Pup als knaagdier
donderdag 30 augustus 2018 om 16:13
Hoi, wij hebben de hond van vrienden te logeren, een pup van 5 maanden. Leuk, lief beestje en nog jong, dus moet nog van alles leren. Moet zeggen dat de baasjes nogal laks zijn met opvoeden. En dat is lastig, want nu moeten wij haar van alles leren. We doen ons best, hebben ervaring aangezien we onze hond ook opgevoed hebben. Maar goed, de pup heeft de neiging om aan hoeken van de muur te knagen. Dat doet ze op momenten dat wij het niet zien. We kunnen haar dus niet straffen, want dat is ze toch alweer vergeten. Maar we willen ook niet dat ons huis gesloopt wordt. Wat kunnen we wel doen? Iemand tips?
Cum non tum age
donderdag 30 augustus 2018 om 16:27
Voldoende kauwmaterialen aanbieden, grote kans dat hij tandjes aan het wisselen is. Dat is pijnlijk en dan willen ze iets te kauwen hebben. Verder voldoende mentale en lichamelijke uitdaging bieden.
Mentale uitdaging kun je heel simpel doen zonder (veel) geld te investeren. Vaak zijn ze na 10 minuten zo moe dat ze als een blok in slaap vallen.
Persoonlijk vind ik in de bench stoppen nooit een oplossing maar dat is persoonlijke voorkeur. En als het beestje geen bench gewend is, krijg je hem waarschijnlijk alleen over zijn toeren door hem in de bench te stoppen. Gevolg is dan vaak nog meer ongewenst gedrag. Dan liever een puppyren zoals werd gesuggereerd.
Mentale uitdaging kun je heel simpel doen zonder (veel) geld te investeren. Vaak zijn ze na 10 minuten zo moe dat ze als een blok in slaap vallen.
Persoonlijk vind ik in de bench stoppen nooit een oplossing maar dat is persoonlijke voorkeur. En als het beestje geen bench gewend is, krijg je hem waarschijnlijk alleen over zijn toeren door hem in de bench te stoppen. Gevolg is dan vaak nog meer ongewenst gedrag. Dan liever een puppyren zoals werd gesuggereerd.
donderdag 30 augustus 2018 om 16:28
Hoe weet jij dat?
het is veel aannemelijker dat de hond last heeft van het wisselen van zijn gebit, dat gebeurd op die leeftijd, dus kauwwerk geven.
Haha je was me voor!ouwewijsneus schreef: ↑30-08-2018 16:28Hoe weet jij dat?
het is veel aannemelijker dat de hond last heeft van het wisselen van zijn gebit, dat gebeurd op die leeftijd, dus kauwwerk geven.
donderdag 30 augustus 2018 om 16:45
Eigenlijk dit maar dat is zo sneu voor de pup.redbulletje schreef: ↑30-08-2018 16:28In een bench zetten. Niet jouw probleem, ze mogen het zelf thuis oplossen.
donderdag 30 augustus 2018 om 16:49
Waarom is dat sneu? Neem aan dat TO er wel gewoon mee gaat wandelen. Maar als ze weg is kan ze moeilijk zo'n beest haar huis laten slopen. Mag hopen dat de eigenaren een aansprakelijkheidsverzekering hebben zodat ze de kosten kunnen vergoeden van al wat er aan 't interieur kapot gebeten wordt.
donderdag 30 augustus 2018 om 16:52
Omdat die pup misschien helemaal geen bench gewent is en in paniek raakt als hij daar in moet zitten. Daarnaast is het veel te lang voor een pup om tussen alle wandelingen in alleen maar in de bench te zitten ( wel een beetje afhankelijk van hoe vaak en hoe lang je wandelt natuurlijk)redbulletje schreef: ↑30-08-2018 16:49Waarom is dat sneu? Neem aan dat TO er wel gewoon mee gaat wandelen. Maar als ze weg is kan ze moeilijk zo'n beest haar huis laten slopen. Mag hopen dat de eigenaren een aansprakelijkheidsverzekering hebben zodat ze de kosten kunnen vergoeden van al wat er aan 't interieur kapot gebeten wordt.
donderdag 30 augustus 2018 om 17:17
Toch zou ik proberen die hond in de bench te doen.
Waarom? IK heb net zelf honden gehad in de opvang die waren ook 5 maanden en die waren geen bench gewend. En dat ging prima! Je hebt geen keus. OP het moment dat jij er niet bent om te corrigeren, moet je de pup niet in huis vrij laten lopen zodat hij kan slopen. Maar doe het niet te veel natuurlijk.
Alleen 's nachts en overdags een paar uurtjes als je er niet bent.
Zorg ook dat als je hem in de bench doet, dat hij kauwmateriaal heeft.
Waarom? IK heb net zelf honden gehad in de opvang die waren ook 5 maanden en die waren geen bench gewend. En dat ging prima! Je hebt geen keus. OP het moment dat jij er niet bent om te corrigeren, moet je de pup niet in huis vrij laten lopen zodat hij kan slopen. Maar doe het niet te veel natuurlijk.
Alleen 's nachts en overdags een paar uurtjes als je er niet bent.
Zorg ook dat als je hem in de bench doet, dat hij kauwmateriaal heeft.
donderdag 30 augustus 2018 om 17:19
Genoeg om op te kauwen, botjes, takken etc. Ook veel speelgoed en ze speelt ook veel met onze hond. Mentale spelletjes hebben we ook, vindt ze heel leuk.RP7 schreef: ↑30-08-2018 16:27Voldoende kauwmaterialen aanbieden, grote kans dat hij tandjes aan het wisselen is. Dat is pijnlijk en dan willen ze iets te kauwen hebben. Verder voldoende mentale en lichamelijke uitdaging bieden.
Verplicht rusten moet ze ook. Als ze n tijdje te druk is laat ik haar in haar mand.
Cum non tum age
donderdag 30 augustus 2018 om 17:21
Is de pup ook niet gewoon aan het puberen en grenzen opnieuw aan het aftasten?
Ik zou de muren beschermen door er wat voor te zetten, als je weg bent de pup ergens laten waar hij weinig schade aan kan richten, en als je erbij bent goed opletten en corrigeren.
Overigens geloof ik niet zo in dat “je kunt niet later corrigeren”. Pups en honden weten maanden of zelfs jaren later nog een leuke oude bekende of eng ding te herkennen, want ze hebben een geheugen als een olifant. Wat je niet moet doen ik direct bij binnenkomst corrigeren, want dan worden ze bang voor je terugkeer en snappen ze er niks van. Maar als je al even binnen bent, en dan “toevallig” naar de muur kijkt en je heel verbaasd en verschrikt afvraagt wat daar toch is gebeurd, dan snappen ze dondersgoed waar het over gaat en kun je ze alsnog corrigerend toespreken.
Ik zou de muren beschermen door er wat voor te zetten, als je weg bent de pup ergens laten waar hij weinig schade aan kan richten, en als je erbij bent goed opletten en corrigeren.
Overigens geloof ik niet zo in dat “je kunt niet later corrigeren”. Pups en honden weten maanden of zelfs jaren later nog een leuke oude bekende of eng ding te herkennen, want ze hebben een geheugen als een olifant. Wat je niet moet doen ik direct bij binnenkomst corrigeren, want dan worden ze bang voor je terugkeer en snappen ze er niks van. Maar als je al even binnen bent, en dan “toevallig” naar de muur kijkt en je heel verbaasd en verschrikt afvraagt wat daar toch is gebeurd, dan snappen ze dondersgoed waar het over gaat en kun je ze alsnog corrigerend toespreken.
donderdag 30 augustus 2018 om 17:27
De baasjes zijn trouwens weg vanwege werk en de pup zal hier wel vaker logeren. Gaat ook goed met onze hond, dus dat is niet zo’n probleem.
Ik vrees alleen dat al het werk dat wij erin stoppen dadelijk weer teniet wordt gedaan. Thuis wordt ze niet echt opgevoed. De één probeert het nog wel, maar van de andere baas mag ze alles.
Ik vrees alleen dat al het werk dat wij erin stoppen dadelijk weer teniet wordt gedaan. Thuis wordt ze niet echt opgevoed. De één probeert het nog wel, maar van de andere baas mag ze alles.
Cum non tum age
donderdag 30 augustus 2018 om 19:09
Onze hond heeft één keer ergens op gekauwd waar niet mocht. Ik heb toen gegromd alsof ik zelf een hond was. Dat heeft indruk gemaakt. Maar zij was toen veel jonger 10 weken of zo, het kan dus te laat zijn.
Iets wat wel direct helpt, net als bij jonge kinderen: zo moe maken (door wandelen, spelen) dat ze nergens anders meer energie voor hebben.
Succes!
Iets wat wel direct helpt, net als bij jonge kinderen: zo moe maken (door wandelen, spelen) dat ze nergens anders meer energie voor hebben.
Succes!
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
donderdag 30 augustus 2018 om 19:12
Tja de bench.. een pup van een paar maandjes kun je niet lang alleen laten dus hij/zij zal niet lang in de bench hoeven. Neem ik aan tenminste?
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen aan een pup beginnen als ze de hele dag weg zijn. Niet handig. Of was dat afgesproken TO? Dan kun je ook wat afspreken wbt opvoeding lijkt me.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen aan een pup beginnen als ze de hele dag weg zijn. Niet handig. Of was dat afgesproken TO? Dan kun je ook wat afspreken wbt opvoeding lijkt me.
donderdag 30 augustus 2018 om 19:50
Honden snappen heel goed dat in verschillende huizen verschillende regels kunnen gelden. Dus ik zou toch gewoon je eigen regels toepassen.noa schreef: ↑30-08-2018 17:27De baasjes zijn trouwens weg vanwege werk en de pup zal hier wel vaker logeren. Gaat ook goed met onze hond, dus dat is niet zo’n probleem.
En het gesprek aangaan met de baasjes dat ze onacceptabel gedrag echt moeten corrigeren.