Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

zondag 28 januari 2018 om 23:12
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove

Wachten op start | Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel |
Wachten op cryo-tp | blauwerok, Doces |
In de wachtweken |
.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd(m/v) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen | ICSI3+ MESA/TESE |
AMC | |||
-Sense- (36/41) |
2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's | ICSI2 | wacht op intake UZ Gent (oktober) | OLVG/UMC | |
Zizo (35/39) |
2014 | 2016 | matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) | ICSI3 | herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's | ICSI 2 | wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 | - |
Diamond30 (32/38) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF |
IVF3 | Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh | |
Labgeek1990 (26/31) |
2016 | 2017 | zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk | ICSI1 | icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze | Amphia/Erasmus |
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP | zelf proberen met stimulatie | ||
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. | Even pauze nu, opties bekijken | EMC |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 mislukt (5x TP) | Wachten op start ICSI2 | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) | IVF3 | pauze | |
G-power1989 (29 / 30) |
jan 2016 | juli 2017 2e kindje | weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt | ICSI2 | icsi 2 | WZA/UMCG |
Yaradreamz (36/ 45) |
? | ? | hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's | ICSI+MESA/TESE | herstellen van mk | EMC |
Puk32 (34/38) |
2015 | feb 2017 | Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk | IVF/ICSI 1 | onderzoeken mk's, wachten op start | MMC / Tilburg |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders | ICSI 1 | Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad | Belgie |
Alaynee (28/?) |
Azoöspermie | ICSI 1+TESE | Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad | DD | ||
mamamaria81 (37/40) |
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). | 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen | wachten op start IVF3 | ism UMCU | ||
Zot-83 (35/39) |
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) | ICSI+ECD | wachten op nieuwe poging | Alicante | ||
innerpeace (37) |
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk | ICSI1 | wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) | Voorburg | ||
blauwerok (37/38) |
2017 | 2017 | ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg | ICSI1+PGD | ||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:06
Brendatjuh, gefeliciteerd met je goede echo, wat fijn!!!
Vienna, fijn dat je niet gebeld bent. Heel veel succes vandaag met de terugplaatsing! Ik hoop dat je twee toppertjes terugkrijgt!
Mahi, heel veel succes en sterkte voor het spannende testmoment morgen. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt.
Blauwerok, shit, wat balen
. Moeten jullie nu een maand overslaan of mag je meteen door? Jullie hadden toch nog flink wat cryo's of heb ik dat verkeerd in m'n hoofd zitten?
Zot, al ongesteld geworden? Vind het ook spannend voor jou. Pfoeh, wat een bedrag zijn jullie kwijt zeg... Hier moeten we ook flink wat zelf betalen. Alles wat met cryo's te maken heeft moet je zelf betalen (invriezen, de hele terugplaatsingscyclus met echo's enzo) en aangezien we alleen maar cryo's hebben gedaan komt daar ook een aardig bedragje samen. En ICSI doen terwijl er eigenlijk alleen indicatie is voor IVF. Heb het nog niet durven optellen... We kunnen het wel van de belasting aftrekken gelukkig, inclusief reiskosten. Is dat bij jullie ook zo?
Hier nu 11 dpo en voorlopig lijkt de progesteron te werken. Temperatuur is nog hoog en geen spotting, wat ik normaal altijd wel een paar dagen van tevoren heb. Zou normaal gesproken morgen ongesteld moeten worden. Fingers crossed! Heb wel vanochtend negatief getest, zodat m'n hoofd niet op hol kan slaan. En ik alcohol kan drinken en pijnstillers kan slikken (klinkt alsof ik een heel wild weekend ga hebben
, liever had ik natuurlijk een positieve test gehad, dat begrijpen jullie).
Vienna, fijn dat je niet gebeld bent. Heel veel succes vandaag met de terugplaatsing! Ik hoop dat je twee toppertjes terugkrijgt!
Mahi, heel veel succes en sterkte voor het spannende testmoment morgen. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt.
Blauwerok, shit, wat balen

Zot, al ongesteld geworden? Vind het ook spannend voor jou. Pfoeh, wat een bedrag zijn jullie kwijt zeg... Hier moeten we ook flink wat zelf betalen. Alles wat met cryo's te maken heeft moet je zelf betalen (invriezen, de hele terugplaatsingscyclus met echo's enzo) en aangezien we alleen maar cryo's hebben gedaan komt daar ook een aardig bedragje samen. En ICSI doen terwijl er eigenlijk alleen indicatie is voor IVF. Heb het nog niet durven optellen... We kunnen het wel van de belasting aftrekken gelukkig, inclusief reiskosten. Is dat bij jullie ook zo?
Hier nu 11 dpo en voorlopig lijkt de progesteron te werken. Temperatuur is nog hoog en geen spotting, wat ik normaal altijd wel een paar dagen van tevoren heb. Zou normaal gesproken morgen ongesteld moeten worden. Fingers crossed! Heb wel vanochtend negatief getest, zodat m'n hoofd niet op hol kan slaan. En ik alcohol kan drinken en pijnstillers kan slikken (klinkt alsof ik een heel wild weekend ga hebben

vrijdag 3 augustus 2018 om 10:33

vrijdag 3 augustus 2018 om 10:53
Vienna, ik duim nog hoor. Het kan nog steeds, al snap ik dat je er zo tegenaan kijkt.
Windmolen, fijn dat de progesteron lijkt te werken.
Ik wil het ook niet weten eigenlijk, hoeveel het nu in totaal is. Als iemand klaagde over hoe duur kinderen waren zei ik altijd maar: je moest eens weten hoe duur, en toen was hij nog niet eens geboren. We zijn natuurlijk enorm gelukkig dat we zoon hebben en dan ‘vergeet’ je het snel weer. Zat laatst te denken dat onze eerste poging voor een tweede alweer bijna anderhalf jaar geleden is. Wij trekken inderdaad kosten en reiskosten af van de belasting, levert mooie excel-overzichten op. Scheelt weer iets.
Brendatjuh, wat fijn, een goede echo!
Gisteren ongesteld geworden dus gestart met de progynova en de eerste spuit clexane zit er ook weer in. Over 2,5 week vliegen we die kant op
Windmolen, fijn dat de progesteron lijkt te werken.
Ik wil het ook niet weten eigenlijk, hoeveel het nu in totaal is. Als iemand klaagde over hoe duur kinderen waren zei ik altijd maar: je moest eens weten hoe duur, en toen was hij nog niet eens geboren. We zijn natuurlijk enorm gelukkig dat we zoon hebben en dan ‘vergeet’ je het snel weer. Zat laatst te denken dat onze eerste poging voor een tweede alweer bijna anderhalf jaar geleden is. Wij trekken inderdaad kosten en reiskosten af van de belasting, levert mooie excel-overzichten op. Scheelt weer iets.
Brendatjuh, wat fijn, een goede echo!
Gisteren ongesteld geworden dus gestart met de progynova en de eerste spuit clexane zit er ook weer in. Over 2,5 week vliegen we die kant op
vrijdag 3 augustus 2018 om 16:36
Zizo nee!

Ik weet hoe het voelt.

Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
vrijdag 3 augustus 2018 om 19:20
Ohh nee Zizo!! Wat een ontzettend groot verdriet moet het zijn :cru: Ik wil eigenlijk even heel veel vloek woorden eruit gooien maar houd het netjes. Sterkte meis!!!
Ik kreeg echt een enorme rilling van je berichtje en stapte weer even terug in de tijd toen ik precies hetzelfde nieuws kreeg bij 10 weken
Ik kreeg echt een enorme rilling van je berichtje en stapte weer even terug in de tijd toen ik precies hetzelfde nieuws kreeg bij 10 weken

vrijdag 3 augustus 2018 om 22:55
Oh meiden wat en lieve reacties. En wat verdrietig ook dat zoveel van jullie dit al een of meerdere keren hebben meegemaakt
Ik lig nu in bed. Badlakens onder me voor het geval het op gang komt. Ik hoop zo dat ik niet lang hoef te wachten en dat het niet op het werk gebeurt. Ben zo bang dat ik dan met een bloedvlek in mijn jurk of rok op kantoor sta. Ik wil thuis zijn als ik het verlies. Ik heb een paracetamol genomen en hoop te kunnen slapen.
Ik lig nu in bed. Badlakens onder me voor het geval het op gang komt. Ik hoop zo dat ik niet lang hoef te wachten en dat het niet op het werk gebeurt. Ben zo bang dat ik dan met een bloedvlek in mijn jurk of rok op kantoor sta. Ik wil thuis zijn als ik het verlies. Ik heb een paracetamol genomen en hoop te kunnen slapen.
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:04
Lieve Zizo
Ik vind het echt zo verdrietig voor je.
Ik hoop ook voor je dat het snel op gang komt en je thuis de miskraam krijgt. Maar houd er rekening mee dat het ook even kan duren voordat het begint.
Bij mij begonnen de miskramen met lichte spotting en geleidelijk (in de loop van uren) steeds meer kramp. Het was beslist niet zo dat het zonder aankondiging in een keer los kwam. Ik denk dan ook niet dat je heel bang hoeft te zijn om verrast te worden op je werk. Wel zou ik bij de eerste tekenen dat het op gang komt (spotting, krampen) naar huis gaan.
Heel veel sterkte
Ik vind het echt zo verdrietig voor je.
Ik hoop ook voor je dat het snel op gang komt en je thuis de miskraam krijgt. Maar houd er rekening mee dat het ook even kan duren voordat het begint.
Bij mij begonnen de miskramen met lichte spotting en geleidelijk (in de loop van uren) steeds meer kramp. Het was beslist niet zo dat het zonder aankondiging in een keer los kwam. Ik denk dan ook niet dat je heel bang hoeft te zijn om verrast te worden op je werk. Wel zou ik bij de eerste tekenen dat het op gang komt (spotting, krampen) naar huis gaan.
Heel veel sterkte

weija wijzigde dit bericht op 04-08-2018 07:50
0.17% gewijzigd
vrijdag 3 augustus 2018 om 23:08
Zit voor het eerst in weken weer even dit topic door te lezen en ben zo blij om het nieuws van Yara en Brenda te lezen en dan eindigt het op deze pagina met arme arme Zizo....
Zit hier gewoon in een giga hittegolf met kippenvel. Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte en hele dikke knuffel.
Ongelofelijk hoe je in 2 minuten tijd zit te juichen voor de één en hoe je hart pijn doet voor de ander.... ik denk aan jullie meiden!!

Ongelofelijk hoe je in 2 minuten tijd zit te juichen voor de één en hoe je hart pijn doet voor de ander.... ik denk aan jullie meiden!!

zaterdag 4 augustus 2018 om 09:26
Zizo: ook hier een knuffel
Las het vanmorgen en dit was echt het laatste dat ik verwacht had om van jou te lezen. Zo verdrietig.
Duuf: wat enorm spannend dat je weer gaat beginnen. Ik wens je zo veel succes toe - en geluk en een prachtige uitkomst!! En ik heb Lilly’s klavertje ook altijd bij me gehouden.
Andere dames: ik ben niet helemaal bijgelezen.

Duuf: wat enorm spannend dat je weer gaat beginnen. Ik wens je zo veel succes toe - en geluk en een prachtige uitkomst!! En ik heb Lilly’s klavertje ook altijd bij me gehouden.
Andere dames: ik ben niet helemaal bijgelezen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

zaterdag 4 augustus 2018 om 10:15
Zizo, ook een dikke knuffel van mij.
Ik heb toen gekozen om op te wekken middels cytotec. Zaterdagavond ingebracht, zondagochtend vroeg kramp en bloedverlies. Zondagavond nogmaals pillen ingebracht omdat bloedverlies in de loop van zondag was gestopt. Zondag op maandag weer kramp en minimaal bloedverlies.
Vrijdag voelde ik me niet oke en ben ik eerder naar huis gegaan van werk. Thuis op de wc tijdens het plassen het vruchtzakje in z’n geheel verloren zonder kramp of wat dan ook. Was een hele rare gewaardwording. Het vruchtje was bij mij echter maar 6 weken groot geworden. Niet te vergelijken met jou, maar wilde je toch mijn ervaring delen
Misschien heb je er iets aan
Ik heb toen gekozen om op te wekken middels cytotec. Zaterdagavond ingebracht, zondagochtend vroeg kramp en bloedverlies. Zondagavond nogmaals pillen ingebracht omdat bloedverlies in de loop van zondag was gestopt. Zondag op maandag weer kramp en minimaal bloedverlies.
Vrijdag voelde ik me niet oke en ben ik eerder naar huis gegaan van werk. Thuis op de wc tijdens het plassen het vruchtzakje in z’n geheel verloren zonder kramp of wat dan ook. Was een hele rare gewaardwording. Het vruchtje was bij mij echter maar 6 weken groot geworden. Niet te vergelijken met jou, maar wilde je toch mijn ervaring delen

zaterdag 4 augustus 2018 om 13:53
A zizo, wat ontzettend verdrietig, ook hier tranen in mijn ogen en rillingen van herkenning. Vreselijk om dit na al de ellende van dit traject ook nog mee te moeten maken.
Ik heb nu 2x cytotec (?) die pillen in ieder geval gehad omdat het niet vanzelf begon. Vond het fijn dat ik enige ‘controle’ had over t proces, gestart op vrijdag en dan na het weekend klaar. Ook het gevoel dat het elk moment kon gebeuren vond ik het vreselijk. Bij mij in ieder geval goede ervaring met de pillen. Heel veel sterkte....weet niet zo goed wat verder te zeggen. Het is zo verdomde oneerlijk en hard om dit mee te moeten maken...
Ik heb nu 2x cytotec (?) die pillen in ieder geval gehad omdat het niet vanzelf begon. Vond het fijn dat ik enige ‘controle’ had over t proces, gestart op vrijdag en dan na het weekend klaar. Ook het gevoel dat het elk moment kon gebeuren vond ik het vreselijk. Bij mij in ieder geval goede ervaring met de pillen. Heel veel sterkte....weet niet zo goed wat verder te zeggen. Het is zo verdomde oneerlijk en hard om dit mee te moeten maken...

zaterdag 4 augustus 2018 om 14:59
Ach Zizo wat lees ik nu. Ik vind het zo enorm verdrietig voor jullie en ik had het je zo graag anders gegund. Wat een naar nieuws. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte om dit te verwerken. 
Blijdschap en verdriet liggen weer dicht bij elkaar in dit topic. Blijft moeilijk om dat te lezen.
Brendatjuh wel ontzettend fijn om je goede nieuws te lezen. Het blijft nog even spannend maar weer een stap in de goede richting. En je hebt zelf ook al meer dan genoeg mee gemaakt dus ik duim dat dit gewoon goed blijft gaan.
Vienna lastig dan om vertrouwen te houden. Ik ga toch heel erg voor je duimen. Als de artsen er geen kans in zagen waren ze niet voor een tp gegaan schat ik. Ik hoop het zo voor je!
Duufje heel spannend om weer te starten. Ik ga onwijs voor je duimen. Ook ik vond het hartverwarmend dat je veel medicatie hebt toegestuurd gekregen. Heel erg lief en je verdient het zo!
Mahi mahi heb je al getest?
Boulu sterkte met de laatste loodjes.
Hier gaat het goed. Ik ben lekker op vakantie in eigen land. Voor de zon hoeven we dit jaar niet ver weg. 30 augustus begin ik met onze laatste ICSI poging. Ik moet de medicatie nog gaan ophalen. Ik sta er nog steeds niet echt hoopvol in gezien het verloop van mijn twee eerdere pogingen. Het zou een wonder zijn als het lukt zwanger te worden en zwanger te blijven.
En als het niet lukt ga ik maar eens hard aan het werk om dit hoofdstuk definitief af te sluiten. Dochter wordt eind van het jaar 10 en al sinds zij geboren is, was daar altijd die wens voor nog een kind.

Blijdschap en verdriet liggen weer dicht bij elkaar in dit topic. Blijft moeilijk om dat te lezen.
Brendatjuh wel ontzettend fijn om je goede nieuws te lezen. Het blijft nog even spannend maar weer een stap in de goede richting. En je hebt zelf ook al meer dan genoeg mee gemaakt dus ik duim dat dit gewoon goed blijft gaan.
Vienna lastig dan om vertrouwen te houden. Ik ga toch heel erg voor je duimen. Als de artsen er geen kans in zagen waren ze niet voor een tp gegaan schat ik. Ik hoop het zo voor je!
Duufje heel spannend om weer te starten. Ik ga onwijs voor je duimen. Ook ik vond het hartverwarmend dat je veel medicatie hebt toegestuurd gekregen. Heel erg lief en je verdient het zo!
Mahi mahi heb je al getest?
Boulu sterkte met de laatste loodjes.
Hier gaat het goed. Ik ben lekker op vakantie in eigen land. Voor de zon hoeven we dit jaar niet ver weg. 30 augustus begin ik met onze laatste ICSI poging. Ik moet de medicatie nog gaan ophalen. Ik sta er nog steeds niet echt hoopvol in gezien het verloop van mijn twee eerdere pogingen. Het zou een wonder zijn als het lukt zwanger te worden en zwanger te blijven.
En als het niet lukt ga ik maar eens hard aan het werk om dit hoofdstuk definitief af te sluiten. Dochter wordt eind van het jaar 10 en al sinds zij geboren is, was daar altijd die wens voor nog een kind.
zaterdag 4 augustus 2018 om 16:05
Ik kwam nog even snel lezen voordat ook wij op vakantie gaan.
Maar dit wilde ik niet lezen.
Zizo wat erg, ik wens jullie heel veel sterkte toe!! Helaas ook voor mij herkenbaar, bij mij kwam het toen de dag na de echo spontaan.
Als of we allemaal niet al genoeg moeten mee maken, en dan is het eindelijk zo ver word het je nog niet gegund!
Maar dit wilde ik niet lezen.
Zizo wat erg, ik wens jullie heel veel sterkte toe!! Helaas ook voor mij herkenbaar, bij mij kwam het toen de dag na de echo spontaan.
Als of we allemaal niet al genoeg moeten mee maken, en dan is het eindelijk zo ver word het je nog niet gegund!
zaterdag 4 augustus 2018 om 17:23
Hi,
Nieuw hier... En ook ik zit midden in een ICSI traject. Ik ben op zoek naar ervaringen, tips etc. Op dit moment spuit ik Decapeptyl en Gonal F. Zijn hier meer dames die ook last van bijwerkingen hebben? (Hoofdpijn, opvliegers, vermoeidheid)
En hoe gingen jullie om met het traject? Ik merk dat ik het allemaal onderga en niet durf te hopen dat het nu eindelijk zal lukken. Herkenbaar?
Groetjes, Loekie
Nieuw hier... En ook ik zit midden in een ICSI traject. Ik ben op zoek naar ervaringen, tips etc. Op dit moment spuit ik Decapeptyl en Gonal F. Zijn hier meer dames die ook last van bijwerkingen hebben? (Hoofdpijn, opvliegers, vermoeidheid)
En hoe gingen jullie om met het traject? Ik merk dat ik het allemaal onderga en niet durf te hopen dat het nu eindelijk zal lukken. Herkenbaar?
Groetjes, Loekie
zaterdag 4 augustus 2018 om 20:49
Zizo ik had je eerder veel sterkte gewenst. Het is zo verdrietig en het voelt heel oneerlijk. Ik kan er niet bij met mij hoofd. Ook als ik lees hoeveel vrouwen hier helaas zelfde soort ervaringen hebben. Echt verschrikkelijk. Dikke knuffel voor iedereen.
Het is een groot contrast maar wilde je jullie toch laten weten dat ik vandaag positief heb getest. Ik had het niet verwacht. Ik ben blij maar vind het ook heel eng en spannend.
Het is een groot contrast maar wilde je jullie toch laten weten dat ik vandaag positief heb getest. Ik had het niet verwacht. Ik ben blij maar vind het ook heel eng en spannend.