Negeren

17-08-2018 08:18 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik ben nieuw hier, maar lees wel al een tijd mee. Ik open deze topic omdat ik toch wat dingen heb, waar ik wel een antwoord op heb maar toch ook eens andere meningen wil horen.

Ik heb al 4 jaar een lat relatie waarin al mening strubbelingen zijn geweest omdat mijn vriend het nodig vindt om aandacht te vragen aan anderen. Vorig jaar heb ik hem voor de zoveelste keer terug genomen omdat mijn gevoel voor hem heel diep zit, maar telkens als mijn vertrouwen terug komt doet hij weer dingen die ze terug brengt naar nul. Als ik er iets over zeg, gaat hij me negeren en behandelen als een klein kind, en dan hebben we het hier over een man van 46 jaar. Ik mag niet op zijn fb als vriend, en Instagram gebruikt hij nooit zegt hij! Nu heb ik Instagram aangemaakt en wat zag ik, meneer is er volop actief en voegt de ene vrijgezelle vrouw toe na de andere en soms met flink wat pikante foto’s, als je eerlijk bent heb ik daar geen moeite mee, maar hij liegt erover. Onze relatie is al een paar keer gestrand omdat meneer onpasselijk chatte met andere vrouwen via messenger. Ook als hij ergens is, worden er vrouwen toegevoegd op zijn fb, vrouwen waar hij een avondje mee heeft gepraat en ze zijn allemaal vrijgezel. Ik heb hem hiermee geconfronteerd aangezien ik gezien zijn verleden met andere vrouwen dit respectloos vindt. Ik heb er geen moeite mee dat hij op Social media zit, maar wel hoe hij er mee omgaat en daar dus geheimen heeft. Als ik er achter kom en confronteer dan ben ik de control freak en krijg ik dagen niks van hem te horen en negeert hij me volledig. Ik ben van mening als je niks te verbergen hebt, kun je gewoon antwoord geven op de vraag waarom je zoiets doet. Wie zwijgt stemt vaak toe.
sinnombre schreef:
18-08-2018 12:16
Ja, ik veroordeel je. Als het waar is wat je hier schrijft, ben je gewoon dom bezig. Je kunt anderen niet de schuld geven van je eigen fouten.
Je verzint allerlei excuses voor je gekke gedrag, maar je bent het toch echt zelf die al jaren andermans onacceptabele gedrag pikt. Daar kan niets of niemand iets aan doen. Dat doe je zelf.
Je bent helemaal niet gestopt met je slechte gedrag, want je opent hier een topic. Je zit er middenin.
Maar wat niet is kan nog komen.
Wellicht ga je jezelf verbazen door wel een keer sterk te worden. Ik hoop voor je dat het lukt.
Is mijn gedrag slecht omdat ik van iemand hou en er steeds voor wil vechten dat het misschien toch goed komt, dom wel, maar slecht! Waarom zou ik er over liegen, als ik dat deed had ik deze topic niet geopend, of is dit forum hier niet voor! Ik zoek misschien wel bevestiging ja, had ik misschien hier niet moeten doen. En ja ik doe het zelf, heb je helemaal gelijk in, maar het is in jouw ogen dus fout om van iemand te houden waarvan je hoopt dat de relatie eens zal veranderen? Ik had wat eerder voor mezelf in moeten grijpen, en mezelf moeten laten waken voor meer verdriet en dat heb ik steeds weer toegelaten, maakt dat iemand gek of slecht?? Ik verzin geen excuses, ik vertel aleen hoe ik er in sta en om welke redenen ik bepaalde dingen heb gedaan! Ik hoop idd zelf ook wat sterker te worden en hoop ook voor jou dat jou dat nooit overkomt, want was van nature een heel sterk persoon alleen naar hem toe ben ik zwak, en dat maakt me onzeker, dat is mijn manco, maar dat maakt me nog niet gek of een slecht persoon!
anoniem_374719 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 12:30
Reden: Verkeerde tekst
0.94% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 12:36
Reden: dubbel
99.64% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-08-2018 12:36
Reden: dubbel
99.64% gewijzigd
Nee niet slecht of gek, maar wel irritant dat verrotte mannen met slechte bedoelingen elke keer weer hun zin krijgen bij vrouwen zoals jij zonder trots en zelfrespect en dat ze daarom denken dat ze god zijn, als vrouwen zich nou eens niet zo laten bespelen dan houden die mannen er vanzelf een keer mee op maar helaas loont het om zo te doen.
AMR schreef:
17-08-2018 21:18
Nou ik kom uit een heel warm gezin waarin mijn ouders al 46 jaar getrouwd zijn. Mijn moeder is er juist woest om dat ik me zo laat behandelen, dus mijn jeugd of gezin heeft hier niks mee te maken.
Met helemaal mee eens bedoelde ik ook het idee. Ik ken je gezin niet dus daar ga ik niet over oordelen.
Ja en misschien had ik deze topic ook niet moeten openen, want kan dan ook kritiek verwachten en ik snap het ook nog wel. Maar sta soms zo alleen in mijn verdriet dat ik hier misschien wel bevestiging zoek dat het echt abnormaal is, terwijl ik het zelf wel weet. En idd zou ik ook sterker moeten zijn en wil dat ook graag zijn, maar vindt het gewoon moeilijk omdat ik zo graag een normale relatie wild, maar moet echt in gaan zien dat dat nooit gaat gebeuren.
AMR schreef:
18-08-2018 12:03
Inmiddels heb ik hem overal op geblokt, maar denk dat het voor een ander makkelijker praten is dan als je er middenin zit. Heb enkel nog een bericht gestuurd dat het klaar was. Misschien niet handig, maar toch.
Het is voor een ander bijna niet te begrijpen als je er midden in zit, maar ik kon mezelf op een gegeven moment ook niet meer begrijpen dat ik er nog midden in zat. Het ging van kwaad naar erger, vernedering op vernedering.

En ja het was moeilijk om het los te laten ook omdat ik vond dat ik er al zoveel tijd in had geïnvesteerd. Maar toen ik de knoop doorhakte omdat ik er echt aan onderdoor ging was het in het begin moeilijk maar nu 10 maanden later voel ik mij een ander mens. Ik zal altijd een zwak voor mijn ex hebben daarom heb ik mijn best gedaan en nog steeds om geen contact meer met hem te hebben of hem tegen te komen irl.

Ik kom er ook achter dat ik niet verslaafd ben aan drama maar dat mijn ex dat is, hij heeft zoveel aandacht nodig om zichzelf iemand te voelen, nu ik afstand van hem heb genomen kan ik veel meer zien wat bij mijn hoort en wat bij hem.
Ook ik heb een hoop issues met mezelf uit te werken, daarom ben ik nu bewust alleen en ben aan een relatie met mezelf aan het werken oftewel ik date mezelf.

Deze man gaat niet veranderen TO, ik dacht dit ook met mijn ex en heb daar kostbare jaren van mijn leven aan verspild. Ja verspild zo voel ik dat nog steeds. Tijd die niet meer in te halen is, maak aub niet dezelfde fout. Sterkte
AMR schreef:
18-08-2018 12:26
Is mijn gedrag slecht omdat ik van iemand hou en er steeds voor wil vechten dat het misschien toch goed komt, dom wel, maar slecht! Waarom zou ik er over liegen, als ik dat deed had ik deze topic niet geopend, of is dit forum hier niet voor! Ik zoek misschien wel bevestiging ja, had ik misschien hier niet moeten doen. En ja ik doe het zelf, heb je helemaal gelijk in, maar het is in jouw ogen dus fout om van iemand te houden waarvan je hoopt dat de relatie eens zal veranderen? Ik had wat eerder voor mezelf in moeten grijpen, en mezelf moeten laten waken voor meer verdriet en dat heb ik steeds weer toegelaten, maakt dat iemand gek of slecht?? Ik verzin geen excuses, ik vertel aleen hoe ik er in sta en om welke redenen ik bepaalde dingen heb gedaan! Ik hoop idd zelf ook wat sterker te worden en hoop ook voor jou dat jou dat nooit overkomt, want was van nature een heel sterk persoon alleen naar hem toe ben ik zwak, en dat maakt me onzeker, dat is mijn manco, maar dat maakt me nog niet gek of een slecht persoon!
Ja, dit gedrag is heel slecht, voor jezelf.
Life is short. Eat dessert first.
AMR schreef:
18-08-2018 12:38
Ja en misschien had ik deze topic ook niet moeten openen, want kan dan ook kritiek verwachten en ik snap het ook nog wel. Maar sta soms zo alleen in mijn verdriet dat ik hier misschien wel bevestiging zoek dat het echt abnormaal is, terwijl ik het zelf wel weet. En idd zou ik ook sterker moeten zijn en wil dat ook graag zijn, maar vindt het gewoon moeilijk omdat ik zo graag een normale relatie wild, maar moet echt in gaan zien dat dat nooit gaat gebeuren.
Dat laatste klopt niet! Ook jij kunt een gewone normale relatie krijgen. Alleen niet met de kutjanes waar je nu mee bent/was. Dus......doe wat je moet doen!!
Troost je deze meneer is bij geen enkele andere vrouw leuk. Het zit waarschijnlijk in zijn karakter. Gun jezelf wat beters.......
sinnombre schreef:
18-08-2018 12:16
Ja, ik veroordeel je. Als het waar is wat je hier schrijft, ben je gewoon dom bezig. Je kunt anderen niet de schuld geven van je eigen fouten.
Je verzint allerlei excuses voor je gekke gedrag, maar je bent het toch echt zelf die al jaren andermans onacceptabele gedrag pikt. Daar kan niets of niemand iets aan doen. Dat doe je zelf.
Je bent helemaal niet gestopt met je slechte gedrag, want je opent hier een topic. Je zit er middenin.
Maar wat niet is kan nog komen.
Wellicht ga je jezelf verbazen door wel een keer sterk te worden. Ik hoop voor je dat het lukt.
goed geschreven!
Je doet het allemaal zelf. Allemaal.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Wat ga je nu doen AMR? Op basis van dit topic, de reacties en de dingen die je blijkbaar allang wist? Stappen zetten en hem uit je leven flikkeren of in de ja-maar-hij-heeft-ook-zijn-goede-kanten-en-ik-wil-hem-zo-graag-begrijpen/veranderen/redden modus blijven? Dan zit je over 4 jaar nog zo hoor en kun je nog wel 50 topics openen voor tips en adviezen waar je toch niets mee doet. Verwar deze nare pisvlek niet met het feit dat je dan blijkbaar geen relatie kunt krijgen. Je hebt er gewoon een rotte appel uitgepikt, heb ik vroeger ook meerdere keren aan de hand gehad en achteraf kun je daar alleen maar van leren....hoe het NIET moet iig.

Hij is 46, jij houdt zijn gedrag in stand hij vindt het wel best zo, naar en sneu figuur die noooooooooit zal veranderen, beloof mij 1 ding neem alsjeblieft geen liefdesbeeb met hem om de relatie die er toch al niet is te redden.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Zo. Daar staat geen woord Chinees in, sprokkelientje.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
18-08-2018 16:28
Zo. Daar staat geen woord Chinees in, sprokkelientje.
:proud:
Tja dat heb je weleens...
AMR schreef:
18-08-2018 12:38
Ik denk dat het helemaal niet zo slecht was een topic te openen. Uiteindelijk hebt je nou de eerste stappen gezet! Idd is het moeilijk te begrijpen voor anderen waarmee je bezig bent, maar je zoekt toch hulp en steun. Ik vind het trouwens niet fijn te lezen, dat andere hier je gaan veroordelen. Iedereen heeft iets. Je mag trots op je zijn dat je nu echt ermee bezig bent om van hem af te komen. Dat is een moeilijke stap voor je. Alleen moet je het nog volhouden! Veel success!
Beste Amr,

Het is helemaal niet erg dat je een topic hebt geopend. Jij wilt graag je verhaal kwijt, net als vele anderen. Ik denk dat je zelf ook wel weet van hoe of wat, maar je kan/ wil hem niet loslaten. Je hebt gelijk dat het anders is als je zelf ergens in zit of in terecht komt. Voor anderen is het altijd makkelijk oordelen. Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop voor jou dat je sterk genoeg wordt om hem ( ooit) definitief los te kunnen laten.

Sterkte TO :hug:
Hoe is het nu amr? Heb je geen contact meer gehad? Ik hoop voor je dst het je lukt afstand te houden en dit figuur snel te vergeten. Hij is niet goed voor jou! Jij verdient beter! Een topic openen was goed, misschien vind je hier de steun die je nodig hebt om dit hoofdstuk af te sluiten. Blijf gewoon schrijven als je dat nodig hebt hoor...! Mensen hier kennen jou niet en kunnen hard of veroordelen zijn, maar ze willen je een spiegel voorhouden en je laten zien dat je een keuze hebt. Het doet pijn om te lezen dat iemand beter weet maar toch er voor blijft vechten (waarvoor eigenlijk??)
Alleen jij kan die keuze maken hoor! Kies voor jezelf!
Ik heb niks meer van me laten horen, ik ga deze week een week op vakantie en de tijd nemen om alles eens rustig te overdenken en het proberen een plekje te geven. Ben nog wel enorm verdrietig maar meer om het idee dat het toch weer mislukt is, dat doet gewoon pijn omdat ik gewoon zo graag had gewild, hoe stom het ook klinkt.

En oordelen en veroordelen is altijd makkelijk vanaf de zijlijn, maar begrijp de reacties wel. Zijn de reacties die vrienden en familie ook geven maar goed er is natuurlijk wel meer gebeurd dan alleen wat ik heb geschreven, ik ga ook al een jaar naar een psycholoog om sterker en bewuster te worden van mezelf en de dingen die er om me heen gebeuren en dat maakt me wel sterker, maar enigszins ook bang omdat ik nooit echt voor mezelf heb gekozen, maar dat moet maar eens tijd worden.
Ik vind je wel erg naïef voor iemand van 40. Wel goed dat je er nu een definitief einde aan heb gemaakt. Hoe komt het zo dat je jouw leeftijd nog met zo weinig genoegen neemt. Heb je eerder (lange) relaties gehad?
diamantje123 schreef:
20-08-2018 13:19
Ik vind je wel erg naïef voor iemand van 40. Wel goed dat je er nu een definitief einde aan heb gemaakt. Hoe komt het zo dat je jouw leeftijd nog met zo weinig genoegen neemt. Heb je eerder (lange) relaties gehad?
TO gaat naar een psycholoog, dat zal niet voor niets zijn.
Ik vind leeftijd los staan van de door jouw benoemde naïviteit. Zat vrouwen van 50 plus die afhankelijk zijn en de andere kant opkijken wanneer hun partner vreemdgaat o.i.d. Zat meiden van 25 ook die zich geen shit laten vertellen door wat voor vent dan ook.
Dat ze met weinig genoegen neemt ben ik met je eens, ik was ooit ook zo (tot mijn 37e). Kwestie van altijd voor hetzelfde type man gaan en steeds op mijn muil gaan..niets met leeftijd te maken wel met (langdurig) gebrek aan eigenwaarde.
TO, respect voor je keuze, goed bezig echt waar!! :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven