Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Manon12345, wat jammer. Volgende ronde hopelijk beter nieuws :-]

Jfirst13 wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd bij deze!!!
Nu echt gefeliciteerd dan Jfirst! Super dat het streepje duidelijker word. Nu in spanning afwachten tot de eerste echo. Staat die al gepland? :)

Jammer Manon. Hopelijk volgende ronde beter.

Ik zit vandaag op cyclusdag 100, dat is dus al zeker 3.5 maand geen menstruatie. Ik had nooit gedacht dat ik zo graag toch nog eens ongesteld wilde worden 🙈
@hardloopstudentje ja hahaha waar je altijd een hekel hebt aan je menstruatie denk je nu kom nouuuuuuu!!!!
Echo staat nog niet gepland ga morgen de gyn bellen voor een afspraak..

Dank je @rossy
Jfirst super fijn!!! Gefeliciteerd meid!!!

Welkom Rossy

He vervelend Manon! :(
@ Rossy oké dan is het inderdaad beter om geen tweeling te krijgen inderdaad.

@ Manon dat weet ik niet, ze vertellen niet altijd hoe groot ze zijn. Ik vergeet het te vragen.
Balen Manon, hopelijk volgende ronde meer geluk.

Ik moest vandaag weer voor een echo. Het eitje groeit niet mooi door helaas. Ik moet donderdag weer voor een echo om te kijken of ik ook een kuur primolut nodig heb of dat het uit zich zelf op gang komt.
Ik moet de volgende ronde 150 MG clomid gaan slikken. Hopelijk werkt het dan wel. Maar de fertiliteit arts verwacht wel dat het nu wel goed aan slaat omdat er wel een eitje groeit maar niet snel genoeg.
Kirstenvdveen,

Wat balen zeg dat het eitje niet mooi doorgroeid. Even afwachten dus nog op de echo donderdag. In iedergeval wel een fijn idee dat de fertiliteitarts verwacht dat chlomid 150 wel aanslaat. Ik duim voor je! Veel succes donderdag.

Wij moesten vanmorgen het zaad van mijn man inleveren wat een ongemakkelijk gevoel zeg! Horen 3 september de uitslag pas. Hoop zo dat het bij hem goed zit, heb allerlei senarios in me hoofd zitten, super stom. Hebben ze bij jullie partners ook het zaad onderzocht?
Wij wachten ook op de uitslag van het zaad van mijn vriend. We horen dit 4 september alleen we wachten al vanaf halverwege juli. Dit omdat de afspraak bij de fertiliteitsarts niet eerder kon. Ik hoop ook dat bij mijn vriend alles goed is, ik duim ook mee voor jou @ Rossy
@ Manon, wat jammer. Hopelijk heb je de volgende ronde meer geluk.
Ik weet niet zo goed of ik echt iets merk. Heb af en toe wat last van mijn hoofd of wat kleine steekjes in mijn buik, maar dat had ik voordat ik met Clomid startte ook wel eens. Ik heb dus niet heel veel last van de bijwerkingen, gelukkig. Hopelijk doet het zijn werk wel. Ik heb nu alle tabletten op. Donderdag eerste echo.

@ Kirsten, wat jammer! Fijn dat de gyn goede hoop heeft. Komt vast goed de volgende ronde met 150 MG.

@ Hardloopstudentje, nog steeds last van je borsten? Hopelijk wordt je snel ongesteld en anders komen ze 4 september vast met een oplossing.

@Rossy, volgens mij is een zaadonderzoek standaard voor je aan een behandeling mag beginnen. Wij hebben het in ieder geval ook gehad. Ik duim met jullie mee dat het allemaal goed is.
Hardloopstudentje, jeetje wat balen dat jullie zolang op die uitslag moeten wachten. En ik maar denken dat wij lang moeten wachten. Heb jij altijd van die lange cyclussen? Las dat je van de week op 100 dagen zat. Wat frustrerend is dat he. Hopelijk komt het snel op gang.

Margriet26, Oké dacht al... vond het alleen zo raar dat ik al een kuur provera en chlomid mee naar huis kreeg en daarna zei ze pas dat we het zaad onderzoek een keer konden inplannen als het ons uit kwam. Ik dacht een keer? Plan gelijk maar haha!
Hoi dames!

Wij hebben ook eerst een zaadonderzoek gehad. Denk dat iedereen dat moet om de kans op zwangerschap te kunnen berekenen.

Ik ben inmiddels ongesteld op dag 45 voor mijn doen lang gezien de laatste maanden tussen de 32 en 37 zaten. Maar ik ben ook stiekem weer wat kilootjes aangekomen (2,5kg). Ik heb vanochtend toch gewoon het ziekenhuis gebeld om een nieuwe afspraak in te plannen. Eind september kunnen we terecht! Zou eigenlijk oktober zijn.. Maar ik ben inmiddels echt klaar voor de volgende stap, wat die ook gaat zijn!

Wat is jullie ervaring met hormonen? Veel bijwerkingen? Gewichtstoename?
Aut viam inveniam aut faciam.
@Margriet, spannend donderdag de echo. Ik hoop dat de clomid goed zijn werk doet bij jou :) Ondertussen minder last van mijn borsten maar merk wel dat mijn hormonen alle kanten opschieten.

@Rossy, na stoppen met de pil was het eerst 3 maanden 35 dagen en daarna 1x 80 en nu zit ik al op dag 103 en nog niks. Ja die lange cyclussen zijn heel frustrerend. Ik hoop dan ook dat ik na 4 september snel met iets kan starten.

@zoma, fijn dat je eind september terecht kan! Hoop dat ze je dan ook meteen gaan helpen.
@Margriet, spannend de echo!

@kirsten, hopelijk rijpt het eitje met 150 wel sneller en gaat die springen!

@zoma17 wij hebben geen sperma test hoeven doen omdat ik al eerder zwanger ben geweest en nu echt wel het probleem aan mij lag en ook al duidelijk was na 1e afspraak gyn.
Hoi allemaal!

@ Zoma: heel verstandig dat je eind september naar een kliniek gaat. Het schiet ook niet op zo.

@ Kirsten: wat jammer dat het doorgroeien toch gestopt was. Morgen hoor je meer over de primolut-kuur toch? En daarna starten met Clomid 150mg?

@ Mette: jij moest deze week bloedprikken? En dan?

@ Margriet: wat ontzettend fijn dat je nu mocht beginnen met Clomid. Morgen echo toch? Ik ben ook begin mei bij de huisarts 'begonnen' zeg maar en nu nog steeds geen plan. Ik moet eerst mijn TSH op orde hebben (vanwege de schildklier enzo), maar daar baal ik wel van. Mijn geduld begint op te raken: ik wil nu ook wel eens echt beginnen met Clomid zodat we eindelijk eens een kans krijgen om echt te proberen zeg maar. Hoe stom dat ook klinkt.

@ Lucy: heb je ovulatietesten gedaan en is je eisprong nu ongeveer? Succes ;)

@ Hardloopstudentje: succes met wachten tot 4 sep. Wachten is echt lastig soms hè... :( Trouwens: via bol.com kun je prima goedkope testen (zwangerschaps- of ovulatie-) kopen. Heb ik ook gedaan, aanrader.

@ Jfirst: hoe issie nu? Mag je al een echo inplannen nav de positieve test?

Manon & Pandatheh: succes weer deze ronde!

Hoe gaat ie met Zuster92 & Rossy? En anderen die ik vergeten ben :-?

Hier weinig nieuws: vandaag 28 dagen sinds laatste menstruatie, maar er gebeurt nog niks. Gister nog een test gedaan, maar negatief (natuurlijk :( ). Dus deze cyclus was voor niks denk ik. Jammer, maar wel te verwachten. Ik ga komende dagen bloedprikken voor de TSH (waar ik nu 3 weken extra medicatie voor heb gehad) en daarna bellen met de gynaecoloog over hoe nu verder en de uitslag van de TSH. Ik hoop zo dat we eindelijk met Clomid mogen beginnen, want het afwachten (op niks) komt me de keel uit...
Zoma17 wat fijn dat je eind september een afspraak hebt staan. Hopelijk kom je snel verder en gaan ze snel met iets starten. Het is je van harte gegund.

Hardloopstudentje, heel frustrerend inderdaad. Hoop ook dat ze je 4 september er iets voor geven maar dat lijkt me toch onderhand toch wel.

Nala90, jammer dat er nog niks is gebeurd. Ook geen voortekens? Hoop voor je dat je snel met chlomid kan en mag starten en hopelijk slaat het ook goed aan. Spannende tijd.

Ik had gister en vandaag constant vreselijke steken links onderin vooral als ik ging zitten of moet niezen of iets. Ben ook bezig met temperaturen en ovulatie testen op advies van de gyneacoloog. Ik heb vanavond dus een ovulatie test gedaan die was dus hartstikke positief vandaar dus die pijn komt denk ik van de eisprong. Dit is ook de eerste keer voor mij dat ik zo'n positieve test in handen heb gehad. Hebben jullie ook last van de eisprong?
@ZoMa, Fijn dat je nu al wat eerder terecht kunt. Hopelijk maken ze geen probleem van die paar extra kilo. Jij moest eigenlijk afvallen, toch?
De bijwerkingen vallen mij tot nu toe erg mee, maar ik ben ook pas net begonnen met de eerste ronde Clomid 50 MG.

@Nala, balen zeg! Ik snap het wel. Voordat ik zelf met Clomid mocht starten voelde ik me ook zo. Hopelijk heeft de medicatie zijn werk gedaan en mag je ook snel "echt beginnen".

Ik had vandaag mijn eerste echo na de start met Clomid 50 MG. Er was helaas nog weinig te zien. Baarmoederslijmvlies was nog dun en de eitjes waren nog klein. Volgende week vrijdag pas weer de volgende echo. Het was namelijk nog niet "spannend" volgens de vrouw die de echo maakte.
@Nala, ja ik gebruik nu de testen van de Kruidvat die zijn gelukkig ook niet duur. Balen dat jou test negatief was en er verder ook niks lijkt aan te komen. Ik herken heel erg het gevoel dat je wacht op niks. Ik hoop ook 4 september meteen te kunnen beginnen met clomid of iets zodat we een echte kans krijgen.

@Rossy, goed gebruik kunnen maken van je eisprong dus deze ronde? Ik heb nog nooit mijn eisprong gevoeld maar wie weet heb ik er ook wel geen een gehad dus daar kan ik niet over meepraten. Lijkt me wel handig als je het voelt! Hopen dat het deze ronde raak is voor jullie.

@Margriet, balen dat er nog niet echt iets gebeurd. Nu weer afwachten tot volgende week dus. Hopelijk zijn er dan 1 of 2 eitjes lekker groot gegroeid.

Ik heb al een aantal dagen krampen die lijken op ongesteldheidskrampen maar nog helemaal niks op komst. Fertiliteit gebeld of ze mij anders toch iets kunnen geven want ik word ondertussen gek van al die kwaaltjes steeds. Maar omdat mijn behandelend arts pas 27/8 weer terug is, kunnen ze me nu niet helpen. Ik mag 27/8 terugbellen. Maarja dan is het nog maar een week wachten dus misschien dat ik dan gewoon maar afwacht.

Morgen doe ik voor de zekerheid een test omdat ik zaterdag een feestje heb. Als ik dan niet een test gedaan heb en gezien heb dat het negatief is, durf ik denk ik geen alcohol te drinken. En het lijkt me ook wel weer even fijn om een gewoon avondje uit te hebben en wat te drinken met vrienden.
Margriet26, hopelijk volgende week beter nieuws en groeit er wat, succes.

Hardloopstudentje, wat balen dat je klachten hebt maar er niks op gang komt. 27 augustus is inderdaad redelijk snel maar snap wel dat iedere dag te lang duurt. In een week kan er nog veel gebeuren. En anders helaas maar doorgaan met de gedachte dat je de 27e kan bellen.

Snap ik heel goed dat je van te voren een test gaat doen. Dan heb je in iedergeval een bevestiging en kan je lekker genieten op het feestje dat is ook belangrijk. Veel plezier alvast zaterdag.

We hebben goed gebruik gemaakt van deze ronde ja maar ik verwacht er maar niet teveel van hoor. Al hoop ik het stiekem wel. Zal wat zijn net voor de chlomid... morgen eerst maar even genieten op vakantie daarna zien we wel weer verder hoe alles loopt.
@Nala, afgelopen vrijdag heb ik bloedgeprikt op progesteron. Morgen word ik door de arts daar over gebelt. En volgens mij kan ik dan gewoon verder gaan met de clomid slikken.

@Jfirst, ik heb er nu een ronde 50 mg opzitten en een ronde 100 mg. Dus ik ben nog niet zo heel lang bezig met de clomid.

@margiet, ik heb geen idee wat de voordelen of nadelen zijn van een wat latere eisprong. als hij er maar is toch ;-)

Alleen zou ik, volgens mijn telefoon, afgelopen maandag ongesteld moeten worden maar dat ben ik nog steeds niet. De test die ik dinsdag heb gedaan die was negatief. Nu maar even afwachten wat de arts morgen daarover zegt.. misschien dat 100 mg toch te weinig is voor mij.
anoniem_372826 wijzigde dit bericht op 16-08-2018 14:19
Reden: type fout
0.22% gewijzigd
@ rossy ja wij hebben ook een zaad onderzoek gehad. Mijn vriend vond het ook wat ongemakkelijk inderdaad.
Ik voel mijn eisprong wel. Wat best handig is. Tis inderdaad wat kramperig gevoel wat je ook hebt als je ongesteld wordt. Alleen dan zit het aan de rechter of linker kant.

@ zoma wat fijn dat je eerder terecht kan. Bij mij verschillen de bijwerkingen per keer. Heb nu hoofdpijn, duizelig en opvliegers gehad..

@ nala dat snap ik heel goed inderdaad. Dat je wacht op niks. Zo schiet het niet op.

@ Margriet op welke dag zit je nu dan?

Ik ben vandaag weer voor een echo geweest. Ik zit inmiddels op dag 22 en er is een nieuw eitje gekomen die nu 13,5 mm ongeveer is. We hebben nu bepaald dat ik maandag nog een keer voor een echo mag om te kijken wat het eitje doet. Als die niet groter is geworden krijg ik maandag een primolut kuur en clomid 150 gram mee.
@Mette, geen menstruatie lijkt me een goed teken (als je wel een eisprong hebt gehad). Al wil je natuurlijk ook niet te veel hopen nu.

@kirsten, ik zit vandaag eigenlijk op dag 104, maar omdat vorige week donderdag door de gyn "dag 3" genoemd is, zit ik vandaag op "dag 10" (ik ben meteen met Clomid begonnen zonder eerst een menstruatie op te wekken)

Op de echo had ik wel het idee dat aan beide kanten 1 eitje echt groter was dan de rest, maar bij het opmeten waren deze "grotere" eitjes slechts 5 en 7 mm. De andere keren zijn mijn eitjes niet gemeten en ik heb eigenlijk dus ook geen idee of ze nu al een beetje gegroeid zijn of niet. Even afwachten wat het formaat volgende week is.
@ Margriet dag 10 is ook nog heel vroeg hoor. Dus wel logisch dat er nog niks gegroeid is. Meestal zit het rondom dag 15 dat er daadwerkelijk wat te zien is.
Bedankt voor je berichtje Kristen. Het was voor mij gisteren allemaal best spannend aangezien het de eerste meting was. Voor de vrouw die de echo maakte duidelijk een routineklusje en dat vond ik niet fijn. Kreeg eigenlijk geen uitleg en steeds opmerkingen alsof ik al lang zou moeten weten wat ik zou moeten doen.
Oh Margriet wat vervelend! Ik ovuleer van mezelf pas rond dag 20 en met de clomid rond dag 15/16 bij mij groeien eitjes wel heel vlug. Op dag 10 is er bij mij ook niets te bekennen hoor!

Ik ben even niet zo actief. Mijn stemming wordt heel slecht van de clomid. Het voelt echt alsof ik weer in een depressie zit. (Hoewel ik weet dat het dat niet is) ben enorm somber, boos om het minste of geringste (arme man)

Heb daarom de gynaecoloog gebeld want ik wil niet nog een ronde clomid gebruiken. Mocht ik ongesteld worden (over een dag of 20) dan begin ik met Letrozol.
Dat is eigenlijk een medicijn voor hormoon gevoelige borstkanker (schrik)
Maar heeft een heel positief effect op de eisprong, en heeft veel minder bijwerkingen. Omdat het "off-label" gebruik is wordt er niet zo gauw voor gekozen. Wordt op dezelfde manier als clomid gebruikt dus ben benieuwd!
Als dit niet werkt ga ik over op spuiten. Geen clomid meer voor mij iig!!
@Pandatjeh, naar dat je je zo voelt door de clomid! Wel fijn dat je volgende ronde (als het dan nog nodig is) letrozole krijgt. Dan weet je in ieder geval dat je hier niet nog een keer mee te maken krijgt.

Ik heb vanochtend op dag 105 een test gedaan, negatief. Dus ik ga morgen lekker wijntjes drinken en even alles een avondje proberen te vergeten. Ik zit er ondertussen aardig doorheen en ook vanmorgen viel het toch wel weer zwaar ook al wist ik al 99% zeker dat het negatief zou zijn.
@Margriet, jammer dat je zo'n vervelende ervaring had. Hopelijk valt het bij verdere echos mee.

@panda, fijn dat je wat anders kan krijgen! Hopelijk heb je daar minder tot geen last van.

Gisteren ben ik gebelt over de uitslag van het bloedprikken. Mijn progesteron was 34.6. De arts vertelde dat boven de 26 betekend dat er een eisprong was.

Nog erover gehad of we de medicatie willen ophogen om mijn cyclus korter te maken. Wij vinden dat niet nodig dus we blijven op 100 mg clomid. En dan voor 5 maanden.

Dat betekend dat mijn cyclus 33 dagen duurt. Hij mag niet langer dan 35 dagen worden, dan moeten we weer terug naar het ziekenhuis.

Betekend ook dat ik vandaag of morgen echt ongesteld moet gaan worden. Anders ga ik al meteen over de 35 dagen heen.. of de test moet natuurlijk positief worden. Gisteren was hij dat niet ieder geval.

We blijven rustig wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven