Neemt hij afstand?
zaterdag 11 augustus 2018 om 11:23
Er zullen hier vast velen topics over zijn maar ik heb toch even jullie advies nodig. Ik ben aan het daten met een leuke jongen die ik al een tijd ken. Het is eigenlijk een beetje vanzelf gegaan, een paar hele leuke dates gehad. We hebben ook gezamenlijke vrienden en dat is ook altijd gezellig met zn allen, geeft hij me ook gewoon een kus enz. Ik heb zn ouders ontmoet en we blijven af en toe bij elkaar slapen.
In het begin deed hij ontzettend zn best om te laten merken dat hij me leuk vind, ook via whatsapp vaak contact zoeken. Lieve opmerkingen, kusjes, dingen voorstellen om te gaan doen. Vragen hoe mijn dag is etc etc.
Nu sinds een paar weken is het contact (buiten dat we elkaar af en toe zien) veel minder geworden. Als we elkaar zien lijkt het allemaal goed te zitten, en ik weet ook dat ik me niet teveel aan moet trekken van whatsapp contact. Hij is elke dag weg met vrienden en is van alles aan het doen dus ik snap dat hij niet continue op zijn telefoon zit. Maar wanneer hij antwoordt vind ik het best afstandelijk. Het zijn meestal snelle berichtjes zonder kusjes of vraag hoe het met mij gaat. Ik heb ook het gevoel dat er weinig initiatief komt vanuit hem nu..
Maandag hebben we nog een leuke date gehad en stelde hij zelf voor om savonds nog wat te gaan eten. Waarom kan ik me niet gewoon daar op focussen en blijf ik steeds die apps analyseren. Ik laat hem totaal niet merken dat ik onzeker ben. Heb een tijd terug wel gevraagd of hij dit ziet als iets serieus en hij zei van wel, verder app ik niet teveel en probeer het nu van hem af te laten komen.
Maar pffff die onzekerheid haha het zal er wel bij horen maar ik kan er niet goed mee omgaan. Ik ben verliefd denk ik, help. Vanavond zie ik hem op een verjaardag van gezamenlijke vrienden en ik ben nu alweer bang dat hij me geen kus geeft of afstandelijk doet.. bah verliefd zijn is niks voor mij :’)
Het is vooral vervelend voor mezelf, ik kan het niet loslaten en ben alleen maar hiermee bezig. Hoe kan ik hier wat relaxter in worden en hoe krijg ik die onzekerheid weg..
In het begin deed hij ontzettend zn best om te laten merken dat hij me leuk vind, ook via whatsapp vaak contact zoeken. Lieve opmerkingen, kusjes, dingen voorstellen om te gaan doen. Vragen hoe mijn dag is etc etc.
Nu sinds een paar weken is het contact (buiten dat we elkaar af en toe zien) veel minder geworden. Als we elkaar zien lijkt het allemaal goed te zitten, en ik weet ook dat ik me niet teveel aan moet trekken van whatsapp contact. Hij is elke dag weg met vrienden en is van alles aan het doen dus ik snap dat hij niet continue op zijn telefoon zit. Maar wanneer hij antwoordt vind ik het best afstandelijk. Het zijn meestal snelle berichtjes zonder kusjes of vraag hoe het met mij gaat. Ik heb ook het gevoel dat er weinig initiatief komt vanuit hem nu..
Maandag hebben we nog een leuke date gehad en stelde hij zelf voor om savonds nog wat te gaan eten. Waarom kan ik me niet gewoon daar op focussen en blijf ik steeds die apps analyseren. Ik laat hem totaal niet merken dat ik onzeker ben. Heb een tijd terug wel gevraagd of hij dit ziet als iets serieus en hij zei van wel, verder app ik niet teveel en probeer het nu van hem af te laten komen.
Maar pffff die onzekerheid haha het zal er wel bij horen maar ik kan er niet goed mee omgaan. Ik ben verliefd denk ik, help. Vanavond zie ik hem op een verjaardag van gezamenlijke vrienden en ik ben nu alweer bang dat hij me geen kus geeft of afstandelijk doet.. bah verliefd zijn is niks voor mij :’)
Het is vooral vervelend voor mezelf, ik kan het niet loslaten en ben alleen maar hiermee bezig. Hoe kan ik hier wat relaxter in worden en hoe krijg ik die onzekerheid weg..
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:49
ik zou hem volgende week helemaal niet vragen wat hij wil doen of hoe hij dingen ziet, ik zou met iemand anders gaan daten!
als meneertje dan iets wil van jou of niet zo blij is met de nieuwe gang van zaken dan mag hij helder formuleren wat hij te bieden heeft
ik bedoel wat vind je jezelf waard, zitten op het reservebankje?
als meneertje dan iets wil van jou of niet zo blij is met de nieuwe gang van zaken dan mag hij helder formuleren wat hij te bieden heeft
Lorem Ipsum
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:51
Als ik verliefd ben hoef ik ook niet dag en nacht bij iemand te zijnVlinder1963 schreef: ↑21-08-2018 13:57Mensen die verliefd zijn willen elke dag de hele dag en de hele nacht bij elkaar zijn, ik zou als ik jou was mijn kaarten niet op hem zetten,maar weer lekker met anderen gaan daten die jou wel willen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:52
Ik ga gewoon door met mijn eigen leven daarom laat ik het nu ook even rusten. Maar ik vind ook niet dat als iemand aan geeft het rustig aan te willen doen je diegene gelijk maar af moet schrijven. Ik hoef ook niet perse nu meteen een relatie.turquasi schreef: ↑21-08-2018 14:49ik zou hem volgende week helemaal niet vragen wat hij wil doen of hoe hij dingen ziet, ik zou met iemand anders gaan daten!
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:54
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:55
Je houdt jezelf voor de gek. Alles in dit topic schreeuwt dat je wel een relatie wilt, nu doe je alsof het niet zo is.
Je wilt het wel, daar is niks mis mee.
Een ander ruimte geven ook niet, alleen zou ik persoonlijk geen moeite doen voor iemand die twijfelt. Laat dat maar even van zijn kant komen. Laat hem investeren in jou als hij je graag wilt zien. Hoe lastig ook, maar ga inderdaad door met je leven. En als hij jou daar in wil hebben merk je dat vanzelf.
Een ander ruimte geven ook niet, alleen zou ik persoonlijk geen moeite doen voor iemand die twijfelt. Laat dat maar even van zijn kant komen. Laat hem investeren in jou als hij je graag wilt zien. Hoe lastig ook, maar ga inderdaad door met je leven. En als hij jou daar in wil hebben merk je dat vanzelf.
dinsdag 21 augustus 2018 om 14:58
Ik wil uiteindelijk inderdaad een relatie, maar nog niet nu met iemand waarmee ik nog geen 2 maanden aan het daten ben. Ik wil liever nog even daten en kijken hoe dat gaat en of het leuk blijft.ywtje schreef: ↑21-08-2018 14:55Je houdt jezelf voor de gek. Alles in dit topic schreeuwt dat je wel een relatie wilt, nu doe je alsof het niet zo is.
En ik wil het juist ook van zijn kant laten komen nu, vind dat wel lastig maar wil dat wel proberen. Dan merk ik het vanzelf wel.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:10
Je klinkt heel erg zoals ik ook was 3 jaar geleden met een gast: naïef. Initiatief kwam met name ook van mijn kant af. Van binnen voelde ik ergens wel dat het niet goed zou komen maar ik wilde het niet geloven.Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 14:58Ik wil uiteindelijk inderdaad een relatie, maar nog niet nu met iemand waarmee ik nog geen 2 maanden aan het daten ben. Ik wil liever nog even daten en kijken hoe dat gaat en of het leuk blijft.
En ik wil het juist ook van zijn kant laten komen nu, vind dat wel lastig maar wil dat wel proberen. Dan merk ik het vanzelf wel.
Die jongen wilde ook 'rustig aandoen' en vond het na 2 maanden nog te vroeg om er een relatie van te makenNa 6 maanden vond hij dat nog steeds, ik inmiddels hoteldebotel verliefd. Toen ik eindelijk voor mezelf maar besloot om ermee te kappen was hij ineens wel klaar voor een relatie: 2 weken daarna had hij
een vriendin.
♡
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:14
Ja ik hoor vaak zulke verhalen en ook vaak verhalen dat iemand écht gewoon meer tijd nodig heeft en het wel goed komt. Ik heb heel lang een heel naar gevoel gehad en dat heb ik nu niet meer, behalve dat de situatie me wat onzeker maakt nu maar niet meer dat vervelende onderbuik gevoel omdat we hebben gepraat.diamantje123 schreef: ↑21-08-2018 15:10Je klinkt heel erg zoals ik ook was 3 jaar geleden met een gast: naïef. Initiatief kwam met name ook van mijn kant af. Van binnen voelde ik ergens wel dat het niet goed zou komen maar ik wilde het niet geloven.
Die jongen wilde ook 'rustig aandoen' en vond het na 2 maanden nog te vroeg om er een relatie van te makenNa 6 maanden vond hij dat nog steeds, ik inmiddels hoteldebotel verliefd. Toen ik eindelijk voor mezelf maar besloot om ermee te kappen was hij ineens wel klaar voor een relatie: 2 weken daarna had hij
een vriendin.
Mijn vorige vriend had ook meer tijd nodig en uiteindelijk kwam het ook goed, zoiets weet je gewoon niet van te voren denk ik.. Ik ben bereid hem tijd en ruimte te geven maar ik denk dat wel ga vragen hoe hij het voor zich ziet. Ik ben heus niet van plan nog maanden te wachten maar ik vind het snel om er nu meteen een punt achter te zetten. Ondertussen ga ik me focussen op mezelf en wie weet zie ik het volgende week wel niet meer zitten, ik weet niet hoe het loopt als ik het niet probeer.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:17
Ik zou ook vooral m'n ogen wel openhouden voor andere mannen.. al weet ik uit ervaring hoe moeilijk dat is als je al verliefd op die ene bent...Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 15:14Ja ik hoor vaak zulke verhalen en ook vaak verhalen dat iemand écht gewoon meer tijd nodig heeft en het wel goed komt. Ik heb heel lang een heel naar gevoel gehad en dat heb ik nu niet meer, behalve dat de situatie me wat onzeker maakt nu maar niet meer dat vervelende onderbuik gevoel omdat we hebben gepraat.
Mijn vorige vriend had ook meer tijd nodig en uiteindelijk kwam het ook goed, zoiets weet je gewoon niet van te voren denk ik.. Ik ben bereid hem tijd en ruimte te geven maar ik denk dat wel ga vragen hoe hij het voor zich ziet. Ik ben heus niet van plan nog maanden te wachten maar ik vind het snel om er nu meteen een punt achter te zetten. Ondertussen ga ik me focussen op mezelf en wie weet zie ik het volgende week wel niet meer zitten, ik weet niet hoe het loopt als ik het niet probeer.
♡
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:21
Doe es niet zo kattig zeg, in de eerste pagina zeg je trek je maar niks van diamantje die het als eerste bij het rechte eind heeft en nu denk je weer alles beter te weten op een onaardige toon, what's wrong with you??ywtje schreef: ↑21-08-2018 14:55Je houdt jezelf voor de gek. Alles in dit topic schreeuwt dat je wel een relatie wilt, nu doe je alsof het niet zo is.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:23
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:24
Jaa dat probeer ik inderdaad wel maar dat is lastig als je gevoelens hebt voor iemand. Ik denk ook dat als ik het nu afkap ik er voorlopig ook wel weer eventjes klaar mee ben haha.diamantje123 schreef: ↑21-08-2018 15:17Ik zou ook vooral m'n ogen wel openhouden voor andere mannen.. al weet ik uit ervaring hoe moeilijk dat is als je al verliefd op die ene bent...
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:27
Ik heb niet het idee dat ie me laat stikken maar dat ie er gewoon wat meer tijd voor wil nemen. Misschien ben ik dan wel hartstikke naïef maar ik snap niet zo goed wat er altijd mis is met mensen die gewoon wat meer tijd nodig hebben voor ze een relatie beginnen.MissMaran schreef: ↑21-08-2018 15:23To volgens mij moet je deze loslaten, je krijgt er nu al grijze haren van, zo'n twijfel kont schiet je niks mee op en in het begin deed ie zo'n zijn best, en nu laat ie je stikken en ben je goed geno eg voor af en toe een kruimeltje, daar wordt je ook onzeker van en niet zonder reden!
Het zou voor mijzelf ook veel beter zijn om het rustiger aan te doen, ik heb veel te veel bevestiging nodig en die onzekerheid is iets waar ik juist aan moet werken.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:32
Maar nu weet je ook niet of dat waar is.. Ik hoop dat ie de waarheid vertelt, ik zou er niet heel lang achteraan blijven lopen als het helemaal nergens heen lijkt te gaan en hij afstandelijk blijft want de eerste keer zat je gevoel ook goed daar over.Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 15:27Ik heb niet het idee dat ie me laat stikken maar dat ie er gewoon wat meer tijd voor wil nemen. Misschien ben ik dan wel hartstikke naïef maar ik snap niet zo goed wat er altijd mis is met mensen die gewoon wat meer tijd nodig hebben voor ze een relatie beginnen.
Het zou voor mijzelf ook veel beter zijn om het rustiger aan te doen, ik heb veel te veel bevestiging nodig en die onzekerheid is iets waar ik juist aan moet werken.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:37
Nee klopt ik weet niet of dat waar is en ik ben niet van plan maandenlang achter zn kont aan te blijven lopen als ik merk dat er niks in zit. Maar toen hij bij was merkte ik dat er genoeg gevoelens zijn tussen ons en dat hij het er echt moeilijk mee had dat ie zo met zichzelf zat. En tja ik weet het gewoon niet, ik wil het graag nog een kans geven. Wel even peilen hoe hij erin staat qua afspreken enzo en dan merk ik vanzelf wel wat het antwoord is, als dat kortaf en afstandelijk is dan weet ik ook gelijk genoeg eigenlijk he
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:43
Dat kan je dan nu mooi doen. Dit was ook mijn valkuil, totdat ik niet meer vanuit dat onzekere gevoel ging handelen. Maar het er liet zijn en de angst wat dat teweeg bracht onderging. Tot paniek aan toe hoor, twee weken geleden nog. Mijn god.Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 15:27Het zou voor mijzelf ook veel beter zijn om het rustiger aan te doen, ik heb veel te veel bevestiging nodig en die onzekerheid is iets waar ik juist aan moet werken.
Maar nu pluk ik er al de vruchten van met mijn date, voel me stabiel, vol zelfvertrouwen en mijzelf. En als ik mijzelf ben, merk ik dat ik iemand ben die helemaal geen hang naar bevestiging heeft. Maar de bevestiging in mijzelf vind. Ik vind hem super! Wat hij van mij blijft vinden heb ik geen grip op.
Dus heb nu vanuit mijn eigen stabiliteit steeds contact met hem. Ipv bevestiging te zoeken en vanuit onzekerheid dat contact steeds aan te gaan. Het is zo fijn.
Goed dat je het inzicht al hebt, nu nog er naar handelen. Gaat rust brengen.
Wel is het belangrijk dat je kan onderscheiden welke onzekerheid in jou aan het woord is. Degene uit angst gedachten, die niet helpend is.
Of degene die jou waarschuwt, de gegronde onzekerheid. Die laatste zou ik wel uit handelen, anders doe je jezelf tekort.
De eerste is jouw eigen innerlijke proces, die alleen jij kan doorbreken door naar binnen te kijken.
Sterkte er mee. Hoop dat het z'n vruchten afwerpt.
dinsdag 21 augustus 2018 om 15:49
Word tijd dat je echt verliefd word.Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 14:51Als ik verliefd ben hoef ik ook niet dag en nacht bij iemand te zijn
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:03
Wat een onzin. Ben zelf in mijn leven nog nooit zo verliefd geweest als nu. Maar wil absoluut nog niet dag en nacht, bij hem zijn. Lekker rustig opbouwen en mijn eigen tijd hebben tussen de verliefdheid door vind ik persoonlijk veel lekkerder.
Je verkondigd het nu alsof het een feit is.
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:06
Sorry maar als het je vorige vriend was is er toch iets misgegaan... als het écht goed was gekomen waren jullie nu nog happy together toch??Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 15:14Ja ik hoor vaak zulke verhalen en ook vaak verhalen dat iemand écht gewoon meer tijd nodig heeft en het wel goed komt. Ik heb heel lang een heel naar gevoel gehad en dat heb ik nu niet meer, behalve dat de situatie me wat onzeker maakt nu maar niet meer dat vervelende onderbuik gevoel omdat we hebben gepraat.
Ik kan je wel vertellen dat als iemand verliefd op je is diegene over het algemeen ook heel veel aan jou denkt, kleine vervelende dingetjes van je nog niet eens ziet door de roze wolk waar je op zit en je ook graag even spreekt of het leuk vindt als je een berichtje stuurt en daar zsm op antwoordt.
En als je iets stoms doet vindt degene die verliefd op je is dat juist hilarisch, of vertederend: pas als je van de roze wolk af bent gevallen ga je je dan opeens ergeren aan die 'stomme dingen' die bij iemand horen.
Het komt op me over dat je gewoon heel graag een vriend wil hebben, verliefd wil zijn en dat dat wederzijds is en dat kan je niet afdwingen: dat gebeurd gewoon. Of niet.
Als mensen M/V het gevoel krijgen verstikt te worden, of achterna gelopen zijn ze niet verliefd op je, hooguit eventjes gevleidt door alle aandacht. Maar als het niet wederzijds is wordt het zenuwslopend als je wakker wordt en meteen een appje krijgt of je lekker geslapen hebt.
Ik word daar kribbig van
En geef meteen antwoord ook nog
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:07
Ik zou ook gewoon een keer zeggen dat je al wat anders hebt als hij af wil spreken, en niet altijd voor hem klaar staan, laat merken dat je een eigen leven hebt of doe desnoods net alsof, het moet hem niet te makkelijk af gaan.Druktemaker12345 schreef: ↑21-08-2018 15:37Nee klopt ik weet niet of dat waar is en ik ben niet van plan maandenlang achter zn kont aan te blijven lopen als ik merk dat er niks in zit. Maar toen hij bij was merkte ik dat er genoeg gevoelens zijn tussen ons en dat hij het er echt moeilijk mee had dat ie zo met zichzelf zat. En tja ik weet het gewoon niet, ik wil het graag nog een kans geven. Wel even peilen hoe hij erin staat qua afspreken enzo en dan merk ik vanzelf wel wat het antwoord is, als dat kortaf en afstandelijk is dan weet ik ook gelijk genoeg eigenlijk he
dinsdag 21 augustus 2018 om 16:14
Helemaal mee eens, ik vind het ook fijn om in het begin bv de weekenden samen door te brengen (of doordeweeks een paar dagen, net hoe het loopt met werk enz) maar dan wil ik weer even alleen zijn. Om dan wel weer 2 uur aan de telefoon te hangen 's avondsywtje schreef: ↑21-08-2018 16:03Wat een onzin. Ben zelf in mijn leven nog nooit zo verliefd geweest als nu. Maar wil absoluut nog niet dag en nacht, bij hem zijn. Lekker rustig opbouwen en mijn eigen tijd hebben tussen de verliefdheid door vind ik persoonlijk veel lekkerder.
Je verkondigd het nu alsof het een feit is.
Maar ik zou er de zenuwen van krijgen als de vrouw waar ik op val meteen zo goed als bij me intrekt, andersom doe ik dat ook niet.
Moet gewoon leuk zijn en af en toe ook even tijd voor jezelf, niks geks aan imo, ik ga niet languit liggen lezen zonder naar vriendin om te kijken als het nog heel pril is allemaal maar ik wil dat wel af en toe.. daarom af en toe even tijd voor jezelf nemen.
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:04
Dat ben ik al geweest hoor maar ik heb daar gewoon geen behoefte aan en tijd voor. Iedereen is anders denk ik
dinsdag 21 augustus 2018 om 17:06
Mijn vriend is 2 jaar geleden overleden dus dat is helaas de reden dat we niet bij elkaar zijn, want happy together waren we echt welLenn12345 schreef: ↑21-08-2018 16:06Sorry maar als het je vorige vriend was is er toch iets misgegaan... als het écht goed was gekomen waren jullie nu nog happy together toch??
Ik kan je wel vertellen dat als iemand verliefd op je is diegene over het algemeen ook heel veel aan jou denkt, kleine vervelende dingetjes van je nog niet eens ziet door de roze wolk waar je op zit en je ook graag even spreekt of het leuk vindt als je een berichtje stuurt en daar zsm op antwoordt.
En als je iets stoms doet vindt degene die verliefd op je is dat juist hilarisch, of vertederend: pas als je van de roze wolk af bent gevallen ga je je dan opeens ergeren aan die 'stomme dingen' die bij iemand horen.
Het komt op me over dat je gewoon heel graag een vriend wil hebben, verliefd wil zijn en dat dat wederzijds is en dat kan je niet afdwingen: dat gebeurd gewoon. Of niet.
Als mensen M/V het gevoel krijgen verstikt te worden, of achterna gelopen zijn ze niet verliefd op je, hooguit eventjes gevleidt door alle aandacht. Maar als het niet wederzijds is wordt het zenuwslopend als je wakker wordt en meteen een appje krijgt of je lekker geslapen hebt.
Ik word daar kribbig vanbehalve als ik in een 'prille relatie' zit en zelf ook verliefd ben op de dame in kwestie, dan vind ik het echt leuk!
En geef meteen antwoord ook nog![]()