man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?
vrijdag 20 juli 2018 om 19:21
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.
Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.
We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.
Blijkt dat ik toch zo gek niet was.
Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.
Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
maandag 6 augustus 2018 om 18:00
Dyer, jij lijkt vooral samen aan de toekomst te willen werken, terwijl je man bezig is met pappen en nathouden. Hij lijkt uitgecheckt. Weet je nog dat je zo verontwaardigd reageerde op mijn post dat hij misschien al met collega heeft gesproken over een gezamenlijke toekomst? Er gebeuren gekkere dingen.
Je kunt alleen met je man verder als hij absolute openheid van zaken geeft.
Je kunt alleen met je man verder als hij absolute openheid van zaken geeft.
maandag 6 augustus 2018 om 20:21
Nee, we zijn er samen over uit dat dat voorlopig niet aan de orde is. Pas als wij samen besluiten verder te gaan en hij komt niet van zijn verliefdheid af, is dat de volgende stap om over te hebben. Maar voor nu is het goed.
maandag 6 augustus 2018 om 20:24
We hebben nog wat andere dingen afgesproken. Zo heeft hij een teamuitje afgezegd waar ze als team naar Frankrijk zouden gaan en in een hotel zouden verblijven. Man kon zich voorstellen dat ik me daar niet happy bij zou voelen, dus heeft dat afgezegd.
En man heeft ook aangegeven aan zijn baas dat als het in de lijn der verwachting ligt dat hij de hele dag alleen met die collega is, dat hij dan in overleg thuis gaat werken. Is ook geen probleem.
maandag 6 augustus 2018 om 20:31
Ohw diyer ik vind het allemaal zo verschrikkelijk te lezen he.
Wat als hij onverwacht een dagje alleen met haar is? Ik vind het zo het kat op het spek binden... zo van naja het is dan uit de lucht, hehe mijn vrouw weet het. En nu maar zien... wat ik er mee doe ( gedachte man)
Ik ben me er van bewust dat wij maar een deel lezen of weten. Maar ik ga hier al stuk als ik zie dat ze 1 dag in de maand een paar uur samen werken wat 5 jaar geleden speelde. Dan wachten ik Truus het liefste op. (Dat ze met haar poten van hem af had moeten blijven) ( dat is soms echt een kwelling en dan heb ik het over 1 dagje)
Is zij ook verliefd op hem?
En zo ja weet haar man dat ook?
Ik ben dat even kwijt.
Wat als hij onverwacht een dagje alleen met haar is? Ik vind het zo het kat op het spek binden... zo van naja het is dan uit de lucht, hehe mijn vrouw weet het. En nu maar zien... wat ik er mee doe ( gedachte man)
Ik ben me er van bewust dat wij maar een deel lezen of weten. Maar ik ga hier al stuk als ik zie dat ze 1 dag in de maand een paar uur samen werken wat 5 jaar geleden speelde. Dan wachten ik Truus het liefste op. (Dat ze met haar poten van hem af had moeten blijven) ( dat is soms echt een kwelling en dan heb ik het over 1 dagje)
Is zij ook verliefd op hem?
En zo ja weet haar man dat ook?
Ik ben dat even kwijt.
maandag 6 augustus 2018 om 20:39
Ja, iedereen is inmiddels op de hoogte van beide kanten. Dus werk weet het, de collega heeft open kaart gespeeld naar haar man en mijn man dus naar mij. OOk familie is op de hoogte. De enigen die we het nog niet verteld hebben, zijn de kinderen. Wel dat wij even veel aan onze relatie werken, omdat er een aantal dingen scheef gegroeid zijn. Maar de verdere ins en outs houden we tot nader order voor onszelf.
maandag 6 augustus 2018 om 20:43
Ik begrijp heel goed dat je er buikpijn gevoelens van krijgt Diana. Je hebt ook alle reden om dat te voelen. Ik heb daar vooralsnog geen last van, maar dat is omdat ik in tegenstelling tot velen van jullie denk dat ze niet (fysiek) over de schreef zijn gegaan. En omdat ik mijn man ook niet op die manier ken. En zij is ook niet echt zo'n type.
Wil niet zeggen dat ik niet stiekem sterk de behoefte voel om de eerste werkdag die ze straks samen hebben, onverwacht het kantoor binnen te lopen en haar een hele lange blik te geven. Hoop dat ze daarvan ineen krimpt ofzo. Maar het staat nogal sneu en eerlijk gezegd vrij wanhopig. Dus denk dat ik me maar ga inhouden
En bovenal is het mijn man die zich naar mij moet gedragen, al zouden er tien blote vrouwen voor zijn neus zich aanbieden.
Wil niet zeggen dat ik niet stiekem sterk de behoefte voel om de eerste werkdag die ze straks samen hebben, onverwacht het kantoor binnen te lopen en haar een hele lange blik te geven. Hoop dat ze daarvan ineen krimpt ofzo. Maar het staat nogal sneu en eerlijk gezegd vrij wanhopig. Dus denk dat ik me maar ga inhouden
En bovenal is het mijn man die zich naar mij moet gedragen, al zouden er tien blote vrouwen voor zijn neus zich aanbieden.
maandag 6 augustus 2018 om 20:44
Ik snap nog steeds niet zo goed waarom er officiele mededelingen aan elkaar, familie, werk, wederzijdse partners gedaan moeten worden als er geen intentie is iets met de verliefdheid te doen. Dat vind ik nog steeds een heel onlogische sprong.
Logischer zou zijn, als je toch niks met de verliefdheid van plan bent, om in stilte wat te zwijmelen en het vervolgens laten overwaaien.
Logischer zou zijn, als je toch niks met de verliefdheid van plan bent, om in stilte wat te zwijmelen en het vervolgens laten overwaaien.
Am Yisrael Chai!
maandag 6 augustus 2018 om 20:49
Eensfashionvictim schreef: ↑06-08-2018 20:44Ik snap nog steeds niet zo goed waarom er officiele mededelingen aan elkaar, familie, werk, wederzijdse partners gedaan moeten worden als er geen intentie is iets met de verliefdheid te doen. Dat vind ik nog steeds een heel onlogische sprong.
maandag 6 augustus 2018 om 20:52
Ik vind het juist wel goed. Want deze gevoelens spelen dus al een tijdje en in tegenstelling tot wat man hoopte, waaiden ze niet over, maar werden zelfs sterker.
Door hierover open te zijn, haal je het ook een beetje uit de *geheim spanning wij delen iets wat niemand weet* modus weg. Ineens merk je dat die gevoelens helemaal niet zo onschuldig zijn voor je partner en dat ze daarvan verdriet heeft. En zelfs je baas is not amused. Je familie schrikt, want zien een langdurige relatie ineens wankelen (reden van vertellen was wel praktisch van aard, namelijk dat wij even afstand nemen van elkaars familie).
Dus nu is het out in the open en dat geeft mij toch meer het gevoel dat erover gepraat kan worden. Ik hou er zelf ook niet van als ik hierover stiekem moet gaan doen en ik niks kan zeggen tegen familie of vrienden. Ik heb hun steun juist hard nodig, dus mijzelf doe ik er so wie so geen plezier mee.
Door hierover open te zijn, haal je het ook een beetje uit de *geheim spanning wij delen iets wat niemand weet* modus weg. Ineens merk je dat die gevoelens helemaal niet zo onschuldig zijn voor je partner en dat ze daarvan verdriet heeft. En zelfs je baas is not amused. Je familie schrikt, want zien een langdurige relatie ineens wankelen (reden van vertellen was wel praktisch van aard, namelijk dat wij even afstand nemen van elkaars familie).
Dus nu is het out in the open en dat geeft mij toch meer het gevoel dat erover gepraat kan worden. Ik hou er zelf ook niet van als ik hierover stiekem moet gaan doen en ik niks kan zeggen tegen familie of vrienden. Ik heb hun steun juist hard nodig, dus mijzelf doe ik er so wie so geen plezier mee.
maandag 6 augustus 2018 om 20:54
Ja, dat lijkt me logisch. Sommige mensen zijn daarin makkelijker dan anderen. Hebben daar minder stricte ideeën in bijvoorbeeld. Als je twee mensen hebt die daar allebei nogal stricte ideeën in hebben, geeft dat nogmaals geen garanties. Maar het zal minder makkelijk gebeuren.
maandag 6 augustus 2018 om 20:56