Mislukte versie, wat nu?
vrijdag 3 augustus 2018 om 19:20
Vandaag een versie poging gehad. Gyn had vorige week al aangegeven dat de kans erg klein is dat het zou lukken. Had alles tegen; placenta aan voorzijde, ligt al ruim 10 weken in dezelfde houding en kind ligt diep in de buik.
Na verwoede pogingen van de gyn is hij na 4 keer proberen gestopt. Mislukt.
En nu staan we voor de keuze. Stuitbevalling of keizersnede.
Gyn ziet geen reden waarom ik niet vaginaal zou kunnen bevallen, maar in 50% van de gevallen wordt er ingegrepen en toch een (spoed)keizersnede gedaan.
Beide opties hebben voor- en nadelen. Appels met peren vergelijken...
Zijn er mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan? En waar hebben jullie voor gekozen en met welke reden?
Na verwoede pogingen van de gyn is hij na 4 keer proberen gestopt. Mislukt.
En nu staan we voor de keuze. Stuitbevalling of keizersnede.
Gyn ziet geen reden waarom ik niet vaginaal zou kunnen bevallen, maar in 50% van de gevallen wordt er ingegrepen en toch een (spoed)keizersnede gedaan.
Beide opties hebben voor- en nadelen. Appels met peren vergelijken...
Zijn er mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan? En waar hebben jullie voor gekozen en met welke reden?
zondag 5 augustus 2018 om 12:28
Succes dinsdagochtend. Ik vond het absoluut geen pretje, mede omdat ze bij mij zo diep ligt, maar achteraf gezien was het goed te doen. Nu gewoon spierpijn gevoel in buik, alsof ik heel fanatiek buikspieroefeningen heb gedaannena_ schreef: ↑03-08-2018 21:30Ik lees even mee! Ruim 36 weken zwanger en waar baby begin van de week nog netjes met zijn hoofdje vast in mijn bekken lag, bleek hij tijdens de liggingsecho gisteren zich er toch nog uit te hebben gewurmd en nu ligt hij overdwars in mijn buik.
Versie is gepland voor dinsdagochtend en ik ben heel hard aan het duimen dat het lukt, aangezien een vaginale bevalling geen optie is bij dwarsligging.
zondag 5 augustus 2018 om 12:30
Voor mij is dat stuitbevalling en mocht het dan toch een keizersnede worden omdat het niet vlot bijvoorbeeld, dan heb ik er absoluut vrede mee.Incubus2016 schreef: ↑05-08-2018 10:40In dat geval zou ik (klinkt heel afgezaagd) gaan voor de optie waar jij het beste gevoel bij hebt en het meeste vertrouwen in hebt. Want daar valt of staat het mee uiteindelijk.
Voor man is het een keizersnede. We liggen niet op 1 lijn helaas
Hebben nu afgesproken dat we aan de arts vragen hoe zwaar ze haar schatten met ongeveer 40 weken. Afhankelijk van aantal pond besluiten we dan of het bevallen of keizersnede wordt
zaterdag 18 augustus 2018 om 19:43
Fruity-Pebbles, hoe is het nu? Hebben jullie een keuze kunnen maken?
Nena, hoe is de versie gegaan?
Mijn tweede draaide met 38 weken in dwarsligging. Omdat ik nog bij de verloskundige liep heeft zij toen gebeld met de gynaecoloog. Het kwam erop neer dat het in het ziekenhuis te druk was en ik maar bij de verloskundige onder behandeling moest blijven. Verloskundige (ondanks dat ze haar best deed het niet te laten merken) in de stress en dat voelde niet echt prettig. Uiteindelijk is de tweede zelf (gelukkig) een paar dagen later weer goed gedraaid.
Nena, hoe is de versie gegaan?
Mijn tweede draaide met 38 weken in dwarsligging. Omdat ik nog bij de verloskundige liep heeft zij toen gebeld met de gynaecoloog. Het kwam erop neer dat het in het ziekenhuis te druk was en ik maar bij de verloskundige onder behandeling moest blijven. Verloskundige (ondanks dat ze haar best deed het niet te laten merken) in de stress en dat voelde niet echt prettig. Uiteindelijk is de tweede zelf (gelukkig) een paar dagen later weer goed gedraaid.
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:10
Lees je antwoord nu pas. Klinkt als een goede overweging!Fruity-Pebbles schreef: ↑05-08-2018 12:30Voor mij is dat stuitbevalling en mocht het dan toch een keizersnede worden omdat het niet vlot bijvoorbeeld, dan heb ik er absoluut vrede mee.
Voor man is het een keizersnede. We liggen niet op 1 lijn helaas
Hebben nu afgesproken dat we aan de arts vragen hoe zwaar ze haar schatten met ongeveer 40 weken. Afhankelijk van aantal pond besluiten we dan of het bevallen of keizersnede wordt
zaterdag 18 augustus 2018 om 20:52
Het gaat weer beter hier.
De keizersnede is gepland, de gyn die we woensdag hebben gezien raadde een stuitbevalling ten zeerste af. Ik ben klein en daardoor waarschijnlijk ook een klein bekken. Op het moment dat ze erachter komen dat het misschien niet gaat passen zijn ze zeer beperkt in mogelijkheden om in te grijpen. Een keizersnede is dan niet meer mogelijk. Dus kans op complicaties als het hoofdje er als laatste uitkomt is erg groot. We hebben na woensdag dus nog even bedenktijd gehad. Zaterdag heb ik gesprek gehad met psyco sociaal team, omdat ik vast liep.
Afgelopen maandag de keuze gemaakt voor keizersnede, dat is de beste optie en minste kans op complicaties bij de kleine. Na 4 jaar wachten wilde ik zo min mogelijk complicaties voor haar. De mogelijke complicaties voor mij bij keizersnede vind ik dan minder erg.
Was een heftige week vorige week, maar afgelopen week ging het stukken beter. Vind het jammer dat we weten wanneer ze komt, maar dat is dan maar zo
De keizersnede is gepland, de gyn die we woensdag hebben gezien raadde een stuitbevalling ten zeerste af. Ik ben klein en daardoor waarschijnlijk ook een klein bekken. Op het moment dat ze erachter komen dat het misschien niet gaat passen zijn ze zeer beperkt in mogelijkheden om in te grijpen. Een keizersnede is dan niet meer mogelijk. Dus kans op complicaties als het hoofdje er als laatste uitkomt is erg groot. We hebben na woensdag dus nog even bedenktijd gehad. Zaterdag heb ik gesprek gehad met psyco sociaal team, omdat ik vast liep.
Afgelopen maandag de keuze gemaakt voor keizersnede, dat is de beste optie en minste kans op complicaties bij de kleine. Na 4 jaar wachten wilde ik zo min mogelijk complicaties voor haar. De mogelijke complicaties voor mij bij keizersnede vind ik dan minder erg.
Was een heftige week vorige week, maar afgelopen week ging het stukken beter. Vind het jammer dat we weten wanneer ze komt, maar dat is dan maar zo
zondag 19 augustus 2018 om 11:26
Veel succes!
Hier ook mislukte versie, kind met geplande spoedkeizersnede gehaald (het moest de dag na versie) Was een gentle sectio.
Ik mocht ook vaginaal bevallen, maar de 10 tot 15 mensen die daarbij zouden komen kijken zag ik niet zitten. Achteraf had het sowieso een keizersnede geworden omdat haar hoofd vast zat.
Ik snap heel goed dat je voor de kleine kiest, zo min mogelijk complicaties voor haar.
Oh en ik liep ook na een week alweer achter de kinderwagen. Neem voldoende rust, dan is de kans op spoedig herstel groot!
Hier ook mislukte versie, kind met geplande spoedkeizersnede gehaald (het moest de dag na versie) Was een gentle sectio.
Ik mocht ook vaginaal bevallen, maar de 10 tot 15 mensen die daarbij zouden komen kijken zag ik niet zitten. Achteraf had het sowieso een keizersnede geworden omdat haar hoofd vast zat.
Ik snap heel goed dat je voor de kleine kiest, zo min mogelijk complicaties voor haar.
Oh en ik liep ook na een week alweer achter de kinderwagen. Neem voldoende rust, dan is de kans op spoedig herstel groot!
Een baksteen is nooit alleen
zondag 19 augustus 2018 om 12:56
zondag 19 augustus 2018 om 14:07
Klinkt als een goede beslissing fruity pebbles. Een van de redenen dat ik een vaginale bevalling wel zag zitten is dat ik lang ben en behoorlijk breed gebouwd. Verloskundigen en gyns die mij zagen gaven aan dat ik waarschijnlijk voldoende ruimte in mijn bekken zou hebben. Dat klopte ook, want mijn 4.5 kilo kind kwam er ook in stuit probleemloos uit.
Overigens hebben er geen 10-15 man aan mijn bed gestaan hoor. 1 vaste verloskundige en een paar artsen. Bij het persen kwam er 1 gyn bij (naast die in opleiding) en de kinderarts, maar die bleef decent achterin. Ik zat overigens behoorlijk in een bubbel, dus 5 of 50 man, geen idee of ik het gemerkt had. En het waren allemaal vrouwen!
Overigens hebben er geen 10-15 man aan mijn bed gestaan hoor. 1 vaste verloskundige en een paar artsen. Bij het persen kwam er 1 gyn bij (naast die in opleiding) en de kinderarts, maar die bleef decent achterin. Ik zat overigens behoorlijk in een bubbel, dus 5 of 50 man, geen idee of ik het gemerkt had. En het waren allemaal vrouwen!
maandag 20 augustus 2018 om 06:23
Klinkt als een goede beslissing!Fruity-Pebbles schreef: ↑18-08-2018 20:52Het gaat weer beter hier.
Was een heftige week vorige week, maar afgelopen week ging het stukken beter. Vind het jammer dat we weten wanneer ze komt, maar dat is dan maar zo![]()
Hier bij de 1e gekozen voor een keizersnede ipv stuitbevalling ivm klein kindje en mogelijke complicaties bij een stuitbevalling en het risico op een spoedkeizersnede of dat dat idd al niet meer mogelijk zou zijn.
maandag 20 augustus 2018 om 07:23
Klinkt als een weloverwogen beslissing. Voel je je er oke bij zo?
De geboorte van mijn zoontje via een geplande keizersnede was echt geweldig. Ik vond het een prachtige ervaring, alles mee kunnen maken, mensen waren fantastisch. Na een heel zware en stressvolle zwangerschap echt een opluchting en ben heel blij dat het zo gegaan is.
En naar het ziekenhuis gaan voor de geplande geboorte had ook wel wat hoor. Spulletjes uitzoeken, tas pakken, laatste dingen in de koelkast opeten... alsof we op vakantie gingen maar dan toch net wat anders.
Succes met de laatste loodjes!
De geboorte van mijn zoontje via een geplande keizersnede was echt geweldig. Ik vond het een prachtige ervaring, alles mee kunnen maken, mensen waren fantastisch. Na een heel zware en stressvolle zwangerschap echt een opluchting en ben heel blij dat het zo gegaan is.
En naar het ziekenhuis gaan voor de geplande geboorte had ook wel wat hoor. Spulletjes uitzoeken, tas pakken, laatste dingen in de koelkast opeten... alsof we op vakantie gingen maar dan toch net wat anders.
Succes met de laatste loodjes!
maandag 20 augustus 2018 om 07:29
Zoals ooit een arts tegen mij zei, (werk ook in de zorg en was op dat moment dus zelf zwanger), hij zei: “Jake, als het een stuitligging is altijd een sectio laten doen. Als die kop blijft steken of de navelstreng om de nek zit is er zo weer een punt of 10 van het iq af. Nooit aan beginnen, zo’n stuitbevalling.” Ik vind dat hij best een punt heeft.