Het Grote Babyvragentopic deel 3
zondag 13 mei 2018 om 09:23
zondag 19 augustus 2018 om 08:37
Box: ik gebruik hen nu (8 maanden) alleen nog maar als ik even naar het toilet ga of naar boven. Ik denk dat ik hem wel meer ga gebruiken wanneer dochter kan lopen. De grond is hier heel kidsproof allemaal en ze kan nu nog nergens bij wat niet mag.
Even jullie mening hierover graag;
Ik krijg op het kdv via de app altijd netjes een dagverslag met een kort verslagje en wanneer ze wat gegeten of gedronken heeft en met slaapjes.
Nu stond de fles van 11u niet in het verslag en ik heb dochter zelf niet opgehaald daar omdat ze bij mijn schoonmoeder ging logeren haalde zij haar op. De volgende dag zag ik dus de twee flessen die ik altijd meegeef naar het kdv, eentje was duidelijk droog.
Nou kan het zijn dat deze opgedroogd was... omdat er een dag tussen zat dat ik hem had. Ik heb het kdv een berichtje gestuurd, maar de droge fles niet genoemd. Zij gaven direct aan dat ze de fles zeker wel gehad heeft, maar dat dit vergeten was te noteren. Ik heb hier nu sterke vraagtekens bij. Wat zouden jullie doen?
Dochter drinkt ook water en eet om 12u een boterham, dus ze zal zich ook niet erg hebben laten horen van de honger denk ik.
Even jullie mening hierover graag;
Ik krijg op het kdv via de app altijd netjes een dagverslag met een kort verslagje en wanneer ze wat gegeten of gedronken heeft en met slaapjes.
Nu stond de fles van 11u niet in het verslag en ik heb dochter zelf niet opgehaald daar omdat ze bij mijn schoonmoeder ging logeren haalde zij haar op. De volgende dag zag ik dus de twee flessen die ik altijd meegeef naar het kdv, eentje was duidelijk droog.
Nou kan het zijn dat deze opgedroogd was... omdat er een dag tussen zat dat ik hem had. Ik heb het kdv een berichtje gestuurd, maar de droge fles niet genoemd. Zij gaven direct aan dat ze de fles zeker wel gehad heeft, maar dat dit vergeten was te noteren. Ik heb hier nu sterke vraagtekens bij. Wat zouden jullie doen?
Dochter drinkt ook water en eet om 12u een boterham, dus ze zal zich ook niet erg hebben laten horen van de honger denk ik.
zondag 19 augustus 2018 om 08:58
@aankleefsjaan Hier ook een kindje van 8 maanden die al best goed brood eet. Ik geef haar niet op vaste tijden een fles, maar op verzoek en merk ook dat sinds ze meer brood eet ze regelmatig een fles minder vraagt.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
jolandje wijzigde dit bericht op 19-08-2018 08:59
Reden: Typefoutje
Reden: Typefoutje
0.38% gewijzigd
Alles komt goed
zondag 19 augustus 2018 om 09:05
zondag 19 augustus 2018 om 09:05
Jaaa hier ook, ze schuift de hele kamer door! En likt overal aan. Dus nu moet ik ook echt alles schoonmaken. En ze vliegt graag, met haar buik op de grond en benen en armen omhoog alsof ze wil buikschuivenBallys_ schreef: ↑19-08-2018 07:13@ suikerwafel, ik las je bericht en dacht dat ga ik ook eens proberen, en ja hoor zoon kan ook zitten! Als hij met zn handen mag steunen op de vloer minuten lang anders idd iets van een halve minuut. Snel he!
Het achteruit schuiven gaat ook steeds sneller en hij weet overal wel een kabeltje te vinden.. als manlief weer thuis is mag hij aan de slag met alles wegwerken![]()
Hij gaat ook al fanatiek in de kruiphouding maar probeert zich dan op te drukken tot staan.. hij plankt dus de hele dag zeg maar en houdt het langer vol dan zn moeder![]()

Box: hebben we wel. In het begin sliep ze er veel in. Nu praktisch met koksn etc. Ze vindt het ook leuk dingen door de spijlen te gooien en er hangen allerlei dingen aan wat niet op de grond kan.
zondag 19 augustus 2018 om 10:01
Nou het gaat me ook niet echt om de voeding zelf, dochter komt niks te kort en heeft eh genoeg reserves zegmaar... maar meer om dat ik denk dat ze me niet de waarheid hebben verteld. Ik denk dat ze de fles echt vergeten waren. Kan gebeuren, maar zeg dat dan eerlijk.
zondag 19 augustus 2018 om 10:38
Box: Ik vind het handig om verschillende plekjes te hebben om dochter even veilig te kunnen leggen, zeker gezien we twee honden hebben. Maar totnogtoe hebben we de box nu ook niet zo heel veel gebruikt. Toen ze kleiner was, lag ze precies liever in de draagmand van de kinderwagen (wat meer geborgen) en ze is ook graag dicht bij ons (dus veel in de draagzak). Nu begint ze de box precies wat meer te appreciëren, zeker met een mobieltje erboven of met een speelboog, dus ik vermoed dat we hem nu wat meer gaan gebruiken om dan binnen en paar maand vast te stellen dat hij wat klein is geworden voor haar, alles gaat zo snel 
Speelkleed op de grond: hebben we nog niet veel gedaan, ik ben altijd bang dat dat wat hard is, vind ons speelkleed nogal dun en onze vloer nogal hard... Hoe doen jullie dat?

Speelkleed op de grond: hebben we nog niet veel gedaan, ik ben altijd bang dat dat wat hard is, vind ons speelkleed nogal dun en onze vloer nogal hard... Hoe doen jullie dat?
zondag 19 augustus 2018 om 10:47
Wij hebben een harde vloer met tegels en leggen daar een boxkleed ofzo op. Daar leggen we dan de jongste (5,5mnd) op. Dan loop ik even naar de keuken en als ik dan weer terugkom ligt ze omgedraaid en is ze van het kleed afgekropen. Het lijkt er niet op dat ze er last van heeft. Zoon heeft er ook nooit last van (gehad).Platypusenco schreef: ↑19-08-2018 10:38Speelkleed op de grond: hebben we nog niet veel gedaan, ik ben altijd bang dat dat wat hard is, vind ons speelkleed nogal dun en onze vloer nogal hard... Hoe doen jullie dat?
Uiteindelijk gaan ze toch aan de rol en kruip en hou je ze niet meer op een speelkleed. De enige oplossing is om de gedachte los te laten dat ze er last van hebben, of je moet je vloer vervangen door tapijt

zondag 19 augustus 2018 om 11:15
Zoon heeft veel in de box geslapen en gespeeld toen hij klein was. Wij hadden een boxmatras onder het kleed liggen, dat lag prima voor een kleintje. Vanaf de eerste week hebben we hier veel gebruik van gemaakt. Toen hij een paar maanden was had hij een mobiel erboven hangen, prachtig vond hij dat. Later de babygym. Ook een succes. Hij kon er echt uren zoet mee zijn. Inmiddels kruipt hij het hele huis door en is het opslagplek (9 mnd). Voor speeltjes en soms ook voor hem. Hij houdt het niet meer zo lang vol, groots protest als hij te lang ‘vast zit’/nergens heen kan kruipen.
zondag 19 augustus 2018 om 12:57
Ja, dat ben ik met je eens en ik zou dat de volgende keer ook vriendelijk zeggen.aankleefsjaan schreef: ↑19-08-2018 10:01Nou het gaat me ook niet echt om de voeding zelf, dochter komt niks te kort en heeft eh genoeg reserves zegmaar... maar meer om dat ik denk dat ze me niet de waarheid hebben verteld. Ik denk dat ze de fles echt vergeten waren. Kan gebeuren, maar zeg dat dan eerlijk.
jolandje wijzigde dit bericht op 19-08-2018 12:59
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
6.73% gewijzigd
Alles komt goed

zondag 19 augustus 2018 om 13:31
zondag 19 augustus 2018 om 14:55
@Box gebruiken we best veel en zoon speelt er voornamelijk in.
Hij oefent dan veel met op zn zij en buik draaien.
@Aankleefsjaan ik kan me je twijfel goed voorstellen, lastig omdat het nu zo achteraf is...
Koorts is weg gelukkig maar zoon is wel behoorlijk aan het spoken met slapen en fles...
De max van slaapjes is weer terug naar een half uur of 3 kwartier (dit ging vorige week toch al een aantal keer naar anderhalf uur)
Daarbij kon hij ook goed zelf in slaap vallen maar dat is ook echt verdwenen. Hij gaat na 10/15 minuten helemaal over de flos en dan is op de arm wiegen het enige wat helpt...
De avond/nacht gaat gelukkig wel nog steeds goed, dat scheelt echt...
Maar pff ik hou er maar aan vast dat dit een fase is????
Hij oefent dan veel met op zn zij en buik draaien.
@Aankleefsjaan ik kan me je twijfel goed voorstellen, lastig omdat het nu zo achteraf is...
Koorts is weg gelukkig maar zoon is wel behoorlijk aan het spoken met slapen en fles...
De max van slaapjes is weer terug naar een half uur of 3 kwartier (dit ging vorige week toch al een aantal keer naar anderhalf uur)
Daarbij kon hij ook goed zelf in slaap vallen maar dat is ook echt verdwenen. Hij gaat na 10/15 minuten helemaal over de flos en dan is op de arm wiegen het enige wat helpt...
De avond/nacht gaat gelukkig wel nog steeds goed, dat scheelt echt...
Maar pff ik hou er maar aan vast dat dit een fase is????
Tralalalala

zondag 19 augustus 2018 om 17:13
@box ik wilde geen box, ook geen kinderwagen trouwens. Maar onder druk van de omgeving zijn beide toch in ons huis beland. ( “cadeau” gekregen) Box is vooral een plek om speelgoed in op te slaan en de kinderwagen wordt enkel door mijn moeder gebruikt
Kind wil ook helemaal niet in de box en ik zie ook echt het nut er niet van in nu ik maar 1 kind heb.

Kind wil ook helemaal niet in de box en ik zie ook echt het nut er niet van in nu ik maar 1 kind heb.
zondag 19 augustus 2018 om 17:43
Krul, onze kids gaan weer eens gelijk op
Dit hebben wij vorige week gehad. Alles was drama, alleen gemopper, inslapen overdag weer prut, slaapjes van 1,5-2 uur in de ochtend weer terug naar max 45 minuten. Maar na 5 dagen drama gaat het alweer beter! Slaapjes zijn nog steeds 45 minuten (behalve op kdv), maar dochter slaapt weer binnen 10 minuten in, ook aan het einde van de dag. Dus ja, een faaaase!
Hier ineens een super gefrustreerd kind. Ze wil vanalles maar lukt nog niet (buikschuiven, terug rollen op rug, zitten). Gevolg dat echt niets goed is, en ze de hele dag vermaakt wil worden. Waarbij nog steeds niets goed is
Ik heb ook het idee dat ze het maar saai vindt bij ons thuis, vanmiddag waren we wandelen en terrasje, en ze zit dan zo alert om zich heen te kijken. Ze geniet dan echt, kijkt lachend rond, houdt alles in de gaten. Bij ons thuis is gewoon niet zoveel te beleven geloof ik. Blij voor haar dat ze morgen weer naar het kdv mag.

Hier ineens een super gefrustreerd kind. Ze wil vanalles maar lukt nog niet (buikschuiven, terug rollen op rug, zitten). Gevolg dat echt niets goed is, en ze de hele dag vermaakt wil worden. Waarbij nog steeds niets goed is

Ik heb ook het idee dat ze het maar saai vindt bij ons thuis, vanmiddag waren we wandelen en terrasje, en ze zit dan zo alert om zich heen te kijken. Ze geniet dan echt, kijkt lachend rond, houdt alles in de gaten. Bij ons thuis is gewoon niet zoveel te beleven geloof ik. Blij voor haar dat ze morgen weer naar het kdv mag.
zondag 19 augustus 2018 om 18:38
zondag 19 augustus 2018 om 19:06
Maisnon3 schreef: ↑19-08-2018 17:43Krul, onze kids gaan weer eens gelijk opDit hebben wij vorige week gehad. Alles was drama, alleen gemopper, inslapen overdag weer prut, slaapjes van 1,5-2 uur in de ochtend weer terug naar max 45 minuten. Maar na 5 dagen drama gaat het alweer beter! Slaapjes zijn nog steeds 45 minuten (behalve op kdv), maar dochter slaapt weer binnen 10 minuten in, ook aan het einde van de dag. Dus ja, een faaaase!
Hier ineens een super gefrustreerd kind. Ze wil vanalles maar lukt nog niet (buikschuiven, terug rollen op rug, zitten). Gevolg dat echt niets goed is, en ze de hele dag vermaakt wil worden. Waarbij nog steeds niets goed is![]()
We doen echt niks anders dan anders...probeer dezelfde tijden aan te houden, dezelfde rituelen.
Nu ook vriend brengt hem naar bed en hij gaat totaal over de flos... zo zielig maar waar het vandaan komt ik kan het echt niet duiden...
Gaat het goed op kdv met je dochtertje?
Dat ergens anders alerter zijn herken ik wel!
Tralalalala
zondag 19 augustus 2018 om 19:18
zondag 19 augustus 2018 om 19:32
Het ochtendslaapje uitstellen heb je vast al geprobeerd? Dacht zoiets te lezen, die van ons gaat sochtends na 1,5 uur ook weer slapen en slaapt dan gerust 2 of 3 uur lang.Westerpaviljoen schreef: ↑19-08-2018 18:38Nou......Otis weigert nu al drie weken een middagslaapje... wakker zijn van 11 tot 1/27 is teveel van t goede. Ik leg m wel op bed in de middag maar dan gaat ie rustig 1 uur lang staan en op de muur slaan met zijn vuistje (zonder te huilen)....wat zou ik nog kunnen doen?
Tussen 13 en 13.30 leg ik ze weer in bed, ze oogt dan nog niet moe, maar slaapt vervolgens wel weer 2 uur lang.

maandag 20 augustus 2018 om 09:32
Wauw, wat een luxe, Sjaan!
Hier is ze idd ook 's ochtends naar 1,5-2 uur wel weer moe, maar dan slaapt ze meestal maar 40 minuten en max een uur.
Na de lunch als het meezit wel 2 uur, maar helaas soms ook wel eens maar 45 minuten.
Hoelang slaapt hij om 9:00 WP? Want als dat een paar uur is, zou ik hem daar toch na 45-60 minuten wakker maken door wat in z'n kamer te gaan rommelen bijvoorbeeld. Want eigenlijk wil je het ochtendslaapje eraf hebben natuurlijk tzt.
Hier is ze idd ook 's ochtends naar 1,5-2 uur wel weer moe, maar dan slaapt ze meestal maar 40 minuten en max een uur.
Na de lunch als het meezit wel 2 uur, maar helaas soms ook wel eens maar 45 minuten.
Hoelang slaapt hij om 9:00 WP? Want als dat een paar uur is, zou ik hem daar toch na 45-60 minuten wakker maken door wat in z'n kamer te gaan rommelen bijvoorbeeld. Want eigenlijk wil je het ochtendslaapje eraf hebben natuurlijk tzt.
maandag 20 augustus 2018 om 10:09
Ik zou er niet mee gaan rommelen. De oudste ging hier ook altijd om 9 uur naar bed voor 2 uur, en in de middag dan ook nog 1,5 uur. De tijd van het ochtendslaapje werd vanzelf steeds wat later. Toen was hij 10/11mnd. Uiteindelijk heeft hij een tijd tussen 11 en 15 geslapen, variabele tijden maar wel altijd 3 uur achtereen. Op dat moment is vanzelf het middagslaapje vervallen, er was geen tijd meer voor in de dag. Bedtijd was altijd rond 19.lasvegas84 schreef: ↑20-08-2018 09:32Hoelang slaapt hij om 9:00 WP? Want als dat een paar uur is, zou ik hem daar toch na 45-60 minuten wakker maken door wat in z'n kamer te gaan rommelen bijvoorbeeld. Want eigenlijk wil je het ochtendslaapje eraf hebben natuurlijk tzt.
We zitten nu een maand in het ritme dat hij rond 13 naar bed gaat en dan 3 uur slaapt, en dan in de avond rond 19.15 voor de nacht. Hij is nu bijna 2.
@wp: kan het niet gewoon zijn dat hij oververmoeid is tegen de tijd dat je hem rond 11en naar bed wil doen? Bij oververmoeidheid gaat er hier ook niemand slapen, tenzij je er heul veel moeite in stopt om ze te helpen. Ze weten dan van vermoeidheid gewoon niet meer hóe ze moeten slapen...