Ken je dat??

30-08-2018 17:05 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een geruime tijd aan het sparen en dat gaat echt goed. Normaal gesproken denk ik eerst aan andere voordat ik aan mezelf denk. Ik spaar voor een cosmetische ingreep.

Nu dat ik extra werk, heb ik wat meer inkomen en we hebben het goed. Dan heb ik het over mij en me 2 kinderen.
Nu komt het..... ik heb een vriend die een eigen woning heeft. Hij verblijft in de weekenden bij ons omdat zijn schuur hier op loopafstand is waar zijn motor instaat. Zijn eigen woning is in een andere wijk, waar jeje motor niet voor de deur kan laten want je weet het maar nooit....
Mijn vriend door de weeks betaald niks en ook geen boodschappen mee, heb hem hierop al aangesproken maar hij vind dat hij niks hoeft te betalen.

We gaan al een tijdje niet goed door 1 deur. Wil ook eigenlijk dat hij gewoon bij zijn eigen huis verblijft zodat we op een afstand eventueel er aan kunnen werken. Op dit moment heb ik hier geen behoefte aan.
We hebben geen seks, we doen echt niks eigenlijk. Er is meer vriendschap dan een relatie.

Wij hebben al 6 jaar een relatie en hij heeft nog nooit meebetaald aan de vaste lasten, wel de boodschappen maar sinds 5 maanden niet meer.
Nu vraagt hij om geld aan mij, omdat hij weet dat ik spaar en weet dat ik geld heb.
Gisteren bijv voor een nieuwe band waarop ik nee antwoord want ga totaal neit aan me spaargeld zitten en de rest ook neit aangezien hij niks geeft of betaald hier.Terwijl dat hij een vaste baan heeft wel zijn eigen vaste lasten maar alsnog.

Vind dit heel vervelend allemaal want hij probeerd mij een schuldgevoel aan te praten alsof ik fout zit.
Heel vervelend allemaal maar wilde dit even van me afschrijven en misschien wat tips.
Dat hij maar in die schuur gaat wonen
"Boring conversation anyway"
Dat hij jou überhaupt om geld durft te vragen, ik zou hem vierkant uitgelachen hebben.
En hem gezegd hebben dat ie lekker op mag rotten...

Lieve TO, een relatie hoort leuk te zijn, waarom ga je überhaupt nog met hem door.
Echt ik lees dat hier zoveel, mensen die in een relatie zitten die helemaal niet leuk is.
Ik snap daar helemaal niks van, ik vind het als single soms niet leuk, maar het is fijner dan een rotrelatie, het scheelt in ieder geval een hoop gezeik.
Liever alleen dan een rotrelatie. (Die ik zelf ook gehad heb in het verleden)
Maar goed dat moet je lekker zelf weten, ik snap het in ieder geval niet.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 18:05
5.29% gewijzigd
Een motor kun je ook in een woonkamer zetten.... verder gaat je topic kennelijk over geld, niet over de relatie. De tip daarin is: hij heeft zijn geld voor zijn dingen; jij hebt jouw geld voor jouw dingen. Hoe kan hij daarin jou een schuldgevoel geven.....?

Of rijdt jij niet hem, maar wel zijn motor?
Zet 'm buiten en vervang je sloten mocht hij 'n sleutel hebben. Je hebt je als voetveeg opgesteld dat je hem zonder betaling bij je hebt laten logeren en eten. Iemand die zo van je gastvrijheid misbruik maakt is geen vriend. Hij zoekt 't maar uit met die motor van hem. Hij verkoopt 'm maar als ie geld tekort heeft.
phoebe24 schreef:
30-08-2018 17:58
Dat hij jou überhaupt om geld durft te vragen, ik zou hem vierkant uitgelachen hebben.
En hem gezegd hebben dat ie lekker op mag rotten...
Dit!
Vraag de sleutel terug of zet nieuwe sloten op je deuren. Of komt hij binnen omdat jij de deur open doet? Niet meer doen dan.

En hoe werkt het dan? Hij komt op vrijdag uit zn werk bij jullie, eet mee, zit op de bank tv te kijken? Op zaterdag slaapt hij uit, gaat dan de een blokje om op de motor. Daarna de wat sleutelen en bij jou weer eten, tv kijken en slapen? Zondag hetzelfde? En jij doet ondertussen dingen met jouw/jullie (?) kinderen? Wat doet hij al die tijd dan dat hij het bij zn motor is?
Hij heeft dus gewoon een gezinsleven met jou, het gaat hem niet in de motor. Die motor is een excuus om controle te houden op jouw leven. Om je te dwingen je naar zijn zin te voegen.

Zijn woning is aan de andere kant van de wijk, dat is wat, 10....15 minuutjes fietsen? Laat hem dat lekker 4x per weekend doen. Dan hoeft hij in het weekend niet jouw koelkast leeg te eten. Echt, je laat je piepelen!
Is dat dezelfde gozer die in januari ook al steeds geld van je wou? Laat je toch niet zo gebruiken!
Hij zou de schuur van mij rustig kunnen huren aan 50 euro per maand.

Als de enige reden om hem nog in je leven te houden is die motor en die schuur zou ik de relatie - voor zover er nog een relatie is - droppen en de schuur verhuren.

Ik zou hem daarnaast melden dat jij geen financiële instelling of liefdadigheid bent.
Als hij geld wil gaat hij zelf maar sparen of gaat ie maar naar de bank.
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 30-08-2018 18:33
33.45% gewijzigd
Het is dus uit lees ik. Laat hem lekker fietsen naar die schuur van hem. Niet meer bij jou laten wonen. Lekker duidelijk ook voor je kinderen?
Onze tijd is nu.
Ben je nu nog steeds aan het sukkelen met die gast, en heb jij je lening nog kunnen krijgen met je BKR notering en is het autootje eindelijk gekocht of kon dat niet omdat je geld geeft aan je vriend voor dingen die hij nodig heeft.

Weet je, je doet het jezelf aan.
ClumsyNinja schreef:
30-08-2018 18:26
Is dat dezelfde gozer die in januari ook al steeds geld van je wou? Laat je toch niet zo gebruiken!

TO valt blijkbaar op motorrijdende klaplopers......wat een bizar verhaal eigenlijk
Weg met die profiteur! Dit pik jij omdat..??!! Hij zoekt zelf maar uit hoe hij bij die schuur moet komen of hij verkoopt zijn motor maar, dan hoeft hij ook niet bij jou te zeuren om geld. Betaalt hij meteen geen huur meer voor die schuur en kan hij ver bij jou uit de buurt blijven. Ik zeg: win-win situatie.
Chinezen schijnen ook zo'n moeite te hebben met nee zeggen. Zelfs als ze nee bedoelen.
Leg nu nog eens uit (maar dan langzaam) waarom jij het een goed idee vindt dat hij gebruik maakt van jouw huis en jouw geld.
Murrmurr schreef:
30-08-2018 17:15
Zo zie je maar dat bij elkaar blijven voor de schuur, hoe goedbedoeld ook, in de praktijk vaak meer kapot maakt. Het is niet voor niets een cliché.
:rofl:
Dat was vanaf het begin al mijn vriend niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Huh? Jouw vriend, of ex... of 'een' vriend, blijft het hele weekend bij jou omdat hij dan dichter bij zijn schuurtje/motor in de buurt is? En dat is het? Hoe zien die weekenden eruit dan? Zit hij de hele zaterdag in zijn schuurtje/op de motor, om 's avonds weer te parkeren en bij jou te eten en slapen om vervolgens op zondagochtend weer naar zijn schuurtje te lopen? En dan wat...? De rest van de week zie je hem niet?

Vat ik het zo goed samen?

In dat geval... Nee. Dat ken ik niet. Zou ik ook geen behoefte aan hebben, klinkt als weinig toegevoegde waarde.
Je laat je gebruiken.
Iedereen doet alsof ts eigenaar is van de schuur. Maar de schuur huurt hij of is misschien zelfs in zijn bezit volgens mij en is op loop afstand van waar ze woont.

Het zou mooi zijn als hij iets in zijn buurt kon huren. Die smoesjesmaker.
Neem een nieuwe vriend, een goeie dit keer
Het is uit, laat hem lekker in zijn eigen huis slapen. Toch zeker zijn probleem - een gigantisch luxeprobleem ook nog - dat hij dan langer onderweg is naar zijn motor? Je lijkt echt wel gek dat je hem nog bij je laat logeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gooi een luchtbed in die schuur.
ik geef mn bek ook maar een douw
Star² schreef:
30-08-2018 17:07
Ik zou je geld investeren in nieuwe sloten op de deuren.
En zorgen dat hij dan wel aan de buitenkant is
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Niet alleen de deur maar ook de schuurdeur uitzetten inclusief die motor van hem!
Laat hem in die schuur gaan wonen

Weg ermee!
redbulletje schreef:
30-08-2018 18:10
Dit!
:$ Was echt het eerste wat in me op kwam, ik ben assertief tegenwoordig.. ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven