vreemd blijven vinden dat ze met dit gedrag niet telkens in een warm bad van hartelijkheid valt. Dat ligt dan aan alle anderen want groepjes.

Nog even wachten op simpa en impa om het zonder aanziens des inhouds op te nemen voor de persoon in kwestie, want groepjes. In afwachting daarvan kan er vast geoefend worden op verontwaardigd kijken.
missie_m schreef:
Zoals ik al zei 'iedereen kan me loepen'. Dan zien ze ook hoeveel er waar is van je zeer op-de-man en zeer onsympathieke misselijkmakende woorden. [/colr]

Elke maand hetzelfde liedje. Ik ben niet vergeten hoe je mijn posts maandenlang citeerde en er alleen een stomme smiley onder plaatste. Hoe ik je herhaaldelijk gevraagd heb wat je probleem was en hoe je stelselmatig weigerde inhoudelijk met me in discussie te gaan.

Ik ben ook blauw!
anoniem_328039 wijzigde dit bericht op 03-08-2018 19:51
1.63% gewijzigd
Loullah schreef:
03-08-2018 19:35
Dus jij vind dat wat Genie schrijft stafwaardig is maar pjk zijn posts zijn oké? Bijzonder
Waar schreef ik dat die oké zijn?

Berichten opslaan doe ik ook niet, ben toch niet gek.

missie_m schreef:
03-08-2018 14:51

.............Datgene wat ik van pjk lees kan idd bot zijn, recht voor z'n raap, maar ik lees haar niet als datgene wat hier geschreven word. Zeker niet als 'gevaarlijk'. Dat vind ik een heftige uitspraak. ................

missie_m wijzigde dit bericht op 03-08-2018 19:51
4.77% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
GenieInABottle schreef:
Voor wat het waard is: ik ben het 100% met die post eens.
Missie, je denkt wellicht dat het goed is om op te komen voor de underdog (in jouw ogen), maar dat is hier a. totaal misplaatst en b. totaal onnodig, pjk is zelf mondig genoeg.

Ik vind de actie van LL ook niet sympathiek tov pjk, maar volgens de officiële regels van dit forum heeft zij wel gelijk. En de uitspraken van pjk ergeren echt talloze forummers, zowel in de modetopics (waarom een sneaker onder een jurk) als bij relaties (ooit was die man leuk genoeg om kinderen mee te nemen) als op actueel (het komt door de continue stroom buitenlanders die zich hier vestigen). Een langspeelplaat die met die stokpaardjes alle topics naar zich toe trekt.
Ik verheug me inderdaad ook erg op de Koene Ridders van het Vrije Woord. Altijd een feestje en ze komen vaak precies wanneer je ze verwacht.
Het-groepje schreef:
03-08-2018 19:49
Voor wat het waard is: ik ben het 100% met die post eens.
Idem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven