Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
CD, je hebt er toch wel een foto van genomen he? Ik heb me al voorgenomen dat ik dat dan wel ga doen!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Blog, ik vind het nogal wat hoor elke dag moeten overgeven van de misselijkheid. Het is helemaal niet perse minder erg dan wat de andere zwangeren hier meemaken. Wel fijn dat je ondanks dat zo van je zwangerschap geniet.

Kaet, hopelijk kun je toch nog terecht voor het onderzoek. Fijn dat de inseminatie er weer opziet. Jammer dat het zaadkwaliteit nu iets minder was, maar die anderen zitten toch al lang in je eileiders, dus dat is ook niet verkeerd. Toch fijn dat die inseminatie toch goed getimed was.

Yam, spannend vandaag of morgen de uitslag van de urinetesten. Ik hoop zo dat jullie het beste nieuws krijgen wat jullie in dit geval kunnen krijgen.

Wat vervelend dat je voorlopig nog wel last zult houden van de bekkeninstabiliteit. Belemmert het je ook erg bij de verzorging van Yamini? Nuttige nieuwe hobby trouwens Allemaal babykleertjes aan het naaien? :-)

Peg, wat fijn dat je je zo op en top zwanger voelt en al lekker een eind weg fantaseert. Spannend hoor nog een paar nachtjes slapen en dan baby('s) kijken, samen met je mannetje!

Jeetje Linnelien, wat balen dat je toch ongesteld bent geworden. Goed dat je aan je verdriet toegeeft. En nog beter dat jullie lekker een vakantie aan het plannen zijn! Lekker om je gedachten op zoiets leuks te richten in een vervelende periode.

Zitah, wat een fijne gyn heb jij zeg! Echt top dat hij zo meedenkt met je? En wat een stoere chick ben je toch! Ff dat onderzoek en door naar je werk. Gefeliciteerd trouwens met de uitslag! (al kan ik me nog steeds voorstellen dat dat gevoel een beetje dubbel zal zijn).

Rebels, gefeliciteerd! Wat een supernieuws! (ik moest wel even lachen om je beschrijving: "een klein slipje voor de uitgang". Dacht al dat is wel een heel goed voorbereiden baby :-))

Torn, wat fijn dat je zo geniet van je zwangerschap! Dat van die harde buiken herken ik niet zo. Ik heb wel eens een harde dikke buik, maar of dat de harde buik is waar jij het over hebt....Ik denk dan altijd, ik heb dat wel vaker (heb een prikkelbare darm, vandaar)
quote:kaetje schreef op 10 maart 2009 @ 18:45:

CD, je hebt er toch wel een foto van genomen he? Ik heb me al voorgenomen dat ik dat dan wel ga doen!Zekers! Ik had het fototoestel direct in de aanslag!
ik denk dat ik gek wordt, juist als ik overtijd ben en geen zwangerschapstest in de buurt heb,

en als je zo'n zwangerschapstest heb met tekst, vind ik dat juist prettig omdat mij dat meer duidelijkheid geef.

als je zo'n test hebt met van die 2 streepjes beeld ik mijzelf het 2de streepje in haha.

ik wil graag jullie mening; lief en ik zijn vanaf dec 2007 bezig, omdat lief vaak in het buitenland zit ivm werk hebben we nu 10 keer op het goede tijdstip kunnen proberen. maar geestelijk zijn wij er natuurlijk veel langer mee bezig,

eigenlijk hadden we afgesproken om rond juni / juli naar de huisarts te gaan om het eea te onderzoeken, eigenlijk wil ik eerder gaan.

wat vinden jullie hiervan? moeten we gewoon nog even wachten omdat nu het sexen nog leuk is.

of kunnen we beter alvast naar de huisarts gaan zodat we kunnen testen of er wat mis is misschien, aangezien die testen ook nog een lange tijd kunnen duren?

yamuna hoe gaat met je jou en je bekken?

kan bekkeninstabiliteit blijvend zijn ?
Knappekloon, ik zou wachten. In ieder geval tot je echt 12 of zelfs 15 keer een echt goede poging gedaan hebt. Ik denk namelijk dat je niet veel kans maakt bij de huisarts om de onderzoeken al in te gaan. Het is een kostbare aangelegenheid en dat daar beginnen ze pas aan als ze er echt een goede reden toe zien. Dat is dus minimaal 1 jaar alle kansen optimaal benutten. En dan zijn er nog heel veel huisartsen die niet zo snel doorverwijzen. De mijne wilde bijvoorbeeld eerst zelf een zaadtest laten doen. Je zal nog heel wat geduld moeten hebben in de toekomst als je in de MMM zit.
quote:Yamuna schreef op 10 maart 2009 @ 16:28:

follikelmeting hahaha, en dan loop ik al tijden mee in de mmm.... niks van opgestoken
hou t gewoon maar op de FM
knappe kloon persoonlijk zou k nog even wachten als ik jou was.
Klappekloon, ik ben het met Kaet eens. 10x kans gehad is niet zo heel erg veel. Tuurlijk duurt het voor jullie al veel langer omdat je langer bezig bent maar ik vind niet dat je nu al moeilijk zwanger raakt en de mm in zou moeten. Eerlijk gezegd denk ik dat je de controle teveel in eigen hand wil houden, voor 10 maanden vind ik dat je er al heel erg veel mee bezig bent. Je test veel en gaat er in mijn ogen vrij krampachtig mee om. Je vraagt of je nu moet gaan of moet wachten omdat sexen nu nog leuk is. Hou het gewoon op de leuke sex, qua vruchtbaarheid is er (nog) niks aan de hand.
quote:Tornapart schreef op 10 maart 2009 @ 13:44:

Blog: wát ben je nog steeds misselijk en aan het overgeven. Wat vreselijk voor je zeg... Heb je wel medicijnen tegen de misselijkheid? Ben echt zo blij dat die misselijkheid nu (zo goed als) weg is. Je wordt er zo niet-vrolijk van, vind ik. En moe. Dikke voor jou.En het vervelende van alles is: vandaag kwam mijn directeur naar me toe, omdat ik me nu al een aantal keer ziek heb gemeld. Met de opmerking dat ik toch wel erg vaak ziek ben. Hoe dat kan. En dat er ook mensen zijn die zwanger zijn en nergens last van hebben en of ik, als ik me ziek meld, echt niet kan werken? Duh, waarom zou ik me anders ziek melden? Ik werd eigenlijk een beetje overvallen door alles. Dus ik reageerde eigenlijk best begripvol en nu ik thuis ben denk ik: wat stom!!!!!!!!!
quote:Yamuna schreef op 10 maart 2009 @ 20:01:

hou t gewoon maar op de FM Doe ik
Blog, wat een eikel!!! Hij moet blij zijn dat je ondanks dat je je zo beroerd voelt er toch bent.
Knappekloon: ik sluit me aan bij Kaetje en Zitah. Maar.... als je jezelf echt vreselijk gek aan het maken ben, kan je misschien toch naar de huisarts gaan. Voor je gemoedsrust en het idee dat er nu iets gaat gebeuren. Denk wel aan de wijze woorden van Kaet en Zitah... het heeft denk ik nog niet zo'n haast. Maar volg je gevoel! Als je het psychisch niet trekt kan je misschien toch naar een arts gaan. Lastig! En wat vindt je man/vriend? Wil hij ook naar de huisarts?
Ik ging vandaag bij de etos luiers en condooms halen. ja yam wil voorzichtig toch weer eens aan de boemel

pil is niet goed voor mn borstvoeding en spiraal komt er bij mij niet meer in dus dan maar aan de regenjasjes.

mevrouw achter de toonbank zei bij het afrekenen; nou k zou maar voorzichtig doen, zuks gaat wel vaker mis *wenkt gekscherend naar mijn prachtig gevulde kinderwagen*

heel raar maar ik vond r helemaal niet grappig

Dus ik bitste haar terug waar ze zich in hemelsnaam mee bemoeide? alsof mijn poppie een perongelukkie is! jaren bloed zweet en tranen, en een vast abonnement bij het ziekenhuis! en zie hier het wonderschone resultaat van al ons noeste arbeid!

tuttebel werd wat witjes in t gezicht, en bedremmelde iets over een fijne middag enzo

dat zal haar leren, niet fokke met ontzwangerende vrouwen
Die Yam! Hihi! Die vrouw durft geen condoom meer te verkopen.
Yam, whahaa! Die heeft het er vanavond onder het eten nog wel over denk ik, om de ervaring met die botte, humorloze klant van vandaag even te verwerken.

Blogbabe, wat een botte hork die directeur van je. Misschien kan je vragen of er ook budget is voor een emmertje voor naast je buro. Hoef je niet naar de wc om te kotsen maar kan je dat gewoon achter je buro doen. Misschien kan je er morgen even op terug komen en zeggen dat het je overviel en dan je ware gedachten en gevoel uiten.
Tja, m'n ware gevoel uiten. Da's best lastig! Dat kan zo op een forum wel. Maar ik real life vind ik dat toch net iets moeilijker. Vooral op mijn werk.
Ik had er nog wat bij gezet maar dat heb ik weer weggehaald. Iets in de trend van: achteraf is het makkelijk lullen maar op zo'n moment denk je nooit van die scherpzinnige dingen.

Ik ben ook zo hoor. Ik houd niet van ruzie en durf lang niet alles te zeggen. Maar achteraf op de bank bedenk ik de grappigste, botste reacties terug...
Hoi allemaal,

Na wat aanmoediging heb ik me toch maar bij jullie gevoegd. Ik zal me voorstellen. Ik ben Emoticon, 24 jaar en ik woon samen met mijn lieve vriend. Sinds 1 1/2 jaar zijn wij aan het proberen om zwanger te raken op de ambachtelijke manier. Helaas is dit niet gelukt en zijn we bij onze gyn. terecht gekomen. Even een zijstraat, ik heb een chronische ziekte waardoor het moeilijker is om zwanger te raken. Weer terug op de hoofdweg: na een aantal onderzoeken kwamen ze er achter dat ik ook PCOS heb. Dit gegeven en mijn chronische ziek en de vele operaties die ik heb ondergaan, zorgen ervoor dat we niet op de ambachtelijke manier zwanger kunnen raken.

Ik baal hier eigenlijk best van .... vooral wanneer je dan van andere hoort .... wij nemen een kind ... .. je neemt nie zomaar kinderren .... je mag hopen dat je zwanger raakt... dat is een wondertje.
Hoi Emoticon, welkom bij de club dan maar he! Ik zal me ook kort voorstellen. Ik ben dus Kaetje, 30 jaar en afgelopen zomer getrouwd. Volgende maand zijn we 3 jaar bezig. Vandaag net inseminatie gehad voor IUI nummer 6. Bij mij is niks gevonden. Mijn man heeft zaad van een matige kwaliteit. Het wisselt wel heel erg. Vandaag was het minder, andere keren was het vaak (veel) beter. Als het deze keer niet lukt doen we nog 2 keer IUI. Daarna gaan we verder kijken. We proberen ons eigen tempo aan te houden en hebben gelukkig een fertiliteitsarts die goed met ons meedenkt. Ik heb ondertussen denk ik alle onderzoeken gehad, net als veel anderen hier.

Hebben ze bij jou al eens iets gedaan tegen je PCOS? Clomid tabletten hoor je nog wel eens in dat verband of niet? Als ik het me goed herinner had je het over IVF, heb ik dat goed?

Er zijn meer meiden bij die er sinds kort bij zijn gekomen. Voel je niet verplicht om op iedereen te reageren, dat is echt niet nodig en waarschijnlijk ook niet mogelijk want we zijn al een vrij grote groep. Bovenin staat een tabel waarin je over iedereen wat info kan vinden. Als je er in wil mag dat, zo niet dan hoeft het niet. We hebben ook een hyves maar daar kan ik je geen lid van maken. Ik ben geen beheerder van de hyves namelijk.
Oh en dat laatste wat je zegt is hier regelmatig onderwerp van gesprek. Alle lullige dingen die mensen tegen je kunnen zeggen. Het kan je heel erg kwetsen en het is zo moeilijk om er op te reageren! Toevallig hadden we het deze week over een boekje: Open zenuw. Het staat vol met ervaringsverhalen en is erg herkenbaar. Je kan het alleen via internet bestellen.
Hi emoticon, welkom! Ik schrijf ook pas sinds deze week mee op dit topic maar begin er al een beetje in te komen. Valt niet tegen!

Moest wel lachen om je ambachtelijke wijze, mooi omschreven
Clomid zou inderdaad een logische stap zijn, maar door mijn gezondheid zien ze niet echt heil in de Clomid. Ze willen ook de IUI poging overslaan en meteen overstappen op IVF. Momenteel zijn we aan het wachten op een gesprek bij maatschappelijk werk, ze willen het een en ander in beeld hebben m.b.t. mijn ziekte. Hebben jullie ook gesprekken gehad (met bijvoorbeeld maatschappelijk werk) voordat jullie aan de daadwerkelijke pogingen begonnen?

Liefs Emoticon
Hallo lieverds,

Heb de afgelopen dagen wel meegelezen, maar me toch maar op het studeren gericht ipv het reageren...

Nu ff snelle reactie op een aantal van jullie posts:

Blog, wat een eikel die baas van jou, grr, trek het je niet zoveel aan. Hij weet niet beter. En voel je zoals je je voelt en bel af als het niet gaat, jij moet nu voor je kindje zorgen, jouw prinsesje is nu het belangrijkst!

Torn, harde buiken heb ik vooral heel veel gehad rond de 20 weken. Het begon ook al wel bij de 16 weken, ik denk echt dat er toen een groeispurt is geweest. Nu heb ik ze nog wel elke dag, maar toen was het heel vaak en moest ik telkens ff gaan zitten om ze weer te laten dimmen. Nu moet ik echt ff gaan liggen voordat ie weer ontspant. Ik las dat deze samentrekkingen goed zijn voor de hersenontwikkeling van het kind --> krijgen wij ff slimme kiddo's ;-)!

Kaet, fijn dat je weer lekker kan broeden. Meid, meid, wat duim ik weer voor je!

Peg, wat ben je heerlijk positief, ik kijk met je mee uit naar vrijdag! O, ik hoop zo dat je ook een tweeling krijgt!

Yam, wat cool dat je zo assertief hebt gereageerd! Ik had iets anders laatst bij de drogist: ik wilde graag maagzuurremmers en snotremmers die ook voor zwangeren mogen. Dus ik zei: sexy zeg dat zwanger zijn. Nou, zegt die verkoopster: sorry hoor, maar als dat alles is... (Dus ik dacht: oeps, die denkt dat ik zo'n onnadenkend miepje ben die zomaar zwanger is geworden en nu alleen maar kan zuchten en steunen. Terwijl ik het juist nu te pas en te onpas zeg: poe poe wat een ellende, terwijl ik dat als grapje bedoel; ik vind het zo geweldig om zwanger te zijn, iedereen weet dat we er echt wel ons best om hebben gedaan, dus die lachen om mijn aangestel. Ik weet niet of ik het goed omschrijf of dat ik nu heel raar overkom. Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heeeeel grappig om met mijn dikke pens te zeggen, als ik een kind hoor huilen: nou leuk hoor, kinderen, grrrr. Zal wel mijn humorprobleem zijn of herkennen jullie het????)

Linnielin en knappekloon, balen dat jullie ongesteld zijn geworden zeg.

Zitah, nou nou, jij hebt nogal wat achter de rug deze dagen, succes met je volgende IUI!

Hier morgen weer controle, bijna 27 weken, wat voel ik me rijk dat ik al zover heb mogen komen. Ben zooo bang geweest dat ze gewoon uit me zouden vallen, maar vanaf nu krijgen ze echt een kans en dat voelt heerlijk! (Maar laat ze nog maar ff zitten ;-)!)

xxxxx
Emoticon, welkom hier. Spannend allemaal hoor. Volgens mij hebben sommigen wel ervaring met een MW-er of psych tijdens of voor de behandeling. Ik niet, maar het klinkt wel goed om het te krijgen, vind je niet?

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven