Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 11 augustus 2018 om 20:15
Technische Dienst.

Technische dienst
Gaat 'ie lekker? Over kattig gesproken.JeSchoonmoeder schreef: ↑11-08-2018 19:58Doe niet zo kattig mens, ik heb het over de "zogenaamde" td en Sanoma hè, niet over de mods, dat zijn de slaven van het Sanomabeleid Zeg maar de papierprikkers van Finland. Of zo.
En als je dat bedoelde dan had je dat moeten schrijven. Je schreef echter heel wat anders, namelijk dat er niks bewonderenswaardig aan is en begint daarna over de TD en Sanoma (ook hierboven weer) terwijl ik het over de mods heb!
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

Technische Dienst (denk ik)

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:16
En jij geeft teveel aan ‘shit’ om het forum.JeSchoonmoeder schreef: ↑11-08-2018 19:48Niks bewonderenswaardigs aan, het ontbreekt aan alle kanten van gebrek aan inzicht, heel de TD lijkt gewoon niet te bestaan, het is gewoon bezopen dat dit kan bij een "o zo groot landelijk bedrijf" als Sanoma. Ze geven gewoon geen shit om het forum dus om jullie en doen er geen reet aan. Zelfs mijn eigen forum houdt al jaren spambots (en ook DDos) aanvallen 100% tegen.
Wat Cateautje al om 19.30 zegt:
Als je zo over de zeik raakt van een forum dat even niet werkt, dan wordt het tijd dat je je weer eens gaat verdiepen in het offline leven. Je slaat nu namelijk behoorlijk door.
zaterdag 11 augustus 2018 om 20:18
Ja, hadden ze het maar bij het oude forum gehouden, maar dat voldeed zogenaamd niet meer aan deze tijd.
Het nieuwe forum zou een enorme verbetering zijn, alles zou op rolletjes lopen, meer mogelijkheden, sneller, geavanceerder etc. bla bla.
Wat een lachertje.
Dierproeven.

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:19
Zeker een lachertje.Calamitycat schreef: ↑11-08-2018 20:18Ja, hadden ze het maar bij het oude forum gehouden, maar dat voldeed zogenaamd niet meer aan deze tijd.
Het nieuwe forum zou een enorme verbetering zijn, alles zou op rolletjes lopen, meer mogelijkheden, sneller, geavanceerder etc. bla bla.
Wat een lachertje.

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:22
Record op mij kleine forum toen (zeer actief maar intiem lotgenotenforum met een handje vol leden) was op het ergst, schrik niet: 1213 aanvallen op één nacht (en dus 1213 meldingen op het forum én 213 mails) Ik was onwijs kwetsbaar toen en dat gedonder brak me, heb het forum opgedoekt en opnieuw begonnen met een betrouwbare host (en dezelfde leden. het loopt nu al 8 jaar gesmeerd, niet één DDos of Bot meer gehad. Dus het kan.
zaterdag 11 augustus 2018 om 20:25
Het openen van Koreaanse topics is iig een stuk sneller geworden.Calamitycat schreef: ↑11-08-2018 20:18Ja, hadden ze het maar bij het oude forum gehouden, maar dat voldeed zogenaamd niet meer aan deze tijd.
Wat een lachertje.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:28
Een intiem lotgenotenforum met een paar leden is natuurlijk niet te vergelijken met dit forum.JeSchoonmoeder schreef: ↑11-08-2018 20:22Record op mij kleine forum toen (zeer actief maar intiem lotgenotenforum met een handje vol leden) was op het ergst, schrik niet: 1213 aanvallen op één nacht (en dus 1213 meldingen op het forum én 213 mails) Ik was onwijs kwetsbaar toen en dat gedonder brak me, heb het forum opgedoekt en opnieuw begonnen met een betrouwbare host (en dezelfde leden. het loopt nu al 8 jaar gesmeerd, niet één DDos of Bot meer gehad. Dus het kan.

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:35
Je snapt mijn insteek niet denk ik, ik ging uit van de shit toen op mijn forum, daar ging ik van over de zeik toen en daar vandaan herken ik de shit voor de modjes hier, ik zit hier amper en ik heb hier niks maar, ik heb wel iets ( of liever: niets) met grote bedrijven die menen maar een forum te dumpen wat niet werkt en er ook niks aan doen. Ik leef dus mee met de mods hier die alle shit maar moeten dragen.
Ik leef juist voornamelijk liefs zonder social media, ik heb zelden mijn mobiel bij me, zit ook geen internet op dat ding, ik lees nog een tijdschrift bij de kapper/tandarts of práát daar ook gewoon met mensen irl, zou jij ook eens moeten doen, daar, in het echte leven leer je lezen en communiceren. O, en vooral omgaan met demente ouderen leert je heel anders kijken naar de belachelijkheid van de afhankelijkheid van sm kan ik je vertellen, de wereld draait niet enkel en alleen om alles wat een stekkertje/beeldschermpje heeft. De wereld draait echt menselijk contact. Dus nee, ik heb helemaal geen offline leven hoor.....ben jij mal.
Anders nog iets?

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:37
Nee, uiteraard niet maar ik wil er mee zeggen dat ik de frustraties van de modjes hier meer dan begrijp. Als je heeeeeel toevallig in diezelfde post (zucht) gemist hebt dat ik alleen al op dat kleinschalige forumpje 1213 berichten en mails moest verwijderen lees je wel verrekt uiterst selektief.
anoniem_371339 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 20:40
26.23% gewijzigd

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:38
Nou wat een wijze levenslessen zegJeSchoonmoeder schreef: ↑11-08-2018 20:35Je snapt mijn insteek niet denk ik, ik ging uit van de shit toen op mijn forum, daar ging ik van over de zeik toen en daar vandaan herken ik de shit voor de modjes hier, ik zit hier amper en ik heb hier niks maar, ik heb wel iets ( of liever: niets) met grote bedrijven die menen maar een forum te dumpen wat niet werkt en er ook niks aan doen. Ik leef dus mee met de mods hier die alle shit maar moeten dragen.
Ik leef juist voornamelijk liefs zonder social media, ik heb zelden mijn mobiel bij me, zit ook geen internet op dat ding, ik lees nog een tijdschrift bij de kapper/tandarts of práát daar ook gewoon met mensen irl, zou jij ook eens moeten doen, daar, in het echte leven leer je lezen en communiceren. O, en vooral omgaan met demente ouderen leert je heel anders kijken naar de belachelijkheid van de afhankelijkheid van sm kan ik je vertellen, de wereld draait niet enkel en alleen om alles wat een stekkertje/beeldschermpje heeft. De wereld draait echt menselijk contact. Dus nee, ik heb helemaal geen offline leven hoor.....ben jij mal.
Anders nog iets?

Wie zegt dat wij geen echt leven hebben?

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:44
Wat doet mijn leeftijd ertoe?

zaterdag 11 augustus 2018 om 20:52
En als jullie denken dat er geen slecht gemodereerde "serieuze" fora zijn moet je voor de lol eens hier kijken, een consumentenforum van een omroep welk forum zich opwerpt als serieus consumentenforum.
Heb je dagen lees"plezier'" aan en dan voornamelijk het Feedbacktopic wat al weken één en al gehakketak en zo is.
En dat alles zonder enige DDos, Spam maar wel met hele slechte moderatie: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 0&t=185677
Heb je dagen lees"plezier'" aan en dan voornamelijk het Feedbacktopic wat al weken één en al gehakketak en zo is.
En dat alles zonder enige DDos, Spam maar wel met hele slechte moderatie: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtop ... 0&t=185677