Op vakantie met vriend, financiën
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:22

zaterdag 25 augustus 2018 om 13:57
Djeez wat een lekker ding die vriend. Jij betaald de boodschappen? en hij? Hij betaald het huis, wat van hem is en blijft en eet dus gratis. Verder draagt hij niet eens wat bij aan jouw vakantie?
Laat me raden, jij doet het huishouden ook nog eens.
Vriend en ik wonen niet samen én ik heb een kind dat niet van hem is. Ik kende hem nog geen jaar toen hij mee ging naar mijn ouders (buitenland) Het eerste wat hij zij is "delen" De totale kosten dus, hij betaalde dus de helft van mijn zoon ook nog eens.
Nu we jaren verder zijn betaald hij vaker meer dan ik, vooral de uitjes. Hij heeft ook meer te besteden. Hij vind dat niet meer dan logisch.
Ik vind jouw "vriend" een uitgenaste miesgasser eigenlijk. Hij zou gewoon normaal moeten vinden om bij te leggen wat jij niet kan betalen Maar nee, hij gaat dan liever alleen op vakantie. Rare gang van zaken.
Laat me raden, jij doet het huishouden ook nog eens.
Vriend en ik wonen niet samen én ik heb een kind dat niet van hem is. Ik kende hem nog geen jaar toen hij mee ging naar mijn ouders (buitenland) Het eerste wat hij zij is "delen" De totale kosten dus, hij betaalde dus de helft van mijn zoon ook nog eens.
Nu we jaren verder zijn betaald hij vaker meer dan ik, vooral de uitjes. Hij heeft ook meer te besteden. Hij vind dat niet meer dan logisch.
Ik vind jouw "vriend" een uitgenaste miesgasser eigenlijk. Hij zou gewoon normaal moeten vinden om bij te leggen wat jij niet kan betalen Maar nee, hij gaat dan liever alleen op vakantie. Rare gang van zaken.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:07
Woonde je toen ook samen ?Poppy_del_Rio schreef: ↑25-08-2018 13:32Gewoon apart op vakantie gaan.
Toen ik studeerde had ik ook een enorm inkomensverschil met mijn ex: hij bulkte van het geld en ik was student met allerlei bijbaantjes. Hij had totaal andere vakantiewensen dan ik dus hij ging dan met een vriend roadtrippen met dure huurauto en luxe hotels terwijl ik met een vriendin zeer low-budget ging interrailen. Door het jaar heen betaalde hij 75% van onze kosten en ik 25%. Je hoeft echt niet alles samen te doen, zeker niet als je nog zo jong bent.
Het is iets heel anders als je andere vakantiewensen hebt qua bestemmingen en zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:09
Dit.blijfgewoonbianca schreef: ↑25-08-2018 10:47Ik was vorig jaar al weggegaan, als ik in jouw schoenen stond. Wat een eikel, zeg.

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:14
Ja, wij woonden samen.blijfgewoonbianca schreef: ↑25-08-2018 14:07Woonde je toen ook samen ?
Het is iets heel anders als je andere vakantiewensen hebt qua bestemmingen en zo.
Qua bestemmingen had ik best willen gaan waar hij naartoe ging, maar het is toch veel leuker om op die leeftijd je eigen vakantie te bepalen en te betalen? Backpacken hoort ook echt bij je studententijd imo, luxe kan je hele leven nog zodra je dat zelf kunt betalen.
Maar ik geloof dat ik hier de enige ben die er zo over denkt.
zaterdag 25 augustus 2018 om 14:18
Wat een gierige eikel. Ik zou zeggen dat je nou eenmaal minder te besteden hebt, en dus moet de vakantie aangepast worden aan jouw budget als hij niks mee betaald. Er is genoeg leuks te doen met een klein budget.
En anders maar apart op vakantie.
En anders maar apart op vakantie.
appelientjex wijzigde dit bericht op 25-08-2018 14:19
11.21% gewijzigd

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:28
ik denk dat het verschil ook is dat jullie dit in overleg hebben gedaan. Met de vriend van TO lijkt totaal geen overleg mogelijkPoppy_del_Rio schreef: ↑25-08-2018 14:14Ja, wij woonden samen.
Qua bestemmingen had ik best willen gaan waar hij naartoe ging, maar het is toch veel leuker om op die leeftijd je eigen vakantie te bepalen en te betalen? Backpacken hoort ook echt bij je studententijd imo, luxe kan je hele leven nog zodra je dat zelf kunt betalen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:29
Om wat voor bedragen gaat het en om welke bestemmingen? Als hij al niet 300 euro voor wil schieten, of voor je betalen, zodat je gewoon mee kunt dan zou ik dat ook apart vinden. Je bent immers zijn vriendin maar als het om 1000 euro gaat vind ik het een andere zaak. Helemaal als je dan bijvoorbeeld ook nog veel geld uit geeft aan kleding en uitjes met vriendinnen.
En ik zou er ook van balen als ik bijvoorbeeld een weekendje Londen zou willen en mijn partner vind dat te duur en stelt een weekendje center parks voor. Bij wijze van. Niks mis met Center Parks verder maar als een weekendje Londen al te duur is.
Boeken jullie trouwens altijd via een reisbureau of alles zelf los? Als jullie het via een reisbureau doen dan raad ik aan om alles zelf te boeken. Scheelt vaak een hoop geld. Dan heeft hij zijn zin en is het voor jou waarschijnlijk ook te betalen.
En ik zou er ook van balen als ik bijvoorbeeld een weekendje Londen zou willen en mijn partner vind dat te duur en stelt een weekendje center parks voor. Bij wijze van. Niks mis met Center Parks verder maar als een weekendje Londen al te duur is.
Boeken jullie trouwens altijd via een reisbureau of alles zelf los? Als jullie het via een reisbureau doen dan raad ik aan om alles zelf te boeken. Scheelt vaak een hoop geld. Dan heeft hij zijn zin en is het voor jou waarschijnlijk ook te betalen.

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:41
Ik denk dat er geen goede basis is voor een relatie met deze meneer.
Er zijn zoveel stellen met een inkomensverschil - of dat nu is vanwege tijdelijke werkloosheid, ziekte, verzorging van de kinderen of parttime werken vanwege het huishouden of mantelzorg - om nog maar niet te spreken van loonsongelijkheid tussen mannen en vrouwen....
Zou dat dan altijd moeten betekenen volgens die vent van jou dat de één naar Hawaii mag met zijn vrienden en de ander een weekje off-season naar de Hengelhoef mag, mits de Vakantieveilingen gewonnen worden?
Er zijn zoveel stellen met een inkomensverschil - of dat nu is vanwege tijdelijke werkloosheid, ziekte, verzorging van de kinderen of parttime werken vanwege het huishouden of mantelzorg - om nog maar niet te spreken van loonsongelijkheid tussen mannen en vrouwen....
Zou dat dan altijd moeten betekenen volgens die vent van jou dat de één naar Hawaii mag met zijn vrienden en de ander een weekje off-season naar de Hengelhoef mag, mits de Vakantieveilingen gewonnen worden?

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:44
PS ik zou er geloof ik van dromen dat ik de loterij zou winnen en dan nog lekker een jaartje bij hem zou blijven en om de haverklap een mooie reis zou maken, met uiteraard natuurlijk steeds aan hem de vraag of hij meegaat, als hij tenminste vrij kan krijgen en/of 15 dagen in dat luxe oord kan betalen. Zo niet, even goede vrienden uiteraard
kwaadaardig kantje van me, geloof ik...

zaterdag 25 augustus 2018 om 14:57
Dat kan best, maar TO schrijft in haar OP dat ze graag samen op vakantie willen. Dat is dus heel iets anders dan in jouw geval waar jullie dat niet zo belangrijk vonden.Poppy_del_Rio schreef: ↑25-08-2018 14:14Ja, wij woonden samen.
Hij wil met haar op vakantie, houdt geen rekening met haar budget, en wordt kwaad als ze een gesprek wil voeren over het bijdragen aan de kosten voor zijn wensen.
Hij hoeft niet bij te leggen, maar hij wil niets goedkopers, en gaat blijkbaar dan vanwege de kosten en de luxe bij nader inzien toch liever zonder haar. Dan ben je gewoon een vervelend iemand.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 25 augustus 2018 om 15:54
Dank jullie voor alle reacties! Ik schrik er ook wel een beetje van eerlijk gezegd haha. Over de boodschappen: ik betaal over het algemeen wel meer, maar hij doet ook wel regelmatig boodschappen hoor. Het is niet dat ik echt alles betaal. Ik denk dat ik ook gewoon graag wil dat jij me een leuke vakantie gunt. Maar als we bijvoorbeeld uit eten gaan betaalt hij wel bijna altijd (hij is dan wel altijd degene die uit eten wil), dus het is niet zo dat alles 50/50 gaat. Ik ben niet iemand die veel uitgeeft, ik betaal mijn studie en dergelijke allemaal zelf, en wil liever niet een hoge studieschuld.
Dit allemaal zet me wel een beetje aan het denken. Het is ook een steeds terugkerend thema waar niet goed over te praten is.
Ik ben erg goed in het vinden van goedkope vakanties, ook door verblijf en vlucht apart te boeken. Punt is alleen dat ik vaak de toeristische trekpleisters wel prima vind (zijn vaak goedkoper) en dan vanuit daar met het OV het land verder verkennen. Hij wil nooit in die plaatsjes zitten (hebben we in het verleden wel gedaan om dezelfde reden, maar dat beviel hem niet zo). Hij wil liever naar de wat pittoreske plaatsjes die vaak ook een stuk duurder zijn. Blugh, gedoe haha. Ik denk dat wat het meeste steekt is dat hij zelf ook niet echt met oplossingen komt en het voelt dat hij het me niet gunt als dat voor hem betekent dat hij meer betaalt. Maar iig fijn om te horen dat t niet raar is dat ik hier mee zit
.
Dit allemaal zet me wel een beetje aan het denken. Het is ook een steeds terugkerend thema waar niet goed over te praten is.
Ik ben erg goed in het vinden van goedkope vakanties, ook door verblijf en vlucht apart te boeken. Punt is alleen dat ik vaak de toeristische trekpleisters wel prima vind (zijn vaak goedkoper) en dan vanuit daar met het OV het land verder verkennen. Hij wil nooit in die plaatsjes zitten (hebben we in het verleden wel gedaan om dezelfde reden, maar dat beviel hem niet zo). Hij wil liever naar de wat pittoreske plaatsjes die vaak ook een stuk duurder zijn. Blugh, gedoe haha. Ik denk dat wat het meeste steekt is dat hij zelf ook niet echt met oplossingen komt en het voelt dat hij het me niet gunt als dat voor hem betekent dat hij meer betaalt. Maar iig fijn om te horen dat t niet raar is dat ik hier mee zit

zaterdag 25 augustus 2018 om 16:04
Vorige keer stonden de “goedkopere data” hem niet aan.TsumTsum schreef: ↑25-08-2018 14:29Om wat voor bedragen gaat het en om welke bestemmingen? Als hij al niet 300 euro voor wil schieten, of voor je betalen, zodat je gewoon mee kunt dan zou ik dat ook apart vinden. Je bent immers zijn vriendin maar als het om 1000 euro gaat vind ik het een andere zaak. Helemaal als je dan bijvoorbeeld ook nog veel geld uit geeft aan kleding en uitjes met vriendinnen.
En een weekendje Gent ipv een weekendje Londen is ook hartstikke leuk.