Welke (droom) bestemming

27-08-2018 14:24 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar zomer willen we graag een rondreis maken met aansluitend een eiland.
Zelf zijn wij fervent Amerika liefhebbers en gaan vaak om het jaar daarheen.
Nu zat ik te denken om dit te combineren met Hawaii (nog nooit geweest).

Ik vraag mij alleen af of dit wel leuk is voor kinderen (17, 10 en 9 jaar) omdat het immers een stuk vliegen is.
Het plan is om 3 weken rond te reizen en daarna dus 1 week chillen op een mooie plek (eiland). Er moet wel genoeg te doen zijn, een hele dag op het strand liggen is voor mij en man horror.

Heeft iemand nog aanraders of tips?
Ik zou het niet combineren met Hawaii, maar je hele 4 weken wijden aan het islandhoppen daar en dus Hawaii in z'n geheel 'doen'. Om de lange reis wat te breken kun je een paar dagen op je overstaplocatie in Amerika blijven. Meestal is LA de voordeligste optie dacht ik. Kun je 'n paar dagen pretparken doen met die pubers.
anoniem_109047 wijzigde dit bericht op 27-08-2018 14:30
18.17% gewijzigd
Ik zit met hetzelfde luxe probleem. Ik wil volgend jaar of het jaar daarna graag naar Zuid Amerika en het liefste naar Peru en Costa Rica (om daar ook vooral te chillen zeg maar)
Afgelopen jaren veel cultuurreizen gedaan en ik wil ook wel eens iets anders.
Ben ook wel eens op de Antillen geweest en daar verveelde ik me na 2 dagen de tyfes dus dat is het ook niet voor mij. Dus ik zoek een mooie balans.

In het voorjaar als het hier koud en kut is wil ik graag naar Kaapverdie voor een lange week. Ik ken het nog niet maar ik wil wel graag zonzekerheid. Mij kennende ga ik na 2 dagen daar alsnog alle plaatselijke musea bij langs :-)

Mijn doel van de eeuw is onthaasten en op mijn gat liggen vegeteren!
Wij zijn naar Hawaii geweest en ik vond het een tegenvaller. Heel veel (maar dan ook echt heel veel) Japanse toeristen. En mega toeristisch. Niks authentieks meer aan.
Always look on the bright side of life
Wij hebben het de eerste keer gecombineerd met Las Vegas. Eerst 4 dagen las Vegas en toen dik twee weken Hawaii. Eerst Oahu en toen Maui.
Twee haar geleden zijn we linea recta naar Hawaii gegaan en de heenweg is pittig( Amsterdam- Frankfurt-San Fransico- Oahu) maar de terugweg is best killing vind ik. De tweede keer zijn we eerst Oahu en toen Big Island. Als we nog een keertje gaan gaan we voor Kauai.

Op elk eiland kan je goed hiken naar watervallen en kraters en overal is het heerlijk snorkelen.
Op big Island hebben we oa chain of craters road helemaal gereden en lava in de zee zien stromen maar ook een avond gesnorkeld met mantaroggen. Tijdens het snorkelen gewoon overdag zagen we elke dag schildpadden.
Op Maui is de Road to Hana geweldig en ook de zon op zien komen vanaf de Haleakala, midden in de nacht naar boven dus erg vroeg op maar het was geweldig.
Oahu is met Waikiki heel druk maar Pearl Harbor is indrukwekkend en the north shore prachtig. En gewoon rondrijden en op strandjes stoppen is heerlijk.
4 weken eiland hoppen heb ik aan gedacht maar ik ben bang dat wij ons gaan vervelen. Juist de vrijheid op het vasteland om te gaan en staan wanneer je wil en de grootsheid vinden wij zo geweldig. En natuurlijk de afwisseling steden/natuur.

Flower daar ben ik dus ook bang voor. Op welk eiland ben jij geweest?

Lena ik snap je. De Antillen trekt mij dan ook totaal niet.
Flowerspowers schreef: ↑
27-08-2018 14:29
Wij zijn naar Hawaii geweest en ik vond het een tegenvaller. Heel veel (maar dan ook echt heel veel) Japanse toeristen. En mega toeristisch. Niks authentieks meer aan.
Ben je alleen op Oahu geweest? Daar stikt het inderdaad van de Japanners, op de andere eilanden was dat een stuk minder.
Of een rondreis naar Florida (of andere zuidelijke staten in de VS) en daarna naar de Bahama's? Is qua reisafstand in ieder geval een stuk beter te doen. De afstand tussen bijvoorbeeld Los Angeles en Hawaii moet je ook echt niet onderschatten.
Arizona15 schreef: ↑
27-08-2018 14:34
4 weken eiland hoppen heb ik aan gedacht maar ik ben bang dat wij ons gaan vervelen. Juist de vrijheid op het vasteland om te gaan en staan wanneer je wil en de grootsheid vinden wij zo geweldig. En natuurlijk de afwisseling steden/natuur.
Dat is idd wel 'n ding. Elk eiland weer opnieuw een auto moeten huren. Toch minder relaxt als op het vaste land. Dan is 1 eiland doen wellicht wel prettiger aan 't eind van een normale roadtrip. Welke regio's heb je allemaal al gedaan? Yellowstone al?
Er is genoeg te doen ( https://www.getyourguide.nl/s/?q=hawaï& ... vD_BwE&p=6 )

Gezien de vliegafstand zou ik het niet helemaal aan het eind van de vakantie plannen, maar ergens in het midden, zodat je op de terugweg nog een paar dagen US hebt. Van Hawaï terug naar huis vliegen aan één stuk is echt een lange reis, en daar zit je dan de hele vakantie tegenaan te hikken.
Plausibel schreef: ↑
27-08-2018 14:36
Of een rondreis naar Florida (of andere zuidelijke staten in de VS) en daarna naar de Bahama's? Is qua reisafstand in ieder geval een stuk beter te doen. De afstand tussen bijvoorbeeld Los Angeles en Hawaii moet je ook echt niet onderschatten.
Das volgens mij nog 8 uur vliegen toch?
redbulletje schreef: ↑
27-08-2018 14:37
Bedoel je naar Florida vliegen of van LA naar Hawaii? Florida is inderdaad zoiets, van LA naar Hawaii is ongeveer zes uur.
27-08-2018 14:39
Bedoel je naar Florida vliegen of van LA naar Hawaii? Florida is inderdaad zoiets, van LA naar Hawaii is ongeveer zes uur.
Ik bedoelde LA-Hawaii, maar dat valt dan nog mee als dat maar 6 uur is. Had dat niet verwacht eerlijk gezegd.
Bijna 6 uur
27-08-2018 14:36
De Bahama’s is echt niks aan. Vreselijk duur, koude zee (op Grand Bahama), en het enige wat je er vindt zijn duizenden Amerikaanse toeristen die daar dagelijks door de cruiseschepen worden losgelaten om in de vele “taxfree” shops diamanten, edelstenen en parels van dubieuze kwaliteit te shoppen.
Nee 5,5 uur van San fransisco naar Oahu.
En afsluitend een weekje cruisen? Vanuit Cuba of Puerto Rico?
Ja in het midden van de reis zou wel beter zijn ivm terugvliegen.

Bulletje al in 38 staten geweest, dus ook in Yellowstone (beetje verslaafd hihi)

Florida hebben we dit jaar gedaan en Bahamas trekt ons totaal niet. Dat beeld wat hier net werd geschetst had ik ook al.

Mijn planning in grote lijnen zou zijn (meerdere opties)
Chicago-LA via de onderste staten
Seattle - LA via South Dakota

Eindpunt is elke keer LA omdat ik vanaf daar wil vliegen naar Oahu.

Ik heb nog geen concrete planning gemaakt dus het kan zijn dat de 1e optie te lang is voor 3 weken, dan zouden we graag de 2e optie willen gaan doen.

Maar ik kom er gewoon niet uit, ik weet niet of het wel verstandig is, of het wel te doen is in combinatie met Oahu. Veel twijfel dus nog.

Een ander land hebben we aan zitten denken, maar zowel ik als de jongens zijn verknocht aan Amerika. Met name de manier van reizen, de taal, de gebruiken en het prachtige landschap. Ik ben bang dat het met een andere bestemming behoorlijk zal tegenvallen.
Een week op Oahu is prima.
Dagje Pearl harbor, gecombineerd misschien met een middagje Honolulu.
Dagje strand op Waikiki of nog mooier Lanikai.
Dagje snorkelen in Hanauma bay.
Een keer s’morgens Diamond head krater beklimmen( is maar een korte wandeling)
Wandelen naar Manoa falls
Dagje Kualoa ranch, worden veel films opgenomen.
En met de auto het eiland rond rijden naar de North Shore en kijken naar de surfers.
27-08-2018 14:50
Ja in het midden van de reis zou wel beter zijn ivm terugvliegen.

Bulletje al in 38 staten geweest, dus ook in Yellowstone (beetje verslaafd hihi)
Geweldig!!!! Ik ben ook verslaafd ook al ben ik er nog maar 3 keer geweest en in 11 staten.
Dolfje is een auto voor al die dagen nodig? Ik weet niet hoe het ov in Oahu is.

Redbulletje ja wij vinden het een geweldig land, maar daarentegen zijn wij nooit in Azië geweest. Japan en Maleisië trekken mij op zich wel, de rest van Azië eerlijk gezegd niet zo.
27-08-2018 15:15
Dolfje is een auto voor al die dagen nodig? Ik weet niet hoe het ov in Oahu is.

Redbulletje ja wij vinden het een geweldig land, maar daarentegen zijn wij nooit in Azië geweest. Japan en Maleisië trekken mij op zich wel, de rest van Azië eerlijk gezegd niet zo.
Ik ben wel blij dat ik veel andere landen gezien heb vóór ik de westerse landen (NZ, Australie, USA, Canada) ging bezoeken, want ik vrees ook dat het enorm gaat tegenvallen als je de afwisseling, ruimte en natuur gewend bent en dan in die Aziatische hectiek terecht komt. En 't is ook gewoon veel prettiger dat iedereen gewoon Engels spreekt. Nu zijn ze in Azie wel super vriendelijk en willen je helpen, maar communicatie blijft toch 'n dingetje.
Als ik nog maar één continent zou mogen kiezen om op vakantie te gaan, wordt dat zonder twijfel Noord Amerika. Hoewel ik ook best nog 'ns naar NZ/Australie terug zou willen, maar ik zou dat zo skippen voorde USA.
Ja dat gevoel heb ik dus ook. Maar goed wellicht ooit dat we die kant opgaan en we ons erop instellen.
Voor nu, eerst maar weer een reis plannen naar de VS :cheer:
Welke staten ben je nog niet geweest? En welke staten zijn favoriet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven