Verschrikkelijk dat daten!

24-08-2018 22:11 35 berichten
Hallo allemaal,

Ik zit met een dingetje en ik word helemaal moe van mezelf.

Ik ben een moeder van een kindje van 3, co ouderschap met de vader, zijn al 2,5 jaar uit elkaar. Alles gaat goed.

Nu heb ik iemand ontmoet en alles is ineens helemaal anders. Ik had het rustig en alles staat op zijn kop.

Ik heb een zwaar verleden gehad, mijn ouders hebben me in de steek gelaten, mijn ex liet me op een heel zwaar moment in de steek, mijn vertrouwen is nogal beschadigd en ik kan daardoor best onzeker zijn.

Nu ben ik dus verliefd... we hebben het super samen, alles klikt, gaat vanzelf, brengen de afgelopen paar weken heel veel tijd samen door, en het klopt gewoon.

Nu hebben we uitgesproken exclusief te zijn, hij houdt rekening met mijn verleden en wil laten zien dat ik hem kan vertrouwen, hij praat over toekomst in we, hoe ik met zijn ouders overweg zou kunnen, wat we allemaal gaan doen nog etc.
Ik heb gezegd dat ik verliefd begin te worden, en dat moeilijk vind.. omdat ik dus gekwetst kan worden.

Hij zei; dat verliefdheid iets moeilijks is, en dat hij moeilijk verliefd wordt, hij zeker iets voor mij voelt, maar nog niet weet of dat AL verliefdheid is.

Nu mijn probleem, ik over analyseer... Ik wordt gek van mezelf, bang meer te voelen kmdat dat meer pijn kan doen, maar wil het ook niet kwijt, want het kan wel wat moois worden...

Blegh, wat zeggen jullie ervan?
Ga er gewoon voor. Het ergste dat kan gebeuren is dat je hart gebroken wordt. Afkappen betekent dat jij jouw eigen hart breekt. Dat is dan ook de enige zekerheid die je hebt.

Je zegt het zelf al: straks mis je iets moois. En blijf je achter met het “wat als ik...” gevoel zitten. Dat is ook niks.

Ogen dicht en springen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt allemaal heel prachtig, hij praat over de toekomst, zijn ouders etc..maar zodra jij het woordje verliefd laat vallen krabbelt hij terug. Ik zou er niet zo blij mee zijn. Dat je in de beginfase nog niet verliefd bent, oké. Jullie lijken al een stuk verder te zijn, maar hij is blijkbaar niet verliefd..of hij dekt zich in.
Vind het niet zo leuk klinken.
...
Waarom al die mooie woorden terwijl hij niet verliefd is?
Hij wil je graag blij maken, maar denk niet dat hij voor de lange termijn gaat..
En waarom zou hij zich indekken?
Wie zegt dat de beste man niet verliefd wordt. Wat niet is kan nog komen. Niet iedereen is snel verliefd. Er zijn mensen die tijd nodig hebben. Dat is waarom ik het niet af zou kappen maar af zou wachten en verder zou genieten van onze tijd samen.
Hoi Fitmommymk,
Ik vind het goed klinken!!!
Jullie kontakt vloeit lekker,gaat vrij moeiteloos.
Je voelt dat het klopt. Goed woord en een goed teken!!!
Hij is zich aan het inbeelden hoe jullie toekomst samen eruit kan zien.
Hij laadt je toe in zijn leven vind ik.
Verder geeft hij eerlijk aan dat hij altijd moeite heeft gehad met het begrip verliefdheid en niet weet hoe dat een plek te geven in zijn leven.
Ik denk dat hij absoluut wil investeren in jullie relatie.

Ik zou zeggen: Go for it!
Stapje voor stapje, samen ontdekken, invoelen en delen
Je kent elkaar een paar weken. Take it easy. Kijk het rustig aan en kijk hoe het er over een paar maanden voor staat.
Wat je zelf zegt, je bent al vaak gekwetst en je hebt ookeen kind dat afhankelijk van je is, je kunt je helemaal niet permitteren dit alles in deze fase voor waar aan te nemen
En luister ook vooral naar wat hij echt zegt..hij is niet verliefd.
Dus waarom dergelijke uitspraken tav een gezamenlijke toekomst doen
Opmerkelijk niet?
Houd je ogen gewoon goed open
Chill.
Maar wanneer voelt een man dan dat hij verliefd is? Als hij met je date, veel tijd met je wil doorbrengen, over de toekomst praat..dan moet je toch wel een soort van verliefd zijn?
Ik kan niet op die manier met iemand omgaan terwijl ik niet verliefd ben.
...
Anárion schreef:
24-08-2018 22:48
Het lijkt allemaal heel prachtig, hij praat over de toekomst, zijn ouders etc..maar zodra jij het woordje verliefd laat vallen krabbelt hij terug. Ik zou er niet zo blij mee zijn. Dat je in de beginfase nog niet verliefd bent, oké. Jullie lijken al een stuk verder te zijn, maar hij is blijkbaar niet verliefd..of hij dekt zich in.
Vind het niet zo leuk klinken.
Dit dus!
Je moet een man niet op zijn mooie woorden beoordelen, maar op zijn daden.
Over die verliefdheid had je beter niet kunnen praten. Je moet de ander altijd een beetje in onzekerheid laten; dan blijven ze hun best doen.

Als iemand mij gaat vertellen dat hij verliefd op me is dan zou ik ook achteruit wijken. Je raakt uit je veroveringsstemming want de buit heeft zich al in je schoot geworpen dus nu moet ik toch eens goed overdenken of ik die persoon eigenlijk wel zo nodig wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik probeer me in te leven he. En ik ken het fenomeen dat je als je eenmaal iets hebt de lol er al gauw vanaf kan zijn.
Taralina schreef:
25-08-2018 07:52
Dit dus!
Je moet een man niet op zijn mooie woorden beoordelen, maar op zijn daden.
Ik ben niet verliefd is anders duidelijke taal toch?

Misschien is het meer een combinatie. Luister naar wat hij zegt en kijk wat hij doet.
retrostar schreef:
25-08-2018 08:47
Over die verliefdheid had je beter niet kunnen praten. Je moet de ander altijd een beetje in onzekerheid laten; dan blijven ze hun best doen.

Als iemand mij gaat vertellen dat hij verliefd op me is dan zou ik ook achteruit wijken. Je raakt uit je veroveringsstemming want de buit heeft zich al in je schoot geworpen dus nu moet ik toch eens goed overdenken of ik die persoon eigenlijk wel zo nodig wil.
Er zijn ook mensen die gewoon leuke relaties kunnen onderhouden en niet zo reageren.

Ik zou heel blij zijn als je zo reageert op mijn uiting van genegenheid. Dan maak ik dat ik wegkom. Geen zin in mensen met een beperking op dat gebied.
Lucifer2018 schreef:
25-08-2018 08:58
Er zijn ook mensen die gewoon leuke relaties kunnen onderhouden en niet zo reageren.
Misschien wel. Maar toch is de veroveringsfase waarin je fantasie nog een grote rol speelt vaak leuker dan wanneer je hem/haar "hebt".
Schaarsheid en begeerte spelen nu eenmaal een grote rol in het leven. Je wil graag het gevoel dat het jou toch maar gelukt is om iets heel moois te krijgen. Het voedt je eigenwaarde. Niet voor niks dat Apple het rijkste bedrijf is geworden. Ik denk niet dat die dingen echt 1000 euro waard zijn en toch staat men in de rij.

Ikzelf zou bij zo'n koude lap in mijn gezicht meteen achteruit wijken en opnieuw de datingmarkt opgaan. Wat denkt ie wel? ;-)
Ik had het allemaal voor me gehouden, een hoop pressure voor hem, eerst was het gezellig en ongedwongen maar ojee ze mag niet weer gekwetst worden en ze moet toezeggingen anders breekt het haar hart dus moet ik verliefd op haar zijn en blijven.

Pfff een man rent voor minder al weg, hou het ff relaxed zeg, er zijn geen garanties in het leven en je kunt dingen niet afdwingen hoe rot je jeugd ook is geweest, je kunt wel therapie volgen om met jezelf om te gaan want nu maak je het wel een beetje zijn probleem.
retrostar schreef:
25-08-2018 09:04
Misschien wel. Maar toch is de veroveringsfase waarin je fantasie nog een grote rol speelt vaak leuker dan wanneer je hem/haar "hebt".
Ja, bij mensen die helemaal geen relatie willen.

En 'een beetje verliefd' opbiechten is echt wat anders dan iemand liefde van je leven noemen ect........

Nogmaals.. als je daar al van gaat wijken is het goed dat je dat toonbaar maakt. Kan iemand meteen zien welk vlees hij/zij in de kuip heeft.

Maar TO moet ook een beetje chillen.

Of het word wat of niet... beetje critisch is ook niks mee. En als hij niet verliefd is en dat ook zo uit zou ik gewoon het laten. Je hoeft nie per se een relatie met de eerste de beste he?
Uhm in de OP staat dat de beste man wel iets voelt voor TO maar hij weet niet of hij verliefd is. Hij wordt moeilijk verliefd. Dus heeft het tijd nodig.

Verder is het alleen maar goed dat TO over haar verleden heeft verteld. De man houdt hier rekening mee en is niet gelijk weggerend. Nu pas vertelde ze dat ze dus verliefd wordt waarop bovenstaande het antwoord was van de man.

Ik denk dat we die man best wat meer credit mogen geven. Niet alle mannen zijn zo dat ze direct wegrennen of dat ze spelletjes spelen. Er zijn ook mannen die ballen in hun broek hebben dan alleen een set oogballen. ;)
Probeer er iets luchtiger in te staan.

Dus niet: Hij gaat me misschien verlaten! Dan voel ik me weer in de steek gelaten! Wat te doen??

Maar: Wat een leuke man, eens kijken of het waard is hem wat beter te leren kennen.

Niet fantaseren over leven lang samen, maar eens kijken of de eerstvolgende paar weken wat zijn.
Jake99 schreef:
25-08-2018 09:30
Uhm in de OP staat dat de beste man wel iets voelt voor TO maar hij weet niet of hij verliefd is. Hij wordt moeilijk verliefd. Dus heeft het tijd nodig.

Verder is het alleen maar goed dat TO over haar verleden heeft verteld. De man houdt hier rekening mee en is niet gelijk weggerend. Nu pas vertelde ze dat ze dus verliefd wordt waarop bovenstaande het antwoord was van de man.

Ik denk dat we die man best wat meer credit mogen geven. Niet alle mannen zijn zo dat ze direct wegrennen of dat ze spelletjes spelen. Er zijn ook mannen die ballen in hun broek hebben dan alleen een set oogballen. ;)
Geen enkele man zou gelijk op dat moment zeggen nou kut voor je zoek het maar uit want hier heb ik geen trek in en hij wil haar natuurlijk niet kwetsen maar je weet niet of het de situatie voor hem heeft verandert, hij wordt al moeilijk verliefd en nu zit er nog ff wat druk op, het wordt gelijk zo zwaar.. weg ongedwongen versier status..
MissMaran schreef:
25-08-2018 09:36
Geen enkele man zou gelijk op dat moment zeggen nou kut voor je zoek het maar uit want hier heb ik geen trek in en hij wil haar natuurlijk niet kwetsen maar je weet niet of het de situatie voor hem heeft verandert, hij wordt al moeilijk verliefd en nu zit er nog ff wat druk op, het wordt gelijk zo zwaar.. weg ongedwongen versier status..

Nee niet op dat moment maar wel daarna. Mannen die daar geen trek in hebben gaan afstandelijk doen, appen minder of helemaal niet meer, kunnen steeds niet afspreken.

De tijdlijn die ik begrijp uit de OP is: meerdere malen daten - diepe gesprekken voeren over verleden en angsten van TO - man houdt hier rekening mee (dus ga ik er voor het gemak van uit dat dit al een tijdje is en niet alleen op de avond van het diepe gesprek) - gesprek over beginnende verliefdheid TO en zijn gevoelens naar haar. (Hij voelt wel iets maar weet niet of dit verliefdheid is.)

Oh en ergens tussendoor hebben ze uitgesproken exclusief te zijn. Ik zie hier echt niks debiels in hoor. Volgens mij is dit gewoon echt een leuke man die niet zo snel verliefd is.
Bedankt voor alle reacties, en wat lopen ze uit elkaar zeg..

Hij heeft ook nog gezevd: het is nu fijn en goed, en ik kijk nooit ver in de toekomst, we kijken nu eerst hoe lang dit aanhoudt.

Ik wil eerlijk tegen je zijn, en dan kun je beter dit horen dan dat ok zeg wat je wilt horen.

Maar voor nu vind ik je heel leuk, en ik vind het fijn om bij je te zijn.

Hij is gisterenavond met collega's, wat gaan drinken, dus heb mij even terug getrokken en heb hem lekker zijn ding laten doen, vanavond zien we elkaar weer, en morgen hebben we zoiezo een date staan.

Ik weet dat ik echt moet chillen, en niet zo analyseren, maar makkelijker gezegd dan gedaan zeg..

Ik ben ook bewust dat ik een kindje heb, deze blijft er ook helemaal buiten tot het echt serieus is, we al een tijdje samen zijn, en het echt goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven