Vriend smst erotisch met vriendin

11-03-2009 12:15 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag ben ik er achter gekomen dat mijn vriend en een goede vriendin van ons 3 weken lang smsjes naar elkaar hebben gestuurd in de trant van: ik heb zin in je...

Toen ik het ontdekte benam het mij letterlijk de adem, nooit gedacht dat dat bestond.

Onze relatie leek goed, 7,5 jaar samen. We hadden net strubbelingen overwonnen (ik zat een tijd niet lekker in mijn vel) en toen dit... Dit kwam zo onverwachts en zo hard aan, echt niet te geloven.

Ik weet niet goed waarom ik het hier neer zet, maar ik moet het ergens kwijt. Ik heb besloten het aan niemand te vertellen (deels omdat ik me schaam omdat mijn relatie toch niet zo perfect is als dat ie leek en deels omdat ik hem geen stempel wil geven), maar ik vind het moeilijk. Ik voel me er alleen bij.

M'n vriend is erg overstuur, geschrokken en voelt zich (terecht) kut. Hij heeft ontzettend veel spijt en dat komt ook wel oprecht over. Zij had hem benaderd en hij vond de aandacht en spanning interessant. Hij weet niet wat hem bezielde, etc etc.

Ik wil graag een streep eronder zetten en verder gaan met de relatie omdat het 7,5 jaar goed was. Omdat hij echt wel het type trouwe hond is (was / leek te zijn) en we het ontzettend leuk met elkaar hebben. En omdat we heel veel van elkaar houden. Ik zou nu gewoon weer graag met elkaar om willen gaan zoals het was, maar dat voelt natuurlijk om meerdere redenen niet goed. Ik vind dat hij er dan te makkelijk mee wegkomt (heel fout, maar heb het gevoel dat hij hier voor boete moet doen) en ik wil er simpelgezegd gewoon over kunnen zeuren.

Weet niet wat ik van jullie verwacht, misschien gewoon een visie op het geheel...
Ik snap niks van je hele verhandeling Braam.

Misschien als de planeten weer in je juiste huizen staan en je pms voorbij is, nog maar eens proberen.
quote:mijnnaamisbraam schreef op 12 maart 2009 @ 17:52:

En dit soort verhalen zijn ábsoluut geen uitzonderingen en/of van alleen vmbo-types ofzo. De meeste mensen hier hebben hooguit kinderen op het VMBO, misschien voel je je meer thuis op het Yesforum.
Eleonora, ik snap je hele verhaal en misschien zou ik het zelf ook wat genuanceerder bekijken als het om mijn eigen vriend ging. Ik heb alleen wat moeite met het deel waarbij je zegt dat hij een stomme fout heeft gemaakt en nu oprecht spijt heeft.

Dit is een fout die hij 3 weken lang met zijn volle verstand gemaakt heeft. Het is geen avondje geweest waarbij hij zich mee heeft laten slepen door zijn piemelmans ofzo. Er is wel degelijk over nagedacht en hij heeft er wel degelijk bij stil gestaan dat het niet netjes tegenover zijn vriendin is, om haar vriendin te sms'en dat hij geil van der wordt. En ook nadat hij daarbij stil heeft gestaan is hij er evengoed mee doorgegaan.

En dat de relatie even niet zo lekker liep zal er wel degelijk mee te maken hebben gehad en ervoor gezorgd hebben dat hij de aandacht leuk vond. Maar dan nog is het in mijn ogen allemaal niet zo'n "domme fout, waarbij hij even niet heeft nagedacht" geweest.
Hoe wil je het dan noemen?

Misschien gebruik ik niet het juiste woord volgens jou.

Stinkstreek? Rotstreek? Kutstreek?

Ik vind het zelf voornamelijk stom. Ik noem het zo omdat hij niet met zijn hoofd dacht maar met zijn gestreelde, geprikkelde ego en zijn snikkel. Dat vind ik dom en dus vind ik het een stomme fout. Maar dat is slechts hoe ik het noem, noem het gerust anders.
Zouden deze mensen er echt wel uitkomen zonder hulp als ze besluiten dit achter zich te laten en toch verder met elkaar willen gaan? Het gevaar zit er dan in dat misschien bij iedere komende ruzie dit wel weer naar voren wordt gebracht. Ik vind het knap als je zoiets als dit achter je kunt laten. In mijn relatie met mijn vriend is vertrouwen wel de basis en bij dit soort liegen wordt het vertrouwen behoorlijk op de proef gesteld. Hoe verwerk je zoiets? Ikzelf zou niet verder kunnen met mijn relatie, denk ik, want ik ken mezelf, vergeven kan ik het misschien wel, maar vergeten? En dat zou ik mezelf ook niet aan willen doen dat bij iedere keer dat er iets gaande is, een ruzie, dit weer op tafel komt en ik weer van slag zou zijn. Maar knap als je in je hoofd die knop om kunt zetten en er op een nuchtere, rationele manier mee verder kunt gaan. In ieder geval, TO, heel veel sterkte en ik hoop dat je eruitkomt met je vriend.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Ja, je kunt eruit komen, en in ons geval was dat zonder hulp.

In ons geval was het vriend die mij verliet voor een ander en daar na twee maanden op terugkwam. Verdere details laat ik achterwege, maar hij heeft me voorafgaand aan zijn vertrek gedurende drie weken bedonderd met een ander. En vertelde zelf dat hij die ander had ontmoet en dus niet met mij door kon.

We zijn nu 1 jr en vier maanden verder en het is kei-en keihard werken. Voor mij persoonlijk geldt dat iedereen een stomme cq inschattingsfout kan maken. Dus een tweede kans verdient.

Mits er sprake is van spijt en inzicht in waarom iets is gebeurd. Daarnaast is eerlijkheid superbelangrijk, anders kun je eigenlijk niet echt fijn door. Je moet je allebei kwetsbaar opstellen en je zult als bedrogene ook bereid moeten zijn om niet bij elke ruzie/meningsverschil over hetzelfde te beginnen. Dat is niet constructief; het belemmert de vooruitgang die toch al zo moeizaam verloopt in dit soort situaties.

Je moet ook met jezelf afspreken dat áls je hem een kans geeft, je dat ook daadwerkelijk zo uitdraagt. Dat is wel zo fair als je die keuze eenmaal gemaakt hebt. Anders heeft het ook weinig nut om door te gaan. Natuurlijk moet je vriend keihard werken om je weer vertrouwen te geven, maar na verloop van tijd moet alles weer normaal worden. Het is niet vol te houden om voor eeuwig door het stof te moeten of altijd geconfronteerd te worden met je misstap. Dat vraagt veel van jou, kun je dat?

Verder is het idd ook wel nodig om dit (deels) op een rationele manier te benaderen. Je zult vaak van emotie wisselen, dat hoort erbij. Die gevoelens kun je ook niet uitvlakken, toch kun je deze hele kwestie best rationaal benaderen. Combi van die twee is het beste, althans dat werkte voor mij wel.

Ik begreep waar zijn gedrag vandaan kwam, wist wat mijn aandeel was geweest, we wilden nader tot elkaar komen en elkaar begrijpen en tegemoet komen. Dat heeft opgeleverd dat wij enorm blij en gelukkig zijn, en de hele kwestie speelt eigenlijk nog amper een rol. Maar...het kost veel tijd, tranen, verdriet en vaak ook teleurstelling. Want het gaat in kleine stapjes. Dus bedenk vooraf of het de moeite waard is en knok er dan voor!! (want was is nou 1-2 jaar als je daardoor nog heeeel lang gelukkig bent met de liefde van je leven)?
Fijn Julus dat jullie eruitgekomen zijn en dat jij weer vertrouwen hebt in de toekomst.

Persoonlijk zou ik het niet kunnen, als mijn vriend gedaan zou hebben wat de vriend van TO gedaan heeft, zou hij niet de man meer zijn waar ik ooit verliefd op ben geworden. Een vergissing is menselijk, dat geef ik toe, maar ik ken mezelf heel erg goed, ik zou echt heel veel moeite hebben om iemand zoiets te vergeven. Investeren in je relatie is belangrijk, natuurlijk, maar ik denk dat ik het niet op zou kunnen brengen. Misschien is het ook afhankelijk van wat er verder in je leven gebeurt. De eerlijkheid en het vertrouwen zijn voor mij de dingen die de basis vormen voor een relatie. Essentieel.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:eleonora schreef op 12 maart 2009 @ 18:41:

Ik snap niks van je hele verhandeling Braam.

Misschien als de planeten weer in je juiste huizen staan en je pms voorbij is, nog maar eens proberen.Zo, wat is dit voor triest antwoord weer, dat jij er niks van snapt, zegt meer over jou, dan over mij hoor.
quote:yoyo2 schreef op 12 maart 2009 @ 18:51:

[...]

De meeste mensen hier hebben hooguit kinderen op het VMBO, misschien voel je je meer thuis op het Yesforum.

Dito. Jij was toch ook degene, volgens mij las ik zoiets, waarvan het vertrouwen ook weg zou zijn. Maakt niet uit.

Maar wat een onwijs denigrerend antwoord overigens, bah. En dan heb ik het over het 1e gedeelte, het 2e gedeelte van je zin, vind ik alleen maar triest en schaapachtig.
quote:mijnnaamisbraam schreef op 12 maart 2009 @ 21:21:

[...]

Zo, wat is dit voor triest antwoord weer, dat jij er niks van snapt, zegt meer over jou, dan over mij hoor.

ja leo jij bent ook altijd zo traag van begrip en zo onduidelijk....

Ja, prima69, ik zeg niet veel anders. En nog een paar.

Maar dat wordt niet zo gewaardeerd geloof ik, het moet in mooie, bescheiden en vooral subtiele woorden gezegd worden geloof ik, en vooral niet over sterrenbeelden beginnen.

Zodrekt moet ik nog handschoentjes gaan aantrekken ofzo, mijn go.d zeg.
quote:liselore schreef op 12 maart 2009 @ 21:24:

ja leo jij bent ook altijd zo traag van begrip en zo onduidelijk....

leo? Is ie leeuw!

(oh, dat verklaart een hoop )
quote:Elisaatchi schreef op 12 maart 2009 @ 15:44:

Tsja, en waarom zij eruit en hij niet... Zouden niet heel veel mensen dat doen. Een vriendin kun je na zoiets makkelijker uit je leven bannen dan je relatie en alles daaromheen. En natuurlijk vind ik het niet leuk dat ik haar als vriendin moet missen, want we hadden het ook heel leuk. Maar kom op, dat ik me erover heen zet om m'n relatie te redden, ok (ja, ik weet dat sommigen dat niet zouden doen). Maar ik heb geen zin om de energie te verdelen over twee "relaties" en het redden daarvan. Dan kies ik voor de relatie waar ik de meeste toekomst in zie.Dus de vriendin moet als enige boeten, terwijl er 2 schuld hebben? Ik vind dat eigenlijk knap waardeloos.
quote:mijnnaamisbraam schreef op 12 maart 2009 @ 21:21:

[...]

Zo, wat is dit voor triest antwoord weer, dat jij er niks van snapt, zegt meer over jou, dan over mij hoor.

Jij spoort echt niet he?

Ga eens gauw naar www.astrobullshit.nl ofzo.
quote:Prima69 schreef op 12 maart 2009 @ 20:57:

Fijn Julus dat jullie eruitgekomen zijn en dat jij weer vertrouwen hebt in de toekomst.

Persoonlijk zou ik het niet kunnen, als mijn vriend gedaan zou hebben wat de vriend van TO gedaan heeft, zou hij niet de man meer zijn waar ik ooit verliefd op ben geworden. Een vergissing is menselijk, dat geef ik toe, maar ik ken mezelf heel erg goed, ik zou echt heel veel moeite hebben om iemand zoiets te vergeven. .

Ik vind het ergens ook wel een beetje naief om te denken dat iemand alleen maar heel erg volmaakt is . En als je van iemand houdt zolang je nog geen blik hebt gekregen op zijn imperfectie en dat houden van is plotsklaps over zodra hij menselijk blijkt te reageren ....hoe diep zit je liefde dan ? Dit is nog steeds de man waar TO verliefd op is geworden . Ze heeft vast nog niet alle kanten van die man gezien . Die man heeft zélf nog niet alle kanten van zichzelf gezien ; je weet niet van te voren hoe je reageert in bepaalde situaties ; of je heldhaftig bent of dichtslaat , of je je geduld bewaart of woedend wordt ... er zullen ook maar weinig mensen zijn die weten / durven erkennen dat ze " zwak vlees hebben " .

Zwak zijn is kennelijk alleen te vergeven zolang het maar niet met sex heeft te maken ; als hij zwak is met het volgen van een dieet , of zwak blijkt te zijn wat betreft regelmatig naar de sportschool gaan , of zwak blijkt te zijn in zijn rommel opruimen of zijn agenda bijhouden ....... allemaal te vergeven . Raar eigenlijk .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is inderdaad gek he BGB? Al moet ik eerlijk toegeven dat ik ook meer moeite heb met het vergeven van een "zwakte" op seksueel gebied dan op het gebied van een dieet of sportschool.

Waarschijnlijk komt dit omdat mensen seks vaak als iets prive zien. Iets wat je alleen met zijn tweeën deelt (dit geldt uiteraard niet voor iedereen).

Toch heb je wel een punt.
PMS , Braam ? Grappig ; ik dacht dat je een kerel was .

Maar PMS mag je wel opvoeren als excuus om te posten zoals jij doet ? En excuses om je pik hard hoofd op hol te laten brengen die bestaan eigenlijk niet , zeg je ?

Geinig .....

Raad eens wat voor sterrenbeeld ik ben ?
Chardonnay , als vrouwen hier wel eens postingen doen over hun partner , over hun goede en slechte punten dan verloopt dat ongeveer zo ; de positieve dingen zijn vaak eigenschappen ; trouw , lief , attent , zorgzaam ........... en de negatieve dingen zijn " incidenten " ( weet even geen beter woord ) ; gooit sokken niet in wasmand ( niet ; slordig ) , laat zijn bord op tafel staan ( niet ; lui ) .

Ik vind dat altijd zo frappant . Kennen vrouwen de minder leuke karaktereigenschappen niet , of willen ze die niet zien ?

Deze man is kennelijk gevoelig voor sexuele aandacht . Zoals zoveel mensen . So be it . Moet íe mee om leren gaan , denk ik dan . En niet zoals die nu heeft gedaan . Harde leerschool . Uithuilen en verder gaan .

Maar - ik ben erg nuchter , denk ik .
Mijn vriend en ik waren niet de jongsten, hoor, toen wij een relatie kregen. We geven elkaar duidelijk onze grenzen aan. Dat is een soort afspraak. Liegen, dat is iets wat onze relatie kapot zou maken. Ik heb al eerder een relatie gehad met iemand bij wie het liegen praktisch uitgevonden werd, keer op keer vergeef je iemand, en nee het ging niet over seks. Het ging over geld, ook zoiets waar je normaal denk ik samen afspraken over maakt. Vandaar dat ik dus eerlijkheid heel belangrijk vind. Ik hou heel veel van mijn vriend, en hij is zeker niet volmaakt, maar zijn eerlijkheid en vooral zijn degelijkheid zijn de dingen die ik heel erg in hem waardeer. Het gaat er niet zozeer om dat iemand dat soort sms'jes stuurt, maar wel dat hij er pas eerlijk over wordt als hij betrapt is. Dat zou mij tegenstaan. Overigens mijn vriend denkt er net zo over, ik zou ook niet zoiets moeten flikken, want ik weet dat ik bij hem ook exit zou zijn. Hij vertrouwt mij, ook voor hem was het vertrouwen de basis.
*proest, had van de week nog een zinloze ruzie met partner over sokken en borden, maar dat terzijde*

En weer heb je een punt BGB. Ik zou ook niet zo snel de negatieve punten van mijn vriend opnoemen zoals jij dat schrijft: lui, slordig....etc. Waarom inderdaad niet? Denk dat we de negatieve punten altijd wat afzwakken zodat anderen niet denken dat we met een of ander lapzwans samen zijn. Of denk jij iets anders?

Ik zou overigens ook mijn relatie niet verbreken voor erotisch sms contact. Ik zie dit nog niet als vreemd gaan, wel als iets waar een aantal pittige gesprekken gewijd zullen worden.
Het kan toch zo zijn dat hij zich vereerd voelde, zijn ego werd gestreeld door de aandacht. Natuurlijk had hij er niet op in hoeven te gaan. Denk dat iedereen wel eens iets doet waarvan je later denkt, jeeh dat was niet zo een goed idee.

Denk dat BGB wel wat gelijk heeft. Het is niet leuk wat er gebeurt is en hij is in verleiding gebracht, heeft hem even wat extra spanning gegeven. Nou ja nu brengt het em weer wat extra spanning, misschien niet helemaal wat tie zoekt.

Iedereen kan wel eens uitglijden, gelukkig is het daarbij gebleven. Vindt het op zich wel wat raar van de vriendin om te starten met dat soort smsjes.
Maar is het niet iets wat heel persoonlijk is? Ik bedoel, de een gaat er anders mee om dan een ander. Als je al erg vrij bent in een relatie, dus ook veel flirt met anderen en het normaal vindt dat mensen die geen relatie met elkaar hebben(maar met een ander) elkaar seksuele toespelingen doet. Misschien dat je er dan anders tegenaan kijkt, ik weet het niet.

Mijn vriend weet niet eens hoe die een sms moet versturen......
Uhm Braam, dat sterrenbeeldgedoe volg ik even niet hoor. Mag je wat mij betreft ook wel gewoon buiten dit topic houden als je het niet erg vindt...

@Loomii, ik ga niet weer uitleggen waarom vriendin wel en hij niet. Is een keuze, en blijf ik niet op terugkomen...

Wat Julus zegt kan ik me wel in vinden. Voor nu kies ik om met mijn vriend verder te gaan. Ik kan niet vooruit kijken en garanderen dat de vertrouwensbreuk gelijmd kan worden. Ik kan niet beloven dat ik dit niet bij elke ruzie erin gooi. Ik kan niet toezeggen dat ik over een half jaar of over een jaar er geen last meer van heb. Maar als ik het niet probeer, zal ik het nooit weten... Misschien kan ik het allemaal wel en hebben we nog heel veel gelukkige jaren. Misschien kan ik het niet en besluiten we alsnog uit elkaar te gaan. Zoals iemand hier al zei: de tijd moet nu zijn ding gaan doen.
quote:Prima69 schreef op 12 maart 2009 @ 22:06:

Mijn vriend weet niet eens hoe hij een sms moet versturen........

Whaha... dat scheelt in ieder geval een hoop stress
quote:Prima69 schreef op 12 maart 2009 @ 22:06:

Mijn vriend weet niet eens hoe hij een sms moet versturen........

Lucky bastard

Ik heb overigens ook wel eens erotische mailcontact met een vriend gehad, een paar weken lang, en dat is nooit uitgelopen op fysiek contact en ik had niet eens een relatie. Dus van het één hoeft niet perse het ander te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven