Fietsstoel, welke?

24-08-2018 10:05 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Forummers,

Ik ben op zoek naar een fietsstoel en waar kan ik beter terecht dan op het vivaforum waar moeders met veel ervaring zijn!

Even kort:

Kind is +-13 kg, achterop/voorop weet ik nog niet, ken de voor- en nadelen niet.

Brand los

Groet.
Bobike One! Ik zou dan wel voor het achterzitje kiezen, stoeltjes voorop gaan maar tot 15kg.
Kleintjes voorop.

Maar 13 kilo is al een groter kind toch? Dan gewoon achterop en alles met verstelbare voetensteun en goede banden is toch prima?

Ik had een Polysport Bubbly van 45 euro. Prima ding en alles blijft mooi en heel. Ook na kind 2.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 10:26
24.87% gewijzigd
Het klinkt echt als of je te lui bent om te googelen.. normaal gesproken komen mensen hier met: "ik kan niet kiezen tussen buggy 1 en buggy 2, welke hebben jullie?"
Yepp vind ik hele fijne stoeltjes met goede gordels. Hoe oud is je kindje? Kind zal qua gewicht niet lang meer voorop kunnen zitten.
GlitterCupcake schreef: ↑
24-08-2018 10:24
Het klinkt echt als of je te lui bent om te googelen.. normaal gesproken komen mensen hier met: "ik kan niet kiezen tussen buggy 1 en buggy 2, welke hebben jullie?"
Zelfde soort topic over peuterbed.
En hoe oud is je kind. Een voorzitje is idd tot 15 kg. daar zou ik met 13 kg niet meer aan beginnen. Als het een peuter is van ongeveer 2 jaar zou je ook nog een zadel voorop kunnen overwegen. Als het een dreumes van net 1 jaar is zou ik een gewoon achterzitje kiezen. Eventueel met slaapstand. Voorop is wel veel gezelliger en fijner voor het kind, kan nu eenmaal meer zien dan achterop.
Lucifer2018 schreef: ↑
Kleintjes voorop.

Maar 13 kilo is al een groter kind toch? Dan gewoon achterop en alles met verstelbare voetensteun en goede banden is toch prima?

Ik had een Polysport Bubbly van 45 euro. Prima ding en alles blijft mooi en heel. Ook na kind 2.
Echt net 2 jaar. Dacht voorop meer uitzicht, maar begrijp dat dat tot 15 kg is.
GlitterCupcake schreef: ↑
Nee heb al best gegoogled en iedereen zegt bobike,vraag me alleen af waarom.
vitamined schreef: ↑
24-08-2018 10:26
Yepp vind ik hele fijne stoeltjes met goede gordels. Hoe oud is je kindje? Kind zal qua gewicht niet lang meer voorop kunnen zitten.
Is nu echt net 2.
En fietsstoeltjes tweedehands, is dat net zoiets als autostoeltjes: dus niet doen?
Hier een urban iki, zowel voor als achter. Omdat de fietsenboer de voorstoel op voorraad had toen we een moederfiets gingen kopen, hij er goed uit zag en kind er goed in zat. De achterstoel omdat we tevreden waren over de voorstoel en we 2 dezelfde stoeltjes er netter vinden uitzien.
Driewieler01 schreef: ↑
24-08-2018 10:46
En fietsstoeltjes tweedehands, is dat net zoiets als autostoeltjes: dus niet doen?
Waarom? Er zit toch niet van dat schuim in?
24-08-2018 10:46
Nee. Een autostoeltje is bedoeld om te beschermen, een fietsstoeltje om te vervoeren. Je kan je kind dan natuurlijk nog wel een fietshelm op doen, en die moet je wel vervangen na een val.
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er mensen zijn die nog niet met hun kind hebben gefietst tegen de tijd dat ze twee zijn.c
Ik heb BoBike en Yepp gehad, en vond Yepp fijner. Die heeft iets meer vering in het materiaal, BoBike is echt hard plastic. Dat leek mij minder lekker zitten. Ook brak bij mijn BoBike voorstoeltje het stuurtje af en ging hij al snel doorhangen. Met 13 kilo zou ik dat echt niet doen. Yepp achterstoel bevalt hier al een paar jaar prima, ik zet zelfs mijn oudste dochter van 20 kilo er nog wel eens in als het nodig is.
1-Aapje schreef: ↑
24-08-2018 11:53
Ik ben eigenlijk verbaasd dat er mensen zijn die nog niet met hun kind hebben gefietst tegen de tijd dat ze twee zijn.c
Ja.. hoop dat ik wel volop ga fietsen na de aankoop. Heb er zin in!
BurggravinVanVergi schreef: ↑
24-08-2018 11:56
Ik heb BoBike en Yepp gehad, en vond Yepp fijner. Die heeft iets meer vering in het materiaal, BoBike is echt hard plastic. Dat leek mij minder lekker zitten. Ook brak bij mijn BoBike voorstoeltje het stuurtje af en ging hij al snel doorhangen. Met 13 kilo zou ik dat echt niet doen. Yepp achterstoel bevalt hier al een paar jaar prima, ik zet zelfs mijn oudste dochter van 20 kilo er nog wel eens in als het nodig is.
Dat klinkt niet bepaald veilig nee. Heb je alleen ervaring met de bobike voorop, of ook achterop? Want zulke gevaarlijke taferelen heb ik geen zin in natuurlijk..
24-08-2018 12:04
Dat klinkt niet bepaald veilig nee. Heb je alleen ervaring met de bobike voorop, of ook achterop? Want zulke gevaarlijke taferelen heb ik geen zin in natuurlijk..
TO, je dochter is 13 kg, ik denk dat het voor jou niet meer relevant is wat ervaringen voor voorzitjes zijn, want over 2 kg is je dochter eruit gegroeid. (Maar je mag het natuurlijk zelf weten).
Wat trouwens nog gevaarlijker is: op die leeftijd kunnen ze eventueel het stuur grijpen en dat lukt ze niet als ze veilig achterop zitten.
Hier een voor- en achterzitje van Yepp, bevalt prima! Ik vond het materiaal van Yepp fijner dan die van Bobike, en vond ze er mooier uitzien (hoewel het eerste punt natuurlijk belangrijker is). Verder maakt het volgens mij qua zitjes niet veel uit. Maar inderdaad zou ik direct voor een achterzitje gaan; hou er wel rekening mee dat je wellicht voor de Yepp een extra beugel voor achterop moet kopen (afhankelijk wat voor fiets je hebt)dit is volgens mij bij Bobike niet het geval.
Springkikker schreef: ↑
24-08-2018 12:45
Hier een voor- en achterzitje van Yepp, bevalt prima! Ik vond het materiaal van Yepp fijner dan die van Bobike, en vond ze er mooier uitzien (hoewel het eerste punt natuurlijk belangrijker is). Verder maakt het volgens mij qua zitjes niet veel uit. Maar inderdaad zou ik direct voor een achterzitje gaan; hou er wel rekening mee dat je wellicht voor de Yepp een extra beugel voor achterop moet kopen (afhankelijk wat voor fiets je hebt)dit is volgens mij bij Bobike niet het geval.
Bij de nieuwe Yepp Nexxt Maxi geen extra beugel nodig. Kan je zo op elke fiets vastmaken, ideaal.
Ik raad de bobike one juist af.
Ik heb hier een voor- en achterzitje van maar deze worden erg heet als de zon er een tijdje op schijnt.
Niet handig dus als je kindjes mee wilt nemen in kort broek...
Zoontje gaat altijd bij mijn man achterop als het zonnig weer is want die heeft nog een oude bobike met kussentje. Daar heb je het probleem niet bij.
Hier eerst voorzitje van Yepp gehad, daarna achterzitje van Yepp en nu een Polisport Guppy (elektrische fiets dus wil meer “houvast” dan gewoon achterop).

Yepp beviel echt prima, die Bobike dingen vind ik, naast heel lelijk, ook nog veel minder fijn zitten voor kind, zo hard.
1-Aapje schreef: ↑
24-08-2018 11:53
Hoezo dan?

Alsof iedereen al z'n boodschappen op de fiets doet en elke dag kind naar KDV haalt en brengt met de fiets? Of omdat vader de auto voor z'n werk nodig heeft en moeder dus maar alles met de fiets moet doen? En het gezin elk weekend uitgebreid uit fietsen gaat ter vermaak?

Ik haat fietsen, dus dat doe ik ook niet. Mijn man fietst wel eens en neemt soms de kinderen dan ook mee. Wij hebben Yepp-stoeltjes. Maar als ik alleenstaand ouder was geweest, waren er geen fietsstoeltjes hier ;-)
Die Yepp ziet er op foto's ook uit als hard plastic materiaal, of zie ik dat verkeerd? Kan iemand me vertellen van welk materiaal dit is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven