Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Margriet26, wat raar zeg, heeft het doorgezet of heb je gewoon bloed kunnen prikken.

Zoma17 dankjewel voor je lieve woorden. Ik ga zeker wat met je tip doen! Voel me echt al sinds de uitslag zo klote, veel aan het huilen en nergens zin in. Misschien toch ook door clomid, heb namelijk ook opvliegers niet normaal Haha. Die kuur clomid moest ik toch af maken van de gyneacoloog en dinsdag die echo maken maar voor mijn gevoel is het toch allemaal voor niks.

Voor iedereen hier: ik hoop echt van harte dat jullie snel zwanger zijn!!! Ga in iedergeval voor jullie duimen :heart:
@rossy, fijn dat je man zo positief blijft, dat is soms wel nodig. Hoop dat hij ook snel inziet dat hij ook vanuit zijn kant soms wat dingen moet laten. Succes maandag! En die clomid werkt zeker niet mee. En goede tip van @zoma! Ga ik ook even doorgeven haha.

@margriet, oh dat is wel gek zo vroeg. Heeft het doorgezet? En heb je nog bloed geprikt?

Ik heb een echo gehad, helaas alles nog steeds klein... grrr..Dinsdag weer terug. De verpleegkundige zei ineens ook uit het niets of ik het nog wel volhield en dat ze evt ook psychologen hebben werken voor extra ondersteuning, mocht ik dat hebben. Ze zal misschien mijn frustratie gezien hebben;).

Liefs
He Manon wat balen dat je nu elke keer zo'n lange cyclus hebt. Ik begreep wel dat het voor de kwaliteit niet uit maakt, nu dus hopen dat er dinsdag wat moois te zien is.

Rossy meid.. hoe gaat het? Persoonlijk vind ik dat wanneer jij aan de hormonen gaat dat je vriend ook aanpassingen kan doen. Minder roken helpt al dus miss kan hij daar mee beginnen. Het is immers een wens van jullie beiden toch..

Hier best positief gesteld. Gisteren een hsg gehad en zag er echt tegenop. Maar.. geen centje pijn! 1 eileider was super en die andere was ook open maar kennelijk minder goed (die vloeistof kiest natuurlijk de minste weerstand). Al met al zag het er goed uit! Nu hopen dat het waar is dat de vruchtbaarheid hierdoor iets verhoogt!

Fijn weekend meiden!
@Margriet, vervelend dat de bloeding zo vroeg is. Is het nog gestopt of heeft het wel doorgezet?

@Manon, balen dat alles nog zo klein is. Hopelijk is er dinsdag beter nieuws en is je ei goed gegroeid!

@Lucy, fijn dat de hsg meeviel en het er allemaal goed uit zag. Ik hoop met je mee dat je nu iets vruchtbaarder bent en je snel zwanger bent :)

Ik bloed nog steeds, Dit houd nu dus al 11 dagen aan. Het lijkt de laatste 4 dagen wel wat meer, dus misschien dat dit dan pas de ongesteldheid is. Nog steeds geen tampon of iets nodig komt echt pas mee bij het naar de wc gaan zeg maar 🙈 Blijf het raar vinden.
Oh Lucy wat fijn om te lezen dat de HSG mee viel! Ik ben als de dood dat ze mij dat ook gaan vragen te doen als 'eerste' behandelmethode.. Een kennis van mij die ook 1,5 jaar al bezig was zonder medische indicatie is zwanger geraakt na de HSG! 3e en laatste maand dat ze meer kans hadden door de HSG.
Aut viam inveniam aut faciam.
@Lucy, Wat fijn dat de HSG pijnloos was. Gelukkig zag alles er goed uit. Een verhoogde kans is helemaal mooi meegenomen:)

Mijn bloedverlies was zeer minimaal. Twee keer een tampon helderrood bloed. Voor de rest steeds maar een klein beetje bruinverlies. De assistent van de gyn wist niet goed of het een menstruatie was of niet. Ik ben daarom vrijdag toch gewoon bloed gaan prikken. Helaas niet zo'n goede ervaring mee. Ik was erg gespannen en de vrouw die bloed prikte stelde me totaal niet gerust. Ze zei dingen als: "als je je arm niet stilhoud, prik ik dadelijk mis" en "dit gaat zeker een blauwe plek worden, maar daar kan ik niks aan doen".

Vandaag een belafspraak gehad met de gyn, maar aangezien ik niet goed wist of ik nu wel of geen menstruatie gehad had, toch even langs geweest voor een echo. Baarmoederslijmvlies was weer dun en progesteronwaarde was afgelopen vrijdag laag. Ik mag het bloedverlies dus als een menstruatie zien. De gyn wist echter ook niet waarom het bloedverlies al zo snel gekomen was.
Komende cyclus wil ze nog eens Clomid 50 MG proberen, maar deze keer moet ik bloedprikken op dag 3, dag 7 en dag 9 na de eisprong. Ik ben hier zeker na mijn laatste prikervaring niet zo blij mee. Dit heb ik ook aangegeven, maar de andere optie was hormonen spuiten en hier zie ik ook erg tegenop. De gyn wilde eerst de Clomid 50 MG nog eens proberen om zeker te zijn hoe ik hierop reageer. Maar eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in deze ronde.
Ik hoop dat ik mag aanschuiven hier :)
Forum nu mobiel maar zal later anders even kijken of ik de tabel kan aanpassen.

Ik ben 30 jaar en samen met mijn vriend vandaag besloten dat we er echt voor gaan. Ons eerste kindje.
Super spannend! Ik sta op het punt om ongesteld te worden dus dan zal onze eerste poging zo over 2 weken echt kunnen gaan starten. Tot die tijd oefenen we gewoon nog even verder ;)
Ben al 2 jaar van de pil maar vanwege pcos ben ik toch wel beetje bang dat het niet zo makkelijk zal gaan.
Cyclus is redelijk regelmatig rond de 28 dagen ( al ben ik nu wel al dag 29... ) maar weet niet of ik een goede eisprong heb en heb het idee dat mijn LF weleens aan de korte kant kan zijn.
Het is toch lastig om op mijn lichaam te vertrouwen in dit geval.
Hopelijk krijg ik dat vertrouwen weer terug.

Hopelijk mag ik nog bij jullie aanschuiven.

Fijne avond!
88vlinder88, Welkom! Wat je ltf betreft, die van mij is 10 dagen de gynaecoloog zei tegen mij dat die minimaal 7 moet zijn. Had mij daar ook wel eens zorgen over gemaakt, in mijn geval niet nodig dus.

Margriet, sommige verpleegkundige bij het priklab zijn echt zo ontzettend lomp! Ik vind bloedprikken over het algemeen niet eens een heel groot probleem. Maar soms denk ik echt jezus! Jassen ze die spuit erin alsof je een dier bent.. Ik heb ook 1x een cyclus echt ruim 10 dagen bloedverlies gehad, ook zoals jij dat had. Vond dat ook best vreemd maar de maand daarna was dat niet meer. Hoop dat de nieuwe ronde clomid helpt, en je een lieve verpleegkundige hebt met prikken! Succes!
@ZoMa17. Goed om te weten. Weten jij nou ook hoe ze LF precies tellen. Vanaf echt de doorgebroken menstruatie of vanaf dat er spotting/bruinverlies is? Dat bruinverlies had ik deze cyclus bijvoorbeeld al op dpo 6 ofzo en heeft heel lang aangehouden deze keer tot de mensturatie echt doorbrak.

Door plantaardig eten heb ik nu een regelmatige cyclus gekregen dus daarom gaan we het ook gewoon eerst een mooie tijd natuurlijk proberen. We geven het gewoon rustig de kans, we hebben geen haast. Al zal het uiteindelijk toch wel een teleurstelling zijn als het niet lukt dus stiekem hoop je gewoon dat het snel lukt.

Vandaag is mijn ongesteldheid echt vol doorgebroken dus dan zal mijn vruchtbare periode over ongeveer 2 weken starten. Dan gaan mijn vriend en ik net een weekend weg dus perfect. Ook is zijn zakenreis die week uitgesteld, alsof het zo moest zijn haha. Mijn vriend reist best veel voor zijn werk dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn met mijn eisprong en of we dan veel rondes zullen gaan missen. Ik hoop het niet!
Hoi meiden,

Ik ga stoppen met schrijven hier. Ik merk dat ik het te veel vind om bij te houden. Maar ook heb ik vaker het gevoel in een andere fase te zitten. Wij proberen inmiddels ruim 1,5 jaar zwanger te worden. En om op het punt te komen om überhaupt voor een kindje te kunnen gaan heb ik een hele lange weg afgelegd. (Depressie/ misbruik verleden/ veel afgevallen, geen cyclus gehad)
Ons daadwerkelijk proberen zwanger te worden is misschien nog niet zo lang, maar het gehele proces is toch al zo'n 5 jaar.

Ik wil jullie allemaal heel veel geluk wensen voor de toekomst en ik hoop dat onze droom voor iedereen snel werkelijkheid wordt! @ :love:
Lucy387, wat fijn dat het onderzoek je mee is gevallen. Hopelijk werkt dat inderdaad. Ga voor je duimen meis!

Harloopstudentje, wat zeg,vandaag hebben jullie een afspraak toch? Voor de uitslag etc? Kan je misschien wel even overleggen. Veel succes:)

88vlindertje88, welkom! Wat een spannende periode zeg. Het is altijd rot en onzeker pcos, gaan jullie Het eerst zo proberen voordat jullie de medische molen instappen? Ken genoeg verhalen van meiden die ook pcos hebben en toch spontaan zwanger zijn geraakt. Heel veel succes de komende tijd!

Margriet86. Wat balen zeg van het prik kan dat je daar geen fijne ervaring mee hebt. Kan me heel goed voorstellen dat je er tegen op ziet. Inderdaad de een is de ander niet op het prik gebied. Hoop dat je ondanks je onzekerheid toch een goede ronde mag krijgen.

Ik ben weer een beetje bekomen van de slechte uitslag. Heb het afgelopen weekend geleefd als een monster dankzij clomid. We zijn inmiddels om te tafel gaan zitten met onze gyneacoloog omdat het mij echt niet lekker zat. Waarschijnlijk is het tijdens het transport van het zaad toch niet helemaal gegaan zoals het hoort. (Potje was omgevallen in de tas, wel met deksel erop hoor) Maar dat geschud is blijkbaar niet goed. Ook heeft mijn man eerlijk opgebiecht dat hij dat weekend ervoor 3 feestjes heeft gehad met flink wat alcoholgebruik en korte nachtjes.
De gyneacoloog was erg begripvol en stelde voor om het onderzoek over 2 weken nog een keer te doen omdat al die factoren bij elkaar wel eens die slechte uitslag hebben doen geven. Ze zei dat we met die 3 miljoen in principe wel zwanger konden worden op een natuurlijke manier maar dat het langer kan duren. Heb haar ook goed verteld dat ik het niet normaal vond hoe ze via de telefoon zei dat ik beter gelijk met clomid kon stoppen omdat het zaad te slecht was en het niks word. Hier heeft ze haar excuses voor aangeboden en zei dat ze dit niet zo bedoelde.

De kuur Clomid slaat goed aan, heb 3 eitjes op mijn 10e dag. 2 van 12mm en 1 van 13. Moet vrijdag terug komen voor de 2e echo. Snap alleen niet of ze daadwerkelijk allemaal ook gaan springen, lijkt me niet toch?

Wat mijn man betreft die drinkt door de weeks geen druppel meer, met roken is die verminderd en hij probeert echt op zijn voeding te letten dus gelukkig is het tot hem door gedrongen dat die zijn levenstijl aan moest passen.

Nu ben ik weer een beetje op de hoogte hoe het er bij jullie voorstaat!
Net terug van het ziekenhuis. Bij mijn vriend is alles super dus dat is een hele opluchting! Ik moet nog 1x bloedprikken morgen om nog iets te checken. Was 1 hormoonwaarde wat hoog vorige keer maar niet schokkend dus de arts denkt dat het nu niet meer zo zal zijn.

Dan mag ik volgende week primolut gaan slikken om menstruatie op te wekken en daarna beginnen met clomid voor de eisprong. Ik ben blij dat er nu eindelijk vooruitgang in zit :)

Ik reageer morgen weer even op jullie allemaal. Nu even wat minder tijd.
@ Manon hoe was je echo vandaag? Of hoeveelste dag Zit je nu?

@ Lucy wat super dat het zo goed ging en alles goed was. Hopelijk komt er gauw goed nieuws!

@ Margriet wat vervelend van dat prikken. Het is inderdaad routine wat hun doen maar dat mag je niet zo laten blijken. Slecht hoor.. ik hoop voor je dat de komende keren prikken beter gaat.

@ vlinder welkom hier! Ga je ook clomid slikken of eerst zonder hulp proberen?

@ rossy wat super dat de test nog een keer mag en hopelijk nu een beter resultaat. Wel mooi dat je vriend hem zo goed aanpast hier in. Ben blij voor je. Oh dat ziet er goed uit. Als ze groter dan 14mm zijn groeien ze door, dus nog even afwachten of ze alle 3 door groeien. Grote kans dat ze niet allemaal mooi door groeien hoor maar dat is bij iedereen en iedere ronde weer anders.

@ hardloopstudentje gefeliciteerd met dit mooie nieuws! Komt er nu schot in de zaak.

Ik heb zonet de laatste 3 tabletjes in genomen. Wonder boven wonder heb ik tot nu toe nog geen bijwerkingen gehad van de medicijnen. Ben heel benieuwd wat de 150mg met mijn eitjes gaat doen, hopelijk gaat dat net zo goed.
@ Margriet, balen dat je zo'n ervaring hebt met het bloedprikken. Ik hoop dat je de volgende keer iemand hebt die niet zo onaardig doet en ook een beetje zich kan inleven in een ander.

@88Vlinder88, Welkom! :) Spannend dat jullie er nu echt voor gaan. Wel fijn dat je door plantaardig te eten nu een redelijk regelmatige cyclus hebt. Dat helpt al enorm lijkt me, voorlopig dus eerst zelf proberen zonder medicatie enzo denk ik?

@Rossy, wat goed dat jullie om de tafel zijn gegaan met de gynaecoloog en dat er nu opnieuw naar het zaad van je vriend gekeken gaat worden. Ik hoop dat het gewoon een eenmalig iets was en de volgende uitslag gewoon goed gaat zijn. Wel fijn dat de clomid bij jou goed lijkt aan te slaan. En ook goed van je vriend dat hij inziet dat er toch wel wat aan zijn levensstijl moet veranderen en hij dat dan ook meteen oppakt.

@ Kirsten, voor jou nu dus weer afwachten, spannend hoor! Wanneer heb je een echo om te kijken naar je ei?

Ik heb vandaag bloed geprikt en donderdag hoor ik de uitslag. Ik moest prikken voor prolactine, die was iets verhoogd. Als alles dan goed is, dan ga ik vrijdag beginnen aan de primolut en daarna door met de clomid. Ik moet alleen gewoon op dag 3 t/m 7 slikken (50 mg) en hoef niet voor echo's. Als ik na 35 dagen dan geen ongesteldheid heb en geen positieve test krijg ik opnieuw primolut en dan 100 mg. Dan hoef ik ook nog niet voor echo's en werkt het weer hetzelfde, als dat niet werkt krijg ik 150 mg en dan pas echo's. Als ik wel gewoon binnen de 35 dagen ongesteld word blijf ik gewoon op dezelfde dosering en mag ik 12 maanden proberen, na 6 maanden dan wel opnieuw naar de gynaecoloog. Ik vind het wel apart, want wat nou al ik ineens heel veel eitjes krijg al bij 50 mg?

En ik heb dan ook niet echt een houvast nog of er daadwerkelijk een eisprong is totdat ik wel of niet ongesteld word of een positieve test heb. Kan iemand bepaalde ovulatietesten aanraden? Ookal weet ik dat het misschien niet werkt, maar wil het toch 1 maand proberen.
Hoihoi,

@Lucy, wat fijn dat het is meegevallen! En zeker duimen voor extra vruchtbaarheid :)

@hardloopstudentje, dat is inderdaad wel erg lang dat je aan het bloeden bent. Wat zit het lichaam toch gek in elkaar he.. Maar wel fijn dat je kan beginnen en het bij je vriend goed zit! Dat is toch wel fijn:) heb je de uitslag al gekregen van het bloedprikken? Ene kant wel fijn dat je niet steeds alles om hoeft te gooien om voor echo's te gaan, en continue geconfronteerd mee wordt. Maar het is ook wel veel onzekerheid. Hebben ze daar verklaring voor waarom ze dat niet willen?

@Zoma, hebben ze het bij jouw over HSG gehad? Ip nu allemaal best positieve verhalen:)?

@Margriet, wat vervelend van die prikker.. Ik moet zeggen dat ze niet altijd de vrolijkste zijn, maar wel gewoon professioneel. Hopelijk tref je de volgende keer een leukere aan, en anders zou ik het gewoon zeggen dat dit niet leuk is. Maar meteen na 50mg hormonen spuiten? Eerst niet verhogen met medicatie?

@Vlinder, welkom! Wat fijn dat je een goede cyclus hebt uit jezelf en lukt het snel! Lekker genieten op je weekendje weg;). Waarom denk je dat je misschien geen goede eisprong hebt?

@Panda, mocht je dit nog lezen, ook heel veel geluk :rose:

@Rossy, wat fijn dat je zo'n goed gesprek had en wat bent gerustgesteld. Ook fijn dat ze even haar excuses aanbood. En wat goed van je vriend! Dat is wel een opluchting denk ik dat hij nu ook zn best doet. Wat fijn dat je ook reageert op de clomid! En ze kunnen wel alle drie gaan springen denk ik, maar dat kan je morgen even vragen. Kijken hoe ze gegroeid zijn!

@Kirsten, wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt! En hopelijk reageer je snel. Wanneer moet je voor echo?

Ik was gister voor echo: links eitje van 10.7mm en eentje van 13.2! Lijkt de goede kant op te gaan, morgen weer voor echo. Ze streven bij mij naar een cyclus van 30 dagen, maar zit nu wel steeds over de 40 heen. Ze willen zoveel mogelijk kansen geven, maar reageer niet supersnel. Maar ik heb iig een eisprong. En vergeleken met jullie ook redelijk snel, dus we blijven gewoon maar duimen!

Succes iedereen :hug:

Liefs
@Manon, de uitslag van het bloed hoor ik dus pas volgende week donderdag. Ik baal dat het steeds lang moet duren, want het is nu toch wel weer spannend.

Super dat je eitjes in ieder geval groeien! Wel balen dat het nog steeds langere cyclussen zijn, maar goed een eisprong is denk ik het belangrijkste.
@hardloopstudentje, oh volgende week donderdag! Ik dacht deze donderdag (dacht dat het gister donderdag was, lekker bezig...), maar duurt idd lang.. :( duimen dat je dan die vrijdag kan beginnen en de uitslag goed is!

Bij mij goed nieuws, ik mag morgen de pregnyl spuiten en dan is mn eisprong zaterdag! Nod 22sept. :)

Liefs
@ hardloopstudentje ik moet maandag voor een echo. Dat is dan dag 14, ze wouden eigenlijk eerder maar omdat het voor het weekend te vroeg was en in het weekend geen echo’s maken moest het maandag.
Ze zeiden bij mij in het ziekenhuis dat het met 50 Mg eigenlijk niet gebeurde dat er meer dan 1 eitje groeide. Je zou inderdaad best een keer een ovulatie test kunnen gebruiken. Zou nu al vast 1 doen dan weet je of het wel of niet bij jou werkt.

@ Manon ik moet maandag voor een echo. Dat is dan dag 14, ze wouden eigenlijk eerder maar omdat het voor het weekend te vroeg was en in het weekend geen echo’s maken moest het maandag.
Wat goed dat we 2 eitjes waren, waren die er vandaag ook beide nog? Wat super dat het door heeft gezet. Succes op het wachtbankje! Deze 2 weken duren altijd het langste.
Lieve dames, ben weer helemaal bijgelezen hoor haha!

Harloopstudentje, goed nieuws dat bij je vriend alles goed is! Geruststelling zeg, vandaag begonnen met de primolout? Was je bloeduitslag goed? Fijn joh dat alles in werking is gezet, zo kom je toch iedere keer een stapje dichterbij!

Manon12345 veel succes met spuiten spannende periode zeg! Ga voor je duimen dat je na de 22ste een positieve test in handen mag hebben.

Even een update van mijn kant, vanmorgen weer een echo gehad. Wat denk je? Er zitten ineens 8 eitjes!!!! tussen de 16 en 20 mm. Dit had niemand zien aankomen zoveel! Heb serieus een seks verbod gekregen haha, vandaag weer direct met provera gestart om een menstruatie op te wekken. Op mijn 3e cyclus dag weer een echo om te kijken of ze daadwerkelijk allemaal weg zijn, daarna start ik met clomid 25 mg, die 50 mg is veel te heftig voor mij. Gelukkig dat ik wel echo's kreeg, stel je voor kreeg geen echo's dan sta je mooi te kijken als het wel raak is en het word een meerling. Nou ben benieuwd na die 25mg of de bijwerkingen ook minder zijn en of het wel aanslaat. Ze snappen er niks meer van in iedergeval. Vraag me nu al af, stel je voor die 25 mg is ook te heftig welke stap gaan ze dan ondernemen? Of als 25mg niet aanslaat? Soms maak ik mezelf te gek met dat denken. Aan de andere kant denk ik ook mijn man heeft slechte zwemmers dus t is het proberen waard met 8 eitjes. Maar ik luister maar netjes naar wat mij verteld word, ook ivm medische achtergrond en 8 is wel heel veel. Ben enigszins wel opgelucht heb liever dit als dat ze me vertellen sorry mevrouw maar er zit niks.
Hoi meiden,

Ik ga niet meer zo vaak schrijven, maar lees nog af en toe wel. Ben erg druk en heb weinig nieuws te melden. Wachten wachten wachten...
Dus succes voor allemaal, veel sterkte en ik hoop dat er over een jaartje allemaal baby's zijn geboren bij jullie! 😍

Doeiiii!
@Kirsten, spannend weer maandag dan. Hopen dat er een of twee goede eitjes te zien zijn!

@Rossy, ik hoor volgende week donderdag pas de uitslag van mijn bloed helaas. En dan ga ik vrijdag meteen beginnen aan de primolut als het mag.

Wow, 8 eitjes! Dat is dus precies waar ik bang voor ben, te veel eitjes zonder dat ik het weet, omdat ze bij mij geen echo's gaan maken 🙈 Maar ik denk dat zo'n reactie op de 50 mg maar weinig voor komt. Hoop dat het met de 25 nu beter gaat en ik zou je nu inderdaad maar aan het seksverbod houden. Je wilt niet ineens zwanger zijn van een vierling of meer. Een tweeling is wel leuk maar meer tegelijk toch echt niet lijk me.
@Manon: Spannend!
Mijn cyclus is nu eigenlijk gemiddeld 28 dagen echt heel mooi dus. Toch hoor ik dat je bij PCOS ook wel kunt menstrueren zonder eisprong. Daar ben ik dan toch een beetje bang voor.
Vorige cyclus een keertje ovulatietesten geprobeerd maar nooit mijn piek gevonden.
Heb wel besloten deze cyclus niet te testen maar alleen te temperaturen. Voor wat rust in het hoofd!

@Hardloopstudentje: Ja we gaan het nu gewoon proberen. We beginnen nu ook al zodat we er de tijd voor hebben en geen haast hebben. Al hoop je natuurlijk stiekem altijd wel dat het toch snel raak is. We zullen zien.
Cyclus is nu gemiddeld 28 dagen dus mooier kan bijna niet.

@Rossy en Kirsten: Ja we starten zonder medicatie of hulp. Gewoon eerst rustig zelf eens proberen. Helemaal omdat ik wel regelmatige cyclus heb op het moment.

Hier is het rustig!
Als het goed is zal ik rond volgend weekend in mijn vruchtbare periode zitten en dan gaan we er voor. Mooie timing met een weekendje weg haha.

Om de dag is het beste toch?
Vind het dan zo plastisch worden.. Ok vrijdag wel en zaterdag niet en zondag mogen we weer haha.
We zullen zien hoe dat gaat lopen.

Weet iemand hoe/wanneer je LF telt?
Dus echt pas als je mensturatie gestart is of is het al zo dat je LF korter is als er spotting/bruinverlies is opgetreden?

En welke vitamines/supplementen gebruiken jullie?
Naast de standaard dingen als foliumzuur en vit. D
Haha 88vlinder88, daar betrap ik mijzelf ook regelmatig op. Dat alles volgens plan moet gebeuren. Maar je mag het ook gerust elke dag doen dat verslechterd de kwaliteit van het zaad niet. Alleen als je er meer dan 1 dag tussen laat kan het wel degelijk de kwaliteit verslechteren.. Vandaar om de dag, als jij elke dag van bil wilt kan dat geen kwaad :lol:.

Wij hebben hier besloten om de afspraak eind september af te gaan zeggen. Ik ben net een nieuwe opleiding begonnen en daarnaast werk ik. Denk dat wij even alles los moeten laten en ik mij moet focussen op mijn school en nieuwe baan. Verder gaan met afvallen (inmiddels 10kg kwijt cyclus van 56 naar gemiddeld 36 gegaan). en dan hoop ik dat het vanzelf lukt doordat we alles loslaten.

Eerlijk zeggen.. Wat denken jullie?
@ZoMa17: Ik dacht juist wel dat het beter was voor de kwaliteit van het zaad om het om de dag te doen. Dit omdat het ook even de tijd nodig heeft om weer aan te maken, vandaar die dag er tussen.
Even rust kan zeker goed denk ik. Wie weet lukt het dan wel en lukt het niet dan ga je dan als de rest in orde is toch alsnog naar de afspraak?
Weet niet hoelang jullie al bezig zijn en hoeveel 'haast' erbij is.
@ rossy wauw dat zijn er wel heel veel in 1 keer en dat met 50 Mg. Je kunt zo’n pilletje dan nog een keer door de midden doen dan heb je 12,5mg of misschien dat je dan over gaat op injecties, dan kan je veel beter doseren..

@ vlinder volgens mij is om de dag het beste maar daar heb ik mij nog nooit echt in verdiept. Meer dan 1 dag verslechterd het wel.
Ja het is oplaatst echt een moetje en dan is er een stuk minder aan.. maar wij denken hier dan maar het is voor het goede doel en met een beetje geluk is het de laatste ronde.
Ik slik verder geen vitamines of ze, ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik de foliumzuur weer een paar dagen ben vergeten.. slik jij nog wel andere dingen dan?

@ zoma ook al zou je niet zwanger worden, ik denk even er tussen uit sowieso wel goed is voor jullie zelf. Even rust, geen ziekenhuis bezoeken meer en even de focus ergens anders op. Even lekker van elkaar genieten en weer is even ergens anders aan denken dan proberen zwanger te worden..

Ik had vandaag weer een echo en had 2 eitjes. 1 van 15mm en 1 van 13mm, moet donderdag weer terug komen voor een echo. Hoop echt der ze beide doorgroeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven