Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Knappekloon: Ik herken veel in jou verhaal. Toen na 10x bleek dat ik weer niet zwanger was zijn wij naar de huisarts gestapt. Ik voelde gewoon dat er iets niet klopte. Ik werd er echt zo neerslachtig door. Helaas bleek dat mijn ongerustheid niet voor niks was. De huisarts deed een zaadtest bij mijn man en daaruit bleek dat het behoorlijk slecht was. We zijn toen meteen doorgestuurd naar het zkh. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat we tegen de huisarts hebben gezegd dat we 'al' een jaar bezig waren, anders waren we ongetwijfeld met een kluitje het riet ingestuurd. Het idee dat er eindelijk naar gekeken werd heeft mij toen wel wat rust gebracht. Alleen de klap dat er dus wel daadwerkelijk iets aan de hand was deed heel erg zeer. Je hoopt toch stiekum dat, juist omdat je nog niet zolang bezig bent, er toch niets aan de hand is. Besef dus goed dat de mmm ECHT geen pretje is, en dan staan wij nog maar aan het begin.... Hoop dat je snel op de normale manier zwanger wordt.

Yamuna: Wat een verhaal zeg. SUPER die reactie van jou. Wat denkt ze wel niet. Somminge mensen zijn zooo kortzichtig.

Blogbabe: Wat een zak die baas van jou. Hij moet blij zijn dat je er iedere dag bent! Niks van aan trekken hè?
Hier zijn mijn verstand en gevoel weer behoorlijk aan het vechten. De follikelmeting gister was nog niet groot genoeg zoals ik al zei en de testen zijn ook nog negatief, komt dus met elkaar overeen en daar zou ik op moeten vertrouwens maaaaaaaaaaar gezien de onwijze pijn in mijn buik en de duur van de cyclus zou je zeggen dat we mijn ei hartstikke gaan missen deze maand. Omdat de test nog niet positief is kom je op zijn vroegst uit op morgenmiddag inseminatie (komt trouwens helemaal niet uit, meis mag voor het eerst mee zwemmen in een nieuwe groep en het diepe bad! Super spannend en gaaf natuurlijk) Als de test vanavond nog niet positief is kom je zelfs op vrijdag uit.... terwijl mijn lijf roep NU, NU, NU, NU, NU! Ik heb de gyn al gebeld voor een extra FM meting maar ik kan pas om 11 uur terug bellen voor medische vragen (daar valt dit onder)

Dit vind ik echt kut aan iui, je moet het zo ontzettend uit handen geven, zo tegen je gevoel in. Aangezien mijn gevoel toch best wel redelijk ontwikkeld is kan ik me echt moeilijk bij de feiten neerleggen. Ik weet gewoon niet hoe ik daar relaxed mee om moet en kan gaan. Gelukkig wel aan zelf-inseminatie gedaan gister maar toch blijf ik het gevoel hebben dat ik aan een hardloopwedstrijd mee doe, iedereen is al gestart en ik moet me zelfs nog omkleden... Het geeft zo'n onrustig gevoel in mijn lijf.

Nu nog even jullie berichten lezen hoor, had ik nog niet gedaan.
Zitah, balen dat je het gevoel hebt dat er nu wat moet gebeuren, terwijl de testen anders aangeven. Ik hoop dat ze toch nog even een extra meting doen. Ik heb overigens nog nooit een positieve ovulatietest gehad (niet zo heel vaak gebruikt maar toch), maar wel altijd gewoon een eisprong. En bij mij is het ook altijd zo dat eitje op het laatst ineens een spurt maakt. Die standaard verwachtingen kloppen dus echt niet altijd.

Emoticon welkom hier. Wel heftig dat ze meteen overgaan op IVF he.

Knappekloon, ik vind dat je je eigen gevoel moet volgen en als je het gevoel hebt dat er iets niet goed zit, ondanks slechts 10 pogingen, kun je toch altijd even bij de huisarts langs gaan. Elke huisarts gaat er echt anders mee om. Sommigen houden 1,5 jaar aan, maar mijn huisarts vond het echt na een jaar al reden genoeg om naar het ziekenhuis te gaan.

Fre, bij jou schiet het ook al lekker op he. Ik vind het ook allemaal best snel gaan zeg. Ga ook alweer richting de 32 weken!

Blog, belachelijke reactie zeg van je baas. Vind het al heel wat dat je toch steeds gaat werken als je elke ochtend begint met overgeven. Dat geeft je toch een behoorlijk gammel gevoel lijkt me.
Emoticon, welkom hier. Heftig om te moeten horen dat jullie niet op de normale manier zwanger kunnen raken he. Ik hoop dat je net als wij allemaal hier veel steun zult vinden en je verhaal kwijt kan.

Yam, geweldig jouw reactie op de Etosmuts! Ik rolde bijna van de bank af toen ik het las

Een abonnement op het ziekenhuis... wat zeg je dat treffend. Zo voelt het idd.

Fre, wauw wat ga jij goed en hard ineens. 27 weken alweer, hartstikke mooi!

Knappekloon, moest nog aan je denken. Gisteravond tijdens het vrijen kreeg ik mijn hoofd namelijk maar niet leeg met de ziekenhuisbezoekjes en onderzoeken. Het is zo moeilijk om de het ene moment de knop om te schakelen en zo min mogelijk te voelen daar beneden en vervolgens met je man tussen de lakens liggen en juist heel veel 'moeten' voelen down there... Ik zou zo graag willen dat we niet de mm in hoefden, ik zou zo graag terug willen naar de tijd dat sex echt alleen maar om het bedrijven van de liefde ging (niet dat we het slecht hebben in bed, in tegendeel maar af en toe wordt het toch wel een verplichting) en niet omdat er een eisprong aan komt...

Nou mag ik mijn gevoel niet op jouw gevoel en ervaring projecteren maar toch roept er een stemmetje bij mij die zegt 'knappekloon, blijf er nog even uit en geniet van het feit dat alles nog zo heerlijk gewoon is"
dankjewel voor jullie antwoorden.

ik ben gewoon ook heeel erg ongeduldig...

maar ik denk wel dat er wat mis zou kunnen zijn met zaad van lief. vliegt heel veel, werkt ook in niet echt gezonde omgevingen enzo...

ik kijk het nog wel even aan

Yamuna ik vind het heel knap dat je de medewerkster zo hebt aangesproken. sommige opmerkingen van mensen kunnen ook zo misplaatst zijn!
KK, misschien kan je dan alleen een zaadtest laten doen.

Is vliegen slecht voor de kwaliteit van het zaad dan?
als je wekelijks 1 tot 5 keer in een vliegtuig stapt wel.
Oke, nooit geweten.
quote:Fre schreef op 10 maart 2009 @ 23:00:

Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heeeeel grappig om met mijn dikke pens te zeggen, als ik een kind hoor huilen: nou leuk hoor, kinderen, grrrr. Zal wel mijn humorprobleem zijn of herkennen jullie het????Hihi! Had ik ook, ja! Ik maakte ook een keer zo'n opmerking en toen zei een 'vriendin' notabene die van de medische molen afweet, nogal geïrriteerd.... nou, dan laat je het toch weghalen? Weg grap! Toen vond ik het niet leuk meer. Tja, sommige mensen snappen m'n humor nog niet helemaal, geloof ik.

Emoticon: welkom! In de tabel lees je bij iedereen hoe of wat! En: nee, ik heb nooit een gesprek met maatschappelijk werk gehad voordat wij begonnen met IUI. Maar zo'n gesprek kan natuurlijk geen kwaad!
quote:Zitah schreef op 11 maart 2009 @ 09:47:

Yam, geweldig jouw reactie op de Etosmuts! Ik rolde bijna van de bank af toen ik het las

Een abonnement op het ziekenhuis... wat zeg je dat treffend. Zo voelt het idd.

Ik had het een beetje overdreven , want wij waren mazzelaars met de eerste IUI raak. maar met dat soort domme mutsen kun je maar beter tikkie overdrijven zodat t goed aankomt.

Maar voornamelijk waar bemoeit ze zich mee? truus moet gewoon afrekenen en de gekochte produkten in een tassie stoppen. Als ik advies of haar mening wil dan vraag ik er wel om.

*verders ben ik nooit zo heetgeblakerd hoor *
Wel herkenbaar hoor, ze raakt je precies op de juiste plek dan reageer je gewoon heftiger dan dat je anders zou doen.

Ik ga zo het zh bellen...
Ze zijn zo lief daar in het zh... kan er bijna om huilen (hoezo een emotioneel wrak op dit moment )

Ze begreep me helemaal en gaat nu direct kijken of ik vandaag nog terecht kan voor een FM meting (geweldige afkorting Yam)
Yam, hoe gaat het eigenlijk met Yamini en met de hand van je man?
Haha, lachen Yam!

Was een beetje depri, twijfel slaat ineens hard toe (zit het wel goed etc.) maar dit maakt m'n dag weer ietsje beter!
Zitah: heel goed dat je terecht kunt voor een FM! Bij twijfel altijd bellen zeg ik maar!
Ze zijn echt geweldig!!!!! Ik mag nu komen en ze hebben echt alle alle alle begrip voor de situatie!
Zitah, wat een superziekenhuis!!!!!!!!!!!!! Helemaal top! Succes, hè!
Hallo allemaal,

Ik zit even illegaal op ineternet op het werk. Maar we zijn inmiddels alles aan het uitrekenen voor aankomende maand dus we gaan er weer voor, vakantie turkije is geboekt en aankomend weekend gaan we er even tussenuit en gaan we lekker een weekendje weg om weer een beetje bij te komen.

Yam : Goed bezig!! haha leuke reactie

Knappekloon: hoe is het nu met jullie?

Emoticon: Ook welkom hier, ik zit ook pas sinds kort hier en ik hoop dat je hier net zo snel welkom voelt als dat ik dat voelde.

En had Peg vandaag de echo??

knuff
Linn, goede vooruitzichten, heerlijk hoor!

Ben weer terug en mijn gevoel had gelijk! Eitje is in 1 dag 4mm gegroeid ipv de gebruikelijke 1mm per dag en staat op punt te springen. Morgenochtend inseminatie. Wel doorgaan met de lh testen en aan de hand daarvan misschien nog een keer iui, tenzij hij vanavond positief is natuurlijk. Anders vrijdag of zaterdag nog een inseminatie.

Het zijn echt geweldige mensen daar! Ik doe het niet maar ik heb steeds de neiging om die gynaecoloog die me zo extreem goed helpt te knuffelen

Ben opgelucht, gister zelf gedoneerd, morgen iui en misschien dus nog een tweede keer, schone leidingen en een gewassen baarmoeder.... als ik nu niet zwanger raak dan weet ik het ook niet meer
zitah wat goed dat je gelijk bij het zh terecht kon!!!

ik duim voor je dat het raak is.
Jee Zitah, wat goed dat je dat zelf zo goed aanvoelt, zeg! Ik voel nooit wat rond m'n eisprong. Wat een opluchting voor jou!
Knappekloon. ik kan me voorstellen dat je voor je gevoel al veel langer bezig bent, al hebben jullie misschien nog maar 10 echte kansen gehad. Als jij je er beter bij voelt om nu al richting huisarts te gaan, zou ik dat gewoon doen. Je loopt inderdaad het risico dat hij je nog niet doorverwijst, omdat hij het nog te kort vindt, maar dan weet je dat in ieder geval. Veel succes met je beslissing!

Blog, wat een eikel die directeur! Wat denkt hij wel niet! Dat jij je aanstelt, omdat je wel ziek bent, terwijl andere zwangeren dat niet altijd zijn? Wat een mafkees! Bij ons op werk worden aan de lopende band vrouwen ziek gemeld wegens zwangerschap. Je bent echt geen uitzondering hoor!

Yam, ik kan me je reactie zo voorstellen, en ik zie het beteuterde gezicht van die verkoopster helemaal voor me :-) Ik weet trouwens niet of ik na de bevalling weer voorbehoedsmiddelen zou willen gebruiken. Ik weet dat je dan vruchtbaarder kan zijn dan normaal, maar misschien zou ik dat juist wel willen benutten, zodat ik later niet weer naar het ziekenhuis zou hoeven. Maar ik weet het niet zeker hoor, ik kan me ook wel voorstellen dat het dan wel heel druk kan worden en te snel achter elkaar is. Bovendien zit jij natuurlijk al met je bekkenbodem.

Emoticon, welkom hier! Ik heb ook PCOS, maar verder geen andere zaken of ziektes die een zwangerschap zouden belemmeren, dus wij hebben in eerste instantie wel Clomid meegekregen en later IUI geprobeerd. Gaandeweg leek de zaadkwaliteit van mijn man steeds minder te worden, dus toen zijn we op de wachtlijst gezet voor ICSI. Van de 1e poging ben ik nu zwanger. Ik heb geen ervaring met gesprekken met maatschappelijk werk, maar Merel die hier ook meeschrijft volgens mij wel en ik dacht ook nog een paar anderen.

Wow Fre, je zit alweer op 27 weken! Wat goed! Te gek om te lezen dat het zo goed met jou en de kleintjes gaat! En je humor begrijp ik echt niets van. Vind je dat leuk? :-) Nee hoor, geintje, maar ik denk dat je wel van de voorgeschiedenis moet weten om het te kunnen waarderen. Misschien was die verkoopster zelf al eeuwen bezig met proberen zwanger te worden en heb je haar beledigd.
Wat zijn ze extreem lief en meedenkend in jouw ziekenhuis Zitah!! Idd een knuffel waard. En ook meerdere inseminaties in 1 cyclus, dat kon bij ons echt niet.Ik hoop zo voor je dat het dit keer raak is!!!!!!
quote:Carpe Diem schreef op 11 maart 2009 @ 13:01:

Yam, ik kan me je reactie zo voorstellen, en ik zie het beteuterde gezicht van die verkoopster helemaal voor me :-) Ik weet trouwens niet of ik na de bevalling weer voorbehoedsmiddelen zou willen gebruiken. Ik weet dat je dan vruchtbaarder kan zijn dan normaal, maar misschien zou ik dat juist wel willen benutten, zodat ik later niet weer naar het ziekenhuis zou hoeven. Maar ik weet het niet zeker hoor, ik kan me ook wel voorstellen dat het dan wel heel druk kan worden en te snel achter elkaar is. Bovendien zit jij natuurlijk al met je bekkenbodem.

ik begrijp je denkwijze en zo dacht ik ook. maar door de BI mag ik komend jaar niet zwanger worden anders is er een grote kans dat ik nog heel lang in een rolstoel ga zitten, dan spreken we over toch wel een aantal jaren.

en in je rolstoel achter twee hobbelende en ondeugende dreumesjes aanrollen ... nah lijkt me niet een ideaal vooruitzicht

om over pijn nog maar te zwijgen
emoticon ik heb voor de IUI een aantal gesprekken gehad met maatschappelijk werk. en ik vond het heel prettig om met iemand buiten mijn vertrouwde kringetje te praten. voor je eigen vrienden en familie houd je je toch vaak wat groter dan je bent. en bij zo een MW kun je gewoon eens zeggen wat je dwars zit, hoe je je voelt, wat je angsten zijn zonder dat je het gevoel hebt niet meer in iemands "plaatje" te passen begrijp je wat ik bedoel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven