Dubai in april
donderdag 23 augustus 2018 om 17:46
Kort geleden opende ik een topic over Noorwegen met Pasen. Dat werd me afgeraden ivm sneeuw, afgesloten wegen en gesloten campings. Er werd geopperd om in de zomer Noorwegen te 'doen' en dan met Pasen de zon op te zoeken. Dat advies volgen we op
. We gaan nu in de tweede week van Pasen naar Dubai, net geboekt. Er is daar natuurlijk erg veel te zien en te doen. Wie weet de must sees en de dont's daar? Misschien ook nog andere tips? We gaan naar de wijk Dubai Marina, aan de zee.
donderdag 23 augustus 2018 om 17:58
donderdag 23 augustus 2018 om 18:27
Hier in Belgie hebben de scholen 2 weken Paasvakantie (ipv de Meivakantie van Nederland).
donderdag 23 augustus 2018 om 18:29
Thanks voor de tips, leuk! We hebben 6 dagen, dus op zich best wat tijd om dingen te doen. Iemand enig idee van het metrostelsel vanaf Dubai Marina? We zijn met 6 en dan is een taxi vaak niet mogelijk / handig. Metro of tram in de buurt zou dus wel fijn zijn.
anoniem_358939 wijzigde dit bericht op 23-08-2018 19:42
0.39% gewijzigd
donderdag 23 augustus 2018 om 18:34
Hoe werkt zo'n woestijntocht? Mijn dochter en ik willen graag een keer nasr Dubai en zij wil de woestijn in! Maar ik heb last van 'diabetische neuropathie' en raak ik paniek als ik niet naar de plee kan. Ik los het op door heel veel immodium mee te slepen, masr die dat liever niet
Is er niet ook een mooie moskee om te bezoeken? Is uit eten gaan duur?
Is er niet ook een mooie moskee om te bezoeken? Is uit eten gaan duur?
donderdag 23 augustus 2018 om 18:48
Hier kun je de metrolijnen zien: https://www.allesoverdubai.info/metro-in-dubai/
Houd er rekening mee dat het overdag erg heet kan worden, ook in periodes waarin het normaliter juist wat koeler zou moeten zijn. Wij waren daar in een koele periode, en toen werd het evengoed nog 48 graden (wat natuurlijk altijd beter was dan de 51 graden die we in hun zomer voor onze kiezen kregen, maar toch). Als het zo heet is, dan is zelfs 100 meter lopen naar een metrostation of shopping mall oid niet te doen, dus calculeer voor de zekerheid wat extra budget voor taxikosten.
donderdag 23 augustus 2018 om 18:54
Ik woon sinds een maand in Dubai. Heb nog niet alles gezien omdat het nu zo warm is.
Dubai Marina is een levendig en gezellig havengebied. Er rijd een kleine tram rond die je ook vlakbij de metro komt.
De metro loopt als 1 rechte lijn en komt bijna langs alle hotspots.
Verder is bijna alles hier duur. Restaurants, koffietje, ijsje, entree (Bur Khalifa geloof 130 euro pp)
Taxi is weer goedkoop vergeleken bij nl.
Dubai Frame is ook wel leuk en niet zo duur qua entree. Kun je over een glazen pad lopen hoog in de top.
Maar verder een leuke stad!
Dubai Marina is een levendig en gezellig havengebied. Er rijd een kleine tram rond die je ook vlakbij de metro komt.
De metro loopt als 1 rechte lijn en komt bijna langs alle hotspots.
Verder is bijna alles hier duur. Restaurants, koffietje, ijsje, entree (Bur Khalifa geloof 130 euro pp)
Taxi is weer goedkoop vergeleken bij nl.
Dubai Frame is ook wel leuk en niet zo duur qua entree. Kun je over een glazen pad lopen hoog in de top.
Maar verder een leuke stad!
donderdag 23 augustus 2018 om 19:04
Wij liepen vaak vanaf het strand van marina naar de metro. Wij waren er in December, ik weet niet hoe warm het in April is, maar ik vond de afstand prima te doen. Er rijdt ook een tram die je dichter bij de metro kan brengen. Metro is 1 rechte lijn heen en terug, super makkelijk.
Als je naar de malls gaat, of naar het oude gedeelte gaat kom je er prima.
Wij kochten vaak een dagkaartje was 5 euro per dag en dan kan je onbeperkt met de metro en tram. Metro kan wel erg druk zijn. En let op er zijn coupes speciaal voor alleen vrouwen en kinderen.
Inderdaad goed kijken sommige gedeeltes zijn erg duur.Maar er zijn ook genoeg restaurants voor ongeveer dezelfde prijs als bv hier in nederland. Wij zochten dat gewoon een beetje uit. Als je een keer goedkoop wil eten kan je ook terecht bij de foodcourts in de dubai mall en emirates mall etc. Is wel druk.
Als je naar de malls gaat, of naar het oude gedeelte gaat kom je er prima.
Wij kochten vaak een dagkaartje was 5 euro per dag en dan kan je onbeperkt met de metro en tram. Metro kan wel erg druk zijn. En let op er zijn coupes speciaal voor alleen vrouwen en kinderen.
Inderdaad goed kijken sommige gedeeltes zijn erg duur.Maar er zijn ook genoeg restaurants voor ongeveer dezelfde prijs als bv hier in nederland. Wij zochten dat gewoon een beetje uit. Als je een keer goedkoop wil eten kan je ook terecht bij de foodcourts in de dubai mall en emirates mall etc. Is wel druk.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:25
Taxi kost niets, gewoon met 2 taxi's gaan.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:35
Volgens mij ligt het er echt aan waar je gaat eten. Je kan bijvoorbeeld prima sushi eten in de malls voor weinig, of mezzes in Bur Dubai?
Ik heb daar meerdere keren prima gegeten en gedronken zonder te veel geld kwijt te zijn.
Attracties zijn prijzig, maar dat is in elke drukke vakantiestad.
Google eens op Groupon Dubai. Misschien vind je daar iets leuks.
Mijn tips zijn sowieso:
Bur Dubai (oud Dubai) daar kan je door de straten lopen, met een bootje naar de andere kant voor de souks.
Burj Khalifa is toch een ervaring, wij hebben er cocktails gedronken op de 122e verdieping, was leuk.
We hadden een high tea in de Burj Al Arab. Helaas was het mistig.
Als je met kinderen bent is het leuk om naar Wild Wadi te gaan.
Sowieso een tripje door de woestijn is een must.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:45
Woestijntrip is zeker de moeite waard. Wij hebben die toen geboekt bij OceanAir Travels en dat was echt super goed geregeld. Was 50 euro per persoon geloof ik, maar daar kreeg je wel een hoop voor terug.
Als je een dagje waterpark wilt doen, kun je ook voor Aquaventure kiezen. Dat ligt bij Atlantis The Palm. Als je geen zin hebt in een waterpark kun je ook een dagje naar het pretpark Motiongate gaan, vonden wij ook echt een aanrader.
Verder vond ik de Sheikh Zayed moskee in Abu Dhabi echt één van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Maar goed, dan moet je wel een stukje reizen. Wij hadden een dagje een auto gehuurd, maar als je met 6 personen bent, is dat wellicht niet handig.
Verder vonden vriend en ik La Mer heel leuk, een kunstmatig aangelegd strand met boardwalk.
De metro in Dubai is super makkelijk, maar taxi's kosten inderdaad ook geen drol.
Als je een dagje waterpark wilt doen, kun je ook voor Aquaventure kiezen. Dat ligt bij Atlantis The Palm. Als je geen zin hebt in een waterpark kun je ook een dagje naar het pretpark Motiongate gaan, vonden wij ook echt een aanrader.
Verder vond ik de Sheikh Zayed moskee in Abu Dhabi echt één van de mooiste dingen die ik ooit gezien heb. Maar goed, dan moet je wel een stukje reizen. Wij hadden een dagje een auto gehuurd, maar als je met 6 personen bent, is dat wellicht niet handig.
Verder vonden vriend en ik La Mer heel leuk, een kunstmatig aangelegd strand met boardwalk.
De metro in Dubai is super makkelijk, maar taxi's kosten inderdaad ook geen drol.