2 is genoeg - kletstopic
maandag 6 augustus 2018 om 09:33
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.
Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.
Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
maandag 6 augustus 2018 om 12:40
Juist omdat die eerste zo geweldig was en we hem een broertje of zusje gunden. Nu zijn we niet langer een stel met een kind, maar een (h)echt gezin.vrouwjagersma schreef: ↑06-08-2018 12:36Ik vind mensen met twee kinderen echt heel raar. Waarom heb je er geen 1? Vond je de eerste niet leuk genoeg? Gewoon oprechte belangstelling, ik bedoel er verder niets mee.
Love it
maandag 6 augustus 2018 om 12:41
Ik merk opeens dat ik behoefte heb om te praten. Ik ben de laatste uit een gezin van 5 kinderen, maar een nakomertje dus eigenlijk opgegroeid als enig(st)? kind. Wel broers en zussen, maar niemand om mee te spelen. Dat deed ik dan weer met mijn neefjes, de kinderen van mijn oudere broers en zussen. Wat nu?
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
maandag 6 augustus 2018 om 12:42
Ah ik snap hem. Je bent gedwongen om zelf mensen te maken zodat iemand je toch nog lief vindt.
Handige oplossing!
maandag 6 augustus 2018 om 12:44
We kunnen je alleen helpen als je zelf 2 kinderen hebt. Misschien js dat de oplossing, gewoon 2 kinderen krijgen. Gewoon doen, hartstikke leuk.tbl1966 schreef: ↑06-08-2018 12:41Ik merk opeens dat ik behoefte heb om te praten. Ik ben de laatste uit een gezin van 5 kinderen, maar een nakomertje dus eigenlijk opgegroeid als enig(st)? kind. Wel broers en zussen, maar niemand om mee te spelen. Dat deed ik dan weer met mijn neefjes, de kinderen van mijn oudere broers en zussen. Wat nu?
maandag 6 augustus 2018 om 12:44
Ja dat valt mij ook op. Veel ruis.
Graag ontopic; wie heeft er twee kinderen en waarom heb je hiervoor gekozen? Wanneer wist je dat je een tweede wilde? Wanneer wist je dat je gezin zo compleet was? Wat zijn de voordelen van twee kinderen? Hoe is de dynamiek tussen de kinderen? Krijg je veel kritiek uit je omgeving? Hoe ga je om met veroordelende opmerkingen?
Genoeg om over te kletsen
maandag 6 augustus 2018 om 12:47
Ik heb er al 2, maar helaas is de oudste al weer 3 jaar de deur uit, dus heb ik er nog maar 1 in huis en ik ben te oud (bezig met de overgang) om er nog 1tje bij te makenMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑06-08-2018 12:44We kunnen je alleen helpen als je zelf 2 kinderen hebt. Misschien js dat de oplossing, gewoon 2 kinderen krijgen. Gewoon doen, hartstikke leuk.
tbl1966 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 12:49
11.11% gewijzigd
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
maandag 6 augustus 2018 om 12:49
Ik heb geen broers en zussen. Maar voel opeens de behoefte om over mijn ervaringen te schrijven.MevrouwJack schreef: ↑06-08-2018 11:21Ik realiseer me nu pas hoe groot mijn behoefte is om te schrijven over mijn ervaringen over het komen uit een gezin met twee kinderen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 6 augustus 2018 om 12:51
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑06-08-2018 12:42Ah ik snap hem. Je bent gedwongen om zelf mensen te maken zodat iemand je toch nog lief vindt.
Handige oplossing!
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 6 augustus 2018 om 12:54
Kritiek uit de omgeving? Twee kinderen is zo ongeveer het meest doorsnee gezin dat je maar kunt bedenken. Lijkt me sterk dat mensen daar kritiek op hebben gekregen.Ikigai schreef: ↑06-08-2018 12:44Ja dat valt mij ook op. Veel ruis.
Graag ontopic; wie heeft er twee kinderen en waarom heb je hiervoor gekozen? Wanneer wist je dat je een tweede wilde? Wanneer wist je dat je gezin zo compleet was? Wat zijn de voordelen van twee kinderen? Hoe is de dynamiek tussen de kinderen? Krijg je veel kritiek uit je omgeving? Hoe ga je om met veroordelende opmerkingen?
Genoeg om over te kletsen![]()
Dat is meteen het probleem met dit topic. Het is een non-onderwerp. Anders dan 1 kind of 5 kinderen is het simpelweg geen beslissing waar mensen bezwaar tegen maken, tenzij je andere problemen hebt.
Oké, de kans dat mensen voor een derde gaan is vaak groter als de eerste twee van hetzelfde geslacht zijn.
Maar ik heb überhaupt geen kinderen dus ik zit hier sowieso verkeerd.
maandag 6 augustus 2018 om 12:56
maandag 6 augustus 2018 om 12:57
maandag 6 augustus 2018 om 12:57
Dank je, had ik echt even nodig
maandag 6 augustus 2018 om 12:58
maandag 6 augustus 2018 om 12:58
Stil nou, Ikigai's gezin is zo speciaaalLizBakker schreef: ↑06-08-2018 12:54Kritiek uit de omgeving? Twee kinderen is zo ongeveer het meest doorsnee gezin dat je maar kunt bedenken. Lijkt me sterk dat mensen daar kritiek op hebben gekregen.
Dat is meteen het probleem met dit topic. Het is een non-onderwerp. Anders dan 1 kind of 5 kinderen is het simpelweg geen beslissing waar mensen bezwaar tegen maken, tenzij je andere problemen hebt.
Oké, de kans dat mensen voor een derde gaan is vaak groter als de eerste twee van hetzelfde geslacht zijn.
Maar ik heb überhaupt geen kinderen dus ik zit hier sowieso verkeerd.
Zeker voor mij, ik heb ook geen kinderen dus ik vind gezinnen met twee kinderen echt heel bijzonder
Tjezus, wat vals