Negeren
vrijdag 17 augustus 2018 om 08:18
Hallo, ik ben nieuw hier, maar lees wel al een tijd mee. Ik open deze topic omdat ik toch wat dingen heb, waar ik wel een antwoord op heb maar toch ook eens andere meningen wil horen.
Ik heb al 4 jaar een lat relatie waarin al mening strubbelingen zijn geweest omdat mijn vriend het nodig vindt om aandacht te vragen aan anderen. Vorig jaar heb ik hem voor de zoveelste keer terug genomen omdat mijn gevoel voor hem heel diep zit, maar telkens als mijn vertrouwen terug komt doet hij weer dingen die ze terug brengt naar nul. Als ik er iets over zeg, gaat hij me negeren en behandelen als een klein kind, en dan hebben we het hier over een man van 46 jaar. Ik mag niet op zijn fb als vriend, en Instagram gebruikt hij nooit zegt hij! Nu heb ik Instagram aangemaakt en wat zag ik, meneer is er volop actief en voegt de ene vrijgezelle vrouw toe na de andere en soms met flink wat pikante foto’s, als je eerlijk bent heb ik daar geen moeite mee, maar hij liegt erover. Onze relatie is al een paar keer gestrand omdat meneer onpasselijk chatte met andere vrouwen via messenger. Ook als hij ergens is, worden er vrouwen toegevoegd op zijn fb, vrouwen waar hij een avondje mee heeft gepraat en ze zijn allemaal vrijgezel. Ik heb hem hiermee geconfronteerd aangezien ik gezien zijn verleden met andere vrouwen dit respectloos vindt. Ik heb er geen moeite mee dat hij op Social media zit, maar wel hoe hij er mee omgaat en daar dus geheimen heeft. Als ik er achter kom en confronteer dan ben ik de control freak en krijg ik dagen niks van hem te horen en negeert hij me volledig. Ik ben van mening als je niks te verbergen hebt, kun je gewoon antwoord geven op de vraag waarom je zoiets doet. Wie zwijgt stemt vaak toe.
Ik heb al 4 jaar een lat relatie waarin al mening strubbelingen zijn geweest omdat mijn vriend het nodig vindt om aandacht te vragen aan anderen. Vorig jaar heb ik hem voor de zoveelste keer terug genomen omdat mijn gevoel voor hem heel diep zit, maar telkens als mijn vertrouwen terug komt doet hij weer dingen die ze terug brengt naar nul. Als ik er iets over zeg, gaat hij me negeren en behandelen als een klein kind, en dan hebben we het hier over een man van 46 jaar. Ik mag niet op zijn fb als vriend, en Instagram gebruikt hij nooit zegt hij! Nu heb ik Instagram aangemaakt en wat zag ik, meneer is er volop actief en voegt de ene vrijgezelle vrouw toe na de andere en soms met flink wat pikante foto’s, als je eerlijk bent heb ik daar geen moeite mee, maar hij liegt erover. Onze relatie is al een paar keer gestrand omdat meneer onpasselijk chatte met andere vrouwen via messenger. Ook als hij ergens is, worden er vrouwen toegevoegd op zijn fb, vrouwen waar hij een avondje mee heeft gepraat en ze zijn allemaal vrijgezel. Ik heb hem hiermee geconfronteerd aangezien ik gezien zijn verleden met andere vrouwen dit respectloos vindt. Ik heb er geen moeite mee dat hij op Social media zit, maar wel hoe hij er mee omgaat en daar dus geheimen heeft. Als ik er achter kom en confronteer dan ben ik de control freak en krijg ik dagen niks van hem te horen en negeert hij me volledig. Ik ben van mening als je niks te verbergen hebt, kun je gewoon antwoord geven op de vraag waarom je zoiets doet. Wie zwijgt stemt vaak toe.
vrijdag 17 augustus 2018 om 19:37
vrijdag 17 augustus 2018 om 20:20
Zo waar wat Sjaantje zegt. Echt, kap ermee. Ik heb zelf in precies deze situatie gezeten en heb er ook een punt achter gezet. Beste beslissing ever! Lees maar eens over relatieverslaving. Ik heb een paar moeilijke dagen gehad maar voel me nu een ander mens!Sjaantje37 schreef: ↑17-08-2018 10:50Je bent verslaafd aan dit drama met hem. De goede tijden is jouw shot heroïne na alle dieptepunten die je met hem meemaakt. Is dit een liefdevolle en respectvolle relatie?
Wat is er dan zo fantastisch aan deze man dat jij je door hem laat vernederen? De lekkere sex, het spaarzame complimentje aan jouw adres.
Echt dit doe jij jezelf bewust aan, ga afkicken. Geloof mij het is te doen, heb dit zelf ook gedaan.
vrijdag 17 augustus 2018 om 21:18
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:36
Dan ligt het echt aan jezelf en als je moeder en wij hetzelfde zeggen en je wilt toch zo leven dan is het je eigen keus, veel plezier met die ouwe snoepert van je!
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:40
Dit dus.JollyRider schreef: ↑17-08-2018 09:12Hij is 46, maar hoe oud ben jij in hemelsnaam als je dit allemaal pikt?
Ik snap wel dat hij doet wat hij doet, want jij houd zoveel van hem.
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:46
Omdat ik van hem hou, is zijn gedrag naar mij toe goed te keuren??Ana_Isabel** schreef: ↑18-08-2018 08:40Dit dus.
Ik snap wel dat hij doet wat hij doet, want jij houd zoveel van hem.
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:48
Klopt en had al eerder ook aangegeven dat ik mij er van bewust ben dat ik het mezelf aan doe. Maar op momenten dat ik er mee stop beloofd hij weer beterschap en daar ga ik dan weer in mee, omdat verstand en gevoel dan heel ver uit elkaar liggen. Ik besef zelf heel goed dat dit niet normaal is.
zaterdag 18 augustus 2018 om 08:54
Jij wilt waarschijnlijk wat jouw ouders hebben. 'Door dik en dun' enz.
Jij hoeft deze man niet onvoorwaardelijk te steunen. Zijn acties hebben al bewezen dat hij dat niet waard is.
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:06
Kun je niet een plan bedenken om hem te verlaten, het ik laat me niet meer omkletsen want ik ben meer waard en niet dom plan, samen met een goede vriendin en je moeder.
Jullie ondertekenen het plan en je moe5 je er aan houden.
Stap 1: zorg dat er geen spullen van jou bij hem liggen en zijn troep bij hem brengen.
Stap 2: dump hem, zeg dat je beter verdient.
Stap 3: blokkeer hem overal en zorg dat je hem nergens per ongeluk tegen komt.
Toon karakter door even door de zure appel te bijten en het liefdesverdriet uitzitten, drie weken niet bellen, contact zoeken en afleiding inplannen en als hulplijn een vriendin kunnen bellen.
Jullie ondertekenen het plan en je moe5 je er aan houden.
Stap 1: zorg dat er geen spullen van jou bij hem liggen en zijn troep bij hem brengen.
Stap 2: dump hem, zeg dat je beter verdient.
Stap 3: blokkeer hem overal en zorg dat je hem nergens per ongeluk tegen komt.
Toon karakter door even door de zure appel te bijten en het liefdesverdriet uitzitten, drie weken niet bellen, contact zoeken en afleiding inplannen en als hulplijn een vriendin kunnen bellen.
zaterdag 18 augustus 2018 om 09:32
Je doet het jezelf aan.
Jij accepteert hem als vriend, dus jij kiest bewust voor deze ellende.
Zonder deze man heb je dat gedoe niet.
Hij behandelt jou niet zo leuk, maar jouw gedrag is ook allesbehalve normaal. Je bent 40. Je gedrag is niet stabiel te noemen.
Jij bent toch ook een rare met je contact opnemen met vrouwen waarmee je vriend contact heeft? Dan ben je toch ook niet in orde.
Je kunt wel over hem klagen, maar waarom? Jij blijft toch in dit kansloze gebeuren hangen? Ergens vind je het dus wel heerlijk allemaal. Een verstandig persoon zit niet in zo’n relatie.
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:57
Je hebt hem net een bericht verstuurd? Hoezo? Waarom heb je überhaupt nog contact met hem? Zie je wel, het komt niet meer goed met jou.AMR schreef: ↑17-08-2018 18:37Ik heb hem net een bericht gestuurd en gevraagd of ik op de strafbank zit om dat Instagram verhaal en die confrontatie ermee. Ik was natuurlijk jaloers in zijn beleving en dan neemt hij idd ff afstand, want ik zeur. Maar ik moest hem niet lastig vallen want meneer ging een hapje eten met zijn vrienden. Ik heb verteld hoe ik er over dacht en dat ik geen hond ben die je telkens maar terug roept en dat ik er wel klaar mee ben, dit gaat inmiddels al 4 jaar zo, en als hij om Social media zo boos kan worden welke geheimen draagt hij dan nog meer mee. Heel verdrietig maar kom ik ook wel overheen.
zaterdag 18 augustus 2018 om 11:59
Is dat relevant dan?
Op zijn gedrag heb je geen invloed. Op je eigen gedrag wel. Maar je doet er alleen niets mee.
Zijn gedrag is niet goed te keuren maar hij komt er wél mee weg. Dank zij jou! Dus je gedraagt je als een domme koe.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:00
sinnombre schreef: ↑18-08-2018 09:32Je doet het jezelf aan.
Jij accepteert hem als vriend, dus jij kiest bewust voor deze ellende.
Zonder deze man heb je dat gedoe niet.
Hij behandelt jou niet zo leuk, maar jouw gedrag is ook allesbehalve normaal. Je bent 40. Je gedrag is niet stabiel te noemen.
Jij bent toch ook een rare met je contact opnemen met vrouwen waarmee je vriend contact heeft? Dan ben je toch ook niet in orde.
Je kunt wel over hem klagen, maar waarom? Jij blijft toch in dit kansloze gebeuren hangen? Ergens vind je het dus wel heerlijk allemaal. Een verstandig persoon zit niet in zo’n relatie.
Dat ik contact opgenomen heb met een vrouw is omdat die dingen bij hem hadden geplaatst wat njet hoort bij een man in relatie, ik heb hem meerdere kansen gegeven voor uitleg en als ik dan telkens andere verhalen krijg, ga ik zelf achter de waarheid aan. Vindt dat zelf niet gek. Idd doe ik het mezelf aan, maar als je geloofd in beterschap en het lijkt ook zo te zijn, dan is het ineens wel een klap, als je denkt dat iemand toch echt is veranderd. En nee vindt het niet heerlijk maar wat ik al eerder zei, mijn verstand en gevoel laten me nog wel eens in de steek. Jammer dat je me veroordeeld om mijn gevoel voor iemand, alleen omdat ik hoop heb dat hij eens in gaat zien dat zijn houding echt niet goed is. Maar als je alles hebt gelezen heb je ook gelezen dat ik er mee gestopt ben, ik ben echt geen debiel die hier op kickt. Ik wil het verdriet niet omdat ik al eea heb meegemaakt en door mijn onzekerheid laat ik hem over mijn grenzen gaan, meer niet.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:03
Inmiddels heb ik hem overal op geblokt, maar denk dat het voor een ander makkelijker praten is dan als je er middenin zit. Heb enkel nog een bericht gestuurd dat het klaar was. Misschien niet handig, maar toch.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:05
Nu wordt het een kwestie van op je handen gaan zitten en NIET meer reageren. Dat gaat jou heel veel energie kosten dus dat moet je incalculeren. Hij verwacht dat hij er weer mee weg gaat komen.
"over een tijdje neemt ze me wel weer terug". Daar rekent hij echt op! Dus die gaat zich niet druk maken omdat jij hem blokt. Dit gaat echt wel een paar maanden energie kosten om hem werkelijk definitief te blokken. Maar HOU VOL!
Zie het als een investering in je toekomst en geluk.
En ga iets doen aan jouw onzekerheid. Want die zit heel diep in jou en maakt een hoop kapot.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:06
Weet je, jullie hebben allemaal gelijk, ben ook een domme koe, slaat ook nergens op dat ik nog berichten stuur. Ik doe het mezelf ook aan, en door die berichten moest ik genoeg weten, dus waarom idd nog bevestiging zoeken. Ik wilde gewoon zo graag een normale relatie. En dan vindt ik loslaten moeilijk maar ik moet me ook maar gaan beseffen dat ik hem daarin toch niet verander. Dus moet ik zelf idd de verstandigste zijn, hoe moeilijk dat ook is.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:08
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:09
Nee, hij kan doen wat hij wil omdat hij weet dat jij hem toch telkens vergeeft en terug komt rennen naar hem.
Hard, dat weet ik.
Wat zou je tegen jezelf zeggen over 5 jaar? Want dit blijft zo doorgaan en hij gaat absoluut, 100% zeker niet veranderen.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:16
Ja, ik veroordeel je. Als het waar is wat je hier schrijft, ben je gewoon dom bezig. Je kunt anderen niet de schuld geven van je eigen fouten.AMR schreef: ↑18-08-2018 12:00Dat ik contact opgenomen heb met een vrouw is omdat die dingen bij hem hadden geplaatst wat njet hoort bij een man in relatie, ik heb hem meerdere kansen gegeven voor uitleg en als ik dan telkens andere verhalen krijg, ga ik zelf achter de waarheid aan. Vindt dat zelf niet gek. Idd doe ik het mezelf aan, maar als je geloofd in beterschap en het lijkt ook zo te zijn, dan is het ineens wel een klap, als je denkt dat iemand toch echt is veranderd. En nee vindt het niet heerlijk maar wat ik al eerder zei, mijn verstand en gevoel laten me nog wel eens in de steek. Jammer dat je me veroordeeld om mijn gevoel voor iemand, alleen omdat ik hoop heb dat hij eens in gaat zien dat zijn houding echt niet goed is. Maar als je alles hebt gelezen heb je ook gelezen dat ik er mee gestopt ben, ik ben echt geen debiel die hier op kickt. Ik wil het verdriet niet omdat ik al eea heb meegemaakt en door mijn onzekerheid laat ik hem over mijn grenzen gaan, meer niet.
Je verzint allerlei excuses voor je gekke gedrag, maar je bent het toch echt zelf die al jaren andermans onacceptabele gedrag pikt. Daar kan niets of niemand iets aan doen. Dat doe je zelf.
Je bent helemaal niet gestopt met je slechte gedrag, want je opent hier een topic. Je zit er middenin.
Maar wat niet is kan nog komen.
Wellicht ga je jezelf verbazen door wel een keer sterk te worden. Ik hoop voor je dat het lukt.
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:21
Waar houd je precies van.
Van deze man, die dit soort gedrag naar jou toe normaal vindt? Waarom?
Echt, dat doe je zelf. Je kunt er ook een punt achter zetten. Jullie wonen niet samen, dus je hoeft hem gelijk niet meer te zien. Klaar.
Later is nu
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:22
Of je zegt: "Dit pik ik niet, doeiiii" en bemoeit je helemaal niet met die vrouw, die hier gewoon niets mee te maken heeft. Je maakt het jezelf hiermee zo onnodig moeiijk.AMR schreef: ↑18-08-2018 12:00Dat ik contact opgenomen heb met een vrouw is omdat die dingen bij hem hadden geplaatst wat njet hoort bij een man in relatie, ik heb hem meerdere kansen gegeven voor uitleg en als ik dan telkens andere verhalen krijg, ga ik zelf achter de waarheid aan. Vindt dat zelf niet gek. Idd doe ik het mezelf aan, maar als je geloofd in beterschap en het lijkt ook zo te zijn, dan is het ineens wel een klap, als je denkt dat iemand toch echt is veranderd. En nee vindt het niet heerlijk maar wat ik al eerder zei, mijn verstand en gevoel laten me nog wel eens in de steek. Jammer dat je me veroordeeld om mijn gevoel voor iemand, alleen omdat ik hoop heb dat hij eens in gaat zien dat zijn houding echt niet goed is. Maar als je alles hebt gelezen heb je ook gelezen dat ik er mee gestopt ben, ik ben echt geen debiel die hier op kickt. Ik wil het verdriet niet omdat ik al eea heb meegemaakt en door mijn onzekerheid laat ik hem over mijn grenzen gaan, meer niet.
Later is nu