Drie dates... en nu?
woensdag 22 augustus 2018 om 22:11
Gisteren voor de derde keer gedate. Hele leuke date gehad. ‘S avonds bij hem op de bank terecht gekomen waar we hebben gezoend en waar ik heerlijk tegen hem aan heb gelegen onder het genot van een filmpje. Ontzettend leuke jongen, superleuke dates gehad. Er hangt naast dat we het fijn en gezellig hebben, een soort flirterige spanning tussen ons. Niet continu, maar het is er wel. Ik vind hem leuk, maar ik ben (nog) niet verliefd. Als ik met hem ben, dan is er geen moment dat ik daar over nadenk; dan gaat alles vanzelf en dan voel ik me gewoon heel fijn en vertrouwd, maar zodra het de volgende dag is, dan voel ik me de hele tijd angstig: “je moet toch gelijk al verliefd zijn? Wakker liggen van diegene, uitkijken naar welk appje dan ook, hem niet kunnen/willen missen, blij worden wanneer hij bijvoorbeeld een ‘xxx’ stuurt” en ga zo maar door. Die discussie, dat gepieker, dat blijft maar in mijn hoofd zitten, terwijl ik gewoon wil doen en maar wil zien waar het schip strand.
Nu heeft hij al wel vrij snel gezegd mij leuk te vinden, waarop ik heb aangegeven dat ik daar tijd voor nodig heb, maar daardoor voel ik toch lichtelijk druk, omdat het mij zo fijn lijkt verliefdheid te ontwikkelen. Ergens kan ik slecht dealen met die onzekerheid, maar ik wil het ook oprecht een kans geven.
Wanneer ik denk aan het “voor altijd samen” idee krijg ik het Spaans benauwd en eigenlijk wíl ik het daar niet Spaans benauwd van krijgen. Dat ligt overigens niet aan hem, dat heb ik als ik over het algemeen aan relaties denk (1 relatie gehad van mijn 15de-23ste, inmiddels 1,5 jaar single). Het Spaans benauwd krijgen van een relatie kwam in de laatste maanden naar boven tijdens mijn vorige relatie. Ik dacht daarna geen last meer te hebben van dat gevoel, maar nu dit wat serieuzer lijkt te worden, speelt het toch weer op, terwijl ik ook wel weet dat ik heus niet van vandaag op morgen een relatie heb. Ik heb momenteel gewoon ontzettend veel tegenstrijdige gevoelens en zelfs zodanig dat ik mij de hele tijd onrustig/angstig voel. Het begint een beetje op dwangmatig piekeren te lijken en dat ben ik eigenlijk wel beu.
Eigenlijk wil ik gewoon heel graag weer met hem afspreken. Dat is mijn eerste gevoel, maar ik vind het gewoon heel lastig of ik wel/niet verliefd word.
Nu heeft hij al wel vrij snel gezegd mij leuk te vinden, waarop ik heb aangegeven dat ik daar tijd voor nodig heb, maar daardoor voel ik toch lichtelijk druk, omdat het mij zo fijn lijkt verliefdheid te ontwikkelen. Ergens kan ik slecht dealen met die onzekerheid, maar ik wil het ook oprecht een kans geven.
Wanneer ik denk aan het “voor altijd samen” idee krijg ik het Spaans benauwd en eigenlijk wíl ik het daar niet Spaans benauwd van krijgen. Dat ligt overigens niet aan hem, dat heb ik als ik over het algemeen aan relaties denk (1 relatie gehad van mijn 15de-23ste, inmiddels 1,5 jaar single). Het Spaans benauwd krijgen van een relatie kwam in de laatste maanden naar boven tijdens mijn vorige relatie. Ik dacht daarna geen last meer te hebben van dat gevoel, maar nu dit wat serieuzer lijkt te worden, speelt het toch weer op, terwijl ik ook wel weet dat ik heus niet van vandaag op morgen een relatie heb. Ik heb momenteel gewoon ontzettend veel tegenstrijdige gevoelens en zelfs zodanig dat ik mij de hele tijd onrustig/angstig voel. Het begint een beetje op dwangmatig piekeren te lijken en dat ben ik eigenlijk wel beu.
Eigenlijk wil ik gewoon heel graag weer met hem afspreken. Dat is mijn eerste gevoel, maar ik vind het gewoon heel lastig of ik wel/niet verliefd word.
vrijdag 24 augustus 2018 om 00:36
Ik denk dat er veel meer aan de hand is met je dan deze paar dates want zoals je reageert, is verre van gezond.
Schrijf alles van je af tot je niet meer kunt want dan ben je het op dat moment kwijt.
Als je blijft piekeren, zeg je hardop "klaar ermee. Stop". Daarna ga je iets doen waar je je aandacht bij nodig hebt of wat afleiding geeft. Kan niet schelen wat.
Bedenk dat je date niet dood gaat als jij niet verliefd op hem wordt. Zijn leven gaat daarna echt wel door. Iedereen ervaart teleurstellingen in de liefde. Al dat liefdesleed in de wereld hoef jij niet op je te nemen.
Stel voor jezelf desnoods een deadline: als je na bijv. zes dates nog niet duidelijk hebt wat je voor hem voelt, stop je met hem. Intussen ben je bij de POH geweest, ben je wellicht wat rustiger en werk je aan jezelf.
Schrijf alles van je af tot je niet meer kunt want dan ben je het op dat moment kwijt.
Als je blijft piekeren, zeg je hardop "klaar ermee. Stop". Daarna ga je iets doen waar je je aandacht bij nodig hebt of wat afleiding geeft. Kan niet schelen wat.
Bedenk dat je date niet dood gaat als jij niet verliefd op hem wordt. Zijn leven gaat daarna echt wel door. Iedereen ervaart teleurstellingen in de liefde. Al dat liefdesleed in de wereld hoef jij niet op je te nemen.
Stel voor jezelf desnoods een deadline: als je na bijv. zes dates nog niet duidelijk hebt wat je voor hem voelt, stop je met hem. Intussen ben je bij de POH geweest, ben je wellicht wat rustiger en werk je aan jezelf.
vrijdag 24 augustus 2018 om 09:07
Ja, ik denk echt dat die jongen half omkomt van verdriet als jij uiteindelijk niet met hem verder wil. Want hij heeft natuurlijk helemaal niemand anders in zijn leven, en niemand wil hem daarna nog. En hij is ook echt de enige die wel eens teleurgesteld wordt in de hele wereld. Hoe oneerlijk en onoverkomelijk is dat wel niet. Terecht dat je twijfelt aan zijn eigen keuze vrijheid en beslisvaardigheden, de risico's als het mis gaat zijn ook heel erg groot. (jullie hebben al 3 dates gehad!)
Goed dat je hem hiervoor wil behoeden.
Goed dat je hem hiervoor wil behoeden.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:14
Lola, zo belangrijk voel ik me niet hoor, dat hij het niet zonder mij zou overleven... Alleen wil ik gewoon dat het lukt. Hij is ontzettend leuk, we hebben leuke dates samen, ik zou het ontzettend rot vinden als de verliefdheidskriebels weg zouden blijven.
Maar jullie hebben een punt. Ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij de POH. Ik hoop dat ik dan weer wat meer rust kan creëren.
Maar jullie hebben een punt. Ik heb volgende week vrijdag een afspraak bij de POH. Ik hoop dat ik dan weer wat meer rust kan creëren.
vrijdag 24 augustus 2018 om 18:08
Hahahahalolapaloeza schreef: ↑22-08-2018 23:11Hij heeft in ieder geval genoeg gevoel losgemaakt om jou in een halve existentiële crisis te doen vervallen.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:40
Vreemde kronkel hoor, wat je hierschrijft.
Als de kriebels wegblijven is dat omdat je hem toch niet zo leuk vindt. Dan is het toch ook niet erg dat het niet lukt?
Als je perse deze jongen leuk wil vinden, onafhankelijk van je gevoel, (en dus van hoe leuk hij is voor jou) dan kan het sowieso wel. Dan blijf je gewoon gezellig aan hem plakken en maak je er het beste van. Je bent zeker niet de enige die een relatie heeft zonder verliefdheid.
Maar toch, als je hem niet leuk vindt, waar komt jouw plotselinge crisis dan vandaan?
zaterdag 25 augustus 2018 om 15:05
Sja het is er of het is er niet. Dat kan je niet forceren of veinzen, hoe graag je ook wil dat het er wel is.Yolo-Ono schreef: ↑24-08-2018 13:14Lola, zo belangrijk voel ik me niet hoor, dat hij het niet zonder mij zou overleven... Alleen wil ik gewoon dat het lukt. Hij is ontzettend leuk, we hebben leuke dates samen, ik zou het ontzettend rot vinden als de verliefdheidskriebels weg zouden blijven.
Als het er niet is: wees eerlijk naar hem en jezelf.
En misschien is deze man prima geschikt om leuke dingen mee te doen, maar niet om een relatie mee te hebben. Anyway, wees eerlijk.
Mijn mening is gestippeld.
zaterdag 25 augustus 2018 om 15:10
Je kan hem op de 4e date in alle eerlijkheid zeggen: ik vind het erg gezellig en leuk met je, maar ben helaas niet verliefd op je.
Zo erg is dat niet. Het komt zo vaak voor in date-land.
Tenzij jij hem andere signalen hebt gegeven :een toneelstuk hebt opgevoerd tijdens jullie vorige dates.
Dan is het wel erg en moet je er acuut mee stoppen. Eerlijkheid duurt het langst.
Zo erg is dat niet. Het komt zo vaak voor in date-land.
Tenzij jij hem andere signalen hebt gegeven :een toneelstuk hebt opgevoerd tijdens jullie vorige dates.
Dan is het wel erg en moet je er acuut mee stoppen. Eerlijkheid duurt het langst.
Mijn mening is gestippeld.
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:28
Ik heb hem geen andere signalen gegeven. Ik heb hem wel een aantal keren gezoend en ik voelde die aantrekking ook echt. Alleen hoe lang mag je jezelf de tijd geven om erachter te komen? Ik leg mezelf tijdsdruk op om het nú te voelen. Zeg maar hoe die crisis komt... Geen idee. Hij is gewoon perfect. Waarom komt het dan niet. Dat frustreert me.
Daarnaast als ik het af zou kappen dan zou ik hem missen, denk ik. Zo lastig allemaal.
Daarnaast als ik het af zou kappen dan zou ik hem missen, denk ik. Zo lastig allemaal.
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:36
Omdat je jezelf die druk oplegt, daarom maak je het jezelf zo lastig. Het is niet dat hij je voor een keus 'word verliefd op me of verlaat me' heeft gesteld. Je overanalyseert en kan daarom ook niet meer genieten omdat je veel moet van jezelf. Hij heeft je ook geen deadline gesteld dus je maakt het jezelf zo ook onmogelijk om verliefd te worden omdat je alleen maar nadenkt als je niet bij hem bent.
Die jongen leeft heus verder als je hem de bons geeft tzt. En dat hij gezegd heeft dat ie je leuk vindt betekent niet dat hij dagenlang zal huilen als het niks wordt. Maak het vooral niet te groot en geniet van de momenten dat het leuk is. Pas als hij aan je vraagt: ben je verliefd, dan kan je dat aangeven. Maar geen enkel mens is hetzelfde. De ene is na 1 date verliefd, de ander doet daar langer over. Minder moeten, dat lijkt me een codewoord.
Die jongen leeft heus verder als je hem de bons geeft tzt. En dat hij gezegd heeft dat ie je leuk vindt betekent niet dat hij dagenlang zal huilen als het niks wordt. Maak het vooral niet te groot en geniet van de momenten dat het leuk is. Pas als hij aan je vraagt: ben je verliefd, dan kan je dat aangeven. Maar geen enkel mens is hetzelfde. De ene is na 1 date verliefd, de ander doet daar langer over. Minder moeten, dat lijkt me een codewoord.
zaterdag 25 augustus 2018 om 16:56
Nou ja, helemaal niet eigenlijk, alleen jij maakt het lastig. Jij schijnt te denken dat jij je gevoelens moet aansturen ofzo. Stel dat je hetzelfde zou doen met je hartslag, dan werd je net zo gek.
Je weet ook helemaal niet wat je moet voelen, dat denk je alleen te weten. En nu over-analyseer je alles zo dat je waarschijnlijk het verschil niet niet meer voelt of, bij wijze van, je teen pijn doet of je moet plassen.
Je wil wel met hem afspreken, nou klaar toch. Of je besluit dat je zo gek wordt van jezelf dat je het afkapt, kan ook. Komt er wel weer een andere jongen. Of je neemt 10 katten. Je levensgeluk hangt hier niet van af.
Neem jezelf wat minder serieus.
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:46
Ik kijk er naar uit om met hem af te spreken, alleen mijn hoofd moet kappen met dat gemaal. Ik vul inderdaad voor mezelf in dat ik moet uitkijken naar zijn appjes, dat ik hem niet kan missen etc. Etc. Ik stel allemaal eisen op waaraan ik momenteel niet voldoe, ontzettend vervelend. Toen we net met elkaar appten voelde ik me steeds gevleit zodra hij appte.
Sinds enige tijd lijkt het nu alsof die gevoelens er niet meer zijn doordat ik continu ‘angstig’ ben dat het niet goed zit. Waarom; geen idee. Zoals jullie zeiden: doe waar jij je goed bij voelt. Maar wat voel ik dan? Hoe meer ik denk, hoe troebeler het word. Ik vind afspreken met hem heel leuk, dat voelt goed, ik voel me alleen (nog) niet verliefd. Terwijl toen ik hem voor het eerst zag had ik echt zo’n WOW gevoel.
Inmiddels hekel ik mezelf omdat ik normaal altijd heel gemakkelijk overal mee omga: ach, ik zie wel, maar dit beheerst me zo extreem. Ik heb het gevoel dat ik steeds op mijn tenen loop en ik ben me ervan bewust dat ik mezelf dat aandoe. Op naar de POH...
Sinds enige tijd lijkt het nu alsof die gevoelens er niet meer zijn doordat ik continu ‘angstig’ ben dat het niet goed zit. Waarom; geen idee. Zoals jullie zeiden: doe waar jij je goed bij voelt. Maar wat voel ik dan? Hoe meer ik denk, hoe troebeler het word. Ik vind afspreken met hem heel leuk, dat voelt goed, ik voel me alleen (nog) niet verliefd. Terwijl toen ik hem voor het eerst zag had ik echt zo’n WOW gevoel.
Inmiddels hekel ik mezelf omdat ik normaal altijd heel gemakkelijk overal mee omga: ach, ik zie wel, maar dit beheerst me zo extreem. Ik heb het gevoel dat ik steeds op mijn tenen loop en ik ben me ervan bewust dat ik mezelf dat aandoe. Op naar de POH...
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:51
Als ik hem was, ja.
Geen zin in dit moeilijk gedoe.
Zo geel als een kanariepiet
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:57
Verwend gedoe vooral...
zaterdag 25 augustus 2018 om 19:21
Voelen dit, voelen dat. Ik zou van minder gek worden. Waarom neem je dat voelen zo ontzettend serieus? Gevoelens komen en gaan, per moment, dag, periode. Dan weer sterk, dan bijna weg, dan weer terug dan weer godweetwat. Daar ga je toch niet de hele tijd naar zitten kijken?Yolo-Ono schreef: ↑25-08-2018 17:46. Toen we net met elkaar appten voelde ik me steeds gevleit zodra hij appte.
Je wil hem weer zien, prachtig, meer hoef je niet te weten. Ik zou niet zeggen, doe wat goed voelt, ik zou zeggen doe wat je wil. En wat je wil baseer je op dat wat jij zelf bedenkt. Kan gevoel zijn, maar persoonlijk gebruik ik de eerste paar dates ook mijn verstand, ervaring en hopelijk zelfkennis.
zaterdag 25 augustus 2018 om 19:51
zondag 26 augustus 2018 om 13:51
Nee, dat is het niet. Ik kan heel goed alleen zijn. Supergoed zelfs, want ik heb er altijd in gestaan toen het uit ging met mijn ex: lekker eerst op eigen poten staan en als ik iemand tegen kom, dan is dat leuk, maar ik vind het belangrijk dat ik voor mijn eigen geluk zorg en dat dat niet afhangt van een ander dus in dat opzicht ben ik totaal niet bang om alleen te zijn.