Chlamydia
donderdag 9 augustus 2018 om 19:35
Hoi Viva-lezers,
Het verhaal is als volgt. Ik ben hier ontzettend overstuur van en kan gewoon niet geloven hoe dit mogelik is..
Net positief getest op chlamydia.. dit is echt heel uitzonderlijk en raar aangezien ik mij in januari voor het laatst heb laten testen op chlamydia en toen negatief was.
Ik weet dat ik voor het eerst chlamydia had ongeveer anderhalf/2 jaar geleden, ik heb dit toen opgelopen na een wild nachtje. Ontzettend boos was ik op mezelf en mijn eigen schuld natuurlijk.. ik heb er toen niet lang mee rond gelopen en heb me vrijwel direct laten testen en toen kreeg ik dus mijn eerste positieve test. Ik heb me meteen laten behandelen en heb me daarna nog een keer laten testen ter controle. Nu heb ik anderhalf jaar geleden een nieuwe relatie gekregen waarmee ik nog steeds een relatie heb. Omdat ik toen zo geschrokken (en een beetje paranoide) was van die chlamydia uitslag heb ik mij daarna nog twee keer laten testen, beide negatief. Nu omdat ik weer geen goed gevoel had en mezelf wilde geruststellen, heb ik wederom een chlamydia test laten doen maandag. Nu vandaag dus de uitslag en positief.
Ik snap niet hoe dit mogelijk is?!? Mijn vriend zegt absoluut niet met iemand anders te zijn geweest en ik zelf ook niet. Ik kan het natuurlijk nooit 100% weten of hij de waarheid spreekt, maar ik ken vertrouw hem en geloof dat hij echt met niemand is geweest of dat als hij al met iemand is geweest dat hij dit wel veilig zou doen.
Nu was natuurlijk wederom zo geschrokken en heb de huisarts gebeld. Zij gaf als uitleg dat ik bij mijn eerste chlaymida besmetting geen behandeling heb gehad (alleen voor vaginale) voor anale chlamyida dus dat de kans dat daar de chlamydia is blijven hangen, de enige uitleg is dat dit mogelijk is.
Ik snap er helemaal niets van! Ik ben echt totaal overstuur. Ik lees hierover ook helemaal niets op internet en alleen maar dat het na een kuurtje wel over is. Nou niet dus!!!
Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik ben namelijk ontzettend bang dat ik onvruchtbaar ben en dat ik er al te lang mee rond loop. Als ik de test in januari mag geloven (waar ik dus negatief testte) loop ik er nu zo'n 7 maanden meer rond.. Ik walg echt van mezelf. Ik moet morgen opnieuw testen bij de huisarts en dit keer ook een anale swab, pas woensdag heb ik dan de resultaten en mag ik de medicatie slikken. Hoe ga ik deze dagen overleven? Ik ben zo bang dat het helemaal verkeerd zit.
Ik hoor het graag van iemand, dankjewel.
Het verhaal is als volgt. Ik ben hier ontzettend overstuur van en kan gewoon niet geloven hoe dit mogelik is..
Net positief getest op chlamydia.. dit is echt heel uitzonderlijk en raar aangezien ik mij in januari voor het laatst heb laten testen op chlamydia en toen negatief was.
Ik weet dat ik voor het eerst chlamydia had ongeveer anderhalf/2 jaar geleden, ik heb dit toen opgelopen na een wild nachtje. Ontzettend boos was ik op mezelf en mijn eigen schuld natuurlijk.. ik heb er toen niet lang mee rond gelopen en heb me vrijwel direct laten testen en toen kreeg ik dus mijn eerste positieve test. Ik heb me meteen laten behandelen en heb me daarna nog een keer laten testen ter controle. Nu heb ik anderhalf jaar geleden een nieuwe relatie gekregen waarmee ik nog steeds een relatie heb. Omdat ik toen zo geschrokken (en een beetje paranoide) was van die chlamydia uitslag heb ik mij daarna nog twee keer laten testen, beide negatief. Nu omdat ik weer geen goed gevoel had en mezelf wilde geruststellen, heb ik wederom een chlamydia test laten doen maandag. Nu vandaag dus de uitslag en positief.
Ik snap niet hoe dit mogelijk is?!? Mijn vriend zegt absoluut niet met iemand anders te zijn geweest en ik zelf ook niet. Ik kan het natuurlijk nooit 100% weten of hij de waarheid spreekt, maar ik ken vertrouw hem en geloof dat hij echt met niemand is geweest of dat als hij al met iemand is geweest dat hij dit wel veilig zou doen.
Nu was natuurlijk wederom zo geschrokken en heb de huisarts gebeld. Zij gaf als uitleg dat ik bij mijn eerste chlaymida besmetting geen behandeling heb gehad (alleen voor vaginale) voor anale chlamyida dus dat de kans dat daar de chlamydia is blijven hangen, de enige uitleg is dat dit mogelijk is.
Ik snap er helemaal niets van! Ik ben echt totaal overstuur. Ik lees hierover ook helemaal niets op internet en alleen maar dat het na een kuurtje wel over is. Nou niet dus!!!
Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik ben namelijk ontzettend bang dat ik onvruchtbaar ben en dat ik er al te lang mee rond loop. Als ik de test in januari mag geloven (waar ik dus negatief testte) loop ik er nu zo'n 7 maanden meer rond.. Ik walg echt van mezelf. Ik moet morgen opnieuw testen bij de huisarts en dit keer ook een anale swab, pas woensdag heb ik dan de resultaten en mag ik de medicatie slikken. Hoe ga ik deze dagen overleven? Ik ben zo bang dat het helemaal verkeerd zit.
Ik hoor het graag van iemand, dankjewel.
donderdag 9 augustus 2018 om 19:45
Ik heb twee Soa testen gedaan tijdens onze relatie, laatste dus in januari toen we al bijna al iets langer dan een jaar met elkaar gingen.
Hij gaat zich uiteraard ook laten testen en krijgt dan een kuur.
donderdag 9 augustus 2018 om 19:52
Volgens mij is de behandeling voor anale chlamydia gelijk aan vaginale en orale. Gewoon azitromycine eenmalig.
Edit: ik had het mis. www.soaaids.nl/nl/item/seksoa-article/v ... -chlamydia
donderdag 9 augustus 2018 om 20:02
Dankje voor je reactie. Klopt wat je zegt, dit zei de huisarts ook. Ik vind het nog steeds zo apart aangezien ik nooit anale seks heb gehad met de jongen waarvan ik chlamydia heb opgelopen. De huisarts legt hiervan de oorzaak dat de slijmvliezen van de vagina dicht bij de anale slijmvliezen liggen dus dat het doorgeschoven is. Ik ben nog steeds zo geschrokken, ik vind het allemaal maar zo apart!Kokoro schreef: ↑09-08-2018 19:52Volgens mij is de behandeling voor anale chlamydia gelijk aan vaginale en orale. Gewoon azitromycine eenmalig.
Nu dus eerst weer een test voordat ik die verdomde medicatie krijg. Ik wil er gewoon vanaf!
donderdag 9 augustus 2018 om 20:24
In sommige regio's wordt gekozen voor een week doxycycline ipv azitromycine.Kokoro schreef: ↑09-08-2018 19:52Volgens mij is de behandeling voor anale chlamydia gelijk aan vaginale en orale. Gewoon azitromycine eenmalig.
TO, vanaf de start van de kuur ben je nog een week besmettelijk, dat moet je niet vergeten. Anders steken jullie elkaar om en om aan.
donderdag 9 augustus 2018 om 20:49
Dat snap ik, maar hoe kan het dan dat ik twee keer in onze relatie negatief heb getest en nu ineens positief?!viva-amber schreef: ↑09-08-2018 20:25Een man kan het heel lang bij zich dragen zonder klachten. Dus hij kan ook voor jullie relatie besmet zijn.
Ik vind het zo apart!
donderdag 9 augustus 2018 om 20:50
Pfff ik wilde dat ik dat had gekregen in eerste instantie... ja, ik ga twee maanden geen seks hebben zodat ik er absoluut zeker van ben dat ik het niet meer bij me heb en na de controle test wanneer deze negatief is, heb ik er weer een beetje vertrouwen in.
donderdag 9 augustus 2018 om 20:57
Waarom word je de ene keer verkouden en de andere keer niet? Hoe betrouwbaar zijn clamydia testen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.