slechte kwaliteit embryo- toch zwanger?

10-10-2008 22:08 430 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of er mensen zijn die toch zwanger zijn geraakt nadat een behoorlijk slecht embryo was terug geplaatst?

De klinisch embryoloog was niet bijster positief (niet expres maar je kon aan zijn gezicht zien dat hij erg twijfelde) en nu vraag ik me af of er uberhaupt wel kans is...De arts die erbij was nam het direct over en vertelde dat er altijd kans was maar deze meneer is altijd een erge vrolijkert. Wel gezellig natuurlijk maar voor mij niet altijd even geloofwaardig. Natuurlijk is gewoon afwachten tot ik de test mag doen ook een optie maar ik ben toch heel erg benieuwd naar andere verhalen..

Groetjes

Gliene
He Marf! Hoe is het met jou!

Dank voor de felicitaties. Ben heel gelukkig al geloof ik het nog niet echt helemaal.

25 maart eerst de echo maar es bekijken en dan wordt het allemaal echt!

Do, wanneer ga jij weer aan de gang?
Ik heb een afspraak voor een gesprek in het ziekenhuis, maar dat is pas volgende week. Dat betekent in ieder geval dat er iets gaat veranderen ten opzichte van de vorige behandeling. Maar meer weet ik dus nog niet.
hey Do,

welk soort behandeling heb je de laatste keer gehad dan? Ik dacht dat je al een keer met decapeptyl hebt geprikt en ook een keer met Cetrotide. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe lang jij al bezig bent en welk traject jij al hebt gehad?
Gliene, even een korte versie van mijn verhaal:

Sinds de zomer van 2005 proberen manlief en ik zwanger te worden. In het voorjaar van 2007 naar de huisarts gegaan, doorgestuurd naar de gyn van het plaatselijke ziekenhuis. Hier zijn de eerste testen gedaan. Temperatuurcurve bijgehouden, bloedonderzoek gehad. Man ook bloedonderzoek, sperma-onderzoek, samenlevingstest.

Volgens het ziekenhuis was de zaadkwaliteit van man zeer slecht en konden we een eigen kind wel vergeten. Bij de samenlevingstest werden ook geen zaadcellen aangetroffen.

Toen konden we kiezen, direct doorgestuurd worden naar Universitair ziekenhuis, of na 3 maanden nogmaals sperma-onderzoek. Wij kozen voor direct doorsturen. Inmiddels was het het najaar van 2007.

In het universitair ziekenhuis kwamen we bij de androloog terecht. Nieuw sperma-onderzoek wees uit dat er niets mis is met de zaadkwaliteit bij m'n man, en ook bij aanvullend onderzoek (o.a. echo) zijn geen problemen geconstateerd.

Omdat we inmiddels ruim 2 jaar bezig waren, mochten we door voor IUI. Helaas bracht de IUI niet het gewenste resultaat en na 6 behandelingen (we hebben halverwege nog een pauze ingelast van een paar maanden) werden we doorverwezen voor IVF.

Hier zijn we eind vorig jaar mee begonnen. De eerste poging was met Decapeptyl en Gonal-F. Dit leidde tot 2 eicellen, die helaas beide niet bevrucht raakten. Er heeft toen dus ook geen terugplaatsing plaatsgevonden. In overleg met de arts toen besloten dat bij de 2e poging ICSI toegepast zou worden.

De tweede poging was met Gonal-F en Cetrotide, dit leidde tot 3 eicellen, waarna deze dmv ICSI zijn ingespoten met een zaadcel, dit leidde tot 1 bevruchting. Dit embryo is vorige maand teruggeplaatst, maar helaas ben ik 2 weken geleden ongesteld geworden.

We hebben dus nog maar 1 kans en tot nu toe gaat het allemaal niet echt soepel, helaas.

Volgende week op gesprek in het ziekenhuis, ben benieuwd wat de plannen zijn...
Pff... Als je het allemaal weer trug leest is er veel gebeurd de afgelopen jaren. Dikke kus.
Sjee Do, wat een verhaal...

Wie weet meid. Driemaal is scheepsrecht zeggen ze! Ik ga in elk geval ook heel hard voor je duimen als je straks weer begint.

Misschien willen ze dit keer toch ICSI proberen? Hoe hoog was je dosis Gonal F? Bij mij de eerste keer 150 per keer en de laatste keer 225 ml per keer. Niet dat ik een arts ben uiteraard, maar wellicht kunnen ze daar ook nog wat mee... Hoop echt dat ze met een goed plan komen volgende week.

De spanning loopt natuurlijk wel echt op zo... het lijkt me heel lastig omgaan met "de laatste kans". Lukt jullie dat een beetje?

Misschien moet je ook niet teveel over nadenken maar dat lijkt me makkelijker gezegd dan gedaan!

tot later ladees!
Vandaag weer een echo gehad.

Alles zag er super uit! Onze Minimi is alweer 7,5 cm! (in 2 weken tijd 3 cm gegroeid! )

Was zo gaaf om allemaal te zien.

Zagen alles heel goed. Ook de vingertjes, lange beentjes en teentjes.

Doorsnede van het hoofd was prima, lengte ook en nekplooi ook.

De IVF arts ging ff de beeb pesten. Eventjes drukken tegen mijn baarmoeder aan. En die kleine terug schoppen joh! De tranen liepen over mijn wangen, zo mooi vond ik dat.

Begon ook opeens met de armpjes heel erg te bewegen. Hij/zij vond het niet leuk volgens mij.

Helaas konden we het geslacht nog niet zien (zou nu dus al kunnen), want de navelstreng zat tussen de beentjes.

Dus hopenlijk de volgende keer. (over 2,5 week)

Dan gaat mijn mamsie ook mee.
Nala gefeliciteerd met je mooie echo weer!

Gliene ik duim voor jou!

Voor do ook

Morgenochtend rijden we weg (Gliene ) Tot over een week!

Liefs Sophy
Nala gefeliciteerd met je mooie echo weer!

Gliene ik duim voor jou!

Voor do ook

Morgenochtend rijden we weg (Gliene ) Tot over een week!

Liefs Sophy
Gliene, hoe gaat het met je?

Kan je het al een beetje geloven???
ik wil op vakantie!

haha

Zit er niet in maar ik heb wel lekker een weekje ameland voor ogen in mei. Ook leuk!

Verder vind ik het heel spannend hoor. Nog steeds geen klachten en soms heb ik echt het gevoel dat het niet goed zit. Maar misschien is dat onbewust toch een soort zelfbescherming ik weet het niet zo goed. Woensdag komt iemand van Moeders voor Moeders en zij doen ook altijd nog een test dus ik hoop wel wat bevestiging weer te krijgen.

Verder probeer ik me er niet druk over te maken en gewoon lekker te genieten van het succes tot nu toe. Dus! Dat doe ik.

Do, heb je al een gesprek gehad in het ziekenhuis??? Ben erg benieuwd.

en jij Nala? Al bijgekomen van de echo? Leuk is dat he??
Ik ben weer bijgekomen van de echo ja. Hoop dat jij ook over een tijdje zo'n mooie echo te zien krijgt.

Kan me begrijpen dat je je indekt. Is toch niet niks allemaal.

En op vakantie wil ik ook wel. Wij gaan eind van de maand een lang weekend weg met bijna 30 vrienden.
Volgens de mevrouw van MvM was ik toch hartstikke zwanger hoor;)

Nog twee weken tot de echo

Do, weet jij al wat meer?
Vandaag is onze droom in duigen gevallen.

Geen derde IVF, dus geen zwangerschap, dus geen kind.

De resultaten van de eerste twee pogingen waren zo slecht, dat een derde poging niet eens meer gedaan wordt.

De vooruitzichten zijn zo slecht, dat de behandeling te zwaar wordt geacht voor de minieme kans dat het wat oplevert.

Vanwege het lage aantal eicellen wat bij mij reageerde op de hormonen, krijg ik over twee weken een uitgebreid hormoononderzoek. Dit is puur voor mijn eigen gezondheid, kan niets meer veranderen aan het IVF-standpunt van het ziekenhuis. Resultaat van de onderzoeken is pas na 6 weken bekend, dus duurt nu nog 8 weken.

Er zijn nog alternatieven (zoals bijvoorbeeld eiceldonatie of adoptie) maar voorlopig zijn we in- en inverdrietig en willen/kunnen we daar nog niet aan denken. We moeten nu eerst ons verdriet de vrije loop laten en rouwen om het verlies van onze grote wens, een kind van ons samen.
Oh meisje! Wat vreselijk voor jullie. Weet even niets te zeggen, er valt ook niets opbeurends te zeggen over zo'n groot verdriet.

Een hele dikke knuffel van mij en sterkte gewenst.

Het is nog veel te vroeg voor andere opties, heel goed dat jullie je eerst op jezelf richten.

Wat een k*tzooi. Bah.
Hier ook weer een dikke knuf.

Denk de hele tijd al aan je. Doet me allemaal ff heel veel.
Verdorie zeg. Dat hakt er wel in.. Hoe is het nu met je Do?

Marf had op dit forum ook al te horen gekregen dat het gewoon niet gaat lukken. Ik neem dat nooit als optie merk ik, als mensen bezig zijn. Ik ben niet gek hoor, ik weet dat het kan maar toch wil het er niet echt in. Ik ben ook een positief mens, dat is ook zo. Maar als ik dan zo lees dat het toch ook kan voorkomen dat het niet gaat lukken... Bah! Ik hoop in elk geval dat je de eerste schok te boven bent. Een dikke knuffel lijkt me wel op zijn plaats dus die krijg je van me!

Nala hoe is het met jou?

Ik heb af en toe een vlaag van misselijkheid (Joepie!) en ben bij het bukken en opstaan standaard duizelig. Lijkt me een goed teken haha. Ik ben erg goed in afwachten zoals jullie merken..
Klinkt idd goed Gliene, houden zo!

Wanneer had je nou de echo? Echt 2 weken na de testdatum?

Toen ik het berichtje van Do las heb ik echt ff zitten janken.

Ik ben dus helemaal niet zo'n positief ingesteld persoon en heb vaak aan dit gedacht.

Deed me gewoon heel veel dat Do en Do-man dit nu wel te horen hebben gekregen. Dit gun je niemand.

Hier gaat verder alles ok. Ben wel errug moe, maar ga iedere middag gewoon ff naar bed.
25 maart heb ik de echo. Ze doen het niet vroeg hier, tenminste vergeleken met Peggy Sue. Die had de terugplaatsing 2 dagen voor mij en zij heeft gisteren al een echo gehad.

Nala, ik had het ook wel hoor. Het is gewoon het scenario waar je niet aan wilt denken omdat er niet voor te stellen is hoe je op zulk nieuws gaat reageren. En hoe moet je verder? Al die vragen en onzekerheden over de toekomst ineens. ..

Ik ben ook heel benieuwd hoe je hier mee omgaat, Do. Het is een rouwproces waar je doorheen moet en alle fases zullen wel aan bod komen helaas.

xx
Das wel heel snel.

Bij ons wordt de 1e echo psies 4 weken na de terugplaatsing gedaan. (en dus 2 weken na de testdatum)

Dus je moet helaas nog ff geduld hebben...
Doodse stilte hier;)

Nala alles oke??

Sophie, lekker gewerkt vandaag?

Do, hoe is ie?

Hier geen nieuws. Gaat prima.
Hier gaat alles ok.

Helaas door mijn rug gegaan vanmorgen, dus ff rustig aan doen.

Gelukkig bij jou geen nieuws Gliene. Want geen nieuws is goed nieuws!!!

Nog een week!!!

Do, denk veel aan je.
Nog 1 dag Gliene!!!

Hoe gaat 'ie? Voel je je nog goed?

En hoe is het met de andere meiden? Sophy al op vakantie?

Ik was vandaag voor het eerst bij de gyn. Gelijk voor het laatst. Want mag naar de vlos.

Was een kort bezoekje, niet echt zoals bij de IVF. Daar nemen ze lang de tijd voor je.

Dus ben blij dat ik daar niet hoef te blijven.

Echo zag er mooi uit.

Maar de gyn wilde niet kijken naar het geslacht. Kon je nog niet duidelijk zien volgens hem. :(
Hey nala, ik ben al weer terug was heerlijk......maar werk en studie al in volle hevigheid losgebroken en moet bijna ongesteld worden, dus dan gaan we weer los qua ivf

Fijn dat je naar de vlos mag! En spannend van het geslacht....hij/zij houdt jullie nog even in spanning
Dus dan wordt het ook weer spannend voor jullie Sophy.

Laat je wel weten hoe het allemaal gaat?

Gliene, ik ga morgen heeeel hard voor je duimen.

Hoop dat je een beetje op tijd mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven