Vakantie valt tegen

13-08-2018 08:14 412 berichten
We zijn op donderdag aangekomen op lalandia rodby en man, wat valt het tegen :( Het regent alleen maar, ons huisje is compleet sfeerloos, alles is megaduur, zoontje is nog te klein voor de meeste binnenactiviteiten die hier worden aangeboden, het zwembad is koud, verkeerfe kleding ingepakt want toen we vertrokken werd er alleen maar zon voorspeld, strand natuur in is geen optie vanwege de regen...

Begin me steeds meer af te vragen of we niet gewoon maar terug naar Nederland zullen gaan ipv hier blijven. Ik vind er echt niets aan. Ik kan inmiddels ook niet echt meer iets verzinnen om het positief te houden hier. Ik doe mijn best maar het valt zo tegen allemaal dat ik ook helemaal niet meer creatief kan nadenken...

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen maakte ik echt enorm blij met een kasteel, op die leeftijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Rij door naar Zweden en ga op de bonnefooi verder zodat je het mooiere weer achterna kunt.
Yildizlar schreef:
13-08-2018 08:54
Vraag of je man vandaag met jullie zoontje op pad gaat, ga lekker in bad/sauna en doe een dutje . Zoek op je gemak tussen de tips hier iets leuks om morgen te doen en bekijk het van dag tot dag.
Dit lijkt me een uitstekend plan!
Yildizlar schreef:
13-08-2018 08:58
Neem je het je man kwalijk deze keuze ? Dat zal de sfeer ook niet verbeteren .

Nee, ik neem hem niks kwalijk. De enige die ik iets kwalijk neem is mezelf. Namelijk dat het me niet lukt om de knop om te zetten en te accepteren dat het is wat het is
snorriemorrie schreef:
13-08-2018 09:04
Ja, zoontje vermaakt zich gelukkig ook wel hoor. Maar een binnenspeeltuin heb ik ook op 10 minuten fietsen van mijn huis.

Het plan was om naar het strand te gaan of een stuk wandelen... Inderdaad dat dierenpark... (Maar dat leek me niet leuk in de regen). Lekker in de 'tuin' spelen etc.

Wij hebben ook een binnenspeeltuin em zwembad om de hoek als we thuis zijn, en toch staan die als enige voorwaarden op het lijstje waar een accomodatie aan moet voldoen als we op vakantie gaan. Speciaal voor de kinderen, en een beetje voor ons omdat we een andere speeltuin zien dan normaal.

En ga naar de stad, koop een regenpak en laarzen en ga lekker in de tuin/modder spelen. Vind je kind waarschijnlijk geweldig, want dat heeft die thuis ook al lang niet meer gedaan met het weer wat we hadden.
Jullie zitten ook niet op het leukste stuk van Denemarken, er is daar niet heel veel te doen. Ik zou de auto pakken en naar Kopenhagen gaan, een eind rijden maar wel te doen als dagtrip.
redbulletje schreef:
13-08-2018 09:06
Rij door naar Zweden en ga op de bonnefooi verder zodat je het mooiere weer achterna kunt.
Poeh. Dan wordt de vakantie wel een erg dure grap. Huisje in Denemarken zal ook wel aan de prijs zijn. Als het echt heel erg is, zou ik naar huis gaan en het geld bewaren voor eem vakantie naar de zon in de herfst.
Natuurlijk kan je er wat van maken. Maar of het ook leuk is... heb je bakken met geld uit gegeven om in een koud huisje met waxinelichtjes te zitten en te kleien met je zoon. Sorry maar dan ga ik naar huis en bespaar mij al het geld voor duur eten etc
Volgens mij is het een combinatie van veel regen en je niet lekker voelen. Dat is niet fijn.

Eens met de eerder genoemde tip. Laat je man met zoontje erop uit gaan en doe een dagje niks. Ontspannen en uitrusten/bijkomen. Mss kun je daarna de knop wel omzetten.

Of ga naar huis en boek een latere vakantie naar de zon.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 09:18
9.97% gewijzigd
snorriemorrie schreef:
13-08-2018 09:04
Ja, zoontje vermaakt zich gelukkig ook wel hoor. Maar een binnenspeeltuin heb ik ook op 10 minuten fietsen van mijn huis.

Het plan was om naar het strand te gaan of een stuk wandelen... Inderdaad dat dierenpark... (Maar dat leek me niet leuk in de regen). Lekker in de 'tuin' spelen etc.
Hebben we hier ook op 10 min rijden, maar met slecht weer op vakantie is dat eigenlijk toch altijd een super alternatief! Het is toch net wat anders dan thuis.
Waarschijnlijk vind je zoontje zoiets leuk, kijk naar dat blije koppie en probeer er van te genieten. Stamp lekker in de plassen wedden dat je zoontje geniet! Probeer andere dingen te bedenken dan strand. Als je alleen maar strak vast blijft houden aan dat strand dan zal je waarschijnlijk niet vrolijker worden. Dikke knuffel!
Koffiehagedis schreef:
13-08-2018 08:27
Dat klinkt alsof er meer aan de hand is dan alleen een tegenvallende vakantiestek eerlijk gezegd. Voor alles wat je noemt zijn namelijk oplossingen. Een auto huren en touren, poncho aan en wandelingen door de regen, waxinelichtjes aan om sfeer te creëren binnen en lekker cocoonend relaxen, enz enz. Waarom maakt dit je zó down?

als je zat bent van de regen, zijn dat geen oplossingen.
Ik zou naar huis gaan. Voorspellingen zijn hier kennelijk beter en als je in de regen wilt zitten, kan dat thuis ook.
Later is nu
Lucifer2018 schreef:
13-08-2018 08:51
Wat een verwend gedrag. Je bent in een prachtig land.

je gaat toch ook op vakantie om jezelf te verwennen? Niet om jezelf te kastijden
Later is nu
Ik zou naar huis gaan als ze geen beter weer voorspellen. Wij hebben 1 keer zo´n vakantie in Nederland gehad maar dat was eens en nooit meer. Hier alleen nog maar zon zekere vakanties. Sterkte! Wil je man ook wel naar huis of wil hij perse blijven?
Blondie456 schreef:
13-08-2018 09:20
Ik zou naar huis gaan als ze geen beter weer voorspellen. Wij hebben 1 keer zo´n vakantie in Nederland gehad maar dat was eens en nooit meer. Hier alleen nog maar zon zekere vakanties. Sterkte! Wil je man ook wel naar huis of wil hij perse blijven?
Heb je het er überhaupt met je man over gehad?
Dreamer schreef:
13-08-2018 09:20
je gaat toch ook op vakantie om jezelf te verwennen? Niet om jezelf te kastijden
Dat doet ze toch zelf?

Waarom ga je daar heen dan? De meeste dingen die ze aangeeft zijn van te voren te weten/ in te calculeren.

Als je een zon en zwembad vakantie is dat nogal een gok.
Als je goedkoop uit wil zijn moet je daar niet zijn. Ect.

Erg leuk voor je partner ook.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-08-2018 09:27
4.02% gewijzigd
Maak een lijstje met alle leuke dingen die je wel kunt doen en plan dat in. Met andere woorden: maak een vakantieplanning. Wij zijn ook ooit eens naar Denemarken geweest en toen heeft het ook alle dagen geregend. Niet nonstop, maar als het niet regende was het alsnog maar 14 graden (hoogzomer, brrr). De weken ervoor was het prachtig weer, dus wij waren ook totaal niet voorbereid op dit soort weer. We hebben toen onze lijst met mooi-weer-activiteiten even aan de kant gelegd en een nieuwe gemaakt met slecht-weer-activiteiten. We stonden iedere dag lekker relaxt op, ontbijtje/brunch, weersvoorspelling er bij en dan kozen we een activiteit. We smeerden thuis broodjes en namen flessen water en ranja mee. We hebben achteraf gezien echt een super vakantie gehad. Probeer het weer los te laten en plan activiteiten. Succes en hopelijk kijk jij straks ook terug op een fantastische vakantie.
Je man met zoon op pad sturen, zwembad of speeltuin, en zelf lekker met thee en boek op de bank lijkt me ook een rustig alternatief voor vandaag.
Later is nu
snorriemorrie schreef:
13-08-2018 08:49
Alles wat tegen kan vallen valt ook tegen!
Dat valt echt wel mee. Je bent in een prachtig land met veel opties, het weer is alleen niet wat je had gehoopt, je had je meer voorgesteld van de accommodatie en bent helaas ziek geweest (nadruk op geweest).

Je kunt nog steeds ontzéttend veel leuks doen daar, ook low budget. De vakantie is niet het probleem, hoe het met jou gaat en je veer/draagkracht nu en onvermogen om hier een positieve draai aan te geven is het probleem. Praat met je man. Je hebt steun nodig en daar heb je je partner toch voor? Het is al rot genoeg om je zo te voelen, dat alleen dragen is echt niet nodig.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 13-08-2018 09:32
Reden: Aanvulling
3.87% gewijzigd
Als je partner wil blijven laat hem dan en ga zelf naar huis. Dan is dat huisje in elk geval niet voor niets betaald. Kun jij thuis lekker tot rust komen in je eentje.
En als je vakantieplannen maakt voor volgend jaar kies dan 'n zonzekere bestemming (Grieks eiland bijv) of rij op de bonnefooi zodat je geen dure accommodatie betaalt op plekken waar je toch niet wil blijven uiteindelijk.
Ben je al bij de krijtrotsen geweest?
Kopenhagen is ook prima te doen. Leuke stad om naar toe te gaan, maar ook het aquarium is leuk. Er is daar ook een pretpark waar je geen entree betaald, maar alleen als je in een attractie gaat.

Verder een dagje richting Jutland. Je kunt daar op het strand rijden met je auto. Echt heel erg gaaf om te doen.
Lucifer2018 schreef:
13-08-2018 09:26
Dat doet ze toch zelf?

Waarom ga je daar heen dan? De meeste dingen die ze aangeeft zijn van te voren te weten/ in te calculeren.

Als je een zon en zwembad vakantie is dat nogal een gok.
Als je goedkoop uit wil zijn moet je daar niet zijn. Ect.

Erg leuk voor je partner ook.
Ja, nou, het valt tegen. Dat is balen toch? Dat wil je toch niet, dat je vakantie tegenvalt?

Wij zijn een paar keer naar Tsjechië geweest. 1 vakantie stralend mooi weer, andere vakantie weggeregend. Wij zijn toen dus naar huis gegaan. Ik ken massa's mensen, die geweldig mooi weer hadden in Denemarken. Het is er net 3 maanden droog geweest. Zo gek is het toch niet dat je daarop rekent/hoopt?

Maar ga dan niet zitten dat het 'verwend gedrag' is als een vakantie tegenvalt, die je bij uitstek hebt om jezelf te verwennen.
Ja, het is fijn dat ze op vakantie kan, natuurlijk, maar als het tegenvalt is dat weer niet fijn. Zeker niet als het ook nog duurder is dan gedacht. En als het slecht weer is, doe je meer binnen, waardoor het automatisch duurder uitvalt.
Later is nu
Lekker rustig opstaan met een bakkie, boekje lezen, spelletje doen. Met je kind naar de speeltuin. Een dagje legoland..
Heerlijk rustig aan doen. Lekker toch?
Vraag onze kinderen naar hun mooiste vakantieherinneringen en tien tegen één dat ze iets noemen waarbij de tegen een grote rol speelde.

Als het mooi weer is, is blijven hangen in of rond je accommodatie genoeg. Zodra het regent moet je iets gaan doen, iets gaan verzinnen en vaak werden dat de leukste uitstapjes.
Dreamer schreef:
13-08-2018 09:31
Ja, nou, het valt tegen. Dat is balen toch? Dat wil je toch niet, dat je vakantie tegenvalt?

Wij zijn een paar keer naar Tsjechië geweest. 1 vakantie stralend mooi weer, andere vakantie weggeregend. Wij zijn toen dus naar huis gegaan. Ik ken massa's mensen, die geweldig mooi weer hadden in Denemarken. Het is er net 3 maanden droog geweest. Zo gek is het toch niet dat je daarop rekent/hoopt?

Maar ga dan niet zitten dat het 'verwend gedrag' is als een vakantie tegenvalt, die je bij uitstek hebt om jezelf te verwennen.
Ja, het is fijn dat ze op vakantie kan, natuurlijk, maar als het tegenvalt is dat weer niet fijn. Zeker niet als het ook nog duurder is dan gedacht. En als het slecht weer is, doe je meer binnen, waardoor het automatisch duurder uitvalt.
Tja, Vind zulk gedrag over dingen die je had kunnen weten/incalculeren beetje kinderachtig.

En ze is daar niet alleen. Suck it up en maak er wat van. Voor man en kind en iets leuks doen is altijd beter dan miepend de vakantie uitzitten.

Ze krijgt hier zat leuke en mooie tips daar reageert ze niet op.

Ik vind dat verwend ja. Jij mag dat niet vinden. Ieder zijn mening. Wil ze mijn mening of jouw mening niet.. had ze geen topic moeten openen. ;)
jazekerenof schreef:
13-08-2018 09:31
Ben je al bij de krijtrotsen geweest?
Kopenhagen is ook prima te doen. Leuke stad om naar toe te gaan, maar ook het aquarium is leuk. Er is daar ook een pretpark waar je geen entree betaald, maar alleen als je in een attractie gaat.

Verder een dagje richting Jutland. Je kunt daar op het strand rijden met je auto. Echt heel erg gaaf om te doen.
Is dat bij die Aardbeien?
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven