2 is genoeg - kletstopic

06-08-2018 09:33 1199 berichten
Dit topic is bedoeld voor alle ouders met twee kinderen. Waarom heb je gekozen voor een tweede? Wanneer wist je dat er geen derde meer bijkwam? Waren dit bewuste keuzes, of kwam het door andere factoren? Wat zijn positieve kanten aan het hebben van twee kinderen en tegen welke vooroordelen loop je aan?

Ik denk dat er genoeg onderwerpen zijn waar we het gezellig over kunnen hebben.

Kritiek op het hebben van twee kinderen graag in het discussietopic gezinsplanning. Ouders met meer of minder kinderen of afkomstig uit gezinnen met twee kinderen die hier kritiek op willen uiten verwijs ik ook graag naar het andere topic.

Hier houden we het graag gezellig!!
anoniem_371963 wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:36
68.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
tbl1966 schreef:
06-08-2018 12:57
Dank je, had ik echt even nodig :rose:
Ja heel je (h)echte gezin uit elkaar gepleurd :hug:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 12:44
Ja dat valt mij ook op. Veel ruis.
Hoezo ruis? Amusant topic dit. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Is Redbulletje al gesignaleerd?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt nu wel minder leuk hier, iets teveel op de man af

Toch?
Alle reacties Link kopieren
Enigme schreef:
06-08-2018 12:19
Ikigai, wat ben jij een eerste klas huilstruik zeg :roll:
:-D huilstruik... hoe kom je er toch op :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Elza84 schreef:
06-08-2018 13:04
Het wordt nu wel minder leuk hier, iets teveel op de man af

Toch?
Een tikkeltje, maar ik heb dan ook het andere topic niet gelezen.
Dat ga ik nu maar eens even doen, want mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 12:40
Juist omdat die eerste zo geweldig was en we hem een broertje of zusje gunden. Nu zijn we niet langer een stel met een kind, maar een (h)echt gezin.

Love it :heart:
Ik zal het aan mijn ouders doorgeven, dat we blijkbaar geen (h)echt gezin vormen. Ook al hebben ze heel veel verdriet gehad van het feit dat ze geen tweede kind konden krijgen.

Ik zeg het niet vaak, maar wat een hatelijke opmerking. En TO, het enige wat ik kan opmaken uit diverse opmerkingen uit andere topics, is dat er blijkbaar toch dingen in je eigen leven zijn waar pijn, verdriet, frustratie of ontevredenheid mee gepaard gaat (want waarom anders die behoefte om a)jezelf perfect af te schilderen en b)anderen naar beneden te halen?), en dat vind ik oprecht naar voor je.
Ik vind het ook een nare opmerking om te zeggen dat als je maar 1 kind hebt dat je dan geen echt gezin hebt. Wij hadden heel graag een tweede kind gekregen maar dat is nooit gelukt. Heb 5 miskramen gehad.
Vandaag voel ik mij lichtelijk emotioneel. Daarom maar een mooie wandeling gemaakt met beide kinderen. Heerlijk in het zonnetje een ijsje gegeten, peuter die zelf al zoveel kan en baby in de draagdoek. Wat is dat toch makkelijk en fijn! Ik had zelfs mijn handen vrij om zelf een ijsje te eten.

Op die momenten ben ik echt blij dat ik twee kinderen heb. Ik denk niet dat ik dit soort dingen met drie of meer kinderen zou ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 13:13
Vandaag voel ik mij lichtelijk emotioneel. Daarom maar een mooie wandeling gemaakt met beide kinderen. Heerlijk in het zonnetje een ijsje gegeten, peuter die zelf al zoveel kan en baby in de draagdoek. Wat is dat toch makkelijk en fijn! Ik had zelfs mijn handen vrij om zelf een ijsje te eten.

Op die momenten ben ik echt blij dat ik twee kinderen heb. Ik denk niet dat ik dit soort dingen met drie of meer kinderen zou ondernemen.
Nee dat is zelfs bij wet verboden, ijsjes gaan eten met 3 of meer kinderen. Tenzij je er twee onschadelijk maakt door ze in een duowagen te gespen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
06-08-2018 13:04
Is Redbulletje al gesignaleerd?
:rofl:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ikigai schreef:
06-08-2018 13:13
Vandaag voel ik mij lichtelijk emotioneel. Daarom maar een mooie wandeling gemaakt met beide kinderen. Heerlijk in het zonnetje een ijsje gegeten, peuter die zelf al zoveel kan en baby in de draagdoek. Wat is dat toch makkelijk en fijn! Ik had zelfs mijn handen vrij om zelf een ijsje te eten.

Op die momenten ben ik echt blij dat ik twee kinderen heb. Ik denk niet dat ik dit soort dingen met drie of meer kinderen zou ondernemen.
Met deze hitte een kind in een draagdoek?
Timetraveler schreef:
06-08-2018 13:08
Ik zal het aan mijn ouders doorgeven, dat we blijkbaar geen (h)echt gezin vormen. Ook al hebben ze heel veel verdriet gehad van het feit dat ze geen tweede kind konden krijgen.

Ik zeg het niet vaak, maar wat een hatelijke opmerking. En TO, het enige wat ik kan opmaken uit diverse opmerkingen uit andere topics, is dat er blijkbaar toch dingen in je eigen leven zijn waar pijn, verdriet, frustratie of ontevredenheid mee gepaard gaat (want waarom anders die behoefte om a)jezelf perfect af te schilderen en b)anderen naar beneden te halen?), en dat vind ik oprecht naar voor je.
Dit is puur hoe ik het ervaar. Als anderen met 1 kind zich een gezin voelen, dan kan dat natuurlijk uitstekend.
Blondie456 schreef:
06-08-2018 13:11
Ik vind het ook een nare opmerking om te zeggen dat als je maar 1 kind hebt dat je dan geen echt gezin hebt. Wij hadden heel graag een tweede kind gekregen maar dat is nooit gelukt. Heb 5 miskramen gehad.
:hug:
Ikigai schreef:
06-08-2018 13:13
Vandaag voel ik mij lichtelijk emotioneel. Daarom maar een mooie wandeling gemaakt met beide kinderen. Heerlijk in het zonnetje een ijsje gegeten, peuter die zelf al zoveel kan en baby in de draagdoek. Wat is dat toch makkelijk en fijn! Ik had zelfs mijn handen vrij om zelf een ijsje te eten.

Op die momenten ben ik echt blij dat ik twee kinderen heb. Ik denk niet dat ik dit soort dingen met drie of meer kinderen zou ondernemen.
Zonder kinderen is het nóg makkelijker!
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 13:16
Dit is puur hoe ik het ervaar. Als anderen met 1 kind zich een gezin voelen, dan kan dat natuurlijk uitstekend.
Het punt is dat het makkelijk praten is vanuit het perspectief van iemand die 'gewoon' twee kinderen heeft kunnen krijgen.
Erg makkelijk (maar ook gewoon wel onbeschoft natuurlijk) om dan stellen met 1 kind maar weg te zetten als 'geen gezin'.
Niet alles in het leven is maakbaar of een keuze, en een andere keuze dan jouw keus is daarmee niet direct een mindere keuze.
Alle reacties Link kopieren
Ikigai schreef:
06-08-2018 13:16
Dit is puur hoe ik het ervaar. Als anderen met 1 kind zich een gezin voelen, dan kan dat natuurlijk uitstekend.
Die anderen voelen zich geen gezin, ze zijn een gezin.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Wie zijn de 'we' uit de op trouwens? Ook maar gewoon gekopieerd omdat het kon?
Tjezus, wat vals
Ik mis een tabel.
TO, maak je die nog even?
MevrouwJack schreef:
06-08-2018 13:20
Die anderen voelen zich geen gezin, ze zijn een gezin.
:thumbsup:
the_Wicked_Witch schreef:
06-08-2018 13:22
Ik mis een tabel.
TO, maak je die nog even?
Mag ik er vast niet in. Ik heb maar 1 dubbeltje gemaakt :cry:
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
06-08-2018 13:24
Mag ik er vast niet in. Ik heb maar 1 dubbeltje gemaakt :cry:

Ai.
Kun je er ergens 1 lenen?
Dit is zo'n stikgezellig topic, daar wil je bij horen.
the_Wicked_Witch schreef:
06-08-2018 13:26
Ai.
Kun je er ergens 1 lenen?
Dit is zo'n stikgezellig topic, daar wil je bij horen.
Mijn broer heeft er wel een die je mag lenen. Mag hij tenminste hier ook meeschrijven.
Coconuts12 schreef:
06-08-2018 13:35
Mijn broer heeft er wel een die je mag lenen. Mag hij tenminste hier ook meeschrijven.
Is je broek knap, rijk en singel? Dan dump ik mijn man voor hem. Mogen je broer en ik ook mee schrijven. Win-win :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
06-08-2018 12:48
Regent het bij jullie al?
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven