Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 augustus 2018 om 10:53
Idd! Ik zie alleen hier op viva, bergen met spam binnenstromenooitverlegen schreef: ↑11-08-2018 10:23Toevallig kom ik hier even kijken vanwege de puinhoop maar dit is precies mijn gedachte!
Zelfs niet op een forum dat draait op 1 man, raar maar waar.
Of zou de oorzaak zijn omdat ze zo adverteren op seksgerichte artikelen?
groentuintje wijzigde dit bericht op 11-08-2018 10:54
12.78% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
zaterdag 11 augustus 2018 om 10:54
Ik denk dat hier niet tegenop te verwijderen valt, elke 10 seconden worden er weer 30 nieuwe spamtopics geopend.
Vraag me ook echt af wat die spammers hiermee denken te bereiken, er is hier toch geen hond die dat abacadabra kan ontcijferen?
Vraag me ook echt af wat die spammers hiermee denken te bereiken, er is hier toch geen hond die dat abacadabra kan ontcijferen?
lientje69 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 10:59
0.42% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 11 augustus 2018 om 10:57
Op dit moment wordt het volgens mij niet eens geprobeerd.
zaterdag 11 augustus 2018 om 10:59
Nou, de rest staat inmiddels ook vol !
Sommige pijlers nog niet, maar dat zal nog wel komen.
Ik heb even gekeken in de lijst , het is allemaal van het laatste uur ; 20 pagina's spam in één uur. Dat zijn 500 topics , toch ?
nounou
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:03
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:04
Mods, idee:
Op dit moment moeten we staffen en dan een veldje invullen met de reden van het staffen. Is het niet handiger om een formuliertje te laten bouwen, waarin je de reden kunt selecteren en dan daarna evt een toelichting? Spam, hengelen, bedelen, dat behoeft meestal geen toelichting, en kan volgens mij ook verwijderd worden door een stagiair of een Junior-Mod. Wij minder spam, jullie betere werkverdeling, win-win.
Op dit moment moeten we staffen en dan een veldje invullen met de reden van het staffen. Is het niet handiger om een formuliertje te laten bouwen, waarin je de reden kunt selecteren en dan daarna evt een toelichting? Spam, hengelen, bedelen, dat behoeft meestal geen toelichting, en kan volgens mij ook verwijderd worden door een stagiair of een Junior-Mod. Wij minder spam, jullie betere werkverdeling, win-win.
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:05
GroenTuintje schreef: ↑11-08-2018 10:53Idd! Ik zie alleen hier op viva, bergen met spam binnenstromen
Of zou de oorzaak zijn omdat ze zo adverteren op seksgerichte artikelen?![]()
Af en toe gooi ik een OP (allemaal Koreaans, de laatste dagen,dat zie je aan het rondere letterteken vergeleken met het Chinees) door de Translate.
Gisteren ging het over massage, de soort uit de traditionele Chinese geneeskunde, en vandaag over uitgaan.
Dus niet alles gaat over seks. Maar wat zoeken ze hier met hun spam
nounou
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:07
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:07
.
Wat een goed idee, laten we allemaal een screendump plaatsen, dan begrijpt de TD misschien waar het om gaat. Over het algemeen ziet de TD hele andere dingen dan dat wij zien.
Ik begin mijzelf ook stiekem af te vragen of het misschien medewerkers van de TD zelf zijn die deze troep plaatsen, zij zijn volgens mij de enigen die het kunnen lezen.
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:18
Bitje93 schreef: ↑11-08-2018 11:07.
Wat een goed idee, laten we allemaal een screendump plaatsen, dan begrijpt de TD misschien waar het om gaat. Over het algemeen ziet de TD hele andere dingen dan dat wij zien.
Ik begin mijzelf ook stiekem af te vragen of het misschien medewerkers van de TD zelf zijn die deze troep plaatsen, zij zijn volgens mij de enigen die het kunnen lezen.
screendump openbaar plaatsen, niet alleen hier.
Such fun!1
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:25
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:25
Ja, natuurlijk ! Dit forum is schijnbaar één van de grootste in Nederland.
Zou Reddit er bijvoorbeeld ook zoveel last van hebben ?
Iemand hier met achter-de-schermen-kennis over Reddit ?
nounou
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:29
Ik denk dat ze het forum gaan afstoten/sluiten en daarom alle spam laten staan van de afgelopen 1.5 uur en 34 pagina's bij actieve topics.zazamaenade schreef: ↑11-08-2018 11:25Ja, natuurlijk ! Dit forum is schijnbaar één van de grootste in Nederland.
Zou wel een goede reden zijn volgens mij. "Sluiting ivm opruimen forum" (letterlijk)
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 11:33
0.41% gewijzigd
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:31
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:33
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:35
Ben ik niet met je eens, toon meer knop mag van mij blijven. De lijst met meer mag van mij zelfs wel langer zijn.
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:36
Ik weet niet hoor. Volgens mij gaat het op dit moment om vier to's. Er wordt gewoon helemaal niet verwijderd. Weekend ofzoGrobbekuiken_ schreef: ↑11-08-2018 11:25Die van mij inmiddels ook. Er is niet tegenop te verwijderen op deze manier.
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:37
.zazamaenade schreef: ↑11-08-2018 11:25Ja, natuurlijk ! Dit forum is schijnbaar één van de grootste in Nederland.
Ik heb zelf een aantal fora draaien, waaronder nog één met een abonnementen systeem, maar ik heb per jaar, in totaal, minder dan 2 spamberichten te verwijderen.
Dit kan uiteraard ook komen doordat er maatregelen zijn genomen tegen spam
Niet geschoten is altijd mis
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:42
Inderdaad, nu 34 pagina's. In een half uur zijn er 14 bij gekomen, dus 350 nieuwe topics spam in een half uur !
Ik vraag me af wat hier achter zit. Dit kan toch geen ordinaire commercie zijn ?
nounou
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:45
Ook dat inderdaad.the_Wicked_Witch schreef: ↑11-08-2018 11:39En het is sowieso elk weekend raak. Ik zou daar als team dan op anticiperen, maar hey, wie ben ik.![]()