Klacht/melding enge monteur

24-08-2018 13:48 49 berichten
Vanwege een storing van een technisch dingetje (CV) in het huis waar ik momenteel in mijn vakantie verblijf had ik van de week telefonisch en appcontact met een monteur. Deze man was een en al hulpvaardigheid (hoewel we er al snel achter kwamen dat dit niet eens het bedrijf was wat die shit had geïnstalleerd) en heeft me uiteindelijk zo geïnformeerd dat ik het euvel zelf kon verhelpen. Toen ik hem over whatsapp hartelijk bedankte begon hij vrij plotseling eng te doen, me meermaals om een foto te vragen van "hoe blij ik was", liefst "onder de douche." Ik heb hem uiteraard meteen geblokkeerd en was nogal creeped out, zeker omdat die oelewapper weet op welk adres ik zit en om mijn naam had gevraagd.

Eigenlijk wil ik hier toch wel een melding van maken bij het desbetrefferende bedrijf maaaarrr: ik kreeg telkens als ik dat belde alleen hem aan de telefoon, iedereen is met bouwvak. Er is wel een contactformulier op hun website maar ik vraag me dan ook af bij wie dat terechtkomt. Nu is mijn vraag: is hier een algemeen meldpunt voor? Ik wil eigenlijk voorkomen dat deze man nog meer vrouwen gaat lastig vallen onder werktijd.

Wat zouden jullie doen?
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 14:09
Reden: grensoverschrijdend taalgebruik
2.08% gewijzigd
MonkeyTown schreef: ↑
24-08-2018 14:13
Zeg (eis) gewoon dat he de leidinggevende wilt spreken ivm ernstige klacht over een medewerker. Indien hier geen gehoor aan wordt gegeven zul je de klacht neerleggen bij de (vul in) brache overkoepelende organitatie/politie/ Consumenten belangen org. Je laat je toch niet afpoeieren door de secretaresse?
Zij geeft aan (en haar college eerder ook) niets met dit bedrijf te maken te hebben, is gewoon een callcenter.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een eenmanszaak? Dan kun je weinig doen vrees ik, alleen zorgen dat hij niet meer ingehuurd wordt. Dus melden bij de verhuurder van het vakantiehuis, zijn opdrachtgever.
Het is in ieder geval geen groot bedrijf, anders hadden ze geen boodschappendienst om de telefoon op te nemen. Ik zou de screenshots volgende week naar het bedrijf mailen, met begeleidend schrijven. Mogen zíj beslissen wat ze er verder mee gaan doen. Als ze netjes zijn, sturen ze een antwoord.
Misschien is het zelfs een éénpitter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Leuke recensie achterlaten op hun Facebook pagina, met screenshots erbij.
meaki schreef: ↑
24-08-2018 16:36
Dit is denk ik het ergste dat ze kan overkomen.
TantePip schreef: ↑
24-08-2018 14:12
ik praat helemaal niet goed wat de man gedaan heeft, maar waarschijnlijk heeft hij de subtiliteit met het appen/de sociale media nog niet helemaal te pakken.
Ja, daggg .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Murrmurr schreef: ↑
24-08-2018 14:27
Brancheorganisatie kon niets doen, gaf me het nummer van de geschillencommissie, die kunnen ook niets doen. Ik stuur wel een mailtje, dan heb ik in ieder geval iets gedaan.
Afspreken met die man en dan een woeste Joego sturen.
meaki schreef: ↑
24-08-2018 16:36
Dat doet het ook altijd goed.
https://www.klacht.nl/klachtmelden/reparatiediensten/
Volgens mij is het niet verboden om eng te doen. Wel slecht voor het bedrijf lijkt me.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
https://www.klacht.nl

Reken maar dat je dan snel een reactie krijgt.
ik praat helemaal niet goed wat de man gedaan heeft, maar waarschijnlijk heeft hij de subtiliteit met het appen/de sociale media nog niet helemaal te pakken. Ik bedoel, als er gefloten wordt naar vrouwen kraait er ook geen haan naar, en iets oudere mannen zijn ook niet van het tijdperk van de geemancipeerde vrouw.. Het is niet noodzakelijk een aanrander oid bedoel ik hiermee. Het kan ook gewoon een foute manier van flirten oid zijn.
Misschien heeft hij geen idee dat dingen in app harder overkomen dan bijvoorbeeld een beetje flirterig spreken f2f, Als je hem aan de lijn hebt zou ik hem zeker niet ontlopen, zo laat je voelen dat je geïntimideerd bent, ik zou hem vertellen dat je alle bewijsjes bij je hebt hier niet mee gediend bent en ook de 'nodige instanties' wat die ook zijn, in zal lichten, wedden dat hij nooit meer zulke appjes stuurt? En na 't verlof gewoon het algemeen nummer bellen en je verhaal doen, de verantwoordelijke van het bedrijf zal zijn verantwoordelijkheid wel nemen en hij zal een flinke uitbrander krijgen. succes!
Waarom de moeite om te typen dat je niet goedpraat wat ie heeft gedaan als je vervolgens gaat goedpraten wat ie heeft gedaan?
ik praat helemaal niet goed wat de man gedaan heeft, maar waarschijnlijk heeft hij de subtiliteit met het appen/de sociale media nog niet helemaal te pakken. Ik bedoel, als er gefloten wordt naar vrouwen kraait er ook geen haan naar, en iets oudere mannen zijn ook niet van het tijdperk van de geemancipeerde vrouw.. Het is niet noodzakelijk een aanrander oid bedoel ik hiermee. Het kan ook gewoon een foute manier van flirten oid zijn.
Misschien heeft hij geen idee dat dingen in app harder overkomen dan bijvoorbeeld een beetje flirterig spreken f2f, Als je hem aan de lijn hebt zou ik hem zeker niet ontlopen, zo laat je voelen dat je geïntimideerd bent, ik zou hem vertellen dat je alle bewijsjes bij je hebt hier niet mee gediend bent en ook de 'nodige instanties' wat die ook zijn, in zal lichten, wedden dat hij nooit meer zulke appjes stuurt? En na 't verlof gewoon het algemeen nummer bellen en je verhaal doen, de verantwoordelijke van het bedrijf zal zijn verantwoordelijkheid wel nemen en hij zal een flinke uitbrander krijgen. succes!
Je zou eens een poosje dagelijks de krant vluchtig door moeten lezen. Men is het meer dan zat dat vrouwen nagefloten, gesist en uitgescholden worden omdat ze op straat lopen; gingen al stemmen op om dat strafbaar te maken (maar hoe..?)

Welke vrouw stelt het op prijs dat een monteur 'een beetje flirterig' spreekt, bv zegt: laat eens zien hoe blij je bent, onder de douche het liefst hihihi O_o
Sommige vrouwen die ik ken hadden hem een opdonder gegeven: zo praat je niet tegen klanten. En als hij nog in de vorige eeuw, jaren '50 leeft kan hij dit werk gewoon niet aan.
Flirten met klanten doe je sowieso niet, en je verschuilen achter dom en oud zijn.. ja dag.

Voorlopig is TO zo geschrokken dat ze er een topic over opent waar ze hem kennelijk nog netjes 'heer monteur' moet noemen ook.
Soms snap ik niet waarom iemand die een buurman heeft die raar kijkt meteen 112 moet bellen maar als iemand echt ziek ontoelaatbaar gedrag vertoond is het opeens erger dat ze hem gestoord noemt.

Die man IS gestoord, anders doe je dat niet. Dames, hoe zouden jullie het vinden als jullie man of vriend zo tegen vrouwen praat op zijn werk?
Ach, hij bedoelt het niet slecht hoor, hij vraagt altijd aan vrouwen alleen of ze hun dankbaarheid onder de douche willen tonen dat is toch niet zo raar? Gewoon een beetje flirten, so what?

Kom op zeg, ik zou juist in dit geval wél politie bellen en uitleggen dat je niemand anders kan bereiken en hij wel je naam en adres weet.

Dit is NIET normaal, echt niet. Sterkte TO zo'n mafklapper zou eens even heeeeel stevig aan zijn oor getrokken moeten worden en zijn excuses aanbieden. En ergens werken waar hij geen contact met klanten heeft.
Bewaar de appjes goed, maak er screenshots van. En bel gewoon politie als je het niet vertrouwt, die vent spoort echt niet.
retrostar schreef: ↑
24-08-2018 19:11
Volgens mij is het niet verboden om eng te doen. Wel slecht voor het bedrijf lijkt me.
Wel als het intimiderend is, of (sexueel) overschrijdend gedrag
lilalinda schreef: ↑
24-08-2018 19:46
Wel als het intimiderend is, of (sexueel) overschrijdend gedrag
Volgens mij is het niet strafbaar als iemand pikante opmerkingen maakt. TO heeft geen relatie met hem (ze betaalt hem niet toch?), maar hij heeft wel een relatie met de eigenaar van het huis.

Misschien dacht de man dat het bedank-appje een toenaderingspoging was? Hij deed immers gewoon zijn werk.

Wat hij zei kan intimiderend worden opgevat (zeker omdat hij misschien een moedersleutel heeft) maar misschien was het ook gewoon onhandig en stom. Ik zou het melden aan de verhuurder waarmee TO een overeenkomst heeft want ontevreden klanten zijn slecht voor zijn bedrijf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Shame on me, maar misschien is het een Nederlandse uitdrukking; wat in godsnaam mag het betekenen als iemand vraagt hem te laten zien hoe blij je bent?
:hello: :blob: :rolling: :lol: :high5: :lmao:

Dit zullen ze zeker niet zijn! :facepalm:
retrostar schreef: ↑
24-08-2018 20:55
Volgens mij is het niet strafbaar als iemand pikante opmerkingen maakt. TO heeft geen relatie met hem (ze betaalt hem niet toch?), maar hij heeft wel een relatie met de eigenaar van het huis.

Misschien dacht de man dat het bedank-appje een toenaderingspoging was? Hij deed immers gewoon zijn werk.
Goed punt, dan stop ik voortaan ook maar met winkelpersoneel bedanken als ze me helpen of een kassapersoon die geld teruggeeft. Ik word ook vaak versierd door mijn studenten dan, die bedanken me geregeld voor feedback oid. @(
Update

Uiteindelijk gemaild naar algemene adres, reactie: hij had al sorry gezegd, met een screenshot van zijn telefoon. Ik had hem geblokkeerd dus dat bericht niet meer gezien. Verder: 'vraagje: hoe is het nu met de ketel?' en geen ondertekening. Toen ik vroeg met wie heb ik contact gehad kreeg ik eerst nogmaals de naam van het bedrijf (nogal obvious), toen een vrouwenvoornaam, en toen ik vroeg om een achternaam 'Jansen'. Heel kortaf en informeel gecommuniceerd allemaal. Ik vermoed dus dat meneer zelf teruggemaild heeft maar goed, hij had dus wel sorry gezegd. Sowieso een heel slecht bedrijf (sorry als dat grof is).
shala91 schreef: ↑
24-08-2018 14:20
Harder overkomen? Een beetje flirterig?

Als betreffende meneer face to face zou vragen om te laten zien hoe blij je bent, onder de douche, dan zou jij dat vrolijk weglachen?
Ja hoor met een "dat vind je vrouw vast niet goed en mijn man al helemaal niet" En klaarrrrr.
27-08-2018 17:52
Update

Uiteindelijk gemaild naar algemene adres, reactie: hij had al sorry gezegd, met een screenshot van zijn telefoon. Ik had hem geblokkeerd dus dat bericht niet meer gezien. Verder: 'vraagje: hoe is het nu met de ketel?' en geen ondertekening. Toen ik vroeg met wie heb ik contact gehad kreeg ik eerst nogmaals de naam van het bedrijf (nogal obvious), toen een vrouwenvoornaam, en toen ik vroeg om een achternaam 'Jansen'. Heel kortaf en informeel gecommuniceerd allemaal. Ik vermoed dus dat meneer zelf teruggemaild heeft maar goed, hij had dus wel sorry gezegd. Sowieso een heel slecht bedrijf (sorry als dat grof is).
Nou ja zeg... dit lijkt me wel een goeie om even aan de wereld te laten weten via FB. Ze hebben de kans gehad om door het stof te gaan maar helaas. Dan maar een stukje op FB over wat je kan verwachten, je ze vooral NIET moet bedanken voor de reparatie want dan slaat die monteur op hol. Eigen schuld O_o

Dan heeft hij 'sorry' gestuurd, het bedrijf reageert echt heel vreemd.. Ik zou het graag willen weten als ik een monteur moet bellen want zo'n mafkees wil ik niet over de vloer.
Niet omdat ik bang voor hem ben maar ik vind het erg dat je toch in de rats hebt gezeten, je weet niet wie je voor je hebt en hoe je zoiets op moet vatten, nog een keer excuses en een bos bloemen zou wel het minste zijn imho.

En als hij echt dacht o man... wat heb ik nou gedaan had hij je meteen moeten mailen met excuses. En dan de manier waarom je vandaag te woord gestaan bent door die dame die liever haar naam niet gaf maakt het echt van de gekke.
En dan heel subtiel naar die ketel vragen pff..
Dat komt op mij over als: 'hij heeft zijn werk toch goed gedaan? nou dan, niet zeuren verder'.

Een heel slecht bedrijf vind ik wat zwak uitgedrukt overigens ;)

Ik heb de schilder die mijn huis heeft geverfd ook nog een bedankje gestuurd met een foto van het eindresultaat, hij vroeg zich hardop af hoe het zou zijn met alles op zijn plek dus zei ik: laat ik je nog weten. Hij appte terug: Tnx voor de foto, mooi geworden zeg, met een groet Jantje.
Klinkt heel anders nietwaar?
Ik denk echt dat die dame niet bestaat, bij nadere inspectie van de schrijfstijl en gezien het feit dat er een screenshot van zijn telefoon werd bijgevoegd...
Ik stuurde overigens niet nog apart een bedankje, hij had me net viab app geholpen met instructies
27-08-2018 17:52
Update

Hmm Ik vind dit een behoorlijke tegenvaller zeg :( Komt op mij over alsof ze het niet echt serieus nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven