Bruiloftsgast wit overhemd?
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:40
Hoi allemaal,
Mijn vriend en ik zijn uitgenodigd voor een bruiloft.
Aangezien er in onze omgeving amper getrouwd wordt hebben we echt geen verstand van bepaalde regels enzo dus ik ben me aan het inlezen
Maar waar ik niet uitkom is het volgende. Je mag geen witte kleding dragen maar geldt dit alleen voor de vrouw of ook voor de man? Is een wit overhemd not done? Graag hoor ik jullie ideeën hierover!
Mijn vriend en ik zijn uitgenodigd voor een bruiloft.
Aangezien er in onze omgeving amper getrouwd wordt hebben we echt geen verstand van bepaalde regels enzo dus ik ben me aan het inlezen
Maar waar ik niet uitkom is het volgende. Je mag geen witte kleding dragen maar geldt dit alleen voor de vrouw of ook voor de man? Is een wit overhemd not done? Graag hoor ik jullie ideeën hierover!
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:45
Hahahaha
Nee als gast is het not done om een witte jurk aan te doen. Vind ik. (De meningen hierover willen nog wel eens verschillen op het forum. Sommigen vinden dit ouderwets.)
Je vriend zal niet snel aangezien worden voor de bruid, dus kan prima een wit overhemd aan.
Nee als gast is het not done om een witte jurk aan te doen. Vind ik. (De meningen hierover willen nog wel eens verschillen op het forum. Sommigen vinden dit ouderwets.)
Je vriend zal niet snel aangezien worden voor de bruid, dus kan prima een wit overhemd aan.
evyblissy wijzigde dit bericht op 24-08-2018 20:46
7.39% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:46
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:51
Haha ja oke het geldt alleen voor de vrouwen dusEvyBlissy schreef: ↑24-08-2018 20:45Hahahaha
![]()
vrijdag 24 augustus 2018 om 20:52
Ja dat zie je pas op het moment zelf natuurlijk. Maargoed niet dat mijn vriend in kostuum gaat, gewoon nette broek, overhemd en colbert.
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:02
Ik dacht dat het niet enkel ging om verwarring met de bruid te voorkomen, maar ook omdat als jij bv een spierwit overhemd draagt en de bruid een pff white jurk haar jurk grauw/ goor lijkt op foto's als je ernaast staat.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:02
Dit dus.
Op de gemiddelde bruiloft vind ik de helft van de mannen er allemaal nogal gelijk uitzien ...
Hoe je er dan de échte bruidegom uit moet vissen als leek of als je alleen de bruid kent ...
Tijdens de plechtigheid kan je nog kijken naar wie er vooraan naast de bruid zit
Maar voor en na en tijdens 't feest ...
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:03
Nee, want de bruidegom herken je aan hoe/waar hij zijn corsage draagt.
En aan de klotsende oksels. Denk Wesley
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:04
Vind ik ook stom. Discriminaasie
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:08
Maar er is ook niet een bepaalde kleur die 90% van de keren gedragen wordt door de bruidegom toch?
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:09
Ik heb eigenlijk nog geen enkel huwelijk meegemaakt waar er corsages waren.
Gelukkig doet mijn man niet aan kostuums
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:12
Ik ben toch écht al genoeg huwelijken tegengekomen waar zowat alle kostuum-dragende mannen een blauw kostuum aanhadden.
Of allemaal een grijs kostuum.
Ik kom toch zelden iemand tegen die "hip" wil zijn en toekomt in pakweg een oranje kostuum.
Zoveel kleuren heb je nu éénmaal niet voor mannen en een kostuum is een kostuum en die ondingen trekken allemaal op elkaar.
En al die hemden trekken ook op elkaar.
In 't beste geval is er es één die niet kostuum-minded is en in een crème-kleurige chino komt.