Gezondheid alle pijlers

Compeed patch voor koortslip, ervaring?

23-05-2018 20:49 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds een week gezegend met een prachtige koortslip. Omdat ik echt een hekel heb aan de 'scabbing' fase (zo vreselijk, die gele of bruine korsten), heb ik na het lezen van reviews voor het eerst gekozen voor compeed patches. Ze zouden de koortslip afsluiten en een soort natuurlijke korst vormen die je dus bijna niet ziet zitten. Klinkt geweldig toch?

Nou. Ik gebruik de patches sinds zaterdag en ik weet het niet. Ze plakken prima en het heeft vooral in het begin de pijn verlicht. Mijn grote twijfel zit in het punt of mijn koortslip nu wel goed geneest.

Voor mijn gevoel gaat het traag; het is nog steeds rood, open (schaafwond idee), zonder blaasjes of korstjes. Ik had eerlijk gezegd meer vooruitgang verwacht maar misschien ben ik gewoon ongeduldig... Het is ook al lang geleden dat ik een koortslip heb gehad dus misschien geneest het altijd traag?

Wie van jullie heeft positieve ervaringen met het gebruik van de patches? Zowel tijdens de blaasjes fase en tijdens de herstelfase? Ik overweeg om ze te stoppen en maar gewoon de korst te accepteren...

(Dit topic wil ik echt daarop focussen; ik weet dat de crèmes, virulite, hotkiss etc er zijn. Maar daar heb je in de scabbing fase Vrijwel niets meer aan).
fawn schreef:
24-05-2018 18:49
Te vroeg geklaagd; het ziet er echt heel goed uit vandaag! Met name de dikke plek boven m'n lip. Is nu dicht en nog wat rozig, waarschijnlijk in 't weekend hersteld. Plek op lip blijft wat achter, maar is 50% kleiner dan gisteren.
Hup, vlag uit! En hopelijk houdt die lip zich nu een tijdje gedeisd! :D
Toch jammer dat er nog steeds twee rode droge vlekken zitten. :roll: ik haat koortslippen.
Ik gebruik de patchesal tijden en zweer erbij! Wat ik wel doe: ik knip ze door in 2en (daar waar de twee velletjes die je eraf moet halen , elkaar raken ). En dan trek ik heeel voorzichtig met mijn nagel het halve stickertje los. Vergt wat oefening, maar aan een halve heb ik vaak genoeg, het zit niet onnodig richting de binnenkant van mijn lip waardoor hij eerder los zou laten , en de huid onder mijn lip raakt niet geïrriteerd. Én ik doe 2x zo lang van een doosje ! Of de patches het genezingsprocesvertragen vraag ik me af. Vind het een stuk hygiënischer dan cremetjesen het verzacht echt de pijn van je koortslip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven