Kraamcadeautjes
woensdag 22 augustus 2018 om 14:46
Hoi,
Heeft iemand nog leuke tips voor handige kraamcadeautjes voor als je voor de tweede keer een kindje krijgt. Iets wat leuk en handig is en misschien niet zo snel zelf zou kopen?
Ik vind het zo lastig, omdat ze waarschijnlijk alles al heeft. Of maakt het niet uit en is alles wel leuk wat je krijgt.......
Iemand tips?
Thanks
Heeft iemand nog leuke tips voor handige kraamcadeautjes voor als je voor de tweede keer een kindje krijgt. Iets wat leuk en handig is en misschien niet zo snel zelf zou kopen?
Ik vind het zo lastig, omdat ze waarschijnlijk alles al heeft. Of maakt het niet uit en is alles wel leuk wat je krijgt.......
Iemand tips?
Thanks
woensdag 22 augustus 2018 om 16:15
Better safe than sorry toch? Je weet toch niet hoe de vriendin van TO is? Misschien is dat wel zo'n zeikerd die ook niet een minieme hoeveelheid alcohol in een bonbon wil.
En ik ben een keer heel raar geworden van 1 flesje breezer, was ver voor mijn zwangerschappen, maar die viel totaal niet goed, ik geloof dat dat qua alcohol ongeveer net zoveel was als een flesje bier.
Ik zou dus als ik een doos bonbons geef aan een net bevallen vrouw ook eerder gaan voor iets zonder alcohol.
woensdag 22 augustus 2018 om 16:16
De beste kraamcadeautjes die ik gekregen heb:
Prentenboeken
Overalletje van Stoer en Sterk
Regenlaarsjes in allerlei maten
Speldjes en elastiekjes voor dochter
Bordjes en bestekjes (sommige met naam)
Duplo, altijd goed
Vrienden die samen een Little tikes speelhuis gaven voor buiten.
Glijbaan idem
Loopauto
Kleertjes, al heb ik bij beide ook best wat ongedragen weer weg gedaan ivm verkeerde seizoen of extreem lelijk
Schalen lasagne
Ovenschotel met broccoli
Een vriendin die een middag kwam poetsen
Een vriend die oudste meenam naar de speeltuin
Lief dat je er zo uitgebreid over nadenkt.
Prentenboeken
Overalletje van Stoer en Sterk
Regenlaarsjes in allerlei maten
Speldjes en elastiekjes voor dochter
Bordjes en bestekjes (sommige met naam)
Duplo, altijd goed
Vrienden die samen een Little tikes speelhuis gaven voor buiten.
Glijbaan idem
Loopauto
Kleertjes, al heb ik bij beide ook best wat ongedragen weer weg gedaan ivm verkeerde seizoen of extreem lelijk
Schalen lasagne
Ovenschotel met broccoli
Een vriendin die een middag kwam poetsen
Een vriend die oudste meenam naar de speeltuin
Lief dat je er zo uitgebreid over nadenkt.
woensdag 22 augustus 2018 om 16:18
Als ze al van chocolade houden. Ik vind bonbons viesMaartje2016 schreef: ↑22-08-2018 15:28Cadeaubon van de Hema voor de kleine en een doos met luxe (alcoholvrije) bonbons voor de moeder.
Maar dat weet TO wel over haar vriendin.
woensdag 22 augustus 2018 om 16:20
Ik was juist blij dat mijn vrienden met champagne en sushi aan kwamen zetten. Niet iedere net bevallen vrouw is hetzelfde.Maartje2016 schreef: ↑22-08-2018 16:14Daar gaat het toch niet om?
Het ging mij om het gebaar dat ze er rekening mee heeft gehouden. Dat is het attente van het cadeau, dat ze erover nagedacht heeft en zich in een net bevallen vrouw heeft geprobeerd te verplaatsen.
woensdag 22 augustus 2018 om 21:02
parbleumondieu schreef: ↑22-08-2018 15:02Badeendjes moet je niet doen, niet iedereen vindt dat leuk.
Sowieso geen kado's, te duur is een verplichting creëren en een ander dwingen tot dure uitgaven, te goedkoop is een ander opzadelen met extra troep en dan ben je ook mede verantwoordelijk voor de teloorgang van het milieu en wat doe je dan de baby aan, volgens dit forum.
Babykleertjes zijn ook nogal precair, kunnen mensen enorm boos om worden hier.
Ik zou door de brievenbus gefeliciteerd roepen of max een kwartier aan met je jas aan en gedesinfecteerde handen vanaf de gang enthousiast wat roepen, want kraamvisite An sich is voor velen een bron van ergernis heb ik hier geleerd.
Ik zou inderdaad een maaltijd doen.
Zelf doe ik gewoon babykleertjes. Die moeders zijn toch te uitgeput om in mijn gezicht een driftbui te krijgen of ze vinden het echt leuk, kan ook.
woensdag 22 augustus 2018 om 21:06
Kijk eens op www.thebabyproject.nl dat is een goed doel, dit project is opgezet door een goede vriendin van mij, dus ik weet dat het goed terecht komt
woensdag 22 augustus 2018 om 21:06
Ik gok dat je best een leuke smaak hebt.Het-groepje schreef: ↑22-08-2018 21:02
Sowieso geen kado's, te duur is een verplichting creëren en een ander dwingen tot dure uitgaven, te goedkoop is een ander opzadelen met extra troep en dan ben je ook mede verantwoordelijk voor de teloorgang van het milieu en wat doe je dan de baby aan, volgens dit forum.
Babykleertjes zijn ook nogal precair, kunnen mensen enorm boos om worden hier.
Ik zou door de brievenbus gefeliciteerd roepen of max een kwartier aan met je jas aan en gedesinfecteerde handen vanaf de gang enthousiast wat roepen, want kraamvisite An sich is voor velen een bron van ergernis heb ik hier geleerd.
Ik zou inderdaad een maaltijd doen.
Zelf doe ik gewoon babykleertjes. Die moeders zijn toch te uitgeput om in mijn gezicht een driftbui te krijgen of ze vinden het echt leuk, kan ook.
woensdag 22 augustus 2018 om 22:00
Mijn zus gaat over een paar weken ook bevallen en ik heb me goed verdiept in wat ik haar als kraamcadeau wil geven. Ik wilde iets origineels. Iets wat haar voor altijd zal herinneren aan deze periode, en dus niet zo zeer iets praktisch wat op een gegeven moment zijn waarde verliest.
Voor haar verjaardag heb ik haar een fotoshoot cadeau gedaan, of eigenlijk 2: één van tijdens haar zwangerschap, en één als het kleintje straks een half jaar is.
Als kraamcadeau wil ik haar iets geven op basis van het geboortekaartje. Op internet kwam ik genoeg tegen: een muziekdoosje, klompjes, een klok etc., allemaal beschilderd in de stijl van het geboortekaartje. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een grote speelgoedkist, én het op een hele leuke manier inlijsten van het geboortekaartje. Dit laatste wordt dan gedaan door iemand die ook van geboortekaartjes schoentjes maakt en die ook inlijst bij het geboortekaartje.
Voor haar verjaardag heb ik haar een fotoshoot cadeau gedaan, of eigenlijk 2: één van tijdens haar zwangerschap, en één als het kleintje straks een half jaar is.
Als kraamcadeau wil ik haar iets geven op basis van het geboortekaartje. Op internet kwam ik genoeg tegen: een muziekdoosje, klompjes, een klok etc., allemaal beschilderd in de stijl van het geboortekaartje. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een grote speelgoedkist, én het op een hele leuke manier inlijsten van het geboortekaartje. Dit laatste wordt dan gedaan door iemand die ook van geboortekaartjes schoentjes maakt en die ook inlijst bij het geboortekaartje.