Neemt hij afstand?

11-08-2018 11:23 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zullen hier vast velen topics over zijn maar ik heb toch even jullie advies nodig. Ik ben aan het daten met een leuke jongen die ik al een tijd ken. Het is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan, een paar hele leuke dates gehad. We hebben ook gezamenlijke vrienden en dat is ook altijd gezellig met zn allen, geeft hij me ook gewoon een kus enz. Ik heb zn ouders ontmoet en we blijven af en toe bij elkaar slapen.

In het begin deed hij ontzettend zn best om te laten merken dat hij me leuk vind, ook via whatsapp vaak contact zoeken. Lieve opmerkingen, kusjes, dingen voorstellen om te gaan doen. Vragen hoe mijn dag is etc etc.

Nu sinds een paar weken is het contact (buiten dat we elkaar af en toe zien) veel minder geworden. Als we elkaar zien lijkt het allemaal goed te zitten, en ik weet ook dat ik me niet teveel aan moet trekken van whatsapp contact. Hij is elke dag weg met vrienden en is van alles aan het doen dus ik snap dat hij niet continue op zijn telefoon zit. Maar wanneer hij antwoordt vind ik het best afstandelijk. Het zijn meestal snelle berichtjes zonder kusjes of vraag hoe het met mij gaat. Ik heb ook het gevoel dat er weinig initiatief komt vanuit hem nu..

Maandag hebben we nog een leuke date gehad en stelde hij zelf voor om savonds nog wat te gaan eten. Waarom kan ik me niet gewoon daar op focussen en blijf ik steeds die apps analyseren. Ik laat hem totaal niet merken dat ik onzeker ben. Heb een tijd terug wel gevraagd of hij dit ziet als iets serieus en hij zei van wel, verder app ik niet teveel en probeer het nu van hem af te laten komen.

Maar pffff die onzekerheid haha het zal er wel bij horen maar ik kan er niet goed mee omgaan. Ik ben verliefd denk ik, help. Vanavond zie ik hem op een verjaardag van gezamenlijke vrienden en ik ben nu alweer bang dat hij me geen kus geeft of afstandelijk doet.. bah verliefd zijn is niks voor mij :’)

Het is vooral vervelend voor mezelf, ik kan het niet loslaten en ben alleen maar hiermee bezig. Hoe kan ik hier wat relaxter in worden en hoe krijg ik die onzekerheid weg..
Alle reacties Link kopieren
nou, je intuitie zat goed dus... helaas zijn gevoel niet

wel fijn dat hij er eerlijk over is

lief voor jezelf zijn en gewoon weer doordaten over een paar weekjes
Lorem Ipsum
Druktemaker12345 schreef:
14-08-2018 11:59
Nou krijg dus vandaag een berichtje dat hij er nog niet aan toe is om zich te binden en dat zn gevoel opeens toch niet genoeg is
Je had het toch bij het rechte eind.

Waardeloos
In zulke gevallen wil je liever dat je geen gelijk had.

Wees maar even extra lief voor jezelf :hug:
Hoe lang zagen jullie elkaar en hoe oud zijn jullie?

Vervelend dat het zo geëindigd is.
Alle reacties Link kopieren
Ja toch eerder naar dat onderbuik gevoel luisteren
Alle reacties Link kopieren
Delhi23 schreef:
14-08-2018 13:26
Hoe lang zagen jullie elkaar en hoe oud zijn jullie?

Vervelend dat het zo geëindigd is.
2 maandjes maar en we zijn beide 26. Maar het ging toch al wel de serieuze kant op en toen ik 2 weken geleden aan hem vroeg of het serieus was was hij er wel zeker van. Dus dit is ff pijnlijk.

Maar komt wel weer goed, hoort erbij :)
Alle reacties Link kopieren
Hij komt morgenavond nog ff langs om er in real life over te praten.. pff zie er echt tegenop. Vind het zo rot, dacht echt dat dit iets was. Het was zo leuk tussen ons en snap echt niet waarom hij het dan ineens helemaal af wil kappen.
Druktemaker12345 schreef:
14-08-2018 21:09
Hij komt morgenavond nog ff langs om er in real life over te praten.. pff zie er echt tegenop. Vind het zo rot, dacht echt dat dit iets was. Het was zo leuk tussen ons en snap echt niet waarom hij het dan ineens helemaal af wil kappen.
Je hoeft niet ja te zeggen hoor. Als je liever niet wil dat hij komt kan je het ook afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
14-08-2018 21:30
Je hoeft niet ja te zeggen hoor. Als je liever niet wil dat hij komt kan je het ook afzeggen.
Nee klopt maar vind het fijner dan via whatsapp, ook al is het pijnlijk. Ik wil hem graag begrijpen. En daarnaast hebben we dezelfde vrienden dus gaan we elkaar toch nog regelmatig zien :|
Druktemaker12345 schreef:
14-08-2018 21:09
Hij komt morgenavond nog ff langs om er in real life over te praten.. pff zie er echt tegenop. Vind het zo rot, dacht echt dat dit iets was. Het was zo leuk tussen ons en snap echt niet waarom hij het dan ineens helemaal af wil kappen.
Ik denk dat ik het misschien snap, maar dat is op basis van wat ik hier heb gelezen. Kan het zo zijn dat je hem al zo leuk vond dat jij degene bent, die de kar ging trekken? Initiatief nemen tot nieuwe dates, appjes sturen (met ongewild een ondertoon tot bevestiging), je onbewust anders opstellen (uit angst, bang dat hij geen kus gaat geven) etc?

Dat is benauwend voor een ander. En de ander kan niet echt meer contact maken met jou, omdat de onzekerheid voorop staat.
Zo was ik ook altijd, tot ik besefte dat liefde moet groeien en je de ander ruimte mag geven. Hoe moeilijk soms ook. Wachten tot zijn initiatief voor een date, ook al duurt dat ruim een week. Wachten tot zijn initiatief voor een berichtje ook al heb je dan twee dagen geen contact.
En nee, dat houdt niet in dat je dan zelf geen initiatief mag nemen, alleen moet dit een beetje in balans zijn. Om en om. Bijv. Of jij doet het twee keer, dan is hij weer.

Veel vrouwen (waaronder ikzelf ook voorheen) gaan trekken aan de ander als hij afstand neemt. Gaan vanuit onzekerheid reageren en zoeken bevestiging. Ook al denk je dan een luchtig berichtje te sturen, de ander voelt dat het vanuit onzekerheid komt. Pak dan juist die onzekerheid aan bij jezelf en ga vooral geen berichtjes sturen vanuit deze stemming. Pas weer als jij je jezelf voelt.

Reflecteer op jezelf, hoe was jij in deze situatie. Wat deed je? Etc.

Rottig dat het zo gelopen is. Trek er je les uit voor een volgende leukerd en zoek de bevestiging in jezelf als jij je onzeker voelt. Het heeft vaak nooit met de ander te maken, zeker niet als deze aangeeft jou ook leuk te vinden.
Denk dat je hem onbewust wat benauwd hebt.

Sterkte met het gesprek!
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
15-08-2018 07:35
Ik denk dat ik het misschien snap, maar dat is op basis van wat ik hier heb gelezen. Kan het zo zijn dat je hem al zo leuk vond dat jij degene bent, die de kar ging trekken? Initiatief nemen tot nieuwe dates, appjes sturen (met ongewild een ondertoon tot bevestiging), je onbewust anders opstellen (uit angst, bang dat hij geen kus gaat geven) etc?

Dat is benauwend voor een ander. En de ander kan niet echt meer contact maken met jou, omdat de onzekerheid voorop staat.
Zo was ik ook altijd, tot ik besefte dat liefde moet groeien en je de ander ruimte mag geven. Hoe moeilijk soms ook. Wachten tot zijn initiatief voor een date, ook al duurt dat ruim een week. Wachten tot zijn initiatief voor een berichtje ook al heb je dan twee dagen geen contact.
En nee, dat houdt niet in dat je dan zelf geen initiatief mag nemen, alleen moet dit een beetje in balans zijn. Om en om. Bijv. Of jij doet het twee keer, dan is hij weer.

Veel vrouwen (waaronder ikzelf ook voorheen) gaan trekken aan de ander als hij afstand neemt. Gaan vanuit onzekerheid reageren en zoeken bevestiging. Ook al denk je dan een luchtig berichtje te sturen, de ander voelt dat het vanuit onzekerheid komt. Pak dan juist die onzekerheid aan bij jezelf en ga vooral geen berichtjes sturen vanuit deze stemming. Pas weer als jij je jezelf voelt.

Reflecteer op jezelf, hoe was jij in deze situatie. Wat deed je? Etc.

Rottig dat het zo gelopen is. Trek er je les uit voor een volgende leukerd en zoek de bevestiging in jezelf als jij je onzeker voelt. Het heeft vaak nooit met de ander te maken, zeker niet als deze aangeeft jou ook leuk te vinden.
Denk dat je hem onbewust wat benauwd hebt.

Sterkte met het gesprek!
In het begin was hij juist degene die veel appte, initiatief nam voor dates etc en ik twijfelde toen nog een beetje. Maar uiteindelijk ben ik wel gevallen voor hem en nam ik ook meer initiatief, liet ik ook duidelijker merken dat ik het wel zag zitten. En toen opeens kwam het van hem minder, en nu opeens dat zn gevoelens toch niet genoeg zijn en hij zich niet wilt binden.

Ik snap wel wat jij bedoeld want ik was ook altijd zo dat ik veel appte maar heb daar echt op proberen te letten. En vind het zo vreemd dat iemand in het begin super enthousiast is en je regelmatig wilt zien en zegt dat het serieus is, je er dan uiteindelijk enthousiast in mee gaat en hij dan het opeens afkapt.

Maar goed ben benieuwd wat er ineens veranderd is bij hem, maar goed komt het niet meer en dat vind ik erg jammer. Loop echt met een naar gevoel in mn maag :(
Ah snap je meid. Is ook echt naar.
Soms kunnen gevoelens ineens veranderen en dat zal hij ook niet gewild hebben denk ik.

Hoop dat je vanavond meer duidelijkheid krijgt.
Alle reacties Link kopieren
ywtje schreef:
15-08-2018 10:29
Ah snap je meid. Is ook echt naar.
Soms kunnen gevoelens ineens veranderen en dat zal hij ook niet gewild hebben denk ik.

Hoop dat je vanavond meer duidelijkheid krijgt.
Ja vind het zo jammer omdat het zo leuk was in het begin, voelde me echt op mijn gemak bij m.

Nu hoop ik natuurlijk stiekem dat hij er vanavond op terug komt en zegt dat ie toch verder wilt. Maar dat moet ik écht uit mijn hoofd zetten, gaat anders alleen nog maar meer pijn doen.
Alle reacties Link kopieren
Maar, beter nu dan dat hij het wel probeert en je nóg verliefder bent over een paar maanden en hij er dan vandoor gaat!

Sterkte!
nolatjeee90 wijzigde dit bericht op 16-11-2020 23:06
57.26% gewijzigd
ywtje schreef:
15-08-2018 07:35
Ik denk dat ik het misschien snap, maar dat is op basis van wat ik hier heb gelezen. Kan het zo zijn dat je hem al zo leuk vond dat jij degene bent, die de kar ging trekken? Initiatief nemen tot nieuwe dates, appjes sturen (met ongewild een ondertoon tot bevestiging), je onbewust anders opstellen (uit angst, bang dat hij geen kus gaat geven) etc?

Dat is benauwend voor een ander. En de ander kan niet echt meer contact maken met jou, omdat de onzekerheid voorop staat.
Zo was ik ook altijd, tot ik besefte dat liefde moet groeien en je de ander ruimte mag geven. Hoe moeilijk soms ook. Wachten tot zijn initiatief voor een date, ook al duurt dat ruim een week. Wachten tot zijn initiatief voor een berichtje ook al heb je dan twee dagen geen contact.
En nee, dat houdt niet in dat je dan zelf geen initiatief mag nemen, alleen moet dit een beetje in balans zijn. Om en om. Bijv. Of jij doet het twee keer, dan is hij weer.

Veel vrouwen (waaronder ikzelf ook voorheen) gaan trekken aan de ander als hij afstand neemt. Gaan vanuit onzekerheid reageren en zoeken bevestiging. Ook al denk je dan een luchtig berichtje te sturen, de ander voelt dat het vanuit onzekerheid komt. Pak dan juist die onzekerheid aan bij jezelf en ga vooral geen berichtjes sturen vanuit deze stemming. Pas weer als jij je jezelf voelt.

Reflecteer op jezelf, hoe was jij in deze situatie. Wat deed je? Etc.

Rottig dat het zo gelopen is. Trek er je les uit voor een volgende leukerd en zoek de bevestiging in jezelf als jij je onz
eker voelt. Het heeft vaak nooit met de ander te maken, zeker niet als deze aangeeft jou ook leuk te vinden.
Denk dat je hem onbewust wat benauwd hebt.

Sterkte met het gesprek!
Allemaal nogal tegenstrijdig. Aan de ene kant krijgen mensen met soortgelijke vragen de ( in mijn ogen goede) tip om vooral zichzelf te blijven.
Maar hey, ze moet wel gaan mediteren, reflecteren op haar claimerig gedrag...opdat het een volgende keer beter gaat.
Ik vind dit onderdanig gedrag. Waarom moet een vrouw de hele dag op haar handen gaan zitten, mediteren, bij gaan zitten houden wie het laatst geappt heeft, niet geïrriteerd zijn als hij geen antwoord geeft... Word je niet diep ongelukkig van dat krampachtige gedoe?
Deze TO komt niet claimerig over, hij vindt haar niet meer leuk en dat is best kut. Maar om nu te beweren dat ze beter haar best had moeten doen ( want daar gaat het om in jouw Posts, ook op een ander topic) is kolder.
Ik zou zeggen: wees vooral jezelf dan ben je het meest aantrekkelijk. Als jij wel van appen houdt en hij niet. Jammer dan, dan leert hij maar leven met jouw geapp. En zo niet, dan ben jij niet zijn type.
Waterman, ben je daar weer.. Gezellig :proud:
Wat een inhoudelijke reactie. Moet je niet gaan mediteren?
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 12:00
1.72% gewijzigd
Net mee bezig, ben volledig zennnn 8-)
Haha. Nu maar hopen dat hij in het vervolg gewoon terugbelt hè. Anders slaap je geen nacht.
( ik vind onbeleefdheid zo onaantrekkeljjk)
Haha, ik weet dat ik in jouw allergie zit. Ageer vooral. Iedereen heeft z'n eigen manier van omgang met dingen. Prima dat jij anders denkt, maar jouw communicatie is altijd zo defensief dat daar toch niet op een normale manier tegen te praten is.
Punt blijft dat jij hier de boodschap afgeeft dat we hard moeten werken aan onszelf om een relatie te krijgen.
Nu kan aan jezelf werken nooit kwaad hoor, maar ik denk niet dat dat de manier is om een relatie te vinden.
Bij mij zijn de meest succesvolle contacten die waar ik ongegeneerd mezelf kan zijn en weet dat de ander mij neemt zoals ik ben en vice versa. Dat geldt voor vrienden, vriendinnen, familieleden. mijn huidige FWB en de relaties die ik had.
Je zult wel weer reageren met een sneer maar toch voorspel ik je dat ook deze man het niet gaat worden. Je moet nu al veel te veel je best doen.
Hoe is het gegaan gisteren druktemaker? Goed gesprek gehad?
Waterman26 schreef:
15-08-2018 12:10
Punt blijft dat jij hier de boodschap afgeeft dat we hard moeten werken aan onszelf om een relatie te krijgen.
Nu kan aan jezelf werken nooit kwaad hoor, maar ik denk niet dat dat de manier is om een relatie te vinden.
Bij mij zijn de meest succesvolle contacten die waar ik ongegeneerd mezelf kan zijn en weet dat de ander mij neemt zoals ik ben en vice versa. Dat geldt voor vrienden, vriendinnen, familieleden. mijn huidige FWB en de relaties die ik had.
Je zult wel weer reageren met een sneer maar toch voorspel ik je dat ook deze man het niet gaat worden. Je moet nu al veel te veel je best doen.
Hier reageer ik niet op met een sneer, vind dit een mooie constructieve bijdrage waar ik wat mee kan.

Ik typ hier vanuit mijn eigen referentiekader. Goed punt dus.
Ik persoonlijk ben iemand met een stukje verlatingsangst. Dus heb het nodig aan mijn eigen onzekerheid te werken, terwijl onderliggend het gevoel zit (bij mijn date) het zit goed. Hij neemt geen afstand, alleen is hij niet van het vele contact. Andere situatie.

Het is dus mijn onzekerheid en angst waaraan ik inderdaad hard moet werken.
Heb hier vanuit projectie geschreven en dat was waarschijnlijk niet handig. Point taken ;)

Voor mijzelf en wat je van mij leest, ben ik heel goed bezig en geeft het mij enorm veel zelfvertrouwen en kan ik bij mijn date, juist, volledig mijzelf zijn.

Maar wil niet het topic van TO overnemen. Wil je alleen wat meer info geven.
Alle reacties Link kopieren
sneeuwwitje80 schreef:
15-08-2018 12:11
Hoe is het gegaan gisteren druktemaker? Goed gesprek gehad?
Vanavond zouden we praten maar ik moet overwerken dus het wordt morgenavond. Ben bang dat ik toch dezelfde afwijzing ga krijgen helaas. Wil graag begrijpen wat er bij hem ineens veranderd is aangezien we een week geleden nog een super leuke dag met elkaar hadden.

Bah ging dat nare gevoel maar weg :|
Druktemaker12345 schreef:
15-08-2018 13:36
Vanavond zouden we praten maar ik moet overwerken dus het wordt morgenavond. Ben bang dat ik toch dezelfde afwijzing ga krijgen helaas. Wil graag begrijpen wat er bij hem ineens veranderd is aangezien we een week geleden nog een super leuke dag met elkaar hadden.

Bah ging dat nare gevoel maar weg :|
Als ik jou was zou ik er geen energie in steken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook wel zo ben dat ik bv niks meer van me laat horen en de gekregen berichtjes niet meer lees (en beantwoord). Hele vervelende eigenschap, weet ik, maar op de een of andere manier komt iemand te dichtbij en dan ga ik afstoten. Misschien is dat voor deze man precies het zelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven