Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Er is niks aan zo met die spam
Ik heb echt te doen met de mods. Je zal maar zo in de steek gelaten worden door je collega’s van IT.
Afbeelding
Eigenlijk is het een forum om trots op te zijn, want geen enkel forum heeft zowel beschamende foto’s met bijbehorende verhalen langs de zijlijn als het complete Japanse/Koreaanse/Chinese scheldwoordenboek in 1 oogopslag.
Dat is ook wel een vermelding waard.
Zo. Nu kan mijn sarcasme weer uitgezet worden :facepalm:
sue-heck wijzigde dit bericht op 11-08-2018 10:09
0.69% gewijzigd
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
profile/374419/posts 50 topics :@@:

profile/374415/posts 18

profile/374416/posts 75

profile/374416/posts 22

profile/374413/posts 47 topics
zazamaenade wijzigde dit bericht op 11-08-2018 11:45
20.31% gewijzigd
nounou
Het komt nooit meer goed met deze versie van het forum
Er is zoveel gesleuteld aan iets wat in principe goed zou moeten werken, dat krijg je nooit meer goed.
Was misschien niet helemaal duidelijk maar ik bedoelde gisteren met 'doe iets!' niet 'zeg tegen de td dat ze het erger moeten maken'.
Wat een puinhoop.
There is always something happening, and it's usually right now
Op andere grote fora zie je dit dus nooit, en die draaien notabene op vrijwilligers :facepalm:

Het is enorm irritant en ontmoedigend, maar ik snap niet dat jullie zeggen dat er helemaal niet meer te forummen is.
Je kunt toch in je 'gereageerd' lijst kijken, en blijven reageren op topics die in je 'bookmark'- en 'favorieten'lijst staan ?

Ik probeer er maar omheen te forummen.
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 10:15

Het is enorm irritant en ontmoedigend, maar ik snap niet dat jullie zeggen dat er helemaal niet meer te forummen is.
Je kunt toch in je 'gereageerd' lijst kijken, en blijven reageren op topics die in je 'bookmark'- en 'favorieten'lijst staan ?

Dat gaat moeilijk als daar niet gereageerd wordt, hè. Het probleem wat ze nu hebben is zó makkelijk op te lossen.
¡Apagando las luces!
the_Wicked_Witch schreef:
Op andere grote fora zie je dit dus nooit, en die draaien notabene op vrijwilligers :facepalm:

Ik heb weleens gemerkt dat een forum er gewoon helemaal uit lag, niet meer te bereiken, door een enorme spam-aanval, die weggewerkt moest worden, door vrijwilligers.
nounou
Gevalletje goedkoop duurkoop
zazamaenade schreef:

Ik wis altijd de topics waarin ik gereageerd heb, omdat ik dan tenminste uitkom bij het laatste bericht als ik het topic open. Ik hou zelf een beetje bij waarin ik meelees.
Dit is dus niet te forummen zo. Ik kom wel weer terug als het enigszins normaal is. Over twee jaar dus, met weer een new and improved update...
zazamaenade schreef:

Omdat dat niet de manier hoort te zijn. Bovendien moet je dan wel gereageerd hebben én het topic niet uit je lijst gegooid hebben.
There is always something happening, and it's usually right now
patatjedubbelmayo schreef:
11-08-2018 09:49
Je denkt dat de mods de rest anders laten staan? :rofl:
:HA:

Je weet het soms niet met de mods hè? :whistle:

Maar nee natuurlijk niet, ik hoop vooral dat ze meer support van hun eigen IT krijgen om beter filters op dit forum te zetten....
pimpom wijzigde dit bericht op 11-08-2018 10:24
24.95% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
the_Wicked_Witch schreef:
Toevallig kom ik hier even kijken vanwege de puinhoop maar dit is precies mijn gedachte!

Zelfs niet op een forum dat draait op 1 man, raar maar waar.
SombraOnline schreef:
11-08-2018 10:17
Dat gaat moeilijk als daar niet gereageerd wordt, hè. Het probleem wat ze nu hebben is zó makkelijk op te lossen.

Wanneer je een nieuw topic opent heb je een enorm probleem, ja, maar oude topics zijn toch 'gewoon' te bereiken ?
Tenminste, op een pc. Via een telefoon lees ik alleen mee, ik vind forummen met al dat gepriegel op een klein scherm niet te doen.
Wat is het waardoor jullie zeggen 'er is helemaal niet meer te forummen' ?

Dat het gemakkelijk is op te lossen, en daardoor extra irritant, geloof ik zó van je.
nounou
MokThee schreef:
11-08-2018 10:20
Ik wis altijd de topics waarin ik gereageerd heb, omdat ik dan tenminste uitkom bij het laatste bericht als ik het topic open. Ik hou zelf een beetje bij waarin ik meelees.
Dit is dus niet te forummen zo. Ik kom wel weer terug als het enigszins normaal is. Over twee jaar dus, met weer een new and improved update...

Dankzij een tip van Prada werk ik tegenwoordig met bookmarks. Je bookmarkt de laatste post die je hebt gelezen (als het vlaggetje al roze is, even grijs maken en dan weer roze). In je lijst met bookmarks zie je wanneer er weer gereageerd is, dan verwijder je zodra je verder gaat lezen de bookmark die je had geplaatst en zet je bij de laatste post een nieuwe bookmark.
Ben blij dat Prada het laatst in napraat heeft uitgelegd zo, op die manier is er goed te forummen mbv topics waar ik al eens een stuk van gelezen heb. Bijkomend voordeel: geen tvp's nodig.
zazamaenade schreef:
11-08-2018 10:24
Wanneer je een nieuw topic opent heb je een enorm probleem, ja, maar oude topics zijn toch 'gewoon' te bereiken ?
Tenminste, op een pc. Via een telefoon lees ik alleen mee, ik vind forummen met al dat gepriegel op een klein scherm niet te doen.
Wat is het waardoor jullie zeggen 'er is helemaal niet meer te forummen' ?

Dat het gemakkelijk is op te lossen, en daardoor extra irritant, geloof ik zó van je.
Er is niet te forummen, omdat je werkelijk nergens meer heen kan. Nieuwe topics? Vol met spam. Laatst gereageerd? Vol met spam.
En de topics waarin ik heb gereageerd, zijn nu nog dood.
¡Apagando las luces!
Grobbekuiken_ schreef:
11-08-2018 10:20
Omdat dat niet de manier hoort te zijn. Bovendien moet je dan wel gereageerd hebben én het topic niet uit je lijst gegooid hebben.

Dat snap ik natuurlijk ook wel. Alleen lijkt al het mopperen en gallen dus niets te helpen, en ik denk dat het alleen de dag nog meer verpest voor de mods, die waarschijnlijk moeten roeien met de luciferhoutjes die ze hebben (roeispanen kan je dat niet meer noemen).
nounou
SombraOnline schreef:
11-08-2018 10:25
Er is niet te forummen, omdat je werkelijk nergens meer heen kan. Nieuwe topics? Vol met spam. Laatst gereageerd? Vol met spam.
En de topics waarin ik heb gereageerd, zijn nu nog dood.

Ok, dat heb ik dus zelf nog niet gemerkt.
De topics waar ik kijk staan niet vol. Het enige is dat er weinig gereageerd wordt, en dat kan door de berg spam komen, inderdaad.
Zou je er op een telefoon meer last van hebben, denk je ?
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 10:30
De topics waar ik kijk staan niet vol. Het enige is dat er weinig gereageerd wordt, en dat kan door de berg spam komen, inderdaad.
Dat weet ik wel zeker.
¡Apagando las luces!
zazamaenade schreef:
11-08-2018 10:28
Dat snap ik natuurlijk ook wel. Alleen lijkt al het mopperen en gallen dus niets te helpen, en ik denk dat het alleen de dag nog meer verpest voor de mods, die waarschijnlijk moeten roeien met de luciferhoutjes die ze hebben (roeispanen kan je dat niet meer noemen).

Dat zal best.
Maar als niemand meer wat zegt weet je in ieder geval zeker dat het nooit meer beter wordt.
Een forum bestaat bij gratie van de users, iets wat ze hier nog weleens vergeten.
Zoals Marana het doet, met bookmarks, en met favorieten, doe ik het ook.
En af en toe even die bookmarks weer vervangen door 'versere'.
nounou
zazamaenade schreef:
11-08-2018 10:30

Volgens mij bedoelt ze de lijst met nieuwe en actieve topics, die staan vol spam. Het is nu erger dan ik ooit gezien heb! Geen normaal topic meer te vinden op de homepage.
Such fun!1
MarindaH schreef:
11-08-2018 10:35
Volgens mij bedoelt ze de lijst met nieuwe en actieve topics, die staan vol spam. Het is nu erger dan ik ooit gezien heb! Geen normaal topic meer te vinden op de homepage.
Echt bizar, vooral dat het zo lang duurt voor het verwijderd wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven