Op vakantie met vriend, financiën
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:22
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:33
Tja, hier ook een flink inkomensverschil, maar we hechten allebei niet zo erg aan op vakantie gaan. Zo eens in de 2/3 jaar komt t voor dat ik naar een verder buitenland moet en dan knoop ik daar een reis aan vast, lief blijft dan thuis. Door het jaar heen gaan we 1 of 2 keer een paar nachtjes samen weg. Werkt voor ons prima.
Ik vind t wel een beetje flauw van je vriend dat hij én zijn vakantiewensen niet aan wil passen én niet wil mee betalen. Dan is er dus gewoon geen compromis meer mogelijk. Kan het zijn dat-ie het gewoon leuk vindt om in zn ééntje te gaan? Snap dat dat pijnlijk kan zijn voor jou, maar het hoeft niks over je relatie te zeggen. Ik heb echt een superfijne, heel liefdevolle relatie, maar reizen vind ik eigenlijk het fijnst in mn eentje. Is een karakterding.
Ik vind t wel een beetje flauw van je vriend dat hij én zijn vakantiewensen niet aan wil passen én niet wil mee betalen. Dan is er dus gewoon geen compromis meer mogelijk. Kan het zijn dat-ie het gewoon leuk vindt om in zn ééntje te gaan? Snap dat dat pijnlijk kan zijn voor jou, maar het hoeft niks over je relatie te zeggen. Ik heb echt een superfijne, heel liefdevolle relatie, maar reizen vind ik eigenlijk het fijnst in mn eentje. Is een karakterding.
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:35
Hij is vorig jaar alleen op vakantie gegaan omdat jij niet op hetzelfde niveau kon inleggen als hij? Wat ontzettend jammer zeg.
Momenteel hebben wij ook een inkomensverschil (ik werk een periode partime ipv fulltime) en ter vergelijk, mijn partner betaalt uit zichzelf een groter deel van onze gezamelijke vakantie. Ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn partner er zo in zou staan als de jouwe. Niet omdat ik persé van zijn geld wil leven, maar omdat vakantie iets is wat je graag samen deelt.
Momenteel hebben wij ook een inkomensverschil (ik werk een periode partime ipv fulltime) en ter vergelijk, mijn partner betaalt uit zichzelf een groter deel van onze gezamelijke vakantie. Ik zou ook teleurgesteld zijn als mijn partner er zo in zou staan als de jouwe. Niet omdat ik persé van zijn geld wil leven, maar omdat vakantie iets is wat je graag samen deelt.
Hips, hopsakee en pierlala.

zaterdag 25 augustus 2018 om 10:38
Ik vind je vriend niet erg leuk over komen. Blijkbaar vindt hij geld belangrijker dan een vakantie met zijn vriendin. Dat is natuurlijk zijn recht, maar als jullie hier anders in staan zal dit altijd problemen blijven geven.
Ik heb trouwens een tijd in een soortgelijke situatie gezeten, vriend werken en ik nog studeren. Hij betaalde wel veel meer, ook op vakantie. Ik heb er nooit om gevraagd en vond het zelf ook niet zo leuk, maar hij zei altijd dat ik niet zo krampachtig moest doen
Inmiddels al een tijdje afgestudeerd en nu verdien ik veel meer, de verwachting is dat dat verschil alleen maar groter zal worden. En nu betaal ik dus wat vaker als we uit eten gaan en doen we de vakantie ongeveer ik 2/3e hij 1/3e. We werken beide even hard, alleen ik heb het geluk dat ik door mijn studie een baan heb die beter verdiend. Zie niet in waarom hij dan alles 50/50 moet betalen. Je moet elkaar ook wat gunnen in een relatie.
Ik heb trouwens een tijd in een soortgelijke situatie gezeten, vriend werken en ik nog studeren. Hij betaalde wel veel meer, ook op vakantie. Ik heb er nooit om gevraagd en vond het zelf ook niet zo leuk, maar hij zei altijd dat ik niet zo krampachtig moest doen

Inmiddels al een tijdje afgestudeerd en nu verdien ik veel meer, de verwachting is dat dat verschil alleen maar groter zal worden. En nu betaal ik dus wat vaker als we uit eten gaan en doen we de vakantie ongeveer ik 2/3e hij 1/3e. We werken beide even hard, alleen ik heb het geluk dat ik door mijn studie een baan heb die beter verdiend. Zie niet in waarom hij dan alles 50/50 moet betalen. Je moet elkaar ook wat gunnen in een relatie.

zaterdag 25 augustus 2018 om 10:39
Ik vind dit echt heel bijzonder. Wij hebben altijd ons geld op één hoop gegooid. De eerste twee jaar betaalde hij veel meer (ik studeerde), de drie jaren daarna betaalde ik bijna alles (hij ging opnieuw studeren) en nu gaan we ongeveer gelijk op. Degene met het meeste geld betaalde de tickets en hotel.
Waarom ziet jouw vriend zichzelf zo los van jou? En waarom is hij zo gehecht aan zijn geld?
Waarom ziet jouw vriend zichzelf zo los van jou? En waarom is hij zo gehecht aan zijn geld?
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 25-08-2018 10:40
5.70% gewijzigd
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:39
Heel eerlijk gezegd zou dit voor mij een dealbreaker voor de hele relatie zijn. Dit zegt zóveel...
En even voor de achtergrond: ik verdien veel meer dan mijn vriend en betaal dus ook meer van de maandelijkse kosten (naar rato). Vakanties gaan tot nu toe 50-50 maar als hij het niet kon betalen, dan zou ik meteen bijleggen.

zaterdag 25 augustus 2018 om 10:44
Leuk zo’n man die liever alleen op vakantie gaat ipv een te compromis sluiten.
Afgezien van de vakantie , zou Ik ook Kijken naar de vaste lasten. Hij betaald zijn huis af en jij betaald zijn eten. Kun je niet bv 25% van de hypotheek op je nemen. En de vaste lasten gewoon delen? Dan bouw je zelf ook iets op.
Afgezien van de vakantie , zou Ik ook Kijken naar de vaste lasten. Hij betaald zijn huis af en jij betaald zijn eten. Kun je niet bv 25% van de hypotheek op je nemen. En de vaste lasten gewoon delen? Dan bouw je zelf ook iets op.
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:46
Dat zou voor mij echt een relatiebreekpunt zijn, als hij niet 300,- over heeft om mij mee te nemen op vakantie bijvoorbeeld. Mijn vriend en ik hebben tijdens samenwonen alles 50/50 gedaan, omdat het inkomen er naar was. Op vakantie keken we niet zo naar geld, uiteindelijk komt alles toch op de grote hoop terecht, Ik was vroeger iets meer dagobert duck, dus toen we samen een paard wilden kopen heb ik hem gekocht. Maar het is net zo goed zijn paard. Ik ga nu minder werken ivm zwangerschap, zou raar zijn dat hij mij straks thuis laat met de kleine omdat ik minder verdien en minder uit te geven heb....

zaterdag 25 augustus 2018 om 10:58
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:59
zaterdag 25 augustus 2018 om 11:00
Precies!redandwhite schreef: ↑25-08-2018 10:59Hij is alleen op vakantie gegaan, omdat jij het niet kon betalen?
Waarom was je nog thuis toen hij terugkwam? Dan is de relatie toch over? Gatver, wat een eikel!
En wat als jij straks niet gelijk een goedbetaalde baan vind? Wat gebeurd er dan? Omg.
Heel benieuwd hoe to hier tegenaan kijkt

zaterdag 25 augustus 2018 om 11:03

zaterdag 25 augustus 2018 om 11:28
Bijzonder dat hij liever alleen gaat dan voor jou te betalen..
En dus ook zich niet aan wil passen naar wat jij kan betalen.
Ik zou hier toch echt wel een flink punt van maken, hoezo het schoot hem in het verkeerde keelgat? Je woont samen, je bouwt samen een leven op. Toen ik met mijn ex een relatie kreeg, begon ik net met studeren en hij werkte fulltime. Nooit gedoe gehad over wie wat betaalde.
Of geef jij standaard teveel uit waardoor hij vindt dat het je eigen schuld is?
En dus ook zich niet aan wil passen naar wat jij kan betalen.
Ik zou hier toch echt wel een flink punt van maken, hoezo het schoot hem in het verkeerde keelgat? Je woont samen, je bouwt samen een leven op. Toen ik met mijn ex een relatie kreeg, begon ik net met studeren en hij werkte fulltime. Nooit gedoe gehad over wie wat betaalde.
Of geef jij standaard teveel uit waardoor hij vindt dat het je eigen schuld is?

zaterdag 25 augustus 2018 om 13:32
Gewoon apart op vakantie gaan.
Toen ik studeerde had ik ook een enorm inkomensverschil met mijn ex: hij bulkte van het geld en ik was student met allerlei bijbaantjes. Hij had totaal andere vakantiewensen dan ik dus hij ging dan met een vriend roadtrippen met dure huurauto en luxe hotels terwijl ik met een vriendin zeer low-budget ging interrailen. Door het jaar heen betaalde hij 75% van onze kosten en ik 25%. Je hoeft echt niet alles samen te doen, zeker niet als je nog zo jong bent.
Toen ik studeerde had ik ook een enorm inkomensverschil met mijn ex: hij bulkte van het geld en ik was student met allerlei bijbaantjes. Hij had totaal andere vakantiewensen dan ik dus hij ging dan met een vriend roadtrippen met dure huurauto en luxe hotels terwijl ik met een vriendin zeer low-budget ging interrailen. Door het jaar heen betaalde hij 75% van onze kosten en ik 25%. Je hoeft echt niet alles samen te doen, zeker niet als je nog zo jong bent.

zaterdag 25 augustus 2018 om 13:41
als het niet haar huis is zou ik zeker niet aan de hypotheek meebetalen.babado schreef: ↑25-08-2018 10:44Leuk zo’n man die liever alleen op vakantie gaat ipv een te compromis sluiten.

zaterdag 25 augustus 2018 om 13:43
Dit is de eerste keer dat ik het met je eens ben geloof ikredbulletje schreef: ↑25-08-2018 11:03Beetje raar dat je wil samenwonen met zo'n hork. Als hij meer verdient dan legt hij gewoon meer bij voor 'n vakantie. Hij woont notabene samen met jou! Het is geen vrijblijvende fling meer. Ik zou hem alleen op reis laten gaan en als hij terugkomt ben jij verhuist.