Gezondheid alle pijlers

Candida schimmel

03-09-2018 09:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Al 10 jaar lang loop ik eigenlijk de huisartsenpraktijk in en weer uit met van alles en nog wat aan advies en medicatie voor de vaginale klachten die ik heb.
Inmiddels ook al mijn derde huisarts.

Mijn klachten zijn als volgt:
- Jeuk(clitoris en schaamlippen
- kloofjes oftewel scheurtjes( vooral clitoris en perineum maar soms ook bij de buitenste rand van mijn grote schaamlippen of tussen mijn grote en kleine schaamlip in.)
- veel afscheiding ( soms is het net of er kleine bellen blaasjes stuk gaan, en ik heb altijd wel een witte plek in mijn ondergoed)

De afgelopen 10 jaar dus gewoon enorm veel last van gehad, seks doet altijd pijn omdat ik bij de eerst penetratie al uitscheur bij de perineum.
De kloofjes ontstaan overigens ook als ik geen seks heb, en al door een klein beetje drukken tegen mijn perineum heb ik alweer een barst.
Ik ben meerdere malen bij de gyneacoloog geweest met als enig uitslag dat ik weer een schimmelinfectie heb.

Mijn laatste kweek is vorige week door de huisarts afgenomen.
En hier kwam het volgende uit:

- een beetje candida
- een beetje gardnrella
- een beetje bacteriele vaginose

De huisarts heeft mij weer gyno- micononazol voorgeschreven en Ik moest 3 dagen achter elkaar de fluconazol tabletten innemen. Dit laatste doe ik sinds twee jaar al 1x per maand innemen.
Na twee dagen in ieder geval de vislucht en roze dikke afscheiding verdwenen.
De kloofjes waren ook weg, maar helaas tijdens de seks 6 dagen later meteen terug.

Ik heb eerder bloed laten prikken om te kijken of er niet wat anders aan de hand was. Maar zonder resultaat.
Allergie testen gedaan. Zonder resultaat
Soa test, alles negatief.

De afgelopen jaren heb ik soms wel eens dagen achter elkaar gehad waarbij ik dan even geen last had en misschien ook wel schimmelvrij was.

Maar het afgelopen jaar en in ieder geval sinds mijn bevalling (2e kindje) 29 december continue last gehad.

Ik ben zelf ook een beetje op onderzoek uitgeweest, en dacht een tijdje dat ik lichen scleroris had. De huisarts heeft dit voor nu uitgesloten.

Momenteel zit ik hierdoor ook echt niet lekker ik mijn vel. Ik heb een hele lieve partner die er wel begrip voor heeft, maar hoeveel kan je van iemand verwachten?
Door mijn klachten hebben we ongeveer 1x in de drie maanden seks, en dan is het puur omdat ik hem dat wil geven uit medelijden en schuldgevoel, want door de jeuk en pijn heb ik totaal geen libido meer.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben, of die misschien advies hebben hiervoor?

Ik lees het graag terug.
Ik PB je even
Is jouw vriend weleens onderzocht op soa’s/schimmels e.d?
Het klinkt alsof het bij jou weer begint/erger wordt als jullie sex hebben gehad.
Als hij de oorzaak is moet dat aangepakt worden.
Is je bloed geprikt? O.a. vitaminetekorten ( met name B en D dacht ik ) kan zorgen dat de candida welig kan blijven tieren.
Lucifer2018 schreef:
03-09-2018 09:27
Is je bloed geprikt? O.a. vitaminetekorten ( met name B en D dacht ik ) kan zorgen dat de candida welig kan blijven tieren.
Dan zou je echter in de kweek ook candida +++ terug moeten zien :-/ .
Féline schreef:
03-09-2018 09:34
Dan zou je echter in de kweek ook candida +++ terug moeten zien :-/ .
Dat hebben ze toch ook? Tenminste als ik de OP goed begrijp:

- een beetje candida
- een beetje gardnrella
Lucifer2018 schreef:
03-09-2018 09:35

- een beetje candida
- een beetje gardnrella
Nee, er staat beetje. Meestal is dat 1+.
Heb je toevallig een Mirena spiraal? Ik heb 3 keer een Mirena gehad zonder 1 enkele klacht en bij de 4e kreeg ik deze klachten ook ineens. Heel lang geen verband gelegd omdat ik nooit klachten had van de Mirena, maar toen toch besloten hem eruit te laten halen voor alle zekerheid en nooit meer last gehad daarna.
Chronische candida heb ik ook gehad. Al die stomme pillen en zalfjes hielpen voor geen meter!

Wat bij mij wel werkte was de combinatie van de volgende dingen.

Probiotica in pilllen slikken, die verkopen ze oa bij de tuinen.

Kappen met zuivelproducten eten (ik had al een vermoeden dat ik lactose intolerant was)

Verminderen van de hoeveelheid suiker die ik op een dag at.

Het werkte absoluut niet de eerste week, maar na een maand had ik steeds meer dagen waarop ik geen last had en na een paar maanden was het helemaal weg.

Ik weet hoe ontzettend naar het is, sterkte!
Wat Felix schrijft en je zou er nog kruiden bij kunnen gebruiken: kurkuma en knoflook.
Gewoon veel en regelmatig door je eten doen.
En ook geen zoet fruit eten.
Hier geen infecties, maar wel extreem droge slijmvliezen gehad, ook in het vulvagebied. Daarvoor kreeg ik vaseline-praffine zalf en dat was heel prettig. De oorzaak was een combinatie van een huid-/slijmvliesziekte en de (heftige) behandeling. Vaseline-paraffine is bij de drogist te krijgen, maar in jouw geval zou ik bij de arts even navragen of dat een goed idee is, in combinatie met de infecties.
Er bestaat trouwens ook een speciaal candida-dieet, maar dat is echt heel erg strikt
Wat vervelend.... Wordt je man ook behandeld? Als hij ook besmet is, kan hij je na de sex weer besmetten. Daarnaast ondergoed op 60graden wassen, ook zijn ondergoed.
Ik herken dit heel erg. Sinds wij het met condoom doen is het over.
Lieve schat ga naar de dermatoloog!
Taralina schreef:
03-09-2018 09:25
Is jouw vriend weleens onderzocht op soa’s/schimmels e.d?
Het klinkt alsof het bij jou weer begint/erger wordt als jullie sex hebben gehad.
Als hij de oorzaak is moet dat aangepakt worden.
Ja mijn vriend is ook onderzocht, en idd bij hem ook schimmel dus hij moest ook meesmeren. Maar zoals ik al aangaf heb ik soms hierdoor maanden geen seks en dan heb ik alsnog last.

Maar ik denk zeker wel dat seks het erger maakt, want als ik seks heb dan heb ik ook gewoon last beneden en is het meestal ook geïrriteerd.
Lucifer2018 schreef:
03-09-2018 09:27
Voor het laatst in februari en toen had ik idd een tekort aan vitamine en een lichte bloedarmoede. Dit had te maken met mijn zwangerschap. Heb toen tabletten en een prik gehad. Maandje later opnieuw geprikt en toen waren mijn waarden gewoon oke.
Venusss schreef:
03-09-2018 10:35
Heb je toevallig een Mirena spiraal? Ik heb 3 keer een Mirena gehad zonder 1 enkele klacht en bij de 4e kreeg ik deze klachten ook ineens. Heel lang geen verband gelegd omdat ik nooit klachten had van de Mirena, maar toen toch besloten hem eruit te laten halen voor alle zekerheid en nooit meer last gehad daarna.
Nee geen mirena spiraal, maar wel een implanon. Die had ook voor mijn zwangerschap. 29 december ben ik bevallen en op 28 april de implanon weer laten plaatsen. Ik had bewust een tijdje gewacht met herplaatsen omdat ik wilde weten of ik schimmelvrij zou blijven in die periode.

Maar dit was niet het geval, en ongesteld worden maakte het allemaal erger want ik krijg gewoon enorme jeuk van tampons en maandverband.
Momenteel word ik dus helemaal niet ongesteld.
Hier ben ik ook al geweest.

Die heeft toen een allergietest gedaan met allemaal plakkers op mijn rug, met verschillende stoffen.
Maar hier is helemaal niks uitgekomen.
Lucifer2018 schreef:
03-09-2018 09:35

- een beetje candida
- een beetje gardnrella
Nee de laatste keer geen bloed geprikt. Bovengenoemde uitslag kwam uit het kweekje met een staafje.
Redballoon schreef:
03-09-2018 14:12
Ik herken dit heel erg. Sinds wij het met condoom doen is het over.

Dit heb ik dus geprobeerd de laatste keer dat we seks hadden, maar hierna kreeg ik dus die vreselijke klachten met vislucht, extreme jeuk en dikke roze afscheiding.
Felix_Urbexicus schreef:
03-09-2018 10:37
Chronische candida heb ik ook gehad. Al die stomme pillen en zalfjes hielpen voor geen meter!

Wat bij mij wel werkte was de combinatie van de volgende dingen.

Probiotica in pilllen slikken, die verkopen ze oa bij de tuinen.

Kappen met zuivelproducten eten (ik had al een vermoeden dat ik lactose intolerant was)

Verminderen van de hoeveelheid suiker die ik op een dag at.

Het werkte absoluut niet de eerste week, maar na een maand had ik steeds meer dagen waarop ik geen last had en na een paar maanden was het helemaal weg.

Ik weet hoe ontzettend naar het is, sterkte!
Zeker het proberen waard. Dankjewel

Momenteel probeer ik de cranberry tabletten.. Even kijken wat dat doet, omdat ik daar ook veel over had gelezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven