Ghosters

02-09-2018 10:03 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me al jaren aan mensen die opeens niet meer reageren. Kunnen potentiele partners zijn, maar ook ' vrienden' die je opeens negeren. En vaak gaat er niks bijzonders aan vooraf. Geen ruzie, uit het niks zijn ze stil.

Op Tinder wordt ook geghost. Vaak hebben ze dan iemand gevonden. Verwijder je account gewoon denk ik dan...
>> Vaak hebben ze dan iemand gevonden. Verwijder je account gewoon denk ik dan...

Je geeft je eigen antwoord dan. Ze hebben genoeg contacten, zoeken niet meer of iemand anders die jij niet bent.

Ik zou me niet ergeren want ze doen het niet opzettelijk. Je zou liever willen dat zij tijd vrijmaken om contacten te beantwoorden die ze niet meer willen, terwijl zij liever hun tijd besteden aan contacten die ze wél willen.

Probeer geen pijn te genereren die er niet hoeft te zijn en ga zelf ook door met nieuwe contacten vinden.
Dan moet het maar zoals het kan
Hmm in de korte tijd dat ik heb gedate niet echt meegemaakt. Misschien twee keer maar toen had ik het wel zien aankomen. Gelukkig ghost de meerderheid van de mensen niet. Focus je daar op!
Koffiekopjes schreef:
02-09-2018 10:34
Ik erger mij meer aan real life ghosters. Te laf om te zeggen wat hun probleem is.
Omring je met leuke mensen.
Tsja, ben zelf ook wel een geghost maar ik hecht er niet veel waarde aan. Ghosten online komt vaker voor dan IRL. En IRL ben ik gelukkig nog nooit geghost.

Als mensen online willen ghosten moeten ze dat vooral doen. Zal mij een rotzorg zijn, ik lig er niet wakker van als een tinder match ineens niet meer praat oid.
Als jij een contact oprecht leuk hebt gevonden en die ander kennelijk niet of niet genoeg, en je hebt onvoldoende vrienden die wél willen probeer dan na te gaan waarom jij een date leuk vindt en waarom een date jou mogelijk niet leuk zou kunnen vinden.

Heel vaak willen contactzoekenden in grote lijnen ongeveer hetzelfde, raar maar waar. Maar de ene geeft dan wél wat de ander wil en de andere partij niet.

Er zijn sites die je helpen met daten. Die zou je door kunnen spitten nu je je toch verveelt. Je kan ook buiten gaan zoeken naar vertier.
Koffiekopjes schreef:
02-09-2018 10:49
Ik buiten Tinder om ook niet. Maar wel eens gehad dat een ex niet reageerde. Of mensen waar het mee verwaterd was. Ik zeg het altijd als ik je niet meer leuk vind.
Ik vind vriendschappen die verwateren niet hetzelfde als ghosten hoor. Dat is ook niet echt iets om iemand kwalijk te nemen, toch?
Ik vind ghosten echt ontzettend onbeschoft, zeker als je aan het daten bent. Je kunt iemand toch fatsoenlijk uitleggen dat je geen contact meer wilt en waarom? Maar blijkbaar is dat ouderwets.
RikM schreef:
02-09-2018 12:01
Ik vind ghosten echt ontzettend onbeschoft, zeker als je aan het daten bent. Je kunt iemand toch fatsoenlijk uitleggen dat je geen contact meer wilt en waarom? Maar blijkbaar is dat ouderwets.
Afwijzen is altijd pijnlijk; als je niks doet dan voel je je minder een "dader". Je hoopt dan dat die ander tenslotte de juiste conclusie trekt en opgeeft. Die ander kan jou dan rustig een lul vinden; daar merk je toch niks van.

Als je niet goed bent in iemand afwijzen en die ander daarmee misschien verwondt ("ik vind jou niet leuk!") dan is het misschien beter om te ghosten.
Zou je hier een voorbeeld van een tinder-gesprek kunnen posten? :popcorn:
tv-icoon schreef:
02-09-2018 12:09
Afwijzen is altijd pijnlijk; als je niks doet dan voel je je minder een "dader". Je hoopt dan dat die ander tenslotte de juiste conclusie trekt en opgeeft. Die ander kan jou dan rustig een lul vinden; daar merk je toch niks van.

Als je niet goed bent in iemand afwijzen en die ander daarmee misschien verwondt ("ik vind jou niet leuk!") dan is het misschien beter om te ghosten.

Ben ik niet met je eens. Door helemaal niets te laten weten zal de ander altijd met de vraag blijven zitten: wat heb ik fout gedaan? Sterker nog, je weet niet eens of de ander nog leeft. Misschien is hij/zij wel verongelukt. Hoe dan ook blijf je met een rotgevoel zitten.
Als je een reden krijgt dan weet je tenminste waarom en kun je het afsluiten en ervan leren.
Ik had ook zo'n negatief mens in mijn kennissenkring. Al die negativiteit en geklaag zuigt energie.
Ik snap ze wel die mensen die de TO ghosten.
tv-icoon schreef:
02-09-2018 11:55
Als jij een contact oprecht leuk hebt gevonden en die ander kennelijk niet of niet genoeg, en je hebt onvoldoende vrienden die wél willen probeer dan na te gaan waarom jij een date leuk vindt en waarom een date jou mogelijk niet leuk zou kunnen vinden.

Heel vaak willen contactzoekenden in grote lijnen ongeveer hetzelfde, raar maar waar. Maar de ene geeft dan wél wat de ander wil en de andere partij niet.

Er zijn sites die je helpen met daten. Die zou je door kunnen spitten nu je je toch verveelt. Je kan ook buiten gaan zoeken naar vertier.
Nou ik vind dat een ex gewoon netjes mag reageren. Na een date ben ik nooit geghost verder. Ik geef het aan als ik me erger aan iemand. Ik zeg wat ik vervelemd vind en dat ik het contact verbreek.
Tufan schreef:
02-09-2018 12:23
Zou je hier een voorbeeld van een tinder-gesprek kunnen posten? :popcorn:
Hoi. Hoi. Alles goed? *negeer*
🤣
Ik vind ghosten ook onbeschoft. Als het contact alleen maar online geweest, dan heb ik er niet zo'n moeite mee, maar als je al gedate hebt... en inderdaad, je zou kunnen denken dat die ander dood is of een ongeluk heeft gehad. Je kunt toch gewoon op een fatsoenlijke manier zeggen dat het over is
Koffiekopjes schreef:
02-09-2018 10:34
Ik erger mij meer aan real life ghosters. Te laf om te zeggen wat hun probleem is.

Oh ik doe dat ook wel eens. Dat ik afhaak in een whatsapp gesprek. Omdat ik dan niet zie waar we het verder nog over moeten hebben. Of omdat mijn kind ineens aandacht wil. Of omdat ik de deur uit moet. En vervolgens vergeet ik om het gesprek nog een keer op te pakken.

Heeft zelden iets met de andere persoon te maken, meer met te druk zijn. Ik snap wel heel goed dat het irritant kan zijn en raar kan overkomen.
Koffiekop1 schreef:
02-09-2018 16:36
Oh ik doe dat ook wel eens. Dat ik afhaak in een whatsapp gesprek. Omdat ik dan niet zie waar we het verder nog over moeten hebben. Of omdat mijn kind ineens aandacht wil. Of omdat ik de deur uit moet. En vervolgens vergeet ik om het gesprek nog een keer op te pakken.

Heeft zelden iets met de andere persoon te maken, meer met te druk zijn. Ik snap wel heel goed dat het irritant kan zijn en raar kan overkomen.

Dat is niet ghosten. Ghosten betekent NOOIT meer iets van je laten horen. Dus volledig uit iemands leven verdwijnen zonder aankondiging of toelichting.
Koffiekop1 schreef:
02-09-2018 16:36

Ja, maar dan reageer je later.
Vooral het tinder gedeelte is interessant :popcorn:
Koffiekopjes schreef:
02-09-2018 14:34
Hoi. Hoi. Alles goed? *negeer*
🤣
Kunnen potentiele partners zijn,

Je matched met iemand op tinder en dan stuur jij het eerste bericht met: "Hoi Hoi alles goed?" waarop je vervolgens geen reactie op terugkrijgt?
Ik heb wel gehad dat een gesprek stil viel.. na drie dagen nog twee berichten. Daarna vijf dagen niets en toen maar verwijderd. Persoon helemaal uit zijn plaat dat het niet normaal was en je dan toch wat kon zeggen. Euh we hadden beide niets meer te zeggen, wat wil je dan horen?

Waren overigens pas net aan het praten alleen online nog.

Op tinder schijnt het heel normaal te zijn niets meer te zeggen. Ik heb geen idee, braaf iedereen gezegd dat het toch niets was en match verwijderd.
lilalinda schreef:
02-09-2018 11:32
Omring je met leuke mensen.
Leuke mensen hebben meestal geen zin in een zeur.
Tufan schreef:
02-09-2018 17:56

Je matched met iemand op tinder en dan stuur jij het eerste bericht met: "Hoi Hoi alles goed?" waarop je vervolgens geen reactie op terugkrijgt?
Ja!
Tufan schreef:
02-09-2018 17:56

Oh, dat is hoe 99% van de vrouwen op Tinder reageren wanneer ik een bericht stuur na een match, niet.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Koffiekopjes schreef:
03-09-2018 05:41
Ja!
Als je dat al ghosting noemt heb je het zwaar. Je hebt iemand nog nooit gezien. Ghosting is na mijn idee pas na een aantal leuke dates en iemand reageert niet meer.
Op Tinder ben je elkaar niks verschuldigd.
ywtje schreef:
03-09-2018 10:42
Als je dat al ghosting noemt heb je het zwaar. Je hebt iemand nog nooit gezien. Ghosting is na mijn idee pas na een aantal leuke dates en iemand reageert niet meer.
Op Tinder ben je elkaar niks verschuldigd.
Precies dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven