jaloezie relatie
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:02
Ik denk dat je door je gebrek aan zelfvertrouwen overal beren op de weg ziet die er niet zijn.
Over dat feestje met die kaartjes. Ze gaan altijd met een VASTE groep zeg je. En na een paar maanden hoor je daar misschien nog niet bij. Misschien gaan ze bewust zonder aanhang, dat kan toch?
Ik heb maar één keer zoiets gehad, maar dat was juist andersom. Mijn man en ik gaan naar elke Marvel film die uitkomt in de bioscoop, en nu was hij met een vriend gegaan. Dat vond ik niet leuk, omdat dat 'ons' ding was. We zijn alsnog met zn tweetjes gegaan.
Maar het is ZIJN ding om met zijn vaste groep naar dat festival te gaan. Dat je zijn vriendin bent wil niet zeggen dat je altijd overal maar bij moet zijn, dat is niet gezond.
Zeker, als je dat ook doet uit jaloezie en om hem in de gaten te houden.
Mijn man en ik bespreken regelmatig de mooie vrouwen die we tegenkomen. Er lopen echt wel mooiere of meer sexy vrouwen dan ik rond. Ook slimmere, grappigere vrouwen.
Maar hij is met mij, en ik met hem. En ik maak me er totaal geen zorgen om dat hij vreemd zou gaan.
Over dat feestje met die kaartjes. Ze gaan altijd met een VASTE groep zeg je. En na een paar maanden hoor je daar misschien nog niet bij. Misschien gaan ze bewust zonder aanhang, dat kan toch?
Ik heb maar één keer zoiets gehad, maar dat was juist andersom. Mijn man en ik gaan naar elke Marvel film die uitkomt in de bioscoop, en nu was hij met een vriend gegaan. Dat vond ik niet leuk, omdat dat 'ons' ding was. We zijn alsnog met zn tweetjes gegaan.
Maar het is ZIJN ding om met zijn vaste groep naar dat festival te gaan. Dat je zijn vriendin bent wil niet zeggen dat je altijd overal maar bij moet zijn, dat is niet gezond.
Zeker, als je dat ook doet uit jaloezie en om hem in de gaten te houden.
Mijn man en ik bespreken regelmatig de mooie vrouwen die we tegenkomen. Er lopen echt wel mooiere of meer sexy vrouwen dan ik rond. Ook slimmere, grappigere vrouwen.
Maar hij is met mij, en ik met hem. En ik maak me er totaal geen zorgen om dat hij vreemd zou gaan.
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:02
Jij wordt onzeker als hij naar andere knappe vrouwen kijkt.
Ik heb een leuke, knappe vriend maar ik kijk ook naar andere knappe mannen.
Dat wil niet zeggen dat ik mijn vriend wil inruilen voor een nóg knappere man.
En eerlijk, kijk jij niet naar andere knappe mannen?
Doe wat aan jouw onzekerheid.
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:12
Zonder meteen met therapie te smijten...
Opschrijven wat je positief vind aan jezelf. Aan hoe je eruit ziet, je karakter, je vaardigheden
Die elke dag doorlezen.
Als je je haar mooi vind, besteed dan meer aandacht aan je haar. Als je vind dat je goed kan bloemschikken, schik dan elke week zelf een bos en zet het in je huis neer.
Start met leven hoe JIJ dat wil. Doe de dingen die je leuk vind, kleed je zoals je leuk vind, haar makeup, doe wat JIJ wil, niet wat anderen mooi vinden en van je verwachten.
Oftewel; focus je op jezelf, op je eigen verwachtingen en wensen, en niet op die van anderen. Vraag jezelf af of JIJ jezelf leuk vind of waardeert, werk daar dan aan.
dinsdag 28 augustus 2018 om 15:13
Ik kan nu wel gaan roepen dat je in therapie moet, maar misschien kun je zelf bedenken dat jouw vriend jou gekozen heeft als zijn vriendin.
Hij heeft dat gedaan, waarom? Omdat hij JOU lief, leuk en lekker vindt.
Bekijk het eens rationeel ipv met jouw (misplaatste) gevoelens.
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:35
Als mijn vriend onder de indruk is van een vrouw, dat gebeurt weleens, dan fluister ik de volgende keer dat we seks hebben in zijn oor dat hij zich moet voorstellen dat ik haar ben. Ik omschrijf haar uiterlijk, overdrijf de pluspunten en vertel hem wat zij met hem gaat doen.
Own zijn (en jouw) opwinding en seksualiteit, niet gaan zitten hopen dat hij niet over een ander fantaseert.
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:36
Waar je geil van wordt.kindrebel schreef: ↑28-08-2018 16:35Als mijn vriend onder de indruk is van een vrouw, dat gebeurt weleens, dan fluister ik de volgende keer dat we seks hebben in zijn oor dat hij zich moet voorstellen dat ik haar ben. Ik omschrijf haar uiterlijk, overdrijf de pluspunten en vertel hem wat zij met hem gaat doen.
Own zijn (en jouw) opwinding en seksualiteit, niet gaan zitten hopen dat hij niet over een ander fantaseert.
dinsdag 28 augustus 2018 om 16:51
Dirty talk is vrij populair (bij mannen), dat weet toch iedereen?
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:07
Ik zou het als ik jou was maar allemaal wat loslaten. Zoals meerderen hier al opperen kom je behoorlijk onzeker over wat waarschijnlijk dit geheel in stand houd. Ook slaan daardoor dingetjes zoals met die tickets in als een bom.
Je kan zijn leven niet controleren, en dat moet je ook niet willen. Geniet van de momenten samen en focus je verder op je eigen leven. Hoe meer je hem zal proberen te controleren (simpelweg door er maar mee bezig te zijn), hoe meer je hem van je af duwt. Ja, hij zal geheid her en der genoeg andere leuke meiden tegenkomen, maar hij vind jou waarschijnlijk nog leuker anders was hij nooit een relatie met jou begonnen.
Loslaten, aan jezelf werken en focussen op je eigen leven. Dit laatste is ook een prima manier om aan je zelfvertrouwen te werken. Doe je best op je eigen studie/werk, ga leuke dingen ondernemen met vriendinnen, ga lekker sporten. Dat soort dingen kunnen enkel een positief effect hebben.
Betreffende dat festival trouwens, ik zou er niets een meer moeite gaan insteken om mee te gaan. Zorg dat wanneer dat festival is jij iets leuks met vriendinnen gaat doen. Lijkt me een beter plan dan als een schoothondje achter hem aan te lopen. Bovendien versterkt het de aantrekkingskracht als hij merkt dat je hem wel wil, maar niet nodig hebt. Wanhopige en onzekere signalen werken niet in je voordeel, en dat kun je misschien in het begin nog verbergen maar dat wordt (uiteindelijk) altijd opgemerkt.
Je kan zijn leven niet controleren, en dat moet je ook niet willen. Geniet van de momenten samen en focus je verder op je eigen leven. Hoe meer je hem zal proberen te controleren (simpelweg door er maar mee bezig te zijn), hoe meer je hem van je af duwt. Ja, hij zal geheid her en der genoeg andere leuke meiden tegenkomen, maar hij vind jou waarschijnlijk nog leuker anders was hij nooit een relatie met jou begonnen.
Loslaten, aan jezelf werken en focussen op je eigen leven. Dit laatste is ook een prima manier om aan je zelfvertrouwen te werken. Doe je best op je eigen studie/werk, ga leuke dingen ondernemen met vriendinnen, ga lekker sporten. Dat soort dingen kunnen enkel een positief effect hebben.
Betreffende dat festival trouwens, ik zou er niets een meer moeite gaan insteken om mee te gaan. Zorg dat wanneer dat festival is jij iets leuks met vriendinnen gaat doen. Lijkt me een beter plan dan als een schoothondje achter hem aan te lopen. Bovendien versterkt het de aantrekkingskracht als hij merkt dat je hem wel wil, maar niet nodig hebt. Wanhopige en onzekere signalen werken niet in je voordeel, en dat kun je misschien in het begin nog verbergen maar dat wordt (uiteindelijk) altijd opgemerkt.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:08
Ik ben geen man en ik hou ervan als je je klep houdt.
En heb al helemaal geen zin om mijn man op te geilen door over andere dames te gaan zitten dirtytalken.
Maar ieder zijn geiligheidjes.
Gok ook dat TO daar echt niets mee opschiet, dit soort dingen doen voor een man.
Ze moet juist wat minder bezig zijn met hem.
dinsdag 28 augustus 2018 om 17:24
Dat snap ik wel, maar mannen kijken gewoon. Alle mannen. Ongetwijfeld ook naar jou. Een oogwenk later is je vriend die dame alweer vergeten. Verplaats je af en toe in je vriend To, dat helpt. Jij komt vast ook knappe mannen tegen. Denk je dan: yes, ik ruil mijn vriend meteen in voor dit mooie exemplaar? Nee toch? Hij ook niet.