Neemt hij afstand?

11-08-2018 11:23 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen hier vast velen topics over zijn maar ik heb toch even jullie advies nodig. Ik ben aan het daten met een leuke jongen die ik al een tijd ken. Het is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan, een paar hele leuke dates gehad. We hebben ook gezamenlijke vrienden en dat is ook altijd gezellig met zn allen, geeft hij me ook gewoon een kus enz. Ik heb zn ouders ontmoet en we blijven af en toe bij elkaar slapen.

In het begin deed hij ontzettend zn best om te laten merken dat hij me leuk vind, ook via whatsapp vaak contact zoeken. Lieve opmerkingen, kusjes, dingen voorstellen om te gaan doen. Vragen hoe mijn dag is etc etc.

Nu sinds een paar weken is het contact (buiten dat we elkaar af en toe zien) veel minder geworden. Als we elkaar zien lijkt het allemaal goed te zitten, en ik weet ook dat ik me niet teveel aan moet trekken van whatsapp contact. Hij is elke dag weg met vrienden en is van alles aan het doen dus ik snap dat hij niet continue op zijn telefoon zit. Maar wanneer hij antwoordt vind ik het best afstandelijk. Het zijn meestal snelle berichtjes zonder kusjes of vraag hoe het met mij gaat. Ik heb ook het gevoel dat er weinig initiatief komt vanuit hem nu..

Maandag hebben we nog een leuke date gehad en stelde hij zelf voor om savonds nog wat te gaan eten. Waarom kan ik me niet gewoon daar op focussen en blijf ik steeds die apps analyseren. Ik laat hem totaal niet merken dat ik onzeker ben. Heb een tijd terug wel gevraagd of hij dit ziet als iets serieus en hij zei van wel, verder app ik niet teveel en probeer het nu van hem af te laten komen.

Maar pffff die onzekerheid haha het zal er wel bij horen maar ik kan er niet goed mee omgaan. Ik ben verliefd denk ik, help. Vanavond zie ik hem op een verjaardag van gezamenlijke vrienden en ik ben nu alweer bang dat hij me geen kus geeft of afstandelijk doet.. bah verliefd zijn is niks voor mij :’)

Het is vooral vervelend voor mezelf, ik kan het niet loslaten en ben alleen maar hiermee bezig. Hoe kan ik hier wat relaxter in worden en hoe krijg ik die onzekerheid weg..
ywtje schreef:
11-08-2018 11:40
Onzekerheid moet je niet weg willen krijgen, maar accepteren en afleiding zoeken.
Je gedachtes niet voor waarheid aan nemen en steeds als je afdwaald naar onzekere gedachten focussen op het positieve.

Je stelt je onbewust denk ik toch afhankelijk op, waardoor hij onbewust afstand neemt. Is vaak een wisselwerking.

Dus, zorg dat je voldoende afleiding hebt en kijk naar wat er wel is. Zo kan je weer genieten en daar maak je het voor jezelf leuk mee. Onzekerheid verdwijnt dan vanzelf. Krampachtig proberen weg te krijgen, vergroot de emotie alleen maar.
Mooie woorden!
Misschien hebben jullie wel gewoon gelijk en zie ik het zelf niet omdat ik veel gevoelens voor hem heb, en hij ook voor mij maar blijkbaar niet genoeg dan :(
Excuses over wat ik zei over je vorige vriend Druktemaker, als ik had geweten dat hij was overleden had ik dat uiteraard niet gezegd :(

Wel geloof ik dat een man die echt interesse in je heeft ook aan jou denkt en je dat wil laten weten; ook dat hij tijd voor je maakt.
Soms liever een avondje met jou is dan met zijn vrienden, een appje of telefoontje hoe je dag was moet eraf kunnen.
Ik zou even niets sturen en kijken wat er dan gebeurt.
Kan ook nog dat hij een gloeiende hekel aan appen heeft.. en luister naar je intuïtie!
Lenn12345 schreef:
21-08-2018 19:06
Excuses over wat ik zei over je vorige vriend Druktemaker, als ik had geweten dat hij was overleden had ik dat uiteraard niet gezegd :(

Wel geloof ik dat een man die echt interesse in je heeft ook aan jou denkt en je dat wil laten weten; ook dat hij tijd voor je maakt.
Soms liever een avondje met jou is dan met zijn vrienden, een appje of telefoontje hoe je dag was moet eraf kunnen.
Ik zou even niets sturen en kijken wat er dan gebeurt.
Kan ook nog dat hij een gloeiende hekel aan appen heeft.. en luister naar je intuïtie!
Dat is oke, kan je ook niet weten! In het begin appte hij echt heel veel dus ik denk niet dat hij er een hekel aan heeft. Wel werkt hij nu sinds kort elke dag van sochtends tot savonds laat en dan in het weekend wil hij natuurlijk zn vrienden zien, dat snap ik ook allemaal wel en ik eis ook totaal niet dat we elkaar elke week veel zien. Heb daar zelf ook geen tijd voor.

Maar als iemand je echt leuk vind en het echt nog wil proberen dan maakt diegene toch wel een paar uurtjes tijd lijkt mij :@@:
Druktemaker12345 schreef:
21-08-2018 19:30
Dat is oke, kan je ook niet weten! In het begin appte hij echt heel veel dus ik denk niet dat hij er een hekel aan heeft. Wel werkt hij nu sinds kort elke dag van sochtends tot savonds laat en dan in het weekend wil hij natuurlijk zn vrienden zien, dat snap ik ook allemaal wel en ik eis ook totaal niet dat we elkaar elke week veel zien. Heb daar zelf ook geen tijd voor.

Maar als iemand je echt leuk vind en het echt nog wil proberen dan maakt diegene toch wel een paar uurtjes tijd lijkt mij :@@:
ja. dus hou op om jezelf op een tweede plan te zetten omdat hij jou op een tweede plan zet
Snap dat je hier onzeker van wordt TO! Ik zou precies hetzelfde hebben. Mijn eerste gedachte bij zo'n situatie is dan ook vaak: next. Zo zit ik dan in elkaar. Als iemand in de beginfase moeilijk gaat doen, ben ik gevlogen. Of dit de juiste gedachte is, betwijfel ik. Want ik ben nog steeds vrijgezel ;-)

Maar ik reageer zo omdat ik anders precies zoals jou ga denken. Onzeker worden over de appjes die je stuurt, wel/niet contact opnemen, wat bedoelt hij met deze zin etc. etc. Uit een soort zelfbescherming kap ik het dan af. Omdat ik doodmoe wordt van mezelf en de situatie.

Een vriendin van mij zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. En haar heb ook gezegd hoe ik erover denk, en dat ze het beter af kan kappen in mijn ogen. Echter doet ze hier niets mee (haha), zij blijft dus wél volhouden, en nu gaat het steeds iets beter tussen haar en haar date. Ze zien elkaar meer, ze heeft zijn familie ontmoet, gaan binnenkort zelfs een weekend weg.

Misschien krijgt ze alsnog de deksel op haar neus, maar dan heeft ze het wel geprobeerd. En daardoor stap ik nu ook steeds een beetje meer van mijn geloof af om het direct af te kappen zodra een jongen moeilijk gaat lopen doen.

Dus mijn advies: ga je gevoel achterna. Kijk eens heel rationeel en van een afstandje naar de situatie, en doe wat jij ook aan je eigen vriendinnen zou adviseren, mochten zij zo'n probleem hebben. En laat de rest maar lekker lullen ;-)
Druktemaker12345 schreef:
21-08-2018 19:30

Zou je denken?
Lucifer2018 schreef:
22-08-2018 09:20
Zou je denken?
:sarcastic:
Madelon1234 schreef:
22-08-2018 09:17
Snap dat je hier onzeker van wordt TO! Ik zou precies hetzelfde hebben. Mijn eerste gedachte bij zo'n situatie is dan ook vaak: next. Zo zit ik dan in elkaar. Als iemand in de beginfase moeilijk gaat doen, ben ik gevlogen. Of dit de juiste gedachte is, betwijfel ik. Want ik ben nog steeds vrijgezel ;-)

Maar ik reageer zo omdat ik anders precies zoals jou ga denken. Onzeker worden over de appjes die je stuurt, wel/niet contact opnemen, wat bedoelt hij met deze zin etc. etc. Uit een soort zelfbescherming kap ik het dan af. Omdat ik doodmoe wordt van mezelf en de situatie.

Een vriendin van mij zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. En haar heb ook gezegd hoe ik erover denk, en dat ze het beter af kan kappen in mijn ogen. Echter doet ze hier niets mee (haha), zij blijft dus wél volhouden, en nu gaat het steeds iets beter tussen haar en haar date. Ze zien elkaar meer, ze heeft zijn familie ontmoet, gaan binnenkort zelfs een weekend weg.

Misschien krijgt ze alsnog de deksel op haar neus, maar dan heeft ze het wel geprobeerd. En daardoor stap ik nu ook steeds een beetje meer van mijn geloof af om het direct af te kappen zodra een jongen moeilijk gaat lopen doen.

Dus mijn advies: ga je gevoel achterna. Kijk eens heel rationeel en van een afstandje naar de situatie, en doe wat jij ook aan je eigen vriendinnen zou adviseren, mochten zij zo'n probleem hebben. En laat de rest maar lekker lullen ;-)
Ik heb besloten het een beetje los te laten en hij appt nu opeens meer uit zichzelf en heeft ook gevraagd om zondag wat leuks te doen maar dan kan ik niet. Dus ik zie inderdaad wel hoe het loopt! :)
Hoe gaat het nu druktemaker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven