Irritant!! Terecht?

26-08-2018 16:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik wilde gewoon eens checken of jullie hetzelfde vinden als ik of dat ik te ‘streng’ ben.

Via de app heb ik een tijdje contact met een leuke man. We hadden een date gepland waar ik zin in had maar helaas kon ik die avond niet omdat mijn moeder met spoed werd opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb hem dit zo vroeg mogelijk laten weten (in de middag meteen toen het gebeurde). Hij stuurde toen terug dat hij het jammer vond maar dat het een hele legitieme reden was. Wel stuurde hij er een stom plaatje bij van ‘als je plannen met iemand cancelt, wees dan degene die een nieuwe afspraak initieert’. Toen was ik al een beetje geïrriteerd maar ik dacht ‘ok.. misschien een beetje een mislukte grap’. Hij vroeg of ik komende week een nieuwe afspraak kon maken. Toen zei ik dat dat helaas niet kon want ik zit dan voor werk in buitenland. Hij stelde in hetzelfde gesprek een vrijdag voor, maar daarop kon ik helaas niet, maar ik stelde 2 dagen daarna voor.
Toen zei hij :’ het lijkt wel een werkafspraak, die worden ook telkens uitgesteld.
Maar leuk. Alleen als jij mij op 2 rondjes trakteert ‘

En toen dacht ik: hier heb ik helemaal geen zin in als het zo moet, zo zeurderig.
Wat vinden jullie?
Hoe is hij verder?
Wanneer een dame zo druk is dat een afspraak ten minste een maand tevoren gemaakt dient te worden zou ik ook voorgoed afgehaakt zijn.
Snel op zoek naar iemand bij wie dingen wel een beetje spontaan kunnen.
Niet geschoten is altijd mis
sugarmiss schreef:
26-08-2018 17:48
Ik snap hem wel. Het klinkt ook wel erg als excuses verzinnen van de kant van TO uit.

Als een vrouw hier zou schrijven online was er een leuke klik maar nu ik af wil spreken ligt net zijn moeder on het ziekenhuis en daarna moet hij naar het buitenland en toen stelde ik weer een datum voor en toen kon hij ook al niet dan zou er geschreven worden. Hij verzint smoesjes next.
Ben het hier mee eens. Ik zou zelf ook denken dat het smoesjes zijn. Helaas is dat vaak ook gewoon zo. Komt natuurlijk wel rot over als je moeder echt met spoed is opgenomen, dan zit je niet op dit gezeur te wachten. Maar als het verder wel een leuke jongen is zou ik hem een kans geven en hem een keer in het echt zien/spreken.
Ik vind ook dat jij, mits serieus over hem willen daten, een nieuwe afspraak had moeten initiëren. Dat plaatje vind ik dan weer passief agressief.
sugarmiss schreef:
Ik snap hem wel. Het klinkt ook wel erg als excuses verzinnen van de kant van TO uit.

Als een vrouw hier zou schrijven online was er een leuke klik maar nu ik af wil spreken ligt net zijn moeder on het ziekenhuis en daarna moet hij naar het buitenland en toen stelde ik weer een datum voor en toen kon hij ook al niet dan zou er geschreven worden. Hij verzint smoesjes next.
Eens.
BeenThereTrice schreef:
26-08-2018 16:56
Ligt aan de markt, als je beter kunt krijgen daarvoor gaan, anders deze leftover nemen. Goed letten op baan en bijbehorend salaris!
:rofl:
Wat erg deze post.
Volgens mij was je sowieso al niet enthousiast over deze man. Je laat op geen enkele manier zien dat je hem ziet zitten noch dat je tijd wil maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En tot nooit weer ziens he
Ach jezus, mensen die plaatjes sturen.
Brrrrr

Maja, da's mijn smaak.
Je zegt een afspraak met geldige reden af en hij stuurt een plaatje (misschien wat stom maar mjsschiennzijn manjer om de bal bij jou tevleggen) dat de gene die afzegt het initiatief moet nemen voor een afspraak. Dit doe je het waarna hij een nieuwe afspraak wil plannen, dan kan je niet voor werk. Dan stelt hij een vrijdag voor, dan kan je ook niet. Voor jouw gevoel misschien allemaal verklaarbaar maar als het andersom was geweest had je ook gedacht dat hij allemaal smoesjes bedenkt.

Ik zou er zelf als man klaar mee zijn. Een vrouw waarbij de eerste afspraak maken al drama is zou voor mij niks zijn.
sugarmiss schreef:

Dan nog wordt haar nog niet geadviseerd om plaatjes met passief-aggressieve teksten te sturen.

In 'andersom' topics wordt er net zo goed gezegd dat het waar kan zijn wanneer er zoiets gebeurt. Pas bij meerdere afzeggingen wordt het afgeraden nog door te gaan.
Want let wel, ze heeft maar 1 keer afgezegd, en een andere datum bij het overleg afgewezen om dan zelf met een nieuwe te komen. Het is niet alsof ze meerdere keren heeft afgezegd nadat een datum al vaststond.
sugarmiss schreef:

Helemaal mee eens

En ik zie de humor wel in van zijn plaatje en opmerking
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nee ik vind het a-relaxed, je had een goede reden, ik zou het laten gaan, wat een gepush zeg.
En trouwens ook al had je geen goede reden, dan nog vind ik het een drammer.
Je maakt zelf wel uit wanneer je wil af spreken.
lineola schreef:
26-08-2018 21:42
Je maakt zelf wel uit wanneer je wil af spreken.
Natuurlijk maak je zelf uit wanneer je wil afspreken maar als je bijna nooit kan of wil dan moet je ook niet vreemd opkijken als de ander afhaakt.
sugarmiss schreef:
26-08-2018 23:35
Natuurlijk maak je zelf uit wanneer je wil afspreken maar als je bijna nooit kan of wil dan moet je ook niet vreemd opkijken als de ander afhaakt.
Zeker in het hele begin wanneer je de ander amper kent of gezien hebt.
julius schreef:
Aan de andere kant heeft een beetje ervaren dater die smoes al 10 keer gehoord.

Dat het nu echt waar was is natuurlijk lullig. Hoop dat het beter gaat met je moeder.
Dan zijn er nog andere manieren waarmee hij daarmee om had kunnen gaan. Zeer onvolwassen reactie van hem; daarom had hij na sturen plaatje met tekst bij mij direct voorgoed weg kunnen blijven. Als ik behoefte had aan een kleuter om me heen, had ik wel voor kinderen gekozen. ;)
Stop met twijfelen aan jezelf.
Ik zou zeker niks neer afspreken met die pannenkoek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven