Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...


:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Linkje naar deel 5:
zwanger/zwanger-worden-met-ivf-of-icsi- ... #p27473045
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-01-2018 22:05
79.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic! Veel succes voor iedereen die hier meeschrijft.

Zizo ik lees zeker nog mee, ben een tijdje ziek geweest maar er inmiddels weer bovenop. Op dit moment aan het wachten op mijn menstruatie dus er gebeurt even niet zo veel. Ik hoop dat ik binnenkort weer verder kan.

Meiden op het wachtbankje, succes!

Mw Stippel, succes voor morgenochtend. Ik hoop op een mooi embryo voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
TVP (omdat ik jullie graag blijf volgen).

MwStippel: succes!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik lees al ruim een jaar mee en kom nu aan het begin van poging 2 meeschrijven.

Ik heb al heel veel aan jullie ervaringen gehad!

IVF 1 4 eicellen 3 bevruchtingen, 1 a embryo teruggeplaatst. Heel kort zwanger geweest. Geen cryo's helaas.
Vandaag met de pil beginnen en nu 225 IPV 150 gonal f.

Bij de AFC 14/15 follikels geteld maar helaas maar 4eicellen met de punctie.

Ik ben 40, vriend is 26.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic :redrose:

Hoop dat dit topic weer voor velen een mooi resultaat zal hebben.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Hoop zo dat we in dit deel nog meer positieve verhalen mogen schrijven!! :cheer2:
-nobody said it was easy-
Succes Biekkie. Jullie zitten ook al een poos in het traject.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk een mooi nieuw topic met veel goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor aanmaken nw topic.
Happy new topic. Ik hoop dat iedereen zwanger het topic uitgaat!
Bedankt voor het openen van het nieuwe topic!!
Dat een ieder maar fijn mag doorschuiven naar het zwangeren topic :)

Welkom biekkie
Wie kan mij toevoegen in de tabel. Mij lukt het niet. Bedankt alvast!!
Leonie2006. 29 jaar man 30 jaar. Sinds januari 2016 wens. Azoospermie bij man. Tese mei 2017 gehad.
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic! Wat is het hard gegaan zeg, maar we duimen op een mooi nieuw topic met heeeel veel positief nieuws!
:cheer:
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
TVP omdat ik jullie niet kwijt wil zijn...

Stippel, heb gisteren gelezen dat je een tp hebt gehad. Superfijn! Lekker broeden nu. Mijn duimen draaien.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel Geweldig! Heel veel succes vandaag :cheer:
Alle reacties Link kopieren
En ook een tvp hier.

Hopelijk ontstaan in dit topic weer een heel stel mooie en doorgaande zwangerschappen resulterend in blakend gezonde baby’s!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer even langs. Happy new topic, meiden! Bedankt voor het openen, Flipje. Ik hoop ook dat er veel goed nieuws voorbij gaat komen in dit topic, maar in het bijzonder hoop ik dat voor jou.

Ik ben op het moment nog steeds voornamelijk in meeleesmodus, maar heb wel even een vraagje. Volgende week staat voor mij de scratch gepland. Degenen die daarmee al ervaring hebben, heb je daar de dagen erna nog last van? En kan het de menstruatie erna ontregelen, bijv. dat-ie later of juist eerder komt? En wordt die menstruatie heftiger of juist minder heftig, of hebben jullie geen verschil gemerkt?

De terugplaatsing staat voor de volgende cyclus gepland, dus dan kom ik wsl weer meer meeschrijven. Veel succes aan iedereen, zowel op het wachtbankje als de prikkers!
Alle reacties Link kopieren
Windmolen: t is even gemeen maar verder heb ik geen last ondervonden van scratch. Evt kun je iets van bloed verliezen kort erna maar dat had ik niet.
windmolen ik had iets bloedverlies t/m de dag erna. en ook ietsjes een menstruatie kramp gevoel. Mijn menstruatie was niet ontregeld maar wel wat zwaarder dan vroeger maar dan kan ook nog van de 1ste ivf zijn denk ik ? Zo licht als ik het vroeger had heb ik nu n elk geval niet meer.
Al met al had ik weinig last ook na de scratch!

Wat ik mij afvraag t.a.v. de scratch is op moment dat de volgende tp bij mij
- hopelijk- is, meer dan 3 weken na de scratch, dan is de beschadiging die gemaakt is al lang genezen toch? en dan zal er dus ook geen extra activiteit meer zijn daar. Iemand een idee hoe dit zit?
Alle reacties Link kopieren
Sheela, hoe het precies werkt weet ik ook niet helemaal, maar het effect schijnt nog zo'n 3 cyclussen aan te houden. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Het gaat volgens mij niet zozeer om de beschadiging zelf, die wil je juist genezen hebben (daarom wordt de scratch ook nooit direct voor een terugplaatsing gedaan), maar om het effect dat dat genezen heeft op je baarmoederslijmvlies. Iets met meer rode of witte bloedcellen oid, het aanzwengelen van het immuunsysteem, het precieze weet ik er ook niet van.

Bedank voor de reacties so far. Het lijkt erop dat het allemaal meevalt gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal in het nieuwe topic!

Biekkie, wat jammer dat er maar 4 eicellen gevonden zijn. Hoeveel follikels hebben ze er met de punctie aangeprikt? Ik duim hard voor je!

Windmolen, hier de scratch gehad onder narcose gelijk met hysteroscopie en heb een dag of 5 nagebloed en 1 dag iets buikpijn gehad. Maar dat zal wel voornamelijk van de hysteroscopie gekomen zijn, denk ik. Ik had voor mijn gevoel een normale menstruatie daarna. Het ene ziekenhuis zegt dat het 3-4 mnd werkt, de andere maar 1 mnd. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen... Je maakt een beschadiging die uiteraard geneest, maar de genezing is niet 100% in 1 maand, (net als dat je een wondje op de huid hebt zitten en wat een klein litteken wordt, dat blijft een bepaalde tijd wat kwetsbaarder. Of een verrekking in een spier wat wat kwetsbaar blijft voor een paar maanden) waardoor ze denken dat er makkelijker een innesteling plaats kan vinden.

Baggal :-O$ Bedankt voor het compliment.

Biefstuk eten tja. ik ben ook zo'n "panieker"... Ik weet dat er pas na ong 6 weken een bloedband optreed, dus tot een positieve test kan er eigenlijk niets gebeuren. Maar ik voel me er niet goed bij en doe het dus niet. De ene keer dat ik wel rauwe ham heb gegeten, voelde ik me er gewoon niet helemaal prettig bij en ik besloten dat het mij minder stress oplevert als ik doe wat goed voor mij voelt dan dat ik me zelf elke keer moet zeggen dat het geen kwaad kan etc.

Stippel, fijn dat je een mooi embryo hebt gekregen! Wel vervelend dat het aantal cryo's zo tegenvalt. ik kan me voorstellen dat TESE sperma van mindere kwaliteit is (er is vaak een reden waarom je TESE moet doen) en dat die mindere kwaliteit dan ook de kansen verkleinen dat er veel embryo's ontstaan. Doen ze tussen de TESE en het invriezen nog een onderzoek wat de kwaliteit is? Want ik had eigenlijk aan de hand daarvan verwacht dat ze jullie zouden kunnen vertellen wat jullie kansen zouden zijn.
Ben je snel zwanger geraakt van jouw eerste kind(eren)? Zo ja, dan maak je nu natuurlijk ook een goede kans!! Succes met deze wachtdagen... Ze kunnen erg zwaar worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom!
Ik zal later nog proberen mezelf in de tabel te zetten.

Animal, er waren ook maar 4 follikels.
Bedankt voor het duimen!

Mevrouw Stippel, succes op het wachtbankje. Ik vond de eerste week goed te doen maar de tweede zat ik wel erg ongeduldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven