Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:


Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ladies!!

Even een positief bericht: deze ronde had ik gisteren op dag 17 al een positief ovulatietest (das dus weer drie dagen eerder dan de vorige ronde). Mijn vorige menstruatie was heel raar en lang, alsof er nog veel meer troep uit kwam net zoals na de curettage. Ik heb echt het idee dat het gewoon nog niet goed zat en nu eindelijk weer een beetje in balans komt!

@Zoma: welke ovulatietesten gebruik je? Ik heb ook vaak wel een streepje, maar positief is echt overduidelijk en dan knalt het teststreepje inderdaad meteen. Bij mij werken Sensitest en Zwanger&Kids bijvoorbeeld goed, maar Action daarentegen is altijd positief... Heb je al besloten naar welke kliniek je gaat?

@Pandatjeh: balen meid.. op naar een nieuwe ronde!

@Manon: jij zit lekker op het wachtbankje.. spannend weer he?

@Hardloopstudentje: vervelend he dat wachten en niet weten waarop je wacht en wanneer het komt..

@JFirst: hoe gaat het met jou? inmiddels zekerheid?

@Nala: gelukkig voel je je wel goed! en zoals hierboven ook gezegd; bij mij werken ovulatietesten wel goed (maar ik had ook geen afwijkende bloedwaarden die pcos laten zien)

@Kirsten: hoe gaat het bij jou? hoe was de echo afgelopen vrijdag?

Nou meiden, hier is het gelukkig wat afgekoeld! Hopelijk vliegen de aankomende weken voor iedereen weer voorbij en komen er toch een paar met positief nieuws hoor... we hadden toch een afspraak gemaakt? Ik duim voor iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@Nala, spannend op het wachtbankje! Hoop dat het raak is voor je en je niet met clomid hoeft te beginnen. Mijn cyclus duurt nu heel lang en ik merk dat ik er helemaal gek van word. Mijn vriend met mij want hoe langer het duurt hoe chagrijniger ik word, haha. Ik heb 4 september pas weer afspraak bij fertiliteit dus tot die tijd in ieder geval geen primolut.

@jtfirst, spannend toch nog even zolang je niet ongesteld word. Misschien nog te vroeg getest en heb je zaterdag nog een positieve test in handen. Ik duim voor je :) Ik loop dus wel al bij fertiliteit maar de afdeling is een maand dicht dus pas 4 september hoor ik uitslagen van bloed en zaad van vriend en het vervolg plan. Nog 27 dagen volhouden dus 🙈

@Zoma, ik zou doen wat voor jezelf goed voelt. Ik loop zelf gewoon bij fertiliteit in het ziekenhuis. Ik vind dat het tot nu toe erg lang duurt maar dat komt ook door de zomer er tussen. Ik neem aan en hoop dat ik na mijn afspraak snel een traject kan starten. Heb wel een hele aardige dokter die ook aangeeft dat we echt niet gaan wachten of hopen tot de cyclus op gang komt, dus heb wel vertrouwen in dat er wat gaat gebeuren alleen duurt alles op dit moment te lang.

@Lucy, super dat je nu al eerder een positieve ovulatie test heb gehad! :) Nu dus op het wachtbankje.
anoniem_337675 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 09:58
Reden: Te snel verstuurd
4.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@hardloopstudente, ik had denk eerder eroverheen gelezen dat je wel al bij de fertiliteit liep. Ja hou vol!! hopelijk gebeurd er in de tussentijd wat en kan je dan sept meteen weer verder!

@lucy , nog steeds geen zekerheid, ik dacht een innieminnie beetje bruin slijm te zien en dacht ja daar komt mn menstruatie aan maar een paar uur later was er geen bruin slijm meer te vinden... ik wacht dus nog even af tot zaterdag dan zou ik volgens mijn oude "normale" cyclus 2 dagen over tijd zijn..
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@pandatjeh, aah dat is balen zeg.. maar gelukkig werkt de clomid wel:), succes de 3e ronde weer!

@nala, jaa super spannend! ik benieuwd ook hoe dat verder gaat met je schildklier en clomid.

@jfirst, fijn dat je er met iemand zo over kan praten (wel jammer dat ze verhuizen..) blijft altijd wachten en duimen voor het beste, hopelijk snel positieve test en betekende dat bloedverlies niet zoveel!

@zoma, wij hebben ook freya pluim volgens mij. Ik heb mijzelf nooit verdiept in klinieken, dus weet niet wat het verschil is dan tussen het ziekenhuis en kliniek. Waar ik zit in het ziekenhuis pakken ze wel lekker door, alle bloeduitslagen meteen dezelfde middag doorgebeld etc. Enige mindere is dat ze 2 weken zomervakantie en 2 weken kerstvakantie hebben..

@Lucy, wat spannend! Wachtbankje voor jou dus. Fijn dat het weer wat in normalere banen loopt dan nu.

@hardloopstudentje, poeh 4 september, vervelend dat ze zo lang dicht zijn. Maar het komt steeds dichterbij :)

liefs
Alle reacties Link kopieren
@mettedoete, een eisprong is goed, toch? Of is het erg dat hij wat later dan gebruikelijk is?

@Jfirst, spannend zeg!

@Nala, wat vreemd zeg! En balen dat je nog steeds niet mag beginnen met medicijnen. Hopelijk lukt het jullie inderdaad nog om zonder Clomid zwanger te worden. Dat zou helemaal mooi zijn!

@Kirsten, wat fijn dat er een eitje aan het groeien is. Hopelijk groeit hij mooi door.

@Panda, jammer dat je ongesteld geworden bent. Maar we houden inderdaad hoop.

@Lucy, fijn dat alles weer in balans is. En ook goed van het moment gebruik kunnen maken?

Ik heb vanmiddag eindelijk weer een afspraak bij het ziekenhuis. Vandaag dag 97 en nog steeds niet ongesteld. Heb de afgelopen dagen echt uitgekeken naar mijn afspraak en nu vind ik het heel spannend. Gelukkig hebben mijn vriend en ik nog vakantie, dus nu kunnen we voor het eerst samen naar het ziekenhuis. Ik hoop zo dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren. In april voor het eerst bij de huisarts langs geweest met het vermoeden van pcos en tot die tijd verschillende onderzoeken gehad, maar helaas geen plan, dus mijn geduld begint ook een beetje op te raken.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik mag beginnen met Clomid. Heb de eerste tablet al op.
Omdat mijn baarmoederslijmvlies nog heel dun was, hoefde ik geen menstruatie op te wekken en mocht ik meteen starten met Clomid (50mg). Volgende week donderdag mag ik terug voor een echo.
Margriet wat fijn dat je meteen kunt beginnen! Hopen op het beste!

Jfirst je houdt de spanning er wel in he!
Alle reacties Link kopieren
@margriet succes zet m op!!

@pandatjeh nou ik word er zelf gek van.. heb vandaag maandverbandje in en daarop zie ik wat bruin slijm maar als ik afveeg zie ik niets .. vandaag is dag 37 en normaal krijg ik dan meer bruin slijm/bloed al en dan volgende dag ongesteld.. nu durfde ik niet eens zwangerschapstesten te kopen omdat ik dacht morgen ben ik misschien toch gewoon ongesteld al is t nu veel minder bruin dan normaal.... oohhhhh ik snap niets meer van Mn lichaam ...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga heel voorzichtig zeggen dat ik een heel licht positief streepje heb op de test!! Vandaag had ik ongesteld moeten worden dus kon t toch niet laten net uit Mn werk een test te kopen!
Heel voorzichtig ben ik al blij met alle gedachtes in Mn achterhoofd die nog kunnen gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
Wauw Jfirst! Positief is positief he! Gefeliciteerd! :cheer2:
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Aaah jfirst!! Wat spannend😃 en positief is idd positief! :hug: gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en wil mij graag toevoegen op deze pagina.

Ik ben 25jaar en sinds oktober 2017 gestopt met de pil. Ik wist toen al dat mijn cyclus erg onregelmatig was. Omdat ik al eerder de pil niet slikte ivm gezondheidsklachten.

Dus vanaf oktober 2017 gestopt met de pil met de gedachte ik word toch niet ongesteld... wat denk je 5 weken later een menstruatie!! Ik was nog nooit zo blij geweest. Nou sinds die tijd begon alle ellende, mijn volgende cyclus kwam na 6 weken, daarna 12 weken en sindsdien dus niks meer. Ik liep al in het ziekenhuis ivm een nierziekte en had daar al aangegeven dat wij een kinderwens hebben maar mijn cyclus onregelmatig was. Gelukkig werd ik gelijk doorgestuurd naar een gynaecoloog. Kreeg een echo en daar kwam de diagnose pcos uit... (heb verder veel last van acne meer klachten heb ik niet) Kreeg meteen een 10 daagse kuur provera mee en moest op dag 3 van mijn menstruatie bloedprikken. Vorige week vrijdag ben ik voor de uitslag geweest, kreeg van haar weer een provera kuur en chlomid 50mg mee naar huis.

Wij gaan volgende week eerst op vakantie dus ik begin er pas aan als we thuis zijn. Even alles proberen los te laten en voor 100% genieten zodat als we thuis zijn er weer tegenaan kunnen. Omdat wij absoluut geen tweeling mogen krijgen moet ik tijdens mijn chlomid kuur strikt elke keer echo's laten maken zodat als er meerdere eitjes groeien we niet mogen klussen.

Ben erg benieuwd of de chlomid uiteindelijk zijn werk doet.

Ik ga zo even op het forum verder lezen, heel erg dank alvast voor het lezen van mijn bericht en vind het een fijn om mijn verhaal hier te kunnen doen en verhalen van jullie te lezen. We zitten tenslotte helaas allemaal in hetzelfde schuitje.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag ook in de tabel willen maar ben er niet zo handig in geloof ik :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rossy! Ik heb je in de tabel gezet, je moet alleen even je gegevens invullen.
Aut viam inveniam aut faciam.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jtfirst! & welkom Rossy :)
Alle reacties Link kopieren
@rossy, welkom! Spannende tijden voor jou ook dan met de clomid en alle echos. Eerst lekker genieten van de vakantie inderdaad:)! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
@ZoMa17 Dankjewel ik zal straks even achter de laptop kruipen om de tabel in te vullen :-D

@Hardloopstudentje Dankjewel!

@Manon12345 Ja heel spannend, voor iedereen is het hier erg spannend! Gaat goed Komen, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Rossy en gefeliciteerd Jfirst!
@ panda succes met je derde ronde!

@ zoma dat is wel heel lastige keus inderdaad. En als je nou is met de figuurlijke vuist op tafel slaat zou dat ook helpen?

@ Lucy wat heerlijk dat er weer wat regelmaat in zit. Wordt ook weer wat rustiger in je hoofd hierdoor.

@ Margriet wat fijn dat je meteen aan de clomid mag. Hopelijk niet al te veel last van de bijwerkingen!

@jfirst wauw gefeliciteerd!!! Wat super zeg! Ben echt super blij voor je!

@ rossy welkom! Mag ik vragen waarom jullie absoluut geen tweeling mogen krijgen? Fijne vakantie!

Ik ben afgelopen vrijdag weer heen gegaan en het eitje is iets gegroeid. En baarmoeder slijmvlies ook een paar mms. Vrijdag was dag 16 en moet maandag dag 19 weer terug komen om te kijken of het eitje goed door groeit.. naar het duurt wel weer erg lang zo.
Alle reacties Link kopieren
Kirstenvdveen wat spannend voor jullie zeg! Fijn dat het iets gegroeid is, dat is positief nieuws :-D . Duurt altijd zo lang he dat wachten... Vreselijk vooral als je iets zo graag wilt. Ik hoop van harte dat het niet lang meer duurt, ik duim voor jullie.

Ik mag absoluut geen tweeling krijgen omdat ik een nierziekte heb. Mijn nieren werken voor 80% een zwangerschap is best een grote belasting voor me nieren. Het is ook erg onzeker hoe mijn nieren na een zwangerschap eruit komen. Maar we hebben gelukkig groen licht gekregen van mijn nefroloog/ gynaecoloog. Als wij ooit zwanger mogen worden moet ik onder strikte controle blijven in het ziekenhuis. Maar ik heb het er allemaal voor over. Niks is mooier dan zo'n klein wonder.
Alle reacties Link kopieren
@rossy leuk dat je mee schrijft!! Ik heb helemaal geen kenmerken van PCOS... behalve dat ik ietsjes te zwaar ben maar nooit acne ofzo! Ik heb wel voor een vrouw wat meer zichtbare haren op onderbenen en onderarmen maar ik weet niet beter heb nooit anders gehad!
Succes met de clomid !!
Alle reacties Link kopieren
Jfirst13, ja vind ik ook. Heerlijk om hier mijn verhaal te doen. Gek Is dat he dat iedereen met pcos andere klachten/ symptomen ervaart. Wat zit het lichaam soms toch gek in elkaar.

Ik las dat je een licht positief streepje hebt, wat mooi zeg! Streepje is streepje toch? Heb je nog een tweefe test gedaan? Of wacht je daar nog even mee? Wil je toch al feliciteren :winkie: :-D

Dankjewel, ik laat het straks maar op me afkomen. Zie wel erg tegen de bijwerkingen op. Hopelijk valt het allemaal mee en slaat de chlomid goed aan. Ook al heb ik er geen al te hoge verwachtingen van.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

@Margriet, wat fijn dat je meteen mocht beginnen met clomid! Merk je al iets van de medicatie of valt het mee. Ben benieuwd of er donderdag iets te zien is!

@jfirst, ik ben ook wel benieuwd of je nog een tweede test hebt gedaan haha.

@Kirsten, je reageert gelukkig wel op de medicatie dus, alleen wat langzamer. Heb ik helaas ook last van, maar wel fijn dat het iets doet! Ben benieuwd morgen, hoe groot was hij vrijdag?

@Rossy, ze houden je gelukkig wel goed in de gaten:). Het lichaam zit soms inderdaad gek in elkaar..

Hier nog rustig, wel hoofdpijn (vorige keer ook voor mijn menstruatie), last van mijn onderrug. Vrijdag echt wel krampjes in mijn buik gehad, heb ik anders nooit paar dagen voor mijn menstruatie. Vanmorgen niet kunnen bedwingen en een test gedaan, maar helaas negatief. Ik verwacht er dus ook niet zoveel van, morgen nod.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Helaas, geen goed nieuws voor mij.. volgende ronde weer in.
Alle reacties Link kopieren
@rossy ja vanochtend opnieuw getest en nu duidelijkere streep!

Oh @manon wat vervelend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven