begrijpelijk lezen

03-09-2018 17:41 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allen, ik heb even een hele kleine ittie pittie vraag

ik zette deze zin in de chat, maar ik kreeg kritiek dat de 1ste zin (iets) was..wat die iets was heb ik nog niet vernomen, maar dat komt nog wel. maar als jullie dit lezen, is het begrijpelijk (met name de 1ste zin) wat daarmee bedoelt wordt. aangezien het begrijpen van een stukje tekst toch het belangrijkste is dan een spel/typfout ,grammatica, etc...

hier komt ie
en vraag me niet waar we het over hadden :-D
inleiding is dat iemand me zei dat ik beloond zou worden met 70 maagden of met 7 zonen

en toen zei ik

maagden, zonen = alimentatie / wil mn hemelsblauwe BenQ TK800 4K beamer nog kopen. maar als meer mensen mijn voorbeeld zouden volgen zou ik meer dan happy zijn. de Nl versie van bovenstaande quote heb ik op de muur op mijn werk geplakt, samen met nog 40 andere .

begrijpelijk of.....?
Dana schreef:
03-09-2018 18:07
Afbeelding
Wel.
KI misschien maar dat bedoel je toch niet? ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-09-2018 18:11
KI misschien maar dat bedoel je toch niet? ;-)
Afbeelding
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Die eerste zin is duidelijk genoeg, maar de tweede is onduidelijk want eigenlijk is die nieuwe zin onderdeel van de eerste zin en je verwijst naar iets dat nu niet duidelijk is. Het woord maar zou en moeten zijn.

maagden of zonen betekent alimentatie en ik wil mn hemelsblauwe BenQ TK800 4K beamer nog kopen en als meer mensen mijn voorbeeld zouden volgen zou ik meer dan happy zijn.

Happy slaat op het goede voorbeeld dat je geeft van of het afwijzen van al die maagden of het kopen van die beamer?
Volgens mij probeer je je veel interessanter voor te doen dan je bent.

In je OP staat met betrekking tot taal, spelling en stijl werkelijk geen één goede Nederlandse zin. Je hebt een gave voor incorrect, lelijk en onbegrijpelijk Nederlands en niet voor intellect. Kortom je doet interessant maar je bent het niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Driewieler22 schreef:
03-09-2018 17:51
Ik ben zo benieuwd waarom die zin niet klopt, dat ik jullie slimme mensen raadpleeg wat hij zou kunne bedoelen
Aan jou taal uitleggen is een gebed zonder end. Je hebt gewoon niet goed opgelet op het LHNO.

Pubers gebruiken met vriendjes regelmatig straattaal terwijl zij op school prima in staat zijn om correct Nederlands te gebruiken. Ik zou het loslaten want in deze concurrentiestrijd met je zoon delf jij het onderspit. Hij beheerst meerdere talen correct inclusief Nederlands en straattaal. Jij daar in tegen.....tja sorry, je beheerst waarschijnlijk geen enkele taal echt goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
03-09-2018 18:30
Volgens mij probeer je je veel interessanter voor te doen dan je bent.

In je OP staat met betrekking tot taal, spelling en stijl werkelijk geen één goede Nederlandse zin. Je hebt een gave voor incorrect, lelijk en onbegrijpelijk Nederlands en niet voor intellect. Kortom je doet interessant maar je bent het niet.
Ik denk dat de TO iets in het hoofd heeft maar simpelweg niet bij machte is om dat naar geschreven tekst of volzinnen te kunnen vertalen en dat dus ook gewoon niet moet proberen.
Happy is geen Nederlands.
viva-amber schreef:
03-09-2018 18:35
Aan jou taal uitleggen is een gebed zonder end. Je hebt gewoon niet goed opgelet op het LHNO.

Pubers gebruiken met vriendjes regelmatig straattaal terwijl zij op school prima in staat zijn om correct Nederlands te gebruiken. Ik zou het loslaten want in deze concurrentiestrijd met je zoon delf jij het onderspit. Hij beheerst meerdere talen correct inclusief Nederlands en straattaal. Jij daar in tegen.....tja sorry, je beheerst waarschijnlijk geen enkele taal echt goed.
Doe toch niet zo kattig joh.
Jij schrijft ook niet foutloos, hè.
Afbeelding
Sorry, echt niets aan dit topic is begrijpelijk geschreven. Zowel grammaticaal, in spelling en zinsconstructie/opbouw klopt er zoveel niet dat je helaas niet te volgen bent.
safrat schreef:
03-09-2018 18:38
Doe toch niet zo kattig joh.
Jij schrijft ook niet foutloos, hè.
Nee klopt, ik heb ben wat woordblind en heb altijd extra taalles gehad maar het is er niet helemaal uit.
Ik pretendeer ook niet foutloos te schrijven maar wanneer iemand een vraag heeft over mijn schrijven dan beantwoord ik die graag i.p.v. aan te nemen dat de ander te dom is om begrijpend te lezen.
viva-amber schreef:
03-09-2018 18:35
Jij daar in tegen.....tja sorry, je beheerst waarschijnlijk geen enkele taal echt goed.
Daarentegen :proud:
Shula schreef:
03-09-2018 18:43
Daarentegen :proud:
Dank je wel! Weer iets geleerd. :proud:
Echt, ik snap er geen hol van..

Terug naar de taalcursus dus voor jou, TO!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
viva-amber schreef:
03-09-2018 18:42
Nee klopt, ik heb ben wat woordblind en heb altijd extra taalles gehad maar het is er niet helemaal uit.
Ik pretendeer ook niet foutloos te schrijven maar wanneer iemand een vraag heeft over mijn schrijven dan beantwoord ik die graag i.p.v. aan te nemen dat de ander te dom is om begrijpend te lezen.
Dat doet TO toch ook niet? Hij vraagt aan alle slimme viva-vrouwen waarom die zin niet klopt. Met andere woorden: hij vindt zichzelf in ieder geval niet slim genoeg om de fout te zien.
De hele OP staat vol met fouten. Er is geen beginnen aan.
Driewieler22 schreef:
03-09-2018 17:41
Hoi Allen, ik heb even een hele kleine ittie pittie vraag.....
Ik besloot hier al niet meer verder te lezen. Kleuters mogen hier geen topics openen toch?
DuploPanda schreef:
03-09-2018 18:07
Hoe ik het lees is:

Iemand vraagt aan je zoon of hij liever wordt beloond met 70 maagden of met 7 zonen.

Zijn antwoord is dan 70 maagden, want met zonen heb je een alimentatieplicht. Hij besteedt zijn geld liever aan een beamer.
Maar ik lees nergens iets over een zoon in de OP. Zoals ik het lees schreef/schrijft TO dit zelf.
Dus dan klopt het weer niet.
Pas later heeft ze het ineens over een zoon die iets zou kunnen bedoelen.. Lekker vaag.

Ik vind het eigenlijk hondsirritant en gemakzuchtig dat mensen soms zo weinig moeite nemen om gewoon begrijpelijk te schrijven. Dan hoeft echt niet elke d of t goed te staan, maar maak gewoon zinnen met een begin en een eind en wat interpunctie. Lees iets even door voordat je het op het internet (of waar dan ook) plempt.
..
viva-amber schreef:
03-09-2018 18:42
Huh? Maar jij doet in je eerdere post een heleboel aannames. Maar als ik er dan eentje mag doen... je kent vast het spreekwoord: in het land der blinden is eenoog koning. En jij voelt je nu de koning, omdat je ondanks je woordblindheid toch beter Nederlands schrijft dan TO. En dat wil je er dus graag inwrijven.
Maar er is een verschil tussen je mening geven en iemand de grond in boren.
Ik snap niet alleen die ene zin niet: ik begrijp niets van je hele OP.
The eyes are useless when the mind is blind.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar kolere, wat doet jouw taalgebruik pijn aan mijn ogen...
:whut: :nope:
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven