Ervaringen winterjas
dinsdag 28 augustus 2018 om 18:16
Omdat je beter te vroeg dan te laat kunt zijn heb ik nieuwe winterjassen besteld.
Online, de leukste thuis uitkiezen en de rest retour.
Nu zijn 3 van de 4 jassen heel erg dun. Terwijl ze toch staan aangegeven als winterjas. En met 2 van 3 "wintersterren".
Maar ik kan me helemaal niet voorstellen dat ze warm zijn, ook al hebben ze een voering van dons.
Maar om een jas van €100 op de gok te houden, zo ruim zijn mijn financiën niet.
Zijn die dunne jassen echt warm naar jullie ervaring?
Online, de leukste thuis uitkiezen en de rest retour.
Nu zijn 3 van de 4 jassen heel erg dun. Terwijl ze toch staan aangegeven als winterjas. En met 2 van 3 "wintersterren".
Maar ik kan me helemaal niet voorstellen dat ze warm zijn, ook al hebben ze een voering van dons.
Maar om een jas van €100 op de gok te houden, zo ruim zijn mijn financiën niet.
Zijn die dunne jassen echt warm naar jullie ervaring?
woensdag 29 augustus 2018 om 16:45
dat denk ik ook.
Misschien een gekke tip maar kijk ook eens bij de Welkoop, ik heb daar een leuke lange getailleerde dikke jas gekocht vorig jaar (vooral met het oog op de wandelingen met de hond) en heb er super vele plezier van, hij is erg warm maar ook bij iets minder koud weer is hij heerlijk en niet zweterig ofzo. Het is niet zo`n typische outdoorjas, maar gewoon erg leuk.
Hier jkt hij erg op
https://www.welkoop.nl/winkel/kleding/v ... 6043?sku=1
woensdag 29 augustus 2018 om 20:53
Afgelopen najaar heb ik een dun maar kwalitatief goed waterproof jack van north face gekocht. Daar heb ik de hele winter mee rondgefietst met een fleecejack eronder. Prima isolatie doordat het 2 lagen zijn, en tegen alle weersomstandigheden bestand. Fleecejack had ik ooit bij de Aldi gevonden, maar echt wel goed spul.
woensdag 29 augustus 2018 om 21:49
Om naar je auto lopen zou ik een mooie omslagdoek gebruiken die je in de auto ook weer af kan doen, in de auto is een jas toch al snel te warm. Voor het wandelen zou ik toch een ander soort jas kopen die je in alle omstandigheden kan gebruiken (regen, wind, kou).
Zelf draag ik pas een jas als het ruim onder het vriespunt is overigens maar voor de echte kou heb ik wel een dikke jas die overal tegen kan.
Overigens hoef je toch nog totaal geen haast te hebben met het kopen van een jas?
Zelf draag ik pas een jas als het ruim onder het vriespunt is overigens maar voor de echte kou heb ik wel een dikke jas die overal tegen kan.
Overigens hoef je toch nog totaal geen haast te hebben met het kopen van een jas?
donderdag 30 augustus 2018 om 01:54
In mijn tienerjaren waren die halflange donsjassen met vakjes in de mode. Ik had een zwarte. Heerlijke en mooie jas, soort cocon. Op een aangegeven moment had ik de lange variant gekocht en dat was iets teveel van het goede. Was net een slaapzak en aangezien school een half uur heen en half uur terug fietsen was bleek die jas toen toch wat te warm.Lucifer2018 schreef: ↑28-08-2018 21:13Ik zou nooit dons dragen. Vind de jassen meestal ook foeilelijk.
Nu heb ik een hele mooie korte (wel tot over het achterste) zwarte wollen winterjas met ceintuur. Prachtige en heerlijke jas voor de winter. Zou daarvan ook wel weer eens een enkellange willen, net zoals toen ik achttien was en nog in mijn gothic-fase zat. Ik woonde in die jas.
Omslagdoeken die worden genoemd vind ik ook een hele goede. Ik heb er drie, kan ik wat afwisselen
donderdag 30 augustus 2018 om 08:20
De beste tijd om een winterjas te kopen is natuurlijk januari/februari, als je geen ruim budget hebt. Dus je bent niet lekker vroeg, je bent best laat.
Ik heb een paar onwijs warme winterjassen die ik de afgelopen jaren amper aangehad heb, want zo koud is het hier gewoon niet meer geweest. Heb er daarom ook een waarvan je voering erin kan ritsen als het koud is, anders is het een tussenjas/herfstjas/voorjaarjas.
Verder zou ik bij dons toch eens op deze site kijken: http://dons.vier-voeters.nl/nl/?locale=nl_NL
Het meeste dons wordt op gruwelijke wijze verkregen, ik wil daar echt niet aan meewerken.
Ik heb een paar onwijs warme winterjassen die ik de afgelopen jaren amper aangehad heb, want zo koud is het hier gewoon niet meer geweest. Heb er daarom ook een waarvan je voering erin kan ritsen als het koud is, anders is het een tussenjas/herfstjas/voorjaarjas.
Verder zou ik bij dons toch eens op deze site kijken: http://dons.vier-voeters.nl/nl/?locale=nl_NL
Het meeste dons wordt op gruwelijke wijze verkregen, ik wil daar echt niet aan meewerken.
Such fun!1
vrijdag 31 augustus 2018 om 16:44
Lijken meer tussenjassen.
Zelf kom ik meestal thuis met de wat minder modebewuste exemplaren omdat deze naar mijn idee meer gemaakt zijn voor de kou. Naar mijn idee zijn de slankere, hippere jassen toch meer gericht op de looks dan op de functionaliteit.
Zelf was ik afgelopen winter ook opzoek naar een goede als zowel mooie winterjas, maar naar een aantal retourzendingen heb ik het 'mooie' maar laten varen.
Ik heb nu een heerlijk warme sportieve winterjas met windstoppers en fleecezakken. Lelijk is hij niet, maar modebewust kun je het niet noemen.
Natuurlijk is die gouden combinatie vast wel te vinden
, maar ik had er niet zo veel geluk mee.
Als ik jou was zou ik wachten tot oktober. Nu zijn de jassen nog voornamelijk gericht op de herfst.
Zelf kom ik meestal thuis met de wat minder modebewuste exemplaren omdat deze naar mijn idee meer gemaakt zijn voor de kou. Naar mijn idee zijn de slankere, hippere jassen toch meer gericht op de looks dan op de functionaliteit.
Zelf was ik afgelopen winter ook opzoek naar een goede als zowel mooie winterjas, maar naar een aantal retourzendingen heb ik het 'mooie' maar laten varen.
Ik heb nu een heerlijk warme sportieve winterjas met windstoppers en fleecezakken. Lelijk is hij niet, maar modebewust kun je het niet noemen.
Natuurlijk is die gouden combinatie vast wel te vinden
Als ik jou was zou ik wachten tot oktober. Nu zijn de jassen nog voornamelijk gericht op de herfst.