Met auto naar frankrijk, tips!

06-08-2018 11:28 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor het eerst (zelf) met de auto op vakantie naar frankrijk. Ik heb zelf altijd gevlogen in mijn volwassen leven.
Nu gaan we met twee kleine kinderen. Ik vind het best spannend zo lang onderweg. We rijden overigens steeds kleine stukjes en stoppen vaak. We rijden in 2 dagen.
Wie heeft er tips, dingen die we mee moeten nemen, moeten regelen, wat handig is ( met kleine kinderen).
We hebben een huisje trouwens.

Wat ik zelf heb gevonden:
- gevarendriehoek, hesje en alcoholtest moet mee
- milieuvignet
-auto zak aan de stoelen voor speelgoed kindjes
-verbanddoos in auto
-raamtikker/riemsnijder
-reservelampen en zaklamp

Nog andere super tips?
Naast alles wat al genoemd is: een wcrol.

En nooit met kind samen een mobiele wegwc ingaan en je kind er uit laten zodat jij even rustig alleen kunt hurkplassen. Dan valt de wc je aan. Erewoord.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Elle1976 schreef: ↑
08-08-2018 07:55
.... installeer Flitsmeister...
Dat met je dus zeker niet doen, tenzij je een boete van 1500 euro wilt. Dit is Frankrijk streng verboden en wordt zeer zwaar beboet en op dat punt kennen ze geen genade.
Logisch ook; in Nederland klets je je immers ook niet onder een boete van 1500 euro uit.
Bloemetjefresia schreef: ↑
07-08-2018 07:05
We gaan naat de ardeche. Geen idee welke route... ik dacht het adres gewoon maar in te voeren in de navi en dan gaan...je ziet ik ben erg onervaren.
Weet niet waar je vandaan moet komen, maar kan zijn dat je Parijs dan helemaal links laat liggen, dus dat scheelt. Je gaat wel een stuk over de route du soleil misschien, dus ga als het even kan niet op zaterdag en zondag rijden.
Ik heb niet alles gelezen dus misschien mosterd, sorry dan.

Wij zijn in juni met 1 kind van 10 maanden naar de Ardeche gereden. Wij hebben overnacht in een hotel nabij Beaune vlakbij de snelweg. Aan te raden om dat hotel al van te voren te reserveren! Voor zoon was het net een uurtje te lang naar Beaune. Wij zijn omstreeks 8u s morgens gaan rijden(zaterdag) en kwamen s avonds rond 1800 aan. Weet niet meer hoe vaak we gestopt hebben. Vaak iig. Verbazingwekkend genoeg ging hij on 1900 gewoon slapen alsof hij niet de hele dag in de auto had geslapen. Hij was wel erg vroeg wakker, maar dat kwam doordat het erg droog was op de hotelkamer. Ik was te gierig om ontbijt bij de kamer te nemen want dacht we gaan wel naar mc donalds. Maar die was op dat tijdstip natuurlijk nog dicht dus honger. Zoon natuurlijk niet want die had gewoon lekker z’n bordje pap op :) dus bestel wél dat ontbijt erbij, is echt chill.
Hou er verder rekening mee dat het laatste stuk in de ardeche veel secundair is, door dorpen, slingerweggetjes etc. Daar kan een kind (of volwassene) dus best misselijk van worden. En het vertraagd ook enorm die laatste kilometers. Verder is de ardeche absoluut prachtig. Je hebt mooie strandjes langs de rivier, vaak met veel natuurlijke schaduw. Heel fijn met kleine kinderen. Fransen zijn ook over t algemeen super makkelijk als je met kids naar een restaurant gaat. Vrijwel overal kinderstoelen, potje opwarmen geen probleem, als ze huilen komen ze vragen of ze een flesje moeten maken ofzo. Voor mijn gevoel echt heel anders dan in NL.

Tweede week zaten we in omgeving Marseille. Op terugweg ook in twee etappes gedaan. Overnacht in aan Nancy. Was een super kindvriendelijk hotel. Indien geïnteresseerd kan ik je een link sturen. Ook hotel voor de terugweg van te voren gereserveerd.

Geniet verder vooral lekker van de vakantie en tijd met elkaar. Ik vond het heel gezellig al die stops. Zijn vaak mooie ruime plekken, waar je fijn kunt picknicken enz.
Dahlia74 schreef: ↑
06-08-2018 20:12
Die ervaring heb ik niet.....
Wij zeer recent wel en flink ook
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Laten wij nou net uit de Ardeche komen. Via de route de soleil gereden, moet je op zaterdag idd echt niet doen. In de Ardeche is het echt slingerdeslang dus ik geef nogmaals de tip: emmer mee, ook als je niet de ervaring hebt dat kind aangezien is. En een stripje primatour.
Voor onderweg zou ik voor de oudste zorgen voor autocadeautjes. Wij hadden ons voorbereid op extra moeten stoppen onderweg toen we voor het eerst op vakantie gingen met kind van 7 maanden. Die van ons was eigenlijk erg makkelijk en heeft onderweg vooral veel geslapen. Sinds dat ie 2,5 is nemen we autocadeautjes mee, altijd een succes en zorgt voor de nodige afleiding. Ook zorgen we voor kinderliedjes vanaf 1,5 jaar en vanaf 3,5 jaar werden bij ons de luistercd's ook interessant.

En nog een tip voor in Frankrijk, neem alleen een noodrantsoen aan potjes en babydoekjes mee. In Frankrijk is het aanbod babypotjes en fruithapjes zoveel groter en beter dan in Nederland dat je die beter daar kunt kopen. De babydoekjes uit Frankrijk vinden wij ook fijner, omdat je daar verpakkingen hebt die je beter kunt hersluiten.
Ik weet niet of je kinderen er oud genoeg voor zijn, maar mijn kinderen hebben zich uitermate goed vermaakt met luisterboeken. Ik heb de luisterbieb app geïnstalleerd en een paar boeken gedownload.

Verder reden wij ook met onze jonge kinderen naar Frankrijk. We reden meestal maximaal 400 km per dag en stopten vaak bij zo'n centre commercial, dat is zo'n groot overdekt winkelcentrum. Daar kunnen de kinderen even rondwandelen, je kunt er ook goedkoop tanken. We slapen meestal in een hotel van Logis de France, dat zijn wat kleinere hotels, vaak in een klein dorpje. Je moet wel even goed op de kaart kijken zodat je in de buurt van de tolweg zit en niet veel tijd kwijt bent met het rijden van en naar de tolweg. Meestal probeerden wij het ritme van de kinderen te volgen: eten geven en rijden als ze sliepen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven