Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloftsgast wit overhemd?

24-08-2018 20:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn uitgenodigd voor een bruiloft.
Aangezien er in onze omgeving amper getrouwd wordt hebben we echt geen verstand van bepaalde regels enzo dus ik ben me aan het inlezen :proud:

Maar waar ik niet uitkom is het volgende. Je mag geen witte kleding dragen maar geldt dit alleen voor de vrouw of ook voor de man? Is een wit overhemd not done? Graag hoor ik jullie ideeën hierover!
Hahahaha

Nee als gast is het not done om een witte jurk aan te doen. Vind ik. (De meningen hierover willen nog wel eens verschillen op het forum. Sommigen vinden dit ouderwets.)

Je vriend zal niet snel aangezien worden voor de bruid, dus kan prima een wit overhemd aan.

:-)
evyblissy wijzigde dit bericht op 24-08-2018 20:46
7.39% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
EvyBlissy schreef:
24-08-2018 20:45
Hahahaha

Nee als gast is het not done om een witte jurk aan te doen. Vind ik. De meningen hierover willen nog wel eens verschillen op het forum.

Je vriend zal niet snel aangezien worden voor de bruid, dus kan prima een wit overhemd aan.

:rofl: Droog.
Zolang ie niet hetzelfde kostuum draagt als de bruidegom ...
Vooral geen witte string, verder maakt het niet veel uit
EvyBlissy schreef:
24-08-2018 20:45
Hahahaha

Nee als gast is het not done om een witte jurk aan te doen. Vind ik. (De meningen hierover willen nog wel eens verschillen op het forum. Sommigen vinden dit ouderwets.)

:-)
Haha ja oke het geldt alleen voor de vrouwen dus ;) wat ik overigens wel snap, beetje gek als de bruid met haar mooie witte jurk niet opvalt tussen de rest.
Tornacense schreef:
24-08-2018 20:48
Zolang ie niet hetzelfde kostuum draagt als de bruidegom ...
Ja dat zie je pas op het moment zelf natuurlijk. Maargoed niet dat mijn vriend in kostuum gaat, gewoon nette broek, overhemd en colbert.
Goh, wel raar eigenlijk. Want de kans, dat de mannen allemaal inwisselbare pakken aan hebben is best groot. Inclusief de bruidegom.
Maar blijkbaar is dat geen punt???
Ik dacht dat het niet enkel ging om verwarring met de bruid te voorkomen, maar ook omdat als jij bv een spierwit overhemd draagt en de bruid een pff white jurk haar jurk grauw/ goor lijkt op foto's als je ernaast staat.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
lilalinda schreef:
24-08-2018 20:53
Goh, wel raar eigenlijk. Want de kans, dat de mannen allemaal inwisselbare pakken aan hebben is best groot. Inclusief de bruidegom.
Dit dus.

Op de gemiddelde bruiloft vind ik de helft van de mannen er allemaal nogal gelijk uitzien ...

Hoe je er dan de échte bruidegom uit moet vissen als leek of als je alleen de bruid kent ...
Tijdens de plechtigheid kan je nog kijken naar wie er vooraan naast de bruid zit :-D.
Maar voor en na en tijdens 't feest ...
lilalinda schreef:
Nee, want de bruidegom herken je aan hoe/waar hij zijn corsage draagt.
En aan de klotsende oksels. Denk Wesley
lilalinda schreef:
Vind ik ook stom. Discriminaasie
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
eva-luna schreef:
24-08-2018 21:03
Nee, want de bruidegom herken je aan hoe/waar hij zijn corsage draagt.
Echt?
(Potverdrie, wij hadden geen corsages op onze bruiloft, hoop maar dat ik de juiste man mee naar huis nam)
lilalinda schreef:
Maar er is ook niet een bepaalde kleur die 90% van de keren gedragen wordt door de bruidegom toch?
lilalinda schreef:
24-08-2018 21:07
Echt?
(Potverdrie, wij hadden geen corsages op onze bruiloft, hoop maar dat ik de juiste man mee naar huis nam)
Nou ja, belangrijker is dat het de leukste was :lol:
lilalinda schreef:
24-08-2018 21:07
Echt?
Ik heb eigenlijk nog geen enkel huwelijk meegemaakt waar er corsages waren.

Gelukkig doet mijn man niet aan kostuums :-D. Ook niet op zijn eigen huwelijk.
Zebra123 schreef:
24-08-2018 21:08
Maar er is ook niet een bepaalde kleur die 90% van de keren gedragen wordt door de bruidegom toch?
Blauw??
Zebra123 schreef:
24-08-2018 21:08
Ik ben toch écht al genoeg huwelijken tegengekomen waar zowat alle kostuum-dragende mannen een blauw kostuum aanhadden.
Of allemaal een grijs kostuum.

Ik kom toch zelden iemand tegen die "hip" wil zijn en toekomt in pakweg een oranje kostuum.
Zoveel kleuren heb je nu éénmaal niet voor mannen en een kostuum is een kostuum en die ondingen trekken allemaal op elkaar.
En al die hemden trekken ook op elkaar.

In 't beste geval is er es één die niet kostuum-minded is en in een crème-kleurige chino komt.
lilalinda schreef:
24-08-2018 21:10
Blauw??
Hm ja das waar dat zie je wel veel ja. Tenminste ik zie dat dus op foto's, niet op echte bruiloften ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven